Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2021, 16:19   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Of nog anders: de vaccins werken goed, op voorwaarde dat je al eens de ziekte hebt meegemaakt...
Het merkwaardige is dat dat nog waar blijkt te zijn ook
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:19   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Maar maar maar

Misschien moeten we, om de vaccins beter laten te werken, de lymfeknopen kapot doen als we het vaccin geven, dan ?
Oud 25 juni 2021, 16:33   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is dat zo tussen de tanden toegeven dat vaccinale bescherming slechter werkt dan natuurlijke immuniteit ?
Op een omfloerse manier wel ja, het is ook niet te ontkennen. Uiteraard is een natuurlijke immuniteit sterker dan een vaccin immuniteit, dat zou geen vraag mogen zijn.

En toch komen ze ongestraft op TV net dat te verkondigen, een natuurlijke immuniteit telt maar 6 maanden en je moet je nog steeds vaccineren. Dat is lachen met de wetenschap.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:36   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Maar maar maar

Ja, den dezen.

Ondertussen hoofd van Vaccinopolis, “De wereld heeft echt nood aan deze infrastructuur”, zegt bezieler Pierre Van Damme. Het zou jammer zijn dat die corona crisis opeens voorbij zou zijn.

https://www.uantwerpen.be/nl/onderzo.../vaccinopolis/
Oud 25 juni 2021, 16:40   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als dat WZC een voorbode is, dan is dat eerder slecht nieuws.
Inderdaad. Ik ben eens benieuwd naar het resultaat (de oorzaak). Als we het zullen te weten komen tenminste.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:45   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Op een omfloerse manier wel ja, het is ook niet te ontkennen. Uiteraard is een natuurlijke immuniteit sterker dan een vaccin immuniteit, dat zou geen vraag mogen zijn.
Het heeft natuurlijk wel het nadeel om ziek moeten te worden.

Als dusdanig is het wel zo dat je eigenlijk niet heel veel bent met die natuurlijke immuniteit: oftewel verwerf je ze, maar had je die niet nodig want eigenlijk kon je tegen de ziekte, je hebt ze immers toch meegemaakt.

Oftewel moest je beschermd worden tegen de ziekte want je zou er zwaar ziek van worden en misschien van sterven, maar dat moet je dan eerst meemaken alvorens je ze kan hebben.

Het is enkel zo dat als het een ziekte is waar je *meestal* niet zwaar ziek van wordt, maar daar toch een kleine kans toe is, dat die natuurlijke immuniteit een gokje is om te wagen: hopelijk gaat het dan de eerste keer niet te slecht, en nadien ben je dan beter beschermd tegen de volgende keren dat je "lotje" moet trekken.
Oud 25 juni 2021, 16:45   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ben eens benieuwd naar het resultaat (de oorzaak). Als we het zullen te weten komen tenminste.
Inderdaad hebben zo een krantenartikelen nooit de betrouwbaarheid en natrekbaarheid van een wetenschappelijk paper. Ik weet niet of ze er een over gaan schrijven, het zou wel een typisch interessant studiegeval zijn.
Oud 25 juni 2021, 16:51   #48
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Als dusdanig is het wel zo dat je eigenlijk niet heel veel bent met die natuurlijke immuniteit: oftewel verwerf je ze, maar had je die niet nodig want eigenlijk kon je tegen de ziekte, je hebt ze immers toch meegemaakt.

Oftewel moest je beschermd worden tegen de ziekte want je zou er zwaar ziek van worden en misschien van sterven, maar dat moet je dan eerst meemaken alvorens je ze kan hebben.

