![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland is de vraag naar een vaccinatieverplichting ook actueel. Minister-president Söder van Beieren is al eerder voorstander en maakt al wat los... https://www.mdr.de/brisant/impfpflicht-corona-106.html Österreich macht's vor WÄRE EINE GENERELLE IMPFPFLICHT IN DEUTSCHLAND MÖGLICH? Stand: 23. November 2021, 15:36 Uhr .... Generelle Impfpflicht in Österreich geplant Österreich geht noch einen großen Schritt weiter und plant, ab 1. Februar 2022 eine generelle Impfpflicht einzuführen. Steht das möglicherweise auch in Deutschland bevor? Bayerns Ministerpräsident Markus Söder hat am Freitag (19.11.) jedenfalls dafür geworben. "Sonst wird das eine Endlosschleife", so Söder. Die wichtigsten Fragen zum Thema Impfpflicht in Deutschland beantwortet BRISANT hier: Darf der Staat überhaupt eine Impfpflicht einführen? Darüber wird immer wieder gestritten. Die hohen Corona-Infektionszahlen heizen die Diskussion gerade jetzt wieder an. Nun haben die Länder am Donnerstagabend eine Impfpflicht für bestimmte Berufsgruppen gefordert. Von Vertretern einer möglichen künftigen Ampel-Koalition heißt es, dass ein entsprechender Gesetzesentwurf in Kürze vorliegen soll. Mit einer gesetzlichen Grundlage darf also eine Impfpflicht eingeführt werden. Was müsste geschehen, damit eine Impfpflicht in Kraft treten könnte? Bisher existiert keine Rechtsgrundlage für eine Impfpflicht gegen das Corona-Virus. Das Infektionsschutzgesetz kann lediglich Impfungen für "bedrohte Teile der Bevölkerung" anordnen. Eine allgemeine Impfpflicht zur Herstellung einer Herdenimmunität müsste der Bundestag beschließen. Die jetzige Bundesregierung hat das aber mehrfach abgelehnt, am Freitag (19.11.) betonte Bundesgesundheitsminister Jens Spahn aber, dass er eine solche Impfpflicht skeptisch sieht, sich aber derartigen Regelungen nicht verschließen würde. Von Vertretern der Ampel-Fraktionen ist zu hören, dass man darüber in Gesprächen sei. ---- Algemene verplichte vaccinatie gepland in Oostenrijk Oostenrijk gaat een grote stap verder en is van plan om vanaf 1 februari 2022 een algemene vaccinatieplicht in te voeren. Is dat mogelijk ook in Duitsland aanstaande? In ieder geval promootte de Beierse premier Markus Söder het op vrijdag (19 november). "Anders wordt het een eindeloze lus", zegt Söder. BRISANT beantwoordt hier de belangrijkste vragen over verplichte vaccinatie in Duitsland: Mag de staat zelfs verplichte vaccinaties invoeren? Dit is keer op keer een punt van discussie. Het hoge aantal coronabesmettingen doet de discussie op dit moment weer flink oplopen. Nu, op donderdagavond, eisten de deelstaten de verplichte vaccinatie voor bepaalde beroepsgroepen. Vertegenwoordigers van een mogelijke toekomstige regeringscoalitie zeggen dat er binnenkort een overeenkomstig wetsontwerp beschikbaar moet zijn. Een verplichte vaccinatie kan daarom met een wettelijke basis worden ingevoerd. Wat zou er moeten gebeuren om de verplichte vaccinatie van kracht te laten worden? Tot nu toe is er geen wettelijke basis voor verplichte vaccinatie tegen het coronavirus. De Wet Infectiebescherming kan alleen vaccinaties bestellen voor "bedreigde delen van de bevolking". De Bondsdag zou moeten beslissen over een algemene verplichte vaccinatie om groepsimmuniteit vast te stellen. De huidige federale regering heeft dit meerdere keren afgewezen, maar op vrijdag (19 november) benadrukte federale minister van Volksgezondheid Jens Spahn dat hij sceptisch staat tegenover een dergelijke vaccinatie-eis, maar dat hij dergelijke regelgeving niet zou negeren. Van vertegenwoordigers van de regering hoor je dat ze hierover in gesprek zijn. Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2021 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik bedoel uiteraard diegenen die poneren dat verplichte vaccinatie zou moeten overwogen worden om groepsimmuniteit te bereiken.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Impfpflicht Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2021 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland zal het heus niet zo snel lopen als in Oostenrijk (waar er trouwens ook nog wat voorbereidend wetgevend werk moet gebeuren). Er moet een heel proces doorlopen worden. En ook het Grondwettelijk Hof moet ook zijn zeg hierover hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De actuele besmettingsgrafiek van Duitsland en Oostenrijk eens bekijken.
Maar dat zegt niet alles nog een extra grafiek bijvoegen van het aantal testen... Duitsland heeft 9 maal meer inwoners dan Oostenrijk. Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2021 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een "noodwet." Een Bismarcksiaanse "Ausnahmegesetz."
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heren
De kroonprik, waarvan de gevolgen in de verdere toekomst nog niet gekend zijn, kan niet verplicht worden omwille van het Neurenbergs wetboek. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, het ziet er toch echt niet goed uit voor de antivaxxers, wappies en forumvirologen.
Zo wat gans de wereld gaat 180 graden een andere richting uit dan deze die zij wensen. Nergens kunnen ze nog naar emigreren, om zich wat thuis te kunnen voelen. Misschien een warm bad en een schaar ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Conclusie: de Oostenrijkers testen vooral veel te veel. Ze hebben zich als het ware "de lockdown ingetest".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die verplichting mag komen ze - ik zal ze met veel zin in de vuilbak bonjouren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals den Dolf, er wordt vaak gezegd Adolf Hitler heeft dit, heeft dat, enz misdaan. Maar het is niet hij die miljoenen heeft gedood, het zijn zijn collaborateurs, die hij met zijn kwekker gepropagandeerd / geindoctrineerd heeft tot die DADEN. Citaat:
Er gaat een virus rond. IK zit NIET van mijn kennissen, buren, vreemden te eisen dat ze in mijn buurt zich zus of zo gedragen. IK zit NIET te eisen dat ze zich medicatie laten inenten. IK laat hen met rust. Maar er zijn klojo's out there, die dat wèl allemaal doen. Die klojo's, zijn "de vyand." Citaat:
Dat is het motief van elke overheid. Ik behandel mensen NIET als vee. Evenmin als KLEUTERS. Dat doet de overheid, notabene het rotste bedrijf in de hele samenleving / economie. De grootste schuldenberg, de minste prestatie, schandalen alom, dus zelfs tegen hun eigen "regels", en de grootste conflict en oorlogszaaier. Een bedrijf dat klanten dwingt te kopen en prijzen dicteert. Daar heul jij mee.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 23 november 2021 om 21:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie mijn voorstel. Je verplichten tot dagelijkse vaccinatie. Dat je met maximale mogelijke zekerheid niemand kan besmetten. Die frequentie moet, om die mate van zekerheid te halen, want een sukkel wiens immuunsysteem mager reageert op virus, dus risicopersoon, zal ook mager reageren op vaccin.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België hoor je ook prominenten die geen tegenstander zijn van verplichte vaccinatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk. Ze hebben verdere vrijheidsinperkingen nodig om hun roverij gemakkelijk genoeg te maken. Ze steken dat graag wat weg, maar sommigen worden al wat brutaler, als proefballonneke voor hun kompanen. Een beetje zoals een maffia. Die sturen ook de grootste idioten uit hun aanhang vooruit, om te zien of er mijnen liggen. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 23 november 2021 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil mijn voorstel updaten.
Dat elke dag een spuit gaan halen is onpraktisch. Nieuw voorstel: baxter. Een zak met vaccin aan hun hals, darmpje naar spierweefsel, met een ingesteld en zo vastgelast doseerkraantje erop (kwestie dat de collaborateurs niet beginnen zeuren). Een beetje zoals een incontinentie gareel. Kwestie dat ze eerst zelf het goede voorbeeld geven, vooraleer van anderen dit en dat te eisen.
![]() |
![]() |