Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Staat u achter een actie "Stop the boost (-50)"?
Ja 15 60,00%
Nee 7 28,00%
Enkel mits een andere slogan 3 12,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2021, 09:44   #41
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vroeg of laat, om ons te genezen van deze waanzin, zullen we moeten leren feesten rond de grote bergen lijken he. Hoe vroeger hoe beter. Mijn voorstel is altijd geweest van dat al te doen in maart 2020.

Eens je lachend en met plezier door de lijken waadt om naar een feestje te gaan, en niemand zich nog de stank van de ontbindende kadavers aantrekt in de goot, zijn we weer vrij he.
Wel 'grappig' dat de grote geesten dachten dat er geen haast was bij het boosten van de ouderen, en dat men eerst Afrika moest vaccineren. Ook antisoof Boudry dacht dat. Absurd ook dat die vaccins niet geactualiseerd zijn: hoeveel mensen hadden misschien zelfs niet delta zonder het te weten? En ook die krijgen dan een boost tegen... iets uit 2019 (laten we hopen dat dat enkel onnozel is en niet contraproductief).
Oud 15 december 2021, 09:45   #42
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Andrew L. Croxford
@andrew_croxford
·
11h
What is the polar opposite of ‘hopium’?

The phenomenon of seeing a very weak data set and extracting the absolute worst case scenario from it.

We need a word.

Wenseleers track record voor zijn modellering, scenarios en voorspellingen is nu niet om over naar huis te schrijven...
Hmm, ok. Heb je ergens een zeer recente bron die geruststellend is over Omicron? milde infecties etc.

En ook, asymmetrisch risico, toch? Als het meevalt, prima, maar als het tegenvalt, shit. Beter voor te bereiden op het slechte scenario als de impact daarvan zwaar is. Zeker als boosters een relatief eenvoudige oplossing zijn.

Ik begrijp de pushback tegen boosters niet zo goed; lockdowns en zo sure, maar waarom tegen boosters?
Oud 15 december 2021, 09:46   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wel 'grappig' dat de grote geesten dachten dat er geen haast was bij het boosten van de ouderen, en dat men eerst Afrika moest vaccineren. Ook antisoof Boudry dacht dat. Absurd ook dat die vaccins niet geactualiseerd zijn: hoeveel mensen hadden misschien zelfs niet delta zonder het te weten? En ook die krijgen dan een boost tegen... iets uit 2019 (laten we hopen dat dat enkel onnozel is en niet contraproductief).
Ik denk niet dat boosten "helpt" tegen omicron, in de volgende zin: je ziet overal dat de bescherming valt als een steen, en dat wat voor delta iets was dat op 6 maanden speelde, hier nu op 2 maanden speelt of minder. Op zijn best dienen die boosters om de piek van januari naar maart te verschuiven.

Ik doe geen uitspraken over ernstige ziekte, daar is gewoon nog niks van geweten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:46   #44
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vroeg of laat, om ons te genezen van deze waanzin, zullen we moeten leren feesten rond de grote bergen lijken he. Hoe vroeger hoe beter. Mijn voorstel is altijd geweest van dat al te doen in maart 2020.

Eens je lachend en met plezier door de lijken waadt om naar een feestje te gaan, en niemand zich nog de stank van de ontbindende kadavers aantrekt in de goot, zijn we weer vrij he.
Ik denk dat er nog een andere weg is Patrick, waarbij het niet nodig is rond bergen lijken te dansen. We dansen ook niet rond bergen griep-lijken in het voorjaar.
Oud 15 december 2021, 09:47   #45
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hmm, ok. Heb je ergens een zeer recente bron die geruststellend is over Omicron? milde infecties etc.

En ook, asymmetrisch risico, toch? Als het meevalt, prima, maar als het tegenvalt, shit. Beter voor te bereiden op het slechte scenario als de impact daarvan zwaar is. Zeker als boosters een relatief eenvoudige oplossing zijn.

Ik begrijp de pushback tegen boosters niet zo goed; lockdowns en zo sure, maar waarom tegen boosters?
Omdat voor jongere mensen omicron net het beste vaccin is wellicht en we door te blijven hervaccineren in eeuwig 'crisisbeheer' belanden, terwijl het tijd wordt dat iedereen zijn plan trekt.
Oud 15 december 2021, 09:49   #46
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat boosten "helpt" tegen omicron, in de volgende zin: je ziet overal dat de bescherming valt als een steen, en dat wat voor delta iets was dat op 6 maanden speelde, hier nu op 2 maanden speelt of minder. Op zijn best dienen die boosters om de piek van januari naar maart te verschuiven.

Ik doe geen uitspraken over ernstige ziekte, daar is gewoon nog niks van geweten.
Wat is eigenlijk de stamboom van omicron? Gaat die via delta of niet? Zo ja, dan zou men toch bij eerdere vaccinatie + antilichamen tegen delta net niét moeten vaccineren. Ik blijf dat absurd vinden.
Oud 15 december 2021, 09:50   #47
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat voor jongere mensen omicron net het beste vaccin is wellicht en we door te blijven hervaccineren in eeuwig 'crisisbeheer' belanden, terwijl het tijd wordt dat iedereen zijn plan trekt.
yes, helemaal akkoord. Jongeren moeten geen booster krijgen. -50 lijkt me een genereuze grens om iemand als "jong" te klassificeren.
Oud 15 december 2021, 09:50   #48
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er nog een andere weg is Patrick, waarbij het niet nodig is rond bergen lijken te dansen. We dansen ook niet rond bergen griep-lijken in het voorjaar.
Als het zo snel gaat, kunnen die ouderen toch gewoon twee maanden binnen blijven?
Oud 15 december 2021, 09:52   #49
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
yes, helemaal akkoord. Jongeren moeten geen booster krijgen. -50 lijkt me een genereuze grens om iemand als "jong" te klassificeren.
Mijn doel is dan ook niet 'nul risico', maar hier een streep onder kunnen trekken door de bevolking vrede te leren nemen met een iets hogere mortaliteit in ruil voor de terugkeer van de normaliteit. Ik zie in omicron een opportuniteit daarvoor, om voorgoed komaf te maken met 'de circulatie van het virus beperken'.
Oud 15 december 2021, 09:53   #50
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als het zo snel gaat, kunnen die ouderen toch gewoon twee maanden binnen blijven?
Ja ik denk dat simpele voorzichtigheid bij ouderen al héél wat oplost; moet niet lockdown zijn, dat gedrag lijkt er ondertussen ook al meer ingebakken: vaccineer u, bezoek uw opa niet als je een snotneus hebt, draag hoe dan ook altijd een masker in de winter in een rusthuis, defitige verluchting etc. etc.

Simpele dingen die niet te veel kosten, die wsk heel wat impact hebben
Oud 15 december 2021, 09:54   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 15 december 2021, 09:54   #52
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn doel is dan ook niet 'nul risico', maar hier een streep onder kunnen trekken door de bevolking vrede te leren nemen met een iets hogere mortaliteit in ruil voor de terugkeer van de normaliteit. Ik zie in omicron een opportuniteit daarvoor, om voorgoed komaf te maken met 'de circulatie van het virus beperken'.
Jazeker, helemaal eens. Maar dat is nog iets anders dan de openingsstelling "stop the boost -50". Boosters helpen ook. een griep-vaccin is toch ook gewoon deel van het leven.

Of nam je de stelling in als een provocerende boutade?
Oud 15 december 2021, 09:55   #53
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
sorry man!
Oud 15 december 2021, 09:55   #54
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja ik denk dat simpele voorzichtigheid bij ouderen al héél wat oplost; moet niet lockdown zijn, dat gedrag lijkt er ondertussen ook al meer ingebakken: vaccineer u, bezoek uw opa niet als je een snotneus hebt, draag hoe dan ook altijd een masker in de winter in een rusthuis, defitige verluchting etc. etc.

Simpele dingen die niet te veel kosten, die wsk heel wat impact hebben
Ja, maar ik heb de indruk dat sommigen vergeten zijn wat echt normaal leven precies inhoudt: namelijk niet de hele tijd maskers opzetten, niet 'testen' bij bezoeken, geen beperkingen op evenementen etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 december 2021 om 09:55.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:56   #55
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik heb de indruk dat sommigen vergeten zijn wat echt normaal leven precies inhoudt: namelijk niet de hele tijd maskers opzetten, niet 'testen' bij bezoeken, geen beperkingen op evenementen etc.
Deels akkoord, maar dan overdreven terug duwen als pleiten tegen boosters lijkt me niet de gepaste reactie. Je pleit toch ook niet tegen griepvaccin's, toch?

Laatst gewijzigd door Voltian : 15 december 2021 om 09:57.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:57   #56
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jazeker, helemaal eens. Maar dat is nog iets anders dan de openingsstelling "stop the boost -50". Boosters helpen ook. een griep-vaccin is toch ook gewoon deel van het leven.

Of nam je de stelling in als een provocerende boutade?
Wel ja, ik baseerde me wel op de gegevens zoals die er aanvankelijk uitzagen, dus dat het voor -50'ers een verkoudheid was de facto. Kortom zelfs minder dan een griep (hoewel ik ook geen griepvaccins neem als dertiger). Bovendien houden die vaccins het CST in stand.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 december 2021 om 09:57.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:57   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou niettemin een bijzonder verlossende zaak zijn.

Het is juist spijtig dat we afgeleerd hebben om rond bergen griep lijken te dansen.
Oud 15 december 2021, 09:58   #58
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
griep lijken
Zucht.
Oud 15 december 2021, 09:58   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hadden ze dat in maart 2020 gedaan, dan zouden we misschien niet zo gek geworden zijn.
Oud 15 december 2021, 09:58   #60
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel ja, ik baseerde me wel op de gegevens zoals die er aanvankelijk uitzagen, dus dat het voor -50'ers een verkoudheid was de facto. Kortom zelfs minder dan een griep (hoewel ik ook geen griepvaccins neem als dertiger). Bovendien houden die vaccins het CST in stand.
Ge moet het CST wegdoen en het vaccin houden; niet het vaccin willen wegdoen om het CST weg te krijgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be