Het is enkel zo dat als het een ziekte is waar je *meestal* niet zwaar ziek van wordt, maar daar toch een kleine kans toe is, dat die natuurlijke immuniteit een gokje is om te wagen: hopelijk gaat het dan de eerste keer niet te slecht, en nadien ben je dan beter beschermd tegen de volgende keren dat je "lotje" moet trekken.
De -50 jarigen hadden vorig jaar met de eerste variant wel goedkoop en zonder te veel schade betere immuniteit kunnen opdoen. Veel jongeren die dit jaar zijn gestorven door een zwaardere variant hadden er misschien nog kunnen zijn als ze vorig jaar de lichte variant hadden opgedaan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 17:00   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De -50 jarigen hadden vorig jaar met de eerste variant wel goedkoop en zonder te veel schade betere immuniteit kunnen opdoen. Veel jongeren die dit jaar zijn gestorven door een zwaardere variant hadden er misschien nog kunnen zijn als ze vorig jaar de lichte variant hadden opgedaan.
Inderdaad, ik hoor dit jaar van meer 40-50 jarigen die stierven aan corona dan vorig jaar. Het lijkt me dat de varianten dodelijker zijn geworden in plaats van minder dodelijk zoals gewoonlijk.

Uitstel door lockdowns heeft dan meer doden veroorzaakt in de jongere groep.
Oud 25 juni 2021, 17:22   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind van wel, beter nu dat je gezond bent en jong dan uitstellen tot je ouder bent of naar een ziekenhuis moet. Plus je krijgt dan ook een kruisbescherming tegen andere SARS en corona virussen.
Oud 25 juni 2021, 17:27   #51
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet. Ten eerste heb je met covid19 een enorme leeftijdsafhankelijkheid. Maar vooral, als je geen natuurlijke immuniteit zou opbouwen, dan kun je 2 weken later opnieuw ziek worden. En zelfs al is het voor jou niet meer dan een stevige griep, niemand kan nog normaal functioneren als je regelmatig een week of twee ziek in bed ligt. Waarschijnlijk verzwak je zelfs zo dat het na een paar episodes wel dodelijk zou worden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 17:53   #52
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik hoor dit jaar van meer 40-50 jarigen die stierven aan corona dan vorig jaar. Het lijkt me dat de varianten dodelijker zijn geworden in plaats van minder dodelijk zoals gewoonlijk.

Dat is normaal, het percentage van de 50 plussers en voor 70 plussers gevaccineerden ligt naargelang de ouderdom tot meer dan 90 procent. In die groep is de sterfte door corona minimaal. Nu vallen de doden eerder in de jongere niet gevaccineerde groep.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 18:12   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet. Ten eerste heb je met covid19 een enorme leeftijdsafhankelijkheid.
juist

Citaat:
Maar vooral, als je geen natuurlijke immuniteit zou opbouwen, dan kun je 2 weken later opnieuw ziek worden. En zelfs al is het voor jou niet meer dan een stevige griep, niemand kan nog normaal functioneren als je regelmatig een week of twee ziek in bed ligt. Waarschijnlijk verzwak je zelfs zo dat het na een paar episodes wel dodelijk zou worden.
Dat heeft niets te maken met corona ziekte krijgen vrees ik, wel met de maatregelen waardoor je immuniteit van andere ziektes verliest. Maar eenmaal je de ziektes krijgt krijg je wel de immuniteit terug, de ziekte zal wel zwaarder zijn.
Oud 25 juni 2021, 18:13   #54
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is normaal, het percentage van de 50 plussers en voor 70 plussers gevaccineerden ligt naargelang de ouderdom tot meer dan 90 procent. In die groep is de sterfte door corona minimaal. Nu vallen de doden eerder in de jongere niet gevaccineerde groep.
Juist, maar toch hoor ik nu meer van jongere doden, al is dat natuurlijk subjectief.
Oud 25 juni 2021, 18:19   #55
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denkt niet dat er in zijn totaliteit nu meer jongeren sneuvelen aan corona dan voordien, toch niet qua percentage besmetting/overlijden.

In verhouding sterven er nu wrs. meer jongeren aan corona in vergelijking met oudere leeftijdscategorieën dan voordien om de reden dat ouderen nu beter beschermd zijn.

Als jongere is er nu geen hogere kans op overlijden na een besmetting dan vorig jaar, alleen is die deltavariant dus besmettelijker waardoor de kans om besmet worden hoger wordt, en er daardoor natuurlijk ook meer overlijden.

Een ziekte met een mortaliteitsgraad van 10% veroorzaakt 10 doden op 100 besmetten en dus 100 doden op 1000 besmetten. Eenmaal besmet maakt het niet uit met welke variant dat is.
Oud 25 juni 2021, 18:20   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat zo? Wat is de dodelijkheid nu onder 40-50 jarigen tov vorig jaar?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 18:21   #57
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
In the present study, we found that in-hospital mortality among elderly resident in a LTCF and diagnosed with COVID-19 was 32%. This finding is in line with (or slightly lower than) preliminary data estimated in LTCFs in Italy, where mortality has been reported as high as 37.4%, much lower than reported in other countries (49–64%)

https://www.nature.com/articles/s41598-020-77641-7
tja, als je in het ziekenhuis belandt dan wil het sowieso al zeggen dat je het zwaar te pakken hebt. Zegt nog niks over de overlijdenskans van de doorsnee rusthuis bewoner aangezien ene die daar besmet geraakt maar niet zwaar ziek wordt, uiteraard ook niet gehospitaliseerd gaat worden.

Laatst gewijzigd door Rapture : 25 juni 2021 om 18:22.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 18:56   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik denkt niet dat er in zijn totaliteit nu meer jongeren sneuvelen aan corona dan voordien, toch niet qua percentage besmetting/overlijden.

In verhouding sterven er nu wrs. meer jongeren aan corona in vergelijking met oudere leeftijdscategorieën dan voordien om de reden dat ouderen nu beter beschermd zijn.

Als jongere is er nu geen hogere kans op overlijden na een besmetting dan vorig jaar, alleen is die deltavariant dus besmettelijker waardoor de kans om besmet worden hoger wordt, en er daardoor natuurlijk ook meer overlijden.

Een ziekte met een mortaliteitsgraad van 10% veroorzaakt 10 doden op 100 besmetten en dus 100 doden op 1000 besmetten. Eenmaal besmet maakt het niet uit met welke variant dat is.
Er is een groot verschil met de varianten, zonder lockdowns wordt een ziekte minder dodelijk door de evolutie van de varianten. Dat is de normale gang van zaken.

De Delta variant zou dubbel zo dodelijk zijn (dubbel zoveel ziekenopnames), omgekeerd dan normaal dus. Dan is het duidelijk dat maatregelen en vaccins dit veroorzaakt hebben want dat zijn de factoren die anders zijn.

"Twee keer zoveel ziekenhuisopnames bij Delta variant"
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/twee-...-delta-variant

Er is zelfs al lang literatuur over vaccins die het virus dodelijker maken via evolutie.
https://www.pbs.org/newshour/science...irus-dangerous
Oud 25 juni 2021, 18:59   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Is dat zo? Wat is de dodelijkheid nu onder 40-50 jarigen tov vorig jaar?
Zie link hierboven, de nood aan hospitalisatie zou verdubbeld zijn bij de Delta variant. Door de vaccins is dat moeilijk nog te berekenen, dat kan pas als de varianten los doorheen het vaccin gaan breken, eerder iets voor rond nieuwjaar schat ik.
Oud 25 juni 2021, 19:04   #60
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil met de varianten, zonder lockdowns wordt een ziekte minder dodelijk door de evolutie van de varianten. Dat is de normale gang van zaken.

De Delta variant zou dubbel zo dodelijk zijn (dubbel zoveel ziekenopnames), omgekeerd dan normaal dus. Dan is het duidelijk dat maatregelen en vaccins dit veroorzaakt hebben want dat zijn de factoren die anders zijn.

"Twee keer zoveel ziekenhuisopnames bij Delta variant"
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/twee-...-delta-variant

Er is zelfs al lang literatuur over vaccins die het virus dodelijker maken via evolutie.
https://www.pbs.org/newshour/science...irus-dangerous
Besmettelijker=>meer besmetten=>meer zieken=>meer doden.

De deltavariant is enkel besmettelijker, niet dodelijker. Cobragif wordt ook niet dodelijker als ik heel de wereld ermee injecteer.

Maar ik geloof wel in de stelling dat het gemaatregel, juist besmettelijkere varianten voordelen geeft waardoor deze vlugger dominant worden. Net zoals "leaky" vaccins er juist voor zorgen dat vaccinontwijkende varianten zo'n voordeel biedt dat deze dominant worden en het vaccin dus waardeloos wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be