Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2021, 17:36   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat hij inpikte op wat rudy zegde, namelijk dat ALLE kinderen al besmet zijn geweest. En dan is de vraag terecht: hoe komt het dan nog dat er nog besmettingen zouden zijn (vastgesteld door sluiten van klassen).

Het antwoord is natuurlijk dat bijlange niet alle kinderen covid gehad hebben.
Het is een manier van zeggen. Uiteraard hebben niet alle kinderen covid gehad. Dan wordt de vraag wat wordt bedoeld met covid gehad hebben. Moeten die symptomen hebben gehad.
Uiteindelijk wordt iemand die geen symptomen vertoont niet getest op school. Wat niet betekent dat ze niet besmet kunnen zijn en/of besmettelijk, of geweest zijn.
Er is niemand die weet of kinderen besmettelijk zijn zolang er geen paniek ontstaat doordat iemand ziek is geworden.
Alle kinderen in de klas hebben zeker al alle mogelijkheden gehad om besmet te worden, ook al wordt er niemand ziek.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 17:37   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Omdat de PCR-testen onbetrouwbaar zijn en voor 95% vals positief zijn.(...)
Waar haal je dat vandaan ?
Oud 9 september 2021, 17:38   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Dat ge na 1,5 jaar nog altijd zo bang bent van een virus waartegen je je perfect kan beschermen op verschillende manieren, dat snap ik niet. Ik hoop dat je snel tot het begrip komt dat jij zelf er voor kiest om je leven tot een hel te veranderen. Niet de kinderen, niet je collega's, niet je ongevaccineerde vrienden en familie, enkel jij... Stop ermee, leef alsof het je laatste dag is!
Goed gezegd.
Oud 10 september 2021, 18:26   #44
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat ge na 1,5 jaar nog altijd zo bang bent van een virus waartegen je je perfect kan beschermen op verschillende manieren, dat snap ik niet. Ik hoop dat je snel tot het begrip komt dat jij zelf er voor kiest om je leven tot een hel te veranderen. Niet de kinderen, niet je collega's, niet je ongevaccineerde vrienden en familie, enkel jij... Stop ermee, leef alsof het je laatste dag is!
Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik heb het mij nog geen seconde beklaagd. Haha, leven alsof het je laatste dag is, meen je dat nu? Men zegt wel eens dat onderwijs een roeping is. Maar ik denk toch dat er maar enkele uitzonderingen in het onderwijs zijn die hun laatste dag voor de klas zouden willen doorbrengen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 18:31   #45
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...het je laatste dag is!
Goeie titel voor een topic: "Wat zou je doen als..."
Oud 10 september 2021, 18:54   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik heb het mij nog geen seconde beklaagd. Haha, leven alsof het je laatste dag is, meen je dat nu? Men zegt wel eens dat onderwijs een roeping is. Maar ik denk toch dat er maar enkele uitzonderingen in het onderwijs zijn die hun laatste dag voor de klas zouden willen doorbrengen.
De ware "roeping" van de meeste leerkrachten dus Thuis blijven en het zich niet beklagen

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 18:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:05   #47
denkimi
Banneling

Standaard

Als je graag werkt dan wordt je geen leerkracht.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:10   #48
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
De ware "roeping" van de meeste leerkrachten dus Thuis blijven en het zich niet beklagen
Glazen huizen, Patrick? Ik word niet meer betaald, dus mag ik, ja?
Oud 10 september 2021, 19:12   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Glazen huizen, Patrick? Ik word niet meer betaald, dus mag ik, ja?
Ah, oei, ja, dat is wel merkwaardig. Diegenen die ik ken, en er zijn er velen, vinden wel een truuk om betaald te blijven. Dan zijt gij wel inderdaad "zwaar heen".

Nu, let op, ik ken ook goeie leerkrachten, en ik ben met een ervan getrouwd Dat is er zo een met "een roeping" maar die worden toch redelijk zeldzaam de laatste tijd. De meesten (edit: nee dat is gemeen: velen) hebben een rotte hekel aan lesgeven of aan leerlingen, en willen maar een ding: niet werken en betaald worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 19:13.
Oud 10 september 2021, 19:18   #50
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ah, oei, ja, dat is wel merkwaardig. Diegenen die ik ken, en er zijn er velen, vinden wel een truuk om betaald te blijven. Dan zijt gij wel inderdaad "zwaar heen".

