![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn vaccins nuttig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 76,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fauci gehuwd met vaccinmaker en fda goedkeurder Russische vaccin commissaris met een stiefzoon die de pasjes maakt. Kan het nog duidelijker?
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las wat die boosters net als die vaccinatie van kinderen Moderna gaan op brengen en dat waren sommen om van omver te vallen.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2021 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zou ik momenteel geen 5 euro durven op verwedden. Eerst was het binnen een paar weken is het voorbij toen werd het binnen een paar maanden toen werd het na de winter toen werd het volgend jaar en toen werd het binnen een paar jaar en nu voorspelt men niks meer behalve dat het nog eens erger en erger gaat worden.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2021 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat niet. Er is potentieel niks mis met een vaccinatie verplichting, als die zinvol zou zijn. Er is wel iets mis met dwang-kwakzalverij. En DAT is het probleem met een huidige vaccinatie dwang: dat het puur op basis van kwakzalverij is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Heeft ne stier kloten?
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo een vaccinatie verplichting moet wel op een wetenschappelijk aantoonbare grond de algemene belangen en individuele belangen ondubbelzinnig kunnen aantonen. Een algemene vaccinatieplicht met een vaccin dat langdurig beschermt tegen een nare ziekte die het gros van de bevolking treft, en waarvan de gevolgen op termijn perfect gekend zijn, is voor mij geen probleem. Bijvoorbeeld valt het polio vaccin daaronder. Polio is een gevaarlijke ziekte die iedereen kan treffen ; het polio vaccin beschermt langdurig, en men kent dat vaccin prima en men weet dat men daarmee geen nieuwe polio varianten maakt. Mochten de corona vaccins gewerkt hebben zoals initieel beweerd, mochten zij langdurig werken en er geen vaccin ontwijkende varianten in het zicht zijn, en mochten hun bijwerkingen op korte en langere termijn prima gekend zijn, dan zou ik er geen problemen mee hebben dat men bijvoorbeeld met zo een verplichting een duurzame groepsimmuniteit bekomt en het corona verhaal dan voor lange tijd achter de rug is. Er kunnen gevallen zijn waar het opportuun is voor iedereen, en individueel zodanig weinig nadelig is, dat een vaccinatie verplichting zinvol is. Maar daar moet eerst wel de wetenschappelijke case van dat voordeel aangebracht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit u dat concept dan in verhouding tot een ander concept als bijvoorbeeld de soevereiniteit van het individu of de zelfbeschikking over het lichaam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, ik ben er geen voorstander voor om U met geweld te vaccineren, wel om U bijvoorbeeld de toegang tot het territorium te ontzeggen. Maar nog eens, enkel maar als er daar een stevige wetenschappelijke basis voor is die aangeeft dat in geen enkele omstandigheid, de vaccinatie voor een individu een negatieve verwachtingswaarde van kosten baten heeft, en er een duidelijk collectief voordeel bij is. En er is totaal geen case voor verplichte corona vaccinatie op dit ogenblik. Eerder andersom. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2021 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij kinderen wordt er gekeken naar wat het beste is voor het kind omdat die nog niet zelf mag/kan beslissen. Voor volwassenen heb je een punt, als minimum moet het product alvast grondig getest en uiterst veilig zijn, wat hier niet het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je zegt is dat enkel maar denkbaar bij een vaccin waar men perfect van weet hoe de bescherming werkt, dat die langdurig is, dat er een heel laag risico is voor vaccin ontwijking, dat de nevenwerkingen van het vaccin zodanig klein zijn, en de ziekte zodanig erg is, dat het bij iedereen een positieve kosten-baten analyse geeft en dat dat allemaal wetenschappelijk bevestigd is. Je moet dus al enkele jaren kijk hebben op zo een vaccin alvorens dat zelfs maar te kunnen overwegen natuurlijk. Hoe erger en hoe algemener de ziekte, en hoe beter de vaccin bescherming, hoe denkbaarder zo een verplichting is. Kortom, als ge een echt kieken moet zijn om zo geen vaccin te pakken, en dat voor iedereen geldt, dan is voor mij een verplichting geen enkel probleem. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2021 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |