Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2021, 14:45   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat "al 4 maanden geleden geboost zijn" niet direct aanleiding kan geven tot het aanwijzen van schuldigen/zondebokken. Integendeel ( ), het zou de braafste burgers het eerste aanwijzen met de vinger. Not done.

Het zou zelfs bijzonder nefast overkomen voor alle prikkerdeprik van iedereen beleid.
De situatie dat er na een eerste vaccinatie, een herhalingsvaccinatie ( tweede prik) en een boosterprik ( derde prik ) moet gegeven worden voor een degelijke werking is niet zo vreemd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 14:56   #42
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilse Bekijk bericht
Klopt denk ik. De woonzorgbewoners kregen hun boosterprik eind september. Dan zal de omicronpiek (in januari) wellicht samenvallen met de vervaldatum ervan. Die mensen zijn wel erg kwetsbaar, zelfs voor omicron. Men zou hen (en andere kwetsbaren) beter prioritair een vierde prik geven (recurrent om de 4 maanden) ipv jongeren of kinderen te vaccineren.
Men dient een duidelijk onderscheid te maken tussen bescherming tegen ziekte en bescherming tegen overdracht. Zoals gesteld in mijn eerdere post is het onbegonnen werk om de bescherming tegen overdracht op duurzame wijze in stand te houden.

Wat betreft de bescherming tegen ziekte, geldt natuurlijk het principe "vaccins werken het beste bij diegenen die er het minste baat bij hebben" aangezien de werking van de vaccins afhankelijk zijn van de goede werking van het immuunsysteem van de gevaccineerde. Iemand met een uitstekend immuunsysteem (vooral dus kinderen) zal de beste immuniteit opbouwen na vaccinatie en iemand met een slecht werkend immuunsysteem (vooral dus ouderen) zullen minder goede immuniteit opbouwen, dus diegenen die het vaccin het minst nodig hebben wegens weinig risico op zwaar ziek worden, zal de beste bescherming krijgen door het vaccin en andersom.

Daarom dat men nu met die goed nieuws show afkomt omtrent de goede werking van die vaccins bij kinderen. Ze verlagen bij hen de kans op zware covid met zowat een factor 10! In de praktijk dus een risicoverlaging van 0,001% naar 0,0001%!

Een risicobeperking van een factor twee kan in de praktijk nuttiger zijn dan een factor tien als je naar de absolute risicobeperking kijkt: zoals bij van 100% naar 50% (factor 2) versus van 0,001% naar 0,0001% (factor 10). Het vaccineren van jonge kinderen gaat dus, wat zieke kinderen betreft, in de praktijk een amper merkbaar verschil geven, namelijk van heel weinig, naar heel, heel weinig. Wat betreft besmettingsrisico gaan die kinderen na drietal maanden terug volop besmettingen doorgeven omdat de bescherming tegen overdracht dan weer is uitgewerkt. Met een geluk is het dan weer lente en dan lijkt het goe poeier weer te hebben gewerkt, net zoals vorig jaar.

Laatst gewijzigd door Rapture : 20 december 2021 om 15:04.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 15:00   #43
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De situatie dat er na een eerste vaccinatie, een herhalingsvaccinatie ( tweede prik) en een boosterprik ( derde prik ) moet gegeven worden voor een degelijke werking is niet zo vreemd.
Maar men had dit helemaal niet verwacht he! Men ging uit van een langdurige bescherming en een effectiviteit van meer dan 90% tegen besmetting. In de praktijk draait het helemaal anders uit en daarom is men naar boosters beginnen kijken. Maar zelfs die boosters gaan de besmettingen niet drastisch kunnen indijken. Kijk hieronder naar het aantal doorbraakinfecties bij de mensen met booster.

Conclusie:
1. De vaccins zijn een zeer nuttig instrument tegen ernstig ziek worden
2. De vaccins zijn niet in staat om besmetting te vermijden

Op basis van die 2 feiten begrijp ik niet waarom men nog altijd met die obsessie zit dat iedereen perse geprikt moet worden, en geprikt moet blijven worden. Dat gaat niet plots mirakels beginnen doen he. Zorg er voor dat de ouderen maximaal beschermd zijn, meer moet dat niet zijn en meer kan je niet verwachten van deze vaccins.

Laatst gewijzigd door alpina : 20 december 2021 om 15:01.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 15:58   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Maar men had dit helemaal niet verwacht he! Men ging uit van een langdurige bescherming en een effectiviteit van meer dan 90% tegen besmetting. In de praktijk draait het helemaal anders uit en daarom is men naar boosters beginnen kijken. Maar zelfs die boosters gaan de besmettingen niet drastisch kunnen indijken. Kijk hieronder naar het aantal doorbraakinfecties bij de mensen met booster.

Conclusie:

Op basis van die 2 feiten begrijp ik niet waarom men nog altijd met die obsessie zit dat iedereen perse geprikt moet worden, en geprikt moet blijven worden. Dat gaat niet plots mirakels beginnen doen he. Zorg er voor dat de ouderen maximaal beschermd zijn, meer moet dat niet zijn en meer kan je niet verwachten van deze vaccins.
Het is inderdaad niet te bergijpen waarom men vanuit de medische wereld blijft kijken naar het aantal besmettingen.
Het is zelfs niet te begrijpen waarom men ooit vanuit het aantal besmettingen heeft gewerkt.

Of toch, maar dan had het niets te maken met de volksgezondheid, wel met geld los krijgen voor de medische wereld.
Want het aantal kinderen dat ziek word van een besmetting is zelfs te klein om % gewijs in decimale getallen neer te schrijven.
Het gaat immers over 1 kind op meer dan 15 000 000 kinderen in heel Europa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:47   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Conclusie:

U begrijpt dus de medische elite van ongeveer gans de wereld niet.
U zal wat moet bijstuderen hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:55   #46
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weeral het autoriteitsargument. In plaats van zo naast de kwestie te antwoorden kunt ge misschien proberen om argumenten op tafel te leggen waarom dit wel een slimme strategie is. Dat kan geen probleem zijn want u bent een onvoorwaardelijke medestander van de gevolgde weg, ongetwijfeld omdat u mij kan uitleggen waarom de gevolgde weg succesvol zal zijn.

Ik had het graag aan onze experts gevraagd maar die lezen hier niet (meer) mee. Dus 2de beste optie is dat de grote fans van de experts antwoorden: laat u gaan Schoof!
Oud 20 december 2021, 17:40   #47
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Nu gaan ze lockdown invoeren niet omdat de ziekenhuizen leeglopen maar omdat de dokters meer werk gaan hebben??

https://www.hln.be/binnenland/emmanu...aken~a5a6cb2b/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:50   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oftewel is die "elite" geen knip voor haar neus waard, zoals ze nu al twee jaar bewezen heeft, door kwakzalverij te verkopen die telkens verkeerd uitdraait.

Je kan er toch niet onderuit dat ongeveer alles wat ze uit hun botten geslagen hebben, verkeerd was, terwijl "de mensen die de elite niet begrepen hier" ondertussen wel al de juiste voorspellingen maakten he. De "elite van de wereld" moet "voortschrijdend inzicht" opdoen om te beseffen waarom ze mis waren, maar hier hadden we dat "voortschrijdend inzicht" al op voorhand he.

Herinner U nog de elite van de wereld stellen dat deze vaccins voor 95% besmettingen tegengingen, en voor 100% besmettelijkheid. Ondertussen weten we beter he Maar zij hadden daar een jaar "voortschrijdend inzicht" voor nodig, terwijl mensen dat hier al zegden. Zelfs toen de cijfers er deze zomer al waren, ging het er bij die elite en hun aanhoorders zoals gij nog niet in. Het voortschrijden van het inzicht gaat bij de elite en hun aanhangers heel heel traag. Holt achter, kom.

Wat we NU vaststellen in die cijfers, is dat er na een derde prik een MINDER GOED resultaat geboekt wordt, dan na de tweede prik toen ! We zien dat we nu maar 75% vermindering van besmetting bekomen na een booster, daar waar dat ver over de 85% was na de tweede prik op een paar maanden.

Kortom, je ziet wel dat hoe meer men prikt, hoe minder goed het werkt. En binnenkort is er omicron. Dan gaat al dat gevaccineer direct de vuilbak in. Dan is je prikje niks meer waard. En nieuwe vaccins zullen er pas zijn als de omicron golf overgewaaid is. Dus totaal nutteloos.

Daar is officieel uw medische elite nog niet achter. Dat komt wel. Ze gaan dat binnen enkele maanden wel schoorvoetend beseffen, wanneer de nieuwe nutteloze vaccins aan de horizon zijn. Dan gaan de oude plots niks meer waard zijn, maar dat inzicht gaan ze pas hebben in maart he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2021 om 17:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:55   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral het autoriteitsargument. In plaats van zo naast de kwestie te antwoorden kunt ge misschien proberen om argumenten op tafel te leggen waarom dit wel een slimme strategie is. Dat kan geen probleem zijn want u bent een onvoorwaardelijke medestander van de gevolgde weg, ongetwijfeld omdat u mij kan uitleggen waarom de gevolgde weg succesvol zal zijn.

Ik had het graag aan onze experts gevraagd maar die lezen hier niet (meer) mee. Dus 2de beste optie is dat de grote fans van de experts antwoorden: laat u gaan Schoof!
Ik gaf geen argument, ik gaf een feitelijkheid.

Ik ga niet aan jou en niet aan niemand dingen uitleggen die niet in mijn vakdomein liggen, tenzij wat gesimplifieerde algemeenheden, .
En zelfs in mijn vakdomein weet ik dat er veel meer collega's zijn die het stukken beter weten dan ik.

Voil?* zie zo laat de Schoof zich gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 december 2021 om 17:56.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:59   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Nu gaan ze lockdown invoeren niet omdat de ziekenhuizen leeglopen maar omdat de dokters meer werk gaan hebben??

Die eerstelijns zorg die al 2 jaar niks mocht doen ? Pakt een dolipranneke he
Oud 20 december 2021, 18:01   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De feitelijkheid is dat uw medische elite het al 2 jaar moet afleggen tegen "forum virologen". Dat heb je ondertussen toch al door ?

Je hebt gelijk dat in NORMALE OMSTANDIGHEDEN experten in een domein zoiets niet mee maken. Als experten in een domein zich zodanig schromelijk herhaaldelijk vergissen, daar waar amateurs ondertussen telkens gelijk hebben, dan moet men zich toch een beetje vragen gaan stellen over het niveau van die experten, nee ?
Oud 20 december 2021, 18:04   #52
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik ga niet aan jou en niet aan niemand dingen uitleggen die niet in mijn vakdomein liggen, tenzij wat gesimplifieerde algemeenheden, .
En zelfs in mijn vakdomein weet ik dat er veel meer collega's zijn die het stukken beter weten dan ik.

Voil?* zie zo laat de Schoof zich gaan.
Daar begrijp ik dus niks van.

Dat stuk in het rood. Dat kan toch niet? Ofwel weten die collega's dat inderdaad beter en dan pak je hun argumentatie over en dan kan je die ook verdedigen, dan maak je die je eigen. Ofwel weten die collega's het niet beter en dan ga je daarme in debat en overtuig je hen van het tegendeel.

Wat niet kan is dat je zegt dat iets niet correct is, daarvoor naar anderen verwijst maar eigenlijk geen flauw idee hebt wat die anderen eigenlijk vertellen en waarom dat correct zou zijn. Dan is het gewoon religie.
Oud 20 december 2021, 18:07   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Die 19% hebben we hier alvast bij benadering nooit behaald. Dat zou op sommige dagen 4000 hospitalisaties betekend hebben.

In Noorwegen verwachten ze tegen Driekoningen 100.000 tot 400.000 besmettingen per dag. 1700 tot 7000 hospitalisaties per dag dus ?

Naar het schijnt speelt de natuurlijke immuniteit in ZA ook een rol, hebben we die hier met onze hoge vaccinatiegraad ook ?

Just relax, over 10 dagen weten we het in Denemarken en GB ook.
Onze immuniteit verhogen met dagelijks multivitamines te nemen +
een lekkere lepel levertraan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 18:08   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar begrijp ik dus niks van.
Ik denk dat DAT precies ongeveer is wat schoofken gans de tijd meemaakt: hij begrijpt er niks van, maar hij ziet wel dat de mensen die hem dingen zeggen, er slim uit zien en lijken te weten waarover ze praten. Dan zullen ze meer gelijk hebben dan hijzelf, die er niks van snapt, moet hij dan wijselijk denken.

Het probleem is dat Schoofken denkt dat iedereen is gelijk hij, behalve dan die paar slimme mensen die het weten.
Oud 20 december 2021, 18:21   #55
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

Men is idd zot geworden als het gemaatregel daar nu ook al moet voor dienen.
Oud 20 december 2021, 21:34   #56
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen in zuid-afrika: :

https://twitter.com/statsjamie/statu...976019465?s=21
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 23:42   #57
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Maar dat is de ramp juist !

Stel U even voor dat na 2 jaar "noodzakelijke maatregelen" en gevaccineer in alle mogelijke richtingen met pasjes en wat weet ik allemaal, iedereen ziet dat die niet werken, en een NATUURLIJKE INFECTIE een (voorlopig ?) soelaas zou brengen, natuurlijke infectie die men met alle mogelijke middelen heeft willen tegenhouden ?

En stel nu even voor dat het zou blijken dat de gevaccineerde jongeren er wat slechter aan toe zijn dan de niet gevaccineerde met die natuurlijke infectie ?

ja dan is het een hele ramp
boosters zijn niet nodig v gevaccineerden
vaccinaties werken minimaal tien jaar tot zelfs levenslang, ze weten niets over geheugenwerking immuniteits cellen

pokken, mazelen, influenza, tetanus infecties, 1 cocktail injectie is levenslang genoeg

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 23:43   #58
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Onze immuniteit verhogen met dagelijks multivitamines te nemen +
een lekkere lepel levertraan.

jazeker zink, vitamine D, heel belangrijk tegen covid19 weerstand
conditie
genoeg bewegen
krachtvoer
rust

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 00:07   #59
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat Schoofken denkt dat iedereen is gelijk hij, behalve dan die paar slimme mensen die het weten.
Dat, en het probleem dat veelen zijn zoals Schoofken en zelf niet kunnen/willen nadenken.
Oud 21 december 2021, 08:10   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
jazeker zink, vitamine D, heel belangrijk tegen covid19 weerstand
conditie
genoeg bewegen
krachtvoer
rust
Dat weten we al erg lang en quasi nooit wordt dat gemeld door onze TV-virologen.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 december 2021 om 08:10.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be