Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2021, 21:31   #41
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alsof er bewezen is dat de boosterprikken een dam opwerpen tegen het aantal besmettingen met de omikronvariant...
Drie prikken of één Johson met één Pfizer geeft een bescherming van ongeveer 75%

Wie nu nog niet gevaccineerd is ,heeft een veel grotere kans besmet te geraken met Omicron dan met de Delta variant.
Dus Jan begeef U met de grootste spoed naar het vaccinatiecentrum van Waregem.
De meeste vaccinatiecentra geven de eerste prikkers een vrije inloop zonder voorafgaande afspraak.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 december 2021 om 21:36.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 21:35   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als de globale cijfers dalen en omicron is minder erg dan delta, dan kan dat geen stijging veroorzaken in de ziekenhuizen maar eerder nog een grotere daling.
Men hoopte vroeger dat Omicron minder erg was dan Delta ,maar dat is nog geen zekerheid.

https://www.latimes.com/california/s...spitalizations

"The crowded conditions at some Inland Empire hospitals are generating concern as officials get ready for the spread of the highly infectious Omicron variant.

While hospitals are in better shape now than they were during last winter’s COVID-19 surge, Riverside and San Bernardino counties are seeing a higher rate of COVID-19 hospitalizations than other areas of Southern California.

Some smaller hospitals have requested tents and portable medical facilities to help keep up with demand"

https://chicago.suntimes.com/coronav...-care-beds-icu

"Chicago hospitals are seeing a surge in COVID-19 patients and are bracing for even more as a highly contagious type of the virus is spreading through the Midwest.

Some large hospitals are seeing coronavirus cases rise 50% in just the past week as the Omicron variant is quickly becoming the dominant form of COVID.

That has health systems preparing to expand spaces for an onslaught of COVID patients, working to shore up staffing even as health care workers become infected themselves, limiting the number of visitors into their sites and pleading with unvaccinated Chicagoans to get their shots.

“Our biggest concern is that we will not have the beds or the staff to care for our patients should the number of COVID-19 cases continue to increase at the current rate,” Dr. Susan Bleasdale, University of Illinois Chicago’s chief quality officer and an infectious disease doctor, said at a news conference with city officials Tuesday.

“This is a rapid increase for us that is more rapid than what we saw last winter.”

Maar Vivaldi wacht nog wat met de lockdown ,want we hebben meer IC bedden dan Nederland en al 40% boosters

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 december 2021 om 21:46.
Oud 22 december 2021, 21:50   #43
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zoals we nu stilletjes aan gewoon geworden zijn ,heeft Vivaldi weer "too little an too late" gereageerd op Omicron.

Geen lockdown is het devies.We zullen de lockdown dus alweer krijgen nadat het gezondheidssysteem volledig ingestort zal zijn .

Vive la Belgique.
Als het gezondheidssysteem/politiek systeem/financieel systeem instort, en daarmee heel deze totalitaire viruswaanzin, dan sta ik te juichen op straat.

Diegenen die daarna overleven zijn het ook echt waard om te overleven. De rest zijn nutteloze broodeters.
Oud 22 december 2021, 21:54   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als het gezondheidssysteem/politiek systeem/financieel systeem instort, en daarmee heel deze totalitaire viruswaanzin, dan sta ik te juichen op straat.

Diegenen die daarna overleven zijn het ook echt waard om te overleven. De rest zijn nutteloze broodeters.
Dat hebben we al in de veertiende eeuw meegemaakt met de Pest.
Echt iets om naar uit te kijken.
Oud 22 december 2021, 21:57   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals we nu stilletjes aan gewoon geworden zijn ,heeft Vivaldi weer "too little an too late" gereageerd op Omicron.

Geen lockdown is het devies.We zullen de lockdown dus alweer krijgen nadat het gezondheidssysteem volledig ingestort zal zijn .

