Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Moeten ongevaccineerden voorrang afstaan?
Ja. 9 40,91%
Nee. 13 59,09%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2021, 13:51   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Next...rokers, zwaarlijvigen, alcohol en drug gebruikers, en 'niet productieve' ouderlingen ook weren uit de zorg? En in één adem dan ook maar de eed van Hippocrates afschaffen. Zou dat voldoende zijn om het fascistisch virus, dat zowel links als rechts welig om zich heen slaat tegenwoordig, in te dammen?

De vraag is niet eerlijk gesteld. Niemand kan afstaan wat hij niet heeft.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 december 2021 om 13:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 14:20   #42
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zou eerder naar het leeftijd, gezondheid en BMI kijken. Dat lijkt me relevanter dan gevaccineerd of niet gevaccineerd.
Inderdaad, een gevaccinneerde papzak van 70 staat er slechter voor dan een jonge gezonde anti-vaxxer he...

Men probeert het weer zo eenzijdig voor te stellen...
Oud 2 december 2021, 14:24   #43
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Next...rokers, zwaarlijvigen, alcohol en drug gebruikers, en 'niet productieve' ouderlingen ook weren uit de zorg? En in één adem dan ook maar de eed van Hippocrates afschaffen. Zou dat voldoende zijn om het fascistisch virus, dat zowel links als rechts welig om zich heen slaat tegenwoordig, in te dammen?

Bwa, die rokers en alcoholiekers bezetten geen groot deel van de IC bedden he. Dus niet relevant qua weren uit de zorg.

Je zou kunnen pleiten om de terugbetaling van bepaalde behandelingen te koppelen aan gedragingen. Dat lijkt me dan weer zeer zinvol. Zo kan je bvb. de terugbetaling van type 2 diabetes afschaffen voor mensen vanaf een bepaald BMI.
Oud 2 december 2021, 14:29   #44
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Bwa, die rokers en alcoholiekers bezetten geen groot deel van de IC bedden he. Dus niet relevant qua weren uit de zorg.

Je zou kunnen pleiten om de terugbetaling van bepaalde behandelingen te koppelen aan gedragingen. Dat lijkt me dan weer zeer zinvol. Zo kan je bvb. de terugbetaling van type 2 diabetes afschaffen voor mensen vanaf een bepaald BMI.
Of via de sociale controle pasjes het individueel jaarlijks alcohol verbruik meten en daarvan je positie op de levertransplantatielijst aanpassen? Maaaar, zoals steeds kan je je natuurlijk wel hogerop de lijst kopen. Uitzonderingen voor de rijken zijn heilig in ons systeem toch?

Ziek systeem.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 december 2021 om 14:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 14:41   #45
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht

En zo zijn we vertrokken naar een systeem op zijn Chinees.
Oud 2 december 2021, 23:24   #46
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar je hebt ook dat, als uw 38 patienten te veel zijn want je hebt maar 10 plaatsen, het inderdaad een goed idee kan zijn om die antivaxxer eruit te gooien, maar je zit met een nog even groot probleem met 37 patienten he.

Gooi nu alle niet-gevaccineerden eruit, en dan heb je nog altijd 26, dat is nog altijd veel te veel. Maw, uw kappen op niet-gevaccineerden lost uw probleem niet structureel op.

Daarentegen:

van die 920 mensen zijn er 200 gepensioneerden waaruit 24 van de 26 gevallen komen, dus 12% ; van de 720 anderen zijn er 2. 0.3%.

We hebben 10 plaatsen voor 1000 man, we kunnen dus niet meer dan 1% risico aanvaarden.

We hebben nu, bij de gevaccineerden:

720 normale burgers, met risico 0.3% ==> die twee gevallen mogen opgenomen worden.

200 gepensioneerden met risico 12% => zitten er dik boven, allemaal geweigerd.

van die 80 niet-gevaccineerden met risico 13% => zitten er dik boven, allemaal geweigerd

die antivaxxers zitten er dik boven => geweigerd.

Uiteindelijk hebben we dus van de 1000 man, 720 kunnen "dekken" met IC en hebben we maar 2 patienten op onze 10 plaatsen. Geen vuiltje aan de lucht.

36 patienten geweigerd uit die 280 die een te hoog risico hadden en de zorg hadden overbelast.

De meerderheid van het volk heeft geen probleem, heeft IC genoeg, en in de verste verte geen overbelasting. We kunnen normaal leven, en hebben maar 36 doden.
En dan dient de familie van die gepensioneerden klacht in tegen het ziekenhuis en wat dan? Dan ben je vertrokken voor jarenlange rechtzaken en torenhoge kosten. Allemaal betaald door de belastingbetaler (jij).

Oepsie?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 23:26   #47
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Terechte opmerking. Je kan een niet-gevaccineerde NIET weigeren. iedereen heeft recht op hulp ongeacht of die gevaccineerd is en die niet-gevaccineerde heeft geen enkele wet overtreden.

Maar andersom ook niet: Je kan een gevaccineerde ook NIET wegieren.

Vol bestaat niet. Er is altijd een oplossing. Wij zijn mensen en wij vinden voor alles oplossing. Ik heb een hekel aan al dat doemdenken. Het enige waar de zorg nu onder lijdt is het verschrikkelijke bewind van Vandenbroucke.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be