![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet moeilijk tegenwoordig he, met tinternet. En in het parlement moet ook niet iedereen zijn stem uitbrengen. Nog eens, er moet maar heel zelden zo nu en dan eens een nieuwe wet echt bijkomen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het recht van de sterkste is gewoon onvermijdelijk, maar in een groep is dat vervangen door het "aanvaarden van de beslissing van de meerderheid van de groepsleden, zolang tot de groep behoren voordeliger is". Ik beschouw GEEN ENKELE politieker als zijnde zelfs maar 10% zo intelligent als mijzelf in het oplossen van MIJN problemen. En ik denk dat dat zo is voor iedereen. Als dusdanig is die politieker 10 keer minder bekwaam in het bedenken van gelijk welke oplossing, dan elk van ons apart. Maar bovendien denk ik zelfs niet dat die politicus dat zelfs maar zou willen. Ik zie dus totaal, maar dan totaal niet waarom zo een kwiebus beslissingen zou mogen nemen die mij aanbelangen. Die is daar veel te dom en onwetend voor, en bovendien heb ik er helemaal geen vertrouwen in dat hij dat zelfs wil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het gros van de voorstellen zullen lulkoek zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Dus niet stemmen is afkeuren? Daar ga ik niet mee akkoord. Niet stemmen moet goedkeuren zijn. Men moet er iets voor over hebben om te veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
lol, afhankelijk dus van hoe goed of hoe slecht ze het gaan doen in 2024
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() en dada poco
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder coalities geraak je er niet. Voorlopig toch niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij er morgen plots een of andere charismatische persoon opstaat zal het verder afkalven. Die houding van vis noch vlees, de meeste mensen kunnen dat niet waarderen. Als je ze bezig hoort dan is het van in het midden dit, in het midden dat, het middenveld ginder. Maar wat dat dan concreet betekent, dat zeggen ze er nooit bij. Met andere woorden een partij zoals een vlag, dat draait met de wind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel wisselmeerderheden of veel meer volkraadplegingen. Met de huidige technologie staan we er eigenlijk niet ver af om dat mogelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je houdt alleen rekening met of er meer ja of neen stemmers zijn. Degenen die niet stemmen, die zijn akkoord met allebei of die vonden het de moeite niet waard om hun stem uit te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, enkel wetten waar een absolute meerderheid van het volk achter staat, mogen wetten zijn. De normale toestand is "geen wet". Wetten moeten heel spaarzaam zijn, het zijn belemmeringen voor anderen. Enkel wanneer een meerderheid akkoord is met een belemmering omdat ze daar op een of andere manier een voordeel in ziet, mag die belemmering er komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus niet eens zoiets als een regering he. Enkel maar een grote groep mensen (het volk) dat ONDERLINGE AFSPRAKEN maakt, die "wetten" genoemd worden. In de uitzonderlijke gevallen waar die wetten een organisatie nodig hebben, moet die wet daartoe de modaliteiten toe voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Dus niet-stemmers zijn neen-stemmers, want ze staan niet achter het voorstel tot wijziging. Wie wil wijzigen moet duidelijk zijn stem laten horen en met genoeg mensen zijn om hetvan de neen-stemmers en niet-geïnteresseerden te halen. Het mag niet te makkelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt alleen rekening gehouden met degenen die gaan stemmen. Anders zou ingeval van neen = niet gaan stemmen, de neen stemmers niet uit hun bed moeten komen of geen enkele moeite moeten doen om hun stem uit te brengen. Dat zou de ja stemmers benadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uw concept zal er enkel een elite stemmen. Ik mag toch aannemen dat iedere stem evenwaardig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |