Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2021, 20:12   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Sommigen beweren dat je ook levenslang immuun kan worden door de lever van een viroloog te eten.
Maar je moet die eerst een week aan een lantaarnpaal laten drogen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:13   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Mondmasker of negatieve test.
  • in discotheken blijf de coronapas (covid safe ticket) verplicht maar die moet gecombineerd worden met mondmasker of met een zelftest
  • Danscafés vallen onder de horecaregels: dus het mondmasker mag alleen uit als je zit, eet of drinkt. Als je danst moet het dus op

Is dat om ermee te lachen.

Bron: VRT NWS

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 november 2021 om 20:15.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:25   #43
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, hoe gaan ze dit controleren? Bij ons verandert er niets. Senior profielen komen 2 dagen, juniors 4. Ze kunnen den hoogste boom in
De politie is net bezig met rare acties. Volgens de vakbonden om meer loon te krijgen maar die verdienen echt niet slecht dus ik denk dat de meesten gewoon meedoen uit frustratie omdat hun werk vechten tegen de bierkaai is. De hele dag illegalen oppakken die gewoon terug worden vrijgelaten in plaats van het land uitgezet te worden en zien hoe de autochtone bevolking almaar wanhopiger en pissiger wordt .... Het zal er dus van afhangen hoe ze de politici willen pesten, rechtstreeks of onrechtstreeks (via de burger). Stel u voor dat ze aan elke afrit van de autostrade gaan post vatten om mensen te vatten die minder dan vier dagen per week thuiswerken, of iedereen die van de trein stapt aan een onderzoek onderwerpen. Best dat eerste want met dat tweede zit je weer met al die illegalen ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 17 november 2021 om 20:26.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:26   #44
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
israel met zijn vaccinatiegraad van 60%?

ik heb de studies gelezen. iemand die 2 dossisen gekregen heeft, en geen risicopatient is, is 6 maanden na zijn tweede dosis nog steeds voldoende beschermd tegen ernstig ziek worden. die heeft geen booster nodig. dit is gewoon een kado voor pfizer
Ik lees toch dat de booster compagne de 4e golf daar heeft gekeerd met veel grotere bescherming. 62,5 % in Israel vs 74 % in België. Geeft ons nog een beter vooruitzicht en mogelijks dient de vaccinatie graad dus niet zo hoog te zijn, gewoon een betere vaccinatie van de willigen.

vaccinatie graad booster

Laatst gewijzigd door Ferre : 17 november 2021 om 20:31.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:28   #45
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mondmasker of negatieve test.
  • in discotheken blijf de coronapas (covid safe ticket) verplicht maar die moet gecombineerd worden met mondmasker of met een zelftest
  • Danscafés vallen onder de horecaregels: dus het mondmasker mag alleen uit als je zit, eet of drinkt. Als je danst moet het dus op

Is dat om ermee te lachen.

Bron: VRT NWS
En als ik moet biljaren?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:38   #46
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik lees toch dat de booster compagne de 4e golf daar heeft gekeerd met veel grotere bescherming. 62,5 % in Israel vs 74 % in België. Geeft ons nog een beter vooruitzicht en mogelijks dient de vaccinatie graad dus niet zo hoog te zijn, gewoon een betere vaccinatie van de willigen.

vaccinatie graad booster
neen, niet de willigen, de risicopatienten. Die liggen weer massaal in de ziekenhuizen, ondanks hun vaccin, en die dienen geboosterd te worden
Oud 17 november 2021, 20:40   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Kunnen die prentjes echt niet iets kleiner.
Oud 17 november 2021, 20:45   #48
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht

vaccinatie graad booster
Dat is begot de helft lager als Vlaanderen waar in elke leeftijdsgroep vanaf 12 jaar 86% of meer heeft. Dus dat ze eens ophouden met vergelijken aub.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2021-11-17 om 20.43.59.png‎
Bekeken: 500
Grootte:  482,9 KB
ID: 115206  

Oud 17 november 2021, 20:49   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En als ik moet biljaren?
Als je mag dansen, enkel met een mondmasker op.
Dan lijkt mij biljaren met mondmasker logisch.
Ik ben geen expert.

Ik hoor nu FVDB in De Afspraak. Ik vraag mij af wie hem nu nog gelooft. Ik denk er nog velen zijn. Spijtig. Die kerel weet goed hoe de geesten in de maatschappij functioneren.
Oud 17 november 2021, 20:57   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De politie is net bezig met rare acties. Volgens de vakbonden om meer loon te krijgen maar die verdienen echt niet slecht dus ik denk dat de meesten gewoon meedoen uit frustratie omdat hun werk vechten tegen de bierkaai is. De hele dag illegalen oppakken die gewoon terug worden vrijgelaten in plaats van het land uitgezet te worden en zien hoe de autochtone bevolking almaar wanhopiger en pissiger wordt .... Het zal er dus van afhangen hoe ze de politici willen pesten, rechtstreeks of onrechtstreeks (via de burger). Stel u voor dat ze aan elke afrit van de autostrade gaan post vatten om mensen te vatten die minder dan vier dagen per week thuiswerken, of iedereen die van de trein stapt aan een onderzoek onderwerpen. Best dat eerste want met dat tweede zit je weer met al die illegalen ...
Flikken zijn een vreemd soort mensen hoor, één van de officieren hier in Ronse schept 3.400 netto per maand maar loopt al jaren te klagen over zijn job. Ambtenaren mentaliteit a la Jomme Dockx. Heeft paar maand thuis gezeten met burn-out door de corona enz en komt nu nog effe een paar maand terug in afwachting van zijn pensioen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:22   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Gepikt van facebook, maar redelijk de nagel op de kop:

Vandaag moet een moeilijke verkoopstrategie worden toegepast door de regering.
Men moet niet-gevaccineerden overtuigen zich te laten vaccineren door te zeggen dat vaccin goed werkt.
Men moet terzelfdertijd gevaccineerden overtuigen een derde prik te laten zetten omdat het vaccin niet zo goed werkt.
Ja, met zo'n driekwart leugen krijg je aan de toog de lachers op je hand.

Er is maar één trieste waarheid: de pandemie is hardnekkig, de variant van het virus erg besmettelijk, en de bescherming van het vaccin mindert vlugger dan er verwacht werd.
Niet gevaccineerden moeten dus overtuigd worden om er eindelijk aan te beginnen,
en reeds gevaccineerden moeten overtuigd worden om zeker verder te doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:28   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat? In welk land is de booster al enkele maanden toegediend?
Hier zie, zo'n 'intelligente' vraag van een leek.
Wel, ik ben ook leek.
Maar ik vermoed tenminste dat het producerend bedrijf een dossier moet indienen om menselijke proeven te beginnen met een booster, en vervolgens pas toestemming krijgt om te verkopen, als de proeven een voldoende gunstig resultaat gaven.
Voorts zijn er blijkbaar al wat landen die a) toestemming gaven voor een booster (oa Frankrijk) en zelfs al ver gevorderd zijn daarmee (Israël).

Intelligente vragen !!!
Toen ik een hartkatheterisatie moest krijgen, had ik nog nooit gehoord dat er een nieuwe mogelijkheid was, ipv te penetreren via de lies, nu via de pols.
Denkt er nu iemand dat ik eerst aan die hartchirurg vroeg of hij de protocollen van goedkeuring van die nieuwe procedure wel goed gelezen had?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 november 2021, 21:31   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen een booster!

