Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2021, 17:40   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja CUFI.
Ik zeg altijd dat discussiëren met eensgezinden niet altijd zo leuk is.
Als ik eens het geluk heb aan tafel te kunnen zitten met een echte sos of tsjeef, man mijn avond kan niet meer stuk.
Ja maar discussiëren zou zonder dwang moeten zijn he.
Als iemand zijn gelijk opdringt, kan die niet met andere meningen om. Ik kan u zo diverse leden bij naam noemen die schaamteloos hun nieuws en politici hier nablaten. Zij willen echt hun mening opdwingen.
Oud 23 december 2021, 17:41   #42
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ter meerdere eer en glorie van een politieker, expert of oligarch laat ik mij niet chanteren. Al ben ik de allerlaatste niet-gevaccineerde.
Ik hoop dat dat duidelijk is.
Ik hoop dat u rijk genoeg bent om uw plan tot uitvoering te brengen.

Het is eigenlijk volledig onethisch om geldboetes te koppelen aan vaccin weigering. Maar onze ethische raad zegt dat juist dit wel ethisch is. Alsof rijkdom besmettelijkheid bepaalt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 17:43   #43
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en kan er iemand mij eens melden waarom dit topic naar koetjes en kalfjes werd verplaatst? Komen we te dicht bij de waarheid misschien?
@ Redactie; totaal ongepast, en geenszins te verantwoorden, dit levensbedreigend onderwerp af te doen als een fait-divers.
Bekijk het als een gunst. Of wil u dat de moderatie 'opblazen' letterlijk neemt?
Oud 23 december 2021, 17:56   #44
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik hoop dat u rijk genoeg bent om uw plan tot uitvoering te brengen.

Het is eigenlijk volledig onethisch om geldboetes te koppelen aan vaccin weigering. Maar onze ethische raad zegt dat juist dit wel ethisch is. Alsof rijkdom besmettelijkheid bepaalt.
Het kan misschien hoogdravend klinken, maar de wereld wordt geschapen door mensen die willen sterven voor hun overtuiging.
Ik ben niet onbemiddeld. En ik voorzorgen genomen om "te verdwijnen" zonder weg te gaan. Ik weet niet of ik de moed heb om te sterven voor m'n overtuiging en hoe ver ik kan gaan om chantage te vermijden.
Ik heb van mijn grootmoeder, die al vele jaren geleden gestorven is 1 les meegekregen, maar het was dan ook de belangrijkste uit mijn leven;
Eens gechanteerd, altijd gechanteerd.
Oud 23 december 2021, 18:21   #45
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan misschien hoogdravend klinken, maar de wereld wordt geschapen door mensen die willen sterven voor hun overtuiging.
Ik ben niet onbemiddeld. En ik voorzorgen genomen om "te verdwijnen" zonder weg te gaan. Ik weet niet of ik de moed heb om te sterven voor m'n overtuiging en hoe ver ik kan gaan om chantage te vermijden.
Ik heb van mijn grootmoeder, die al vele jaren geleden gestorven is 1 les meegekregen, maar het was dan ook de belangrijkste uit mijn leven;
Eens gechanteerd, altijd gechanteerd.
Ik begrijp uw houding. Wat heeft het leven voor zin trouwens indien overleven het ultieme doel zou zijn?

Dit gezegd zijnde. Weigeren gechanteerd te worden heeft me ooit in grote problemen gebracht met de externe wereld. Maar wel met een interne rust. Dan kan je het lot recht in de ogen kijken zonder angst.

Het is ook goed niet te zeker te zijn van jezelf. Uiteindelijk weet je van jezelf niet steeds op voorhand hoe je zal reageren in situaties waar je nooit bent in geweest. Wie springt er het verdrinkend kind na in het kanaal? Wie loopt er het brandend huis in? Wie weet waar zijn rode lijnen echt liggen?

Voor mezelf sprekend stel ik vast dat hoe groter de intimidatie en stigmatisatie tegen niet gevaccineerden werd hoe meer me de zin ontnomen werd mee te doen. En dan stel je gelijkaardige houdingen vast links en rechts van je. En dan blijkt dat die resistentie niet in politieke partijen te vatten is. Je hebt links en rechts nazi's en vrijheidsstrijders, believers en sceptici, verdraagzamen en onverdraagzamen. En meer dan eens verrast het wie die mensen zijn (zie het zogezegde 'allegaartje' op de grote QR betoging in Brussel).

De echte fascisten laten hun gezicht ook zien. Soms zijn het degenen die in eerdere tijden pretendeerden tegen het fascisme te strijden.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 december 2021 om 18:25.
Oud 23 december 2021, 20:32   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

er is zelfs een geschikt liedje voor :

ze kunnen de pot op met zen aaallen:

https://www.youtube.com/watch?v=rSygLdaCOLg
Oud 23 december 2021, 21:28   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou er dan gebeuren?
Dan moet je het soupapke vasthouden of hij gaat vliegen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 00:26   #48
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er is meer dan 2% tegen het gemaatregel
Ah, bij hem is het weer een totaalpakket. Wie tegen CST is, is meteen ook een anti-vaxxer en extrem-rechts.
Geen nuttige discussie mee te voeren ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 07:05   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eens kinderen gevaccineerd en daarna de nog niet gevaccineerden verwacht ik dat men van strategie zak veranderen. Dsn is het niet meer nodig mensen tegen elkaar op te zetten en zal een zekere zalving gebeuren. De angsstrategie zal dan vervangen worden door de nadruk op het belang van preventie van toekomstige virussen. De pandemie zal voorbij verklaard worden. Nee, 'verslagen' verklaard (de indruk van controle door menselijk ingrijpen in stand houdend). Cijfers zullen op de achtergrond komen te staan ongeacht de cijfers.

Het is nu volgens sommigen al eerder een endemisch eerder dan een pandemie gegeven, maar nog niet iedereen loopt in de vaccinatie pas dus men kan de pandemie logica nog niet los laten.
Dat is ook wat ik verwacht. En dat scenario, waarbij de harde kern van de anti-vaxxers steeds kleiner gaat worden zit daar uiteraard tegen te fulmineren. Vandaar ook dat die zich zo krampachtig aanschurken tegen de groep gevaccineerden die gewoon tegen de maatregelen is maar niks tegen vaccins heeft.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 19:41   #50
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

we z'n gefokt

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 20:37   #51
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook wat ik verwacht. En dat scenario, waarbij de harde kern van de anti-vaxxers steeds kleiner gaat worden zit daar uiteraard tegen te fulmineren. Vandaar ook dat die zich zo krampachtig aanschurken tegen de groep gevaccineerden die gewoon tegen de maatregelen is maar niks tegen vaccins heeft.
Ik wil geen overheid die de mensen zo manipuleert.
Oud 25 december 2021, 00:42   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het is toch even opletten geblazen met dat opblazen.

Een kennis had vroeger eens een opblaaspop gekocht en heeft daar eens een zwaar ongeval met gehad.

Naar zijn zeggen: hij was de pop aan het opblazen, eenklaps liet de pop een scheet en begon wild door de kamer te vliegen en ontplofte.

Als dat nog niet erg genoeg was kreeg hij de motor van het zuigmechanisme van de pop frontaal op zijn 'kop'.

Er waren kosten ...
Oud 25 december 2021, 00:50   #53
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Een kennis had vroeger eens een opblaaspop gekocht en heeft daar eens een zwaar ongeval met gehad.

Naar zijn zeggen: hij was de pop aan het opblazen, eenklaps liet de pop een scheet en begon wild door de kamer te vliegen en ontplofte.

Als dat nog niet erg genoeg was kreeg hij de motor van het zuigmechanisme van de pop frontaal op zijn 'kop'.

Er waren kosten ...
Jos is eens goed op de lappen geweest. Met zijn zatte kl*ten krijgt hij toch wel goesting maar er zat niets anders op dan naar de dames van plezier te gaan. Eén probleem: niet alleen Jos maar ook zijn portefeuille was kapotgezopen, hij had maar twintig euro meer. De madam van het bordeel moest er eens goed mee lachen maar bedacht toen, dat er nog een opblaaspop in het kamertje achteraan lag. Ze stuurde de Jos dan maar naar het achterkamertje. Na twee minuten is Jos echter al terug en eist zijn geld terug. "Waarom dadde?"-"Wel, ze doet niks en als ik dan eens goed in haar tepels bijt, begint ze scheten te laten en vliegt ze uit het raam!"
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 december 2021 om 00:51.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 00:55   #54
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Collectief iets zeggen - Vlomser dan dat kan niet! :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Geen probleem.
Traditie getrouw blijft toch bij zeggen, ginder bij ulle.
Oud 25 december 2021, 00:58   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Jos is eens goed op de lappen geweest. Met zijn zatte kl*ten krijgt hij toch wel goesting maar er zat niets anders op dan naar de dames van plezier te gaan. Eén probleem: niet alleen Jos maar ook zijn portefeuille was kapotgezopen, hij had maar twintig euro meer. De madam van het bordeel moest er eens goed mee lachen maar bedacht toen, dat er nog een opblaaspop in het kamertje achteraan lag. Ze stuurde de Jos dan maar naar het achterkamertje. Na twee minuten is Jos echter al terug en eist zijn geld terug. "Waarom dadde?"-"Wel, ze doet niks en als ik dan eens goed in haar tepels bijt, begint ze scheten te laten en vliegt ze uit het raam!"
Dat lijkt op een ontsnappingspoging!!!
Oud 25 december 2021, 01:23   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Geen probleem.
Traditie getrouw blijft toch bij zeggen, ginder bij ulle.
Men zegt ook al wel eens ... ginder bij olle.

Zou dat met (H)Olle Bolle Gijs te maken hebben???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be