Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2021, 11:31   #41
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dus Dadee opent een discussie over het standpunt van het VB ivm het coronabeleid.

Zipper komt tussen om te zeggen dat Dadee tendentieus en leugenachtig is.

Ik vraag Zipper zijn eigen standpunt om te kunnen nagaan waar hij zelf staat tegenover die vraagstukken.

Zipper is weer kwaad, want ik mag zo'n dingen niet vragen.

Grappig en triest tegelijk, zo'n eeuwige verontwaardiging die als een botsballetje door de kamer schiet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 13:31   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een goede zaak dat het VB nu ook openlijk hun positie in het Coronadebat onthult.
Inderdaad, maar de schade is geleden, ze hebben te lang meegeheuld met d fascisten aan 't bewind om echt heel geloofwaardig over te komen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 13:32   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vinden jullie dat nu zo verwonderlijk dat een politieke partij munt tracht te slaan uit een kwestie die maatschappelijk wat verdeeldheid zaait?
Dat het vb zich ook richt tot malcontenten ivm corona-beleid en -maatregelen?
Het was eerder bijzonder merkwaardig en ongeloofwaardig dat op zo een totaal controversiele manier van doen, die nadien bovendien kwakzalverij bleek te zijn, GEEN verdeeldheid was, toen de westerse vrijheden verdedigd moesten worden.

Nu is het een beetje vijgen na Pasen, he, het nieuwe totalitaire regime is ingesteld, en de propaganda totaal ingelockt.
Oud 30 oktober 2021, 13:41   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In begin 2020 was VB inderdaad,zoals de anderen ,nogal in paniek en schreeuwde om ter hardst om lockdowns,inreisbeperkingen en zo meer..

Het moet echter toegegeven worden dat tegenwoordig het voortschrijdend inzicht tenminste bij die partij al ingetreden is.....Het gaat inderdaad al lang om oppositie tegen hardnekkige idioterie die al veel geld (en uiteindelijk ook mensenlevens en jeugdjaren) gekost heeft....

Ik had liever zekere andere partij,die nota bene in Vlaanderen aan de knoppen zit,eens wat kracht van verandering zien toepassen.Iedereen kan al eens missen,maar het is onverschoonbaar zo verder te doen..Na de recente farce met ons "benijdenswaardig vaccinatiepercentage",als dank waarvoor we weer afglijden en ons bovendien aan een soort pasjesmaatschappij moeten onderwerpen,zou dat wel eens mogen....

ERGER nog,de mate waarbij het grootste deel van de pers,en staatsbetaald schorremorrie (ongeacht of die arts zijn of niet hé) bezig zijn niet-gevaccineerden (mijn vrienden,werkkameraden......werkmensen dus.)te stigmatiseren in een langzaam oplopende campagne ....zelfs de zwartste old school VB-er zou al moeten beginnen blozen als dit over "migranten" zou gaan.....

Met die "pasjes" is ieder restje geloofwaardigheid in de "democratische" partijen voor mij GESTOPT mensen!

Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2021 om 13:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 16:26   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gij ziet echt het verschil niet tussen zelf voor de vaccinatie te kiezen of andere ook te dwingen door ongrondwettelijke maatregelen.
O jawel hoor, ik zie dat verschil heel duidelijk.
Het ene, vrijwilligheid, is perfect geschikt voor de gewone epidemieën en ziekten,
het andere is perfect geschikt voor een pandemie zoals we ze nu meemaken.

Nu vermoed ik zo dat jij dat verschil niet wilt zien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 16:28   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O jawel hoor, ik zie dat verschil heel duidelijk.
Het ene, vrijwilligheid, is perfect geschikt voor de gewone epidemieën en ziekten,
het andere is perfect geschikt voor een pandemie zoals we ze nu meemaken.
Maar corona is vanaf nu een gewone epidemie en ziekte he. Die gaat niet meer weg, en die is nooit echt "erg" geweest.

Maar dat is het punt niet eens. Zoals je met je eigen blinde ogen kan zien, doet dat vaccin totaal NIET waarvoor men zo een totale vaccinatie wilde invoeren. Het houdt de besmettingen helemaal niet tegen, en het vermindert, maar het belet helemaal niet dat mensen naar het ziekenhuis moeten.

De vrijwillige vaccinatie heeft meer en meer dan genoeg gewerkt om uiteindelijk de bescheiden vruchten te plukken van wat dat vaccin kan doen, en extra vaccinatie nu van nog meer volk heeft geen enkel significant effect meer, want het zijn nu de gevaccineerden die de epidemie dragen, en de gevaccineerden die de ziekenhuizen bezetten.

De REDEN waarom men niet is overgegaan op een verplichting, is omdat bij zo een verplichting, ook een bijzonder grote verantwoordelijkheid voor te leveren resultaat komt he. En aangezien dat beloofde resultaat pure kwakzalverij was, en men dat ergens in zijn kleine teen wel voelde, heeft men zich daar niet toe willen verbinden.

Stel U even voor zeg, dat men vaccinatie had verplicht, en dat we toch deze golf krijgen. Wat een ongelofelijke afgang zonder de minste uitvlucht he ! Nu kan men zwakke geesten zoals de uwe nog overtuigen dat het ergens de schuld is van een of andere onvoorzichtige antivaxxer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2021 om 16:30.
Oud 30 oktober 2021, 16:34   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Welnee. Denk je dat die antivaxbeweging niet door uiterst rechts wordt aangestuurd? Je moet een tikje realiteitszin hebben.
De natuurlijke biotoop van zeiklijsters & andere malcontente klaagvogels.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 16:36   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
malcontenten die meestal nog gatachterlijk zijn ook.
'meestal' ? Jij bent echt veeel te braaf voor deze wereld...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 16:52   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Dadee opent een discussie over het standpunt van het VB ivm het coronabeleid.

Ik vraag Zipper zijn eigen standpunt om te kunnen nagaan waar hij zelf staat tegenover die vraagstukken.

Zipper is weer kwaad, want ik mag zo'n dingen niet vragen.

Grappig en triest tegelijk, zo'n eeuwige verontwaardiging die als een botsballetje door de kamer schiet.
Logisch, Dada kan zijn bewering op geen enkel punt hard maken, dus puur VB-bashing in het luchtledige.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 16:54   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zipper is weer kwaad,
want ik mag zo'n dingen niet vragen.

Eerst en vooral zie ik geen verband tussen mij en het VB, behalve dat ik niet zoals die andere halve zolen het VB zit af te branden zonder enige onderbouwing.

Citaat:
Oud 30 oktober 2021, 18:02   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Eerst en vooral zie ik geen verband tussen mij en het VB, behalve dat ik niet zoals die andere halve zolen het VB zit af te branden zonder enige onderbouwing.
Euh…

https://forum.politics.be/showthread.php?t=261200
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 18:45   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat euh ?? Zoals de situatie vandaag is zou ik momenteel VB stemmen, ja.
In uw simplistisch brein maakt dat van mij uiteraard een doorwinterd VB-er.
Als het voor u hetzelfde is, een VB-er is iemand die lid is van die partij, en ik ben lid van geenenkele partij. Af en toe eens nadenken helpt, gewoon eens doen.

Citaat:
Oud 30 oktober 2021, 19:31   #53
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het wel.
Het merendeel antivaxxers op sociale media zijn VB’ers. Dit forum is er het beste bewijs van. Die volgen partijorders.

En nu heeft ook het VB de maskers laten vallen: Chris Janssens (woordvoerder VB) preekt burgerlijke ongehoorzaamheid tegen Coronamaatregelen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...ca-op-tot-ong/
Met sponsorgeld van Putin zeker
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 20:14   #54
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar wat hun plots knuffelen van de antivaxxers betreft
Een antivaxxer is iemand die categoriek tegen alle vaccins gekant is.

Waar het VB zich tegen kant is het verplichten van experimentele brolvaccins die voor geen meter hebben gewerkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
ligt het er vingerdik op dat ze hier een staaltje vertonen van plat opportunisme.
Met een electoraat waarin senioren zeer goed vertegenwoordigd zijn en in een gewest met een 18+ vaccinatiegraad van meer dan 92%, is het standpunt van het VB het tegengestelde van opportunisme.