Ergens volgend jaar pas! Maar toch! Daarna lonkt het rijk van de vrijheid, het licht in de tunnel, want deze derde dosis zou wel eens misschien levenslang immuniteit geven, dixit tv-kwakzalvers

ik zal mijn pfizer-aandelen nog een beetje langer aanhouden dan
Enkel antivaxxers beweren dat wetenschappers dit zeggen. Integendeel, ze waarschuwden voor de vierde golf (ik ook trouwens).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 november 2021 om 21:33.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:32   #54
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Er zijn maandag 19000 ! besmettingen geweest, dat is ongeveer de piek van de tweede coronagolf, bijna recordwaarde is dat.

Het voordeel van de vaccinatie (50% minder besmettelijkheid) is weggeveegd door de veel besmettelijker variant (2 a 3 x besmettelijker).

In feite zitten we gewoon in hetzelfde schuitje als vorig jaar, alleen nu met veel te soepele maatregelen, waardoor deze golf veel te lang gaat duren.

We moeten deze golf met harde maatregelen breken, via een korte maar krachtige lockdown. Daarna moet er massaal gevaccineerd worden met een derde prik. En daarna moeten er gekeken worden voor nieuwe versie van coronavaccin die tegen veel meer varianten effectief is en een langere werkingsduur heeft.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:34   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze draad is een van de vele draden die vlug vol gegoten worden door wappies:
- in het begin: er is geen corona
- vervolgens: er is amper iets gebeurd in Italië
- vervolgens: er zijn geen maatregelen nodig
- dan: er zal geen vaccin komen de eerste drie jaren, of zelfs vijf jaren
- ook: als er nu al een vaccin is, dan is het niet getest
- tuurlijk ook: het vaccin is vergif, maagden zullen nooit kunnen baren, de gevaccineerden vallen dood bij bosjes
- en dan nu: alles geconcentreerd op de booster.

Amai mijn kloten.

Oud 17 november 2021, 21:34   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er zijn maandag 19000 ! besmettingen geweest, dat is ongeveer de piek van de tweede coronagolf, bijna recordwaarde is dat.

Het voordeel van de vaccinatie (50% minder besmettelijkheid) is weggeveegd door de veel besmettelijker variant (2 a 3 x besmettelijker).

In feite zitten we gewoon in hetzelfde schuitje als vorig jaar, alleen nu met veel te soepele maatregelen, waardoor deze golf veel te lang gaat duren.

We moeten deze golf met harde maatregelen breken, via een korte maar krachtige lockdown. Daarna moet er massaal gevaccineerd worden met een derde prik. En daarna moeten er gekeken worden voor nieuwe versie van coronavaccin die tegen veel meer varianten effectief is en een langere werkingsduur heeft.
Wat we nu zien is het gevolg van de feestjes en bacchanalen en onverantwoord gedrag vanaf 1 oktober.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:35   #57
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik zou de maatregelen van november 2020 invoeren.

Een nationale quarantaine is niet nodig, omdat de dodelijkheid door de vaccinaties gedaald is.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:39   #58
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat we nu zien is het gevolg van de feestjes en bacchanalen en onverantwoord gedrag vanaf 1 oktober.
Natuurlijk, als de geschiedenis ons één ding geleerd heeft, dan is dat het verval van het romeinse rijk werd veroorzaakt door de massale orgies.
Oud 17 november 2021, 21:56   #59
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
israel met zijn vaccinatiegraad van 60%?

ik heb de studies gelezen. iemand die 2 dossisen gekregen heeft, en geen risicopatient is, is 6 maanden na zijn tweede dosis nog steeds voldoende beschermd tegen ernstig ziek worden. die heeft geen booster nodig. dit is gewoon een kado voor pfizer
Hoogstwaarschijnlijk was die zelfs zonder vaccins al niet vatbaar om ernstig ziek te worden.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 22:46   #60
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik zou de maatregelen van november 2020 invoeren.

Een nationale quarantaine is niet nodig, omdat de dodelijkheid door de vaccinaties gedaald is.
Alleen de bejaarden moeten we opsluiten als ze zelf niet vrijwillig in quarantaine gaan.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be