![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch komen ze ongestraft op TV net dat te verkondigen, een natuurlijke immuniteit telt maar 6 maanden en je moet je nog steeds vaccineren. Dat is lachen met de wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, den dezen.
Ondertussen hoofd van Vaccinopolis, “De wereld heeft echt nood aan deze infrastructuur”, zegt bezieler Pierre Van Damme. Het zou jammer zijn dat die corona crisis opeens voorbij zou zijn. ![]() https://www.uantwerpen.be/nl/onderzo.../vaccinopolis/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig is het wel zo dat je eigenlijk niet heel veel bent met die natuurlijke immuniteit: oftewel verwerf je ze, maar had je die niet nodig want eigenlijk kon je tegen de ziekte, je hebt ze immers toch meegemaakt. Oftewel moest je beschermd worden tegen de ziekte want je zou er zwaar ziek van worden en misschien van sterven, maar dat moet je dan eerst meemaken alvorens je ze kan hebben. Het is enkel zo dat als het een ziekte is waar je *meestal* niet zwaar ziek van wordt, maar daar toch een kleine kans toe is, dat die natuurlijke immuniteit een gokje is om te wagen: hopelijk gaat het dan de eerste keer niet te slecht, en nadien ben je dan beter beschermd tegen de volgende keren dat je "lotje" moet trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad hebben zo een krantenartikelen nooit de betrouwbaarheid en natrekbaarheid van een wetenschappelijk paper. Ik weet niet of ze er een over gaan schrijven, het zou wel een typisch interessant studiegeval zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitstel door lockdowns heeft dan meer doden veroorzaakt in de jongere groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt niet. Ten eerste heb je met covid19 een enorme leeftijdsafhankelijkheid. Maar vooral, als je geen natuurlijke immuniteit zou opbouwen, dan kun je 2 weken later opnieuw ziek worden. En zelfs al is het voor jou niet meer dan een stevige griep, niemand kan nog normaal functioneren als je regelmatig een week of twee ziek in bed ligt. Waarschijnlijk verzwak je zelfs zo dat het na een paar episodes wel dodelijk zou worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, maar toch hoor ik nu meer van jongere doden, al is dat natuurlijk subjectief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In verhouding sterven er nu wrs. meer jongeren aan corona in vergelijking met oudere leeftijdscategorieën dan voordien om de reden dat ouderen nu beter beschermd zijn. Als jongere is er nu geen hogere kans op overlijden na een besmetting dan vorig jaar, alleen is die deltavariant dus besmettelijker waardoor de kans om besmet worden hoger wordt, en er daardoor natuurlijk ook meer overlijden. Een ziekte met een mortaliteitsgraad van 10% veroorzaakt 10 doden op 100 besmetten en dus 100 doden op 1000 besmetten. Eenmaal besmet maakt het niet uit met welke variant dat is.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 25 juni 2021 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Delta variant zou dubbel zo dodelijk zijn (dubbel zoveel ziekenopnames), omgekeerd dan normaal dus. Dan is het duidelijk dat maatregelen en vaccins dit veroorzaakt hebben want dat zijn de factoren die anders zijn. "Twee keer zoveel ziekenhuisopnames bij Delta variant" https://joop.bnnvara.nl/nieuws/twee-...-delta-variant Er is zelfs al lang literatuur over vaccins die het virus dodelijker maken via evolutie. https://www.pbs.org/newshour/science...irus-dangerous |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie link hierboven, de nood aan hospitalisatie zou verdubbeld zijn bij de Delta variant. Door de vaccins is dat moeilijk nog te berekenen, dat kan pas als de varianten los doorheen het vaccin gaan breken, eerder iets voor rond nieuwjaar schat ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De deltavariant is enkel besmettelijker, niet dodelijker. Cobragif wordt ook niet dodelijker als ik heel de wereld ermee injecteer. Maar ik geloof wel in de stelling dat het gemaatregel, juist besmettelijkere varianten voordelen geeft waardoor deze vlugger dominant worden. Net zoals "leaky" vaccins er juist voor zorgen dat vaccinontwijkende varianten zo'n voordeel biedt dat deze dominant worden en het vaccin dus waardeloos wordt.
![]() |