Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2021, 13:29   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het zou dan ook nooit een discussie mogen zijn geworden. Als ouders van een meisje hun dochter met blote navel naar school willen laten gaan, dan moeten ze maar een school kiezen waar dat kan. Maar een school gaan verplichten eigen regels te veranderen omdat een of ander kinderlijk figuurtje ouders heeft die lomp genoeg zijn geen regels te willen zien...

Maar moslims hebben eigen scholen. De garage-madrass van Nonkel Said bijvoorbeeld. Of de zondag-koranschool boven de publieke bibliotheek.
Het enige punt is dat die niet uit de school-subsidieruif vreten, maar uit allerlei andere ruiven.
Beter leer je het schoolreglement te respecteren en bij schending daarvan de gevolgen te dragen. Als je niet akkoord bent met de dresscode, ga elders.

Moslims kunnen best hun eigen scholen financieren. Maar dan komt de regering daartussen en we kennen die hun bureaucratie al.
Ge voelt u gewonnen, maar intussen krijgen onze kleuters en kinderen introductie in de islam via zowel de katholieke als de gemeenteschool.
Zover uw godsdienstvrijheid.
Oud 1 september 2021, 13:31   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd.
Dat hoeft ook niet, mijn post is duidelijk.
Oud 1 september 2021, 13:36   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat hoeft ook niet, mijn post is duidelijk.
overduidelijk zelfs.
Nu weet ik dat het niet sarcastisch was bedoeld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 13:51   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
overduidelijk zelfs.
Nu weet ik dat het niet sarcastisch was bedoeld.
Van sarcasme kan je me inderdaad nooit verdenken.
Oud 1 september 2021, 15:03   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Beter leer je het schoolreglement te respecteren en bij schending daarvan de gevolgen te dragen. Als je niet akkoord bent met de dresscode, ga elders.
Het wordt tijd dat er aan die schoolreglementen wordt gesleuteld ondanks de autonomie van de scholen. Uiteindelijk worden alle scholen via dezelfde belastingbetalers gefinancierd.
Schoolreglementen leiden enkel tot een zekere selectiviteit van het publiek.
En naar mijn gevoel voelen leerkrachten zich het best in een school met een streng schoolreglement.
Dan hebben we het nog niet over de ouders die het er voor over hebben om te willen kamperen voor de schoolpoort.
Oud 1 september 2021, 15:10   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims kunnen best hun eigen scholen financieren. Maar dan komt de regering daartussen en we kennen die hun bureaucratie al.
Ge voelt u gewonnen, maar intussen krijgen onze kleuters en kinderen introductie in de islam via zowel de katholieke als de gemeenteschool.
Zover uw godsdienstvrijheid.
Dat financieren zal geen probleem zijn. We weten wie de grootste sponsors zouden kunnen zijn, zoals deze van moskeeën.
Het is de inhoud die telt. En daar wringt het schoentje.
Als vrijzinnige en humanist opteer ik voor scholen waar iedereen kan kennismaken met alle levensovertuigingen zonder dat de leerkracht selectief wordt.
Oud 1 september 2021, 15:32   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat financieren zal geen probleem zijn. We weten wie de grootste sponsors zouden kunnen zijn, zoals deze van moskeeën.
Het is de inhoud die telt. En daar wringt het schoentje.
Als vrijzinnige en humanist opteer ik voor scholen waar iedereen kan kennismaken met alle levensovertuigingen zonder dat de leerkracht selectief wordt.
Wie bepaalt welke inhoud die telt in een diverse multiculturele maatschappij?
Fascisten in de politiek die via haatzaaierij in hun media een toontje pogen zetten?
Mag het eens wat anders zijn, ja?
Oud 1 september 2021, 15:49   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie bepaalt welke inhoud die telt in een diverse multiculturele maatschappij?
Fascisten in de politiek die via haatzaaierij in hun media een toontje pogen zetten?
Mag het eens wat anders zijn, ja?
Er bestaan zoiets als eindtermen, in elke school.
Oud 1 september 2021, 15:56   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan zoiets als eindtermen, in elke school.
Dus er als een Babylonische tempelhoer bijlopen -het evenbeeld van die vorige generatie feministen die hun zelfwaarde uit hun seksualiteit putten- is een inhoud die telt?
Of welke inhoud telt om te bepalen of een school al dan niet toegelaten wordt door een overheid?
Ik krijg de indruk dat vele beleidmakers over de islam beginnen praten zoals Hitler over het Jodendom.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 september 2021 om 15:57.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 16:15   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus er als een Babylonische tempelhoer bijlopen -het evenbeeld van die vorige generatie feministen die hun zelfwaarde uit hun seksualiteit putten- is een inhoud die telt?
Of welke inhoud telt om te bepalen of een school al dan niet toegelaten wordt door een overheid?
Ik krijg de indruk dat vele beleidmakers over de islam beginnen praten zoals Hitler over het Jodendom.
Je loopt achter. Seksualiteit maakt geen deel meer uit van de eindtermen. De dag dat scholen je moesten vertellen waar de kindjes vandaan komen is al lang voorbij.
Eindtermen dienen uiteindelijk om te bepalen of iemand geschikt is voor hoger onderwijs, of geschikt voor een bepaald beroepsvak. Religie is van ondergeschikt belang.
Stel je eerst eens de vraag waar een islamitische school z'n personeel vandaan zou halen.
En stel je dan ook eens de vraag wat de meerwaarde zou kunnen zijn van een islamitische school. Het huidig aanbod is meer dan voldoende om eindtermen te kunnen bereiken.
Oud 1 september 2021, 16:26   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je loopt achter. Seksualiteit maakt geen deel meer uit van de eindtermen. De dag dat scholen je moesten vertellen waar de kindjes vandaan komen is al lang voorbij.
Eindtermen dienen uiteindelijk om te bepalen of iemand geschikt is voor hoger onderwijs, of geschikt voor een bepaald beroepsvak. Religie is van ondergeschikt belang.
Stel je eerst eens de vraag waar een islamitische school z'n personeel vandaan zou halen.
En stel je dan ook eens de vraag wat de meerwaarde zou kunnen zijn van een islamitische school. Het huidig aanbod is meer dan voldoende om eindtermen te kunnen bereiken.
Een puberdochter die met haar blote navel zichzelf seksualiseert voor de ogen van puberzonen tijdens de eindexamens heeft niets met seksualiteit te maken? Wie is uw donderpredikant dan wel? Ik geloof mijn eigen ogen niet.

De meerderheid zijn creationisten. We hebben dus nood aan uitgebreid christelijk onderwijs (gereformeerd en katholiek) islamitisch (sjiitisch, soennitisch, soefistisch) onderwijs, Joods en seculier onderwijs.

Diversiteit is onze kracht. Meerwaarde is meer jobs en meer ontlasting omdat ze nu alles op elkaar duwen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 september 2021 om 16:28.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 17:09   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een puberdochter die met haar blote navel zichzelf seksualiseert voor de ogen van puberzonen tijdens de eindexamens heeft niets met seksualiteit te maken? Wie is uw donderpredikant dan wel? Ik geloof mijn eigen ogen niet.(...)
Hoe durf je hier een blote navel in vraag stellen als je hier zelf afbeeldingen van blote vrouwen hebt gepost waar de stront van afdruipt.
De afbeeldingen werden ondertussen verwijderd, dat heb ik gemerkt.
Het is een kwestie van consequent blijven hé.
Oud 1 september 2021, 17:36   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe durf je hier een blote navel in vraag stellen als je hier zelf afbeeldingen van blote vrouwen hebt gepost waar de stront van afdruipt.
De afbeeldingen werden ondertussen verwijderd, dat heb ik gemerkt.
Het is een kwestie van consequent blijven hé.
Die stront was antwoord op Edhuard zijn nijlpaardstront hey
Ik beken zonde en heb vergiffenis aan den lieven Heer gevraagd.
Ik vermijd de tettendraad al meer dan een maand, ik heb zelfs all foto’s van Kaat Bollen gewist en gevast tot ik scheef ging, serieus echt waar.