Nu, let op, ik ken ook goeie leerkrachten, en ik ben met een ervan getrouwd Dat is er zo een met "een roeping" maar die worden toch redelijk zeldzaam de laatste tijd. De meesten (edit: nee dat is gemeen: velen) hebben een rotte hekel aan lesgeven of aan leerlingen, en willen maar een ding: niet werken en betaald worden.
Ik lees dat op sommige scholen nu wordt verkondigd dat pas men pas vanaf 1500ppm kan spreken van 'slechte luchtkwaliteit', een te hoge waarde ook volgens normen op de werkvloer.

Omgaan met leerlingen is kinderspel vergeleken met omgaan met dat soort onzin. Als je terugleest zal je merken dat ik daar een probleem mee heb, de mateloze hypocrisie en minachting voor wetenschap en kennis die van dat soort beleid afdruipt.
Oud 10 september 2021, 19:22   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees dat op sommige scholen nu wordt verkondigd dat pas men pas vanaf 1500ppm kan spreken van 'slechte luchtkwaliteit', een te hoge waarde ook volgens normen op de werkvloer.
Je begrijpt dat die waarden bedacht zijn NADAT men uitgerekend heeft welke de kosten en andere moeilijkheden zijn die een lagere norm zou impliceren natuurlijk

Citaat:
Omgaan met leerlingen is kinderspel vergeleken met omgaan met dat soort onzin. Als je terugleest zal je merken dat ik daar een probleem mee heb, de mateloze hypocrisie en minachting voor wetenschap en kennis die van dat soort beleid afdruipt.
Dat is nu eenmaal logisch in een Soviet Unie.

Maar je bent zelf blijkbaar ook bezig met te denken dat je een speciaal risico door covid loopt.

Vorig jaar was uw kans om aan covid te sterven even groot als de kans om in het komende jaar aan gelijk welke kanker te sterven. En dat was zo voor ongeveer elke leeftijdsklasse. Ik weet niet of dat ondertussen sterk veranderd is, maar het stemt tot nadenken, niewaar.

Als je nu een vaccin neemt, dan is die kans ondertussen 10 keer kleiner, en zou je moeten stellen dat de kans om van covid te sterven zodanig klein is dat uw echt probleem zal zijn om kanker dit jaar te vermijden.

Je kan zeggen: jamaar, in het ziekenhuis overleven is ook niet plezant. Nee dat is waar. Ik weet niet hoe dat vergelijkt met kanker, maar van kanker overleven is ook niet plezant.

Als je het bovenstaande 2 seconden laat doordringen, dan besef je hoe gek we bezig zijn, en vooral, als je omwille van zo een dingen uw leven grondig beperkt, dan besef je misschien hoe onnozel dat is.

Natuurlijk kan je pech hebben en dood gaan aan covid. Maar je kan ook pech hebben en dood gaan aan darmkanker he. Als je met al die dingen rekening moet houden, dan is uw leven omzeep voor het begonnen is.

En de raad leef alsof het uw laatste dag is, is dan terecht niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 19:25.
Oud 10 september 2021, 19:25   #52
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt dat die waarden bedacht zijn NADAT men uitgerekend heeft welke de kosten en andere moeilijkheden zijn die een lagere norm zou impliceren natuurlijk

Dat is nu eenmaal logisch in een Soviet Unie.

Maar je bent zelf blijkbaar ook bezig met te denken dat je een speciaal risico door covid loopt.

Vorig jaar was uw kans om aan covid te sterven even groot als de kans om in het komende jaar aan gelijk welke kanker te sterven. En dat was zo voor ongeveer elke leeftijdsklasse. Ik weet niet of dat ondertussen sterk veranderd is, maar het stemt tot nadenken, niewaar.