Taktisch riskant. Maar inhoudelijk uiterst principieel.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 20:21   #55
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het wel.
Het merendeel antivaxxers op sociale media zijn VB’ers. Dit forum is er het beste bewijs van. Die volgen partijorders.

En nu heeft ook het VB de maskers laten vallen: Chris Janssens (woordvoerder VB) preekt burgerlijke ongehoorzaamheid tegen Coronamaatregelen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...ca-op-tot-ong/
"Antivaxxer" noem je valselijk elkeen die vaccinatie weigert.
Je onderwerp is daarmee al flut in het startblok, dito je bewering.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 20:23   #56
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Met sponsorgeld van Putin zeker
Ja lol, alsof iemand hier verre Putin nodig heeft om lokale politici te verguizen.
Die laatste maken hun eigen negatief imago zelf haha, los van Putin.

Om het te illustreren:
Tommeke speelt met lego's.
Bartje pakt de lego's af van Tommeke.
Tommeke boos op Bartje.
Jos Putin de buurman zegt tegen Tommeke dat Bartje gemeen deed.
Het is dan niet Jos die Bartje negatief "maakte" he, het was Bartje die zichzelf negatief deed overkomen, door zijn eigen gedrag.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 30 oktober 2021 om 20:28.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 21:03   #57
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat euh ?? Zoals de situatie vandaag is zou ik momenteel VB stemmen, ja.
In uw simplistisch brein maakt dat van mij uiteraard een doorwinterd VB-er.
Als het voor u hetzelfde is, een VB-er is iemand die lid is van die partij, en ik ben lid van geenenkele partij. Af en toe eens nadenken helpt, gewoon eens doen.
Wij zijn allemaal partijkaders ja, in tegenstelling tot jij.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 22:47   #58
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik snap die affectie voor het VB niet, zelfs al zijt ge tegen de huidige politiek.
Een lege doos met slogans opgeplakt.
Extreem links die hebben dan nog dingen als geneeskunde voor het volk en dergelijke.
Heeft VB ook dergelijke dingen?
Oud 31 oktober 2021, 06:21   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik snap die affectie voor het VB niet, zelfs al zijt ge tegen de huidige politiek.
Ja, dat is waar, het is grotendeels een holle doos. Hun slogans zijn inderdaad wat hol, want ze gaan niet tot het concreet oplossen van een probleem. Kijk nu naar hun makakkenjacht, die in principe een heel goed idee is. Ze blijven blokkeren op "terugsturen", maar dat is geen definitieve oplossing he. Dat is dus holle praat. In de grond verschillen ze daar echter niet in van alle andere partijen, die niet alleen holle praat verkopen, maar die ook nog eens uitvoeren op kosten van het volk als ze aan de knopjes zitten.

Het voornaamste voordeel van het VB is dat ze een cordon hebben. Je kan daar veilig je stem in weg opbergen, en niemand kan die aanwenden om bestuur mee te veroorzaken.

Citaat:
Extreem links die hebben dan nog dingen als geneeskunde voor het volk en dergelijke.
Maar "geneeskunde voor het volk" is een verschrikkelijk idee. Dat zien we nu al anderhalf jaar. Geneeskunde moet een vrij product zijn, dat op de markt verkocht wordt zoals iphones en dacia's.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2021 om 06:23.
Oud 31 oktober 2021, 16:42   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Geneeskunde voor het volk is iets apart.
Dat draait op een aantal vrijwillige artsen en verplegenden die akkoord zijn dat ze een pak minder verdienen voor hetzelfde werk.
(maar ze zijn wel zo handig om alleen het remgeld te laten vallen, en het riziv wel de volle pot te laten betalen)

Dat zoiets leidt tot geneeskunde die de ouderen onder ons allemaal meegemaakt hebben, daar zijn ze te stom en te blind voor.
Ik heb het over de geneeskunde waarvan we mochten genieten in het leger: consultaties van een halve minuut enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be