We keren zelfs beter terug naar gescheiden onderwijs. Jongens en meisjes aparte klassen, activiteiten en speelplaatsen.
Oud 1 september 2021, 18:19   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We keren zelfs beter terug naar gescheiden onderwijs. Jongens en meisjes aparte klassen, activiteiten en speelplaatsen.
Tja, maar dan liefst in een andere bestaande discussie

https://forum.politics.be/showthread.php?t=238157
Oud 1 september 2021, 19:02   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die stront was antwoord op Edhuard zijn nijlpaardstront hey
Ik beken zonde en heb vergiffenis aan den lieven Heer gevraagd.
Ik vermijd de tettendraad al meer dan een maand, ik heb zelfs all foto’s van Kaat Bollen gewist en gevast tot ik scheef ging, serieus echt waar.

Waarom zo laks in vooruitstrevende driestheid?

Jongens en meisjes scheiden bij de geboorte. De kennis over elkaars bestaan mag enkel een gerucht blijven.
Oud 1 september 2021, 21:39   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Het is al enkele jaren zo dat blijkt dat meisjes doorgaans beter scoren op studiegebied als ze in een niet gemengde omgeving les krijgen.
Over de redenen valt wel te discussiëren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 september 2021 om 21:42.
Oud 2 september 2021, 11:35   #57
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij de discussie over de vraag of schooldirecteurs of directrices geen volwaardige managers moeten zijn.
Momenteel is de directeur iemand die begonnen is als leerkracht, een opleiding krijgt om de administratie binnen de school te runnen, zonder opleiding van hoe ga je met personeel omgaat.
Velen blijven er van overtuigd dat een directeur op z'n minst ervaring moet gehad hebben als leerkracht, want hoe kan je anders je personeel controleren. Dat wekt ook wrevel en afgunst want veel leerkrachten zijn ex-collega's.
Daarbij, een volwaardige manager gaat niet voor het loon van de directeur in de school werken.
Echte managers blijven te duur en zo blijven we bezig.
Dan hebben we het nog niet over de manier waarop gekozen wordt voor een directeur. Als politiek er moet worden bijgesleurd dan is het toch eerder vriendjespolitiek.

zo is het
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 11:45   #58
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Dat is het probleem met alle "vastbenoemden" die geen enkel effect hebben op hun inkomen van of ze nu een prestatie leveren of niet, of van de kwaliteit van die prestatie. Dat is puur communisme he.
En dan verschiet men dat het in het honderd loopt en slechte kwaliteit oplevert.

sommige scholen worden zo slecht gerund dat je er gewoon ziek wordt,
sommige scholen zijn kweekvijvers voor criminelen
en het zijn meestal de onbekwame directeurs die dat veroorzaken
Oud 2 september 2021, 11:47   #59
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil met een communistisch regime is dat we in België nog altijd vrije schoolkeuze hebben, van kleuter tot hoger onderwijs. Als ik mij niet vergis is dit in Frankrijk ietwat anders voor kleuter en lager onderwijs, toch volgens mijn familie in Parijs. Er valt ook iets te zeggen over privé- en openbaar onderwijs. Is het niet zo dat in Frankrijk bijvoorbeeld katholiek onderwijs wordt beschouwd als privéonderwijs ?

Hoe dan ook. Het is niet omdat iemand vastbenoemd is dat die beter zijn (haar) best doet. Voor velen is vastbenoemd zijn een objectief op zich met het idee van "en nu ben ik safe, en kunnen ze mij niets meer doen". Probeer maar eens een vastbenoemde aan de deur te zetten.
Het management (directie) in vraag stellen blijft taboe, en ik blijf erbij dat binnen het huidig systeem eens serieus moet worden gesleuteld aan de managementkwaliteiten van de directie.

Weet je wat mij opvalt. Dat is dat binnen het katholiek onderwijs sterker wordt nagedacht over wie de nieuwe directeur wordt, dit in tegenstelling tot pakweg het gemeenschapsonderwijs
.

dat is de nagel op de kop
Oud 2 september 2021, 12:16   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is al enkele jaren zo dat blijkt dat meisjes doorgaans beter scoren op studiegebied als ze in een niet gemengde omgeving les krijgen.
Over de redenen valt wel te discussiëren.
En jongens niet ? Jongens lijken het vooral moeilijk te hebben met vrouwelijke leraars. Zij zien wat zij niet ziet .Het is hun wereld niet.

Onze Willy verwoordde het goed

Ik zie wat zij niet ziet
Zij kent mijn wereld niet
Het water is veel te diep

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2021 om 12:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be