Als je nu een vaccin neemt, dan is die kans ondertussen 10 keer kleiner, en zou je moeten stellen dat de kans om van covid te sterven zodanig klein is dat uw echt probleem zal zijn om kanker dit jaar te vermijden.
Mensen hebben echt een probleem met risicoinschatting
Oud 10 september 2021, 19:40   #53
discuz
Minister

Standaard

Citaat:

Het speelkwartier is lang voorbij. Ik ben uit dégoût gestopt, want ik wil mijzelf en jongeren recht in de ogen kunnen blijven kijken, zonder mij te moeten schamen.

En ja, dat mag wat kosten. Want niet meedoen met die hypocrisie, dat lijkt vandaag de dag voor minder en minder mensen mogelijk en voor meer en meer mensen een luxe te zijn. Vooruitgang kan je dat niet noemen.
Oud 10 september 2021, 19:45   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het speelkwartier is lang voorbij. Ik ben uit dégoût gestopt, want ik wil mijzelf en jongeren recht in de ogen kunnen blijven kijken, zonder mij te moeten schamen.

En ja, dat mag wat kosten. Want niet meedoen met die hypocrisie, dat lijkt vandaag de dag voor minder en minder mensen mogelijk en voor meer en meer mensen een luxe te zijn. Vooruitgang kan je dat niet noemen.
Ah, dat heeft dan niks te maken met covid.
Oud 10 september 2021, 19:51   #55
discuz
Minister

Standaard

Hoe gaat het intussen in West-Vlaanderen?

Citaat:
Wat. Een. Dag.

Planning: rustig to do lijstje afwerken.
Realiteit: clusterbesmettingen in scholen en academies in kaart brengen / onder controle krijgen.

Bredere versoepelingen laten zich precies sterk voelen in onderwijs. CLB momenteel overbevraagd.
Oud 10 september 2021, 19:53   #56
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hehe, heel de dag achter snotneuskes lopen
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 07:01   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is ondertussen een meerderheid van leerlingen en onderwijzend personeel in West-Vlaanderen dood ?
Oud 11 september 2021, 12:19   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

En hop, de scholen plannen terug buitenlandse reizen.

Niet gevaccineerd en mee op schoolreis? Ouders zullen moeten opdraaien voor de extra kosten

Ouders van leerlingen die niet gevaccineerd zijn, maar wel meegaan op een buitenlandse schoolreis, zullen zelf de extra kosten moeten betalen als ze coronatesten moeten ondergaan tijdens die reis. Dat staat in een advies van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Leerlingen en ouders vrezen dat er door de maatregel vooral kwetsbare leerlingen uit de boot zullen vallen.

Bron : VRT NWS

Wie anders dan de ouders zouden moeten opdraaien voor de kosten ?
Oud 11 september 2021, 12:21   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie anders dan de ouders zouden moeten opdraaien voor de kosten ?
Zij die testen willen zien, he. Die ouders, noch die leerlingen zijn vragende partij voor die testen. Wie absoluut iets wil testen, moet daar maar voor opdraaien.
Oud 12 september 2021, 06:52   #60
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is dus wat ik niet snap. Waarom kiezen zoveel mensen die in andere contexten genuanceerde standpunten innemen en intelligent genoeg zijn om een logische argumentatie te volgen ervoor om in dit geval een vreemde alles-of-niets houding aan te nemen?

Als je A zegt, we moeten leven met dit virus, dan moet je ook B zeggen en je manier van leven daaraan terdege aanpassen. Weigeren om dat te doen dat is niet leven met het virus, dat is proberen te doen of het niet bestaat. Dat is ook een keuze, maar dan moet je daar ook voor uitkomen.

Dat soort dogmatisch kop in het zand steken en steeds opnieuw tegen dezelfde betonnen muur aan knallen, daar heeft toch niemand iets aan?
Uit het onderwijs stappen lijkt me voor een leerkracht wel een alles-of-niets-houding.

De scholen sluiten is dat niet, want we hebben geen scholen nodig. Onderwijs is ook online mogelijk, en op vele andere manieren. De scholen sluiten is leven met het virus zonder te doen of het niet bestaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be