Vive la Belgique.
Maar wie wil dat ze reageren?
Ik niet, haha.
Dat ze zich moeien met HUN zaken, niet die van anderen.
En gezondheidssysteem instorten?
Hoezo?
Als een bakker 200 broden in zijn schap heeft liggen, en er staan 500 klanten aan de deur, dan verkoopt ie toch gewoon die 200 broden en sluit dan de deur zeggende kom morgen terug? Instorten alsjemenou.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 21:59   #46
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Het beste scenario is dat ze hun reputatie zodanig verknoeid hebben dat de meeste mensen niks meer van overheid willen weten, en de organisatie opdoeken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:00   #47
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Maar wie wil dat ze reageren?
Ik niet, haha.
Dat ze zich moeien met HUN zaken, niet die van anderen.
En gezondheidssysteem instorten?
Hoezo?
Als een bakker 200 broden in zijn schap heeft liggen, en er staan 500 klanten aan de deur, dan verkoopt ie toch gewoon die 200 broden en sluit dan de deur zeggende kom morgen terug? Instorten alsjemenou.
Een bakker kan dat,maar

bij een hospitaal liggen er de volgende dag dan enkele lijken voor de deur.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 december 2021 om 22:03.
Oud 22 december 2021, 22:03   #48
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een bakker kan dat,maar

bij een hospitaal liggen er de volgende dag dan 300 lijken voor de deur.
Dat zijn toch allemaal niet-gevaccineerden, dus ik snap niet dat jij daar wakker van ligt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:04   #49
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat zijn toch allemaal niet-gevaccineerden, dus ik snap niet dat jij daar wakker van ligt.
Ook een niet gevaccineerde is nog altijd een mens.
Oud 22 december 2021, 22:08   #50
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat hebben we al in de veertiende eeuw meegemaakt met de Pest.
Echt iets om naar uit te kijken.
Survival of the fittest. Als ge de staat van de mensheid ziet moet er dringend onkruid gewied worden.

Maar ik ga niemand verplichten. Het systeem stort uiteindelijk toch in, want het is gebaseerd op marketing, en niet op natuurwetenschappen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 december 2021 om 22:10.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:09   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij ons is niemand gevaccineerd, ook mijn zoon en zijn gezin niet.
Niemand reeds ziek of positief geweest tot hier toe.
Behalve het liefje van mijn kleinzoon die wel gevaccineerd is.
Toch heeft ze niemand besmet bij onze ongevaccineerde kant en zelfs haar liefje niet hoewel er toch pittig gekust en gedaan was en nog eens ongevaccineerde bovenop.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2021 om 22:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:10   #52
gunter5148

Standaard

Citaat:
Een bakker kan dat,maar

bij een hospitaal liggen er de volgende dag dan enkele lijken voor de deur.
Et alors? Ik heb daar geen bang voor. Dood is dood. Daar is geen plaats voor emotie in.
Oud 22 december 2021, 22:14   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Net nagezien.
Omicron nog steeds 0,1%

https://datastudio.google.com/embed/...8ab/page/ZwmOB
Hoeveel keer moeten we het u nog uitleggen misschien?

Dit gaat over een periode van 14 dagen en de laatste 10 dagen zitten er niet eens in. Dit is dus van in de periode van pakweg 28 november tot 12 december.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:14   #54
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Delta variant was bijna uitgeblust en men heeft de Omicron variant lustig laten woekeren in de lagere en kleurscholen ,met het gevolg wat we nu zullen zien.
Een dominante Omicron rond Kerstmis en een nieuwe lockdown na Nieuwjaar.
Misschien hebt ge het nog niet door, maar virussen zitten overal. Maatregelen helpen nauwelijks ( mondmaskers op school, maar de leerlingen eten en drinken wel van mekaars voedsel en drinkbus ) of tijdelijk ( lockdown ). Daarom, gewoon laten waaien en inzetten op immuniteit.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:16   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vive la Belgique.
Natuurlijk. Ze hebben naar goeie gewoonte weer veel te veel gedaan. Alle maatregelen moeten overboord. Ik weet niet of je het eigenlijk wel beseft maar de britten zijn er in geslaagd om geen delta golf te hebben hé. Je mag 1 keer raden hoe dat kwam.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 22 december 2021, 22:18   #56
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bij ons is niemand gevaccineerd, ook mijn zoon en zijn gezin niet.
Niemand reeds ziek of positief geweest tot hier toe.
Behalve het liefje van mijn kleinzoon die wel gevaccineerd is.
Toch heeft ze niemand besmet bij onze ongevaccineerde kant en zelfs haar liefje niet hoewel er toch pittig gekust en gedaan was en nog eens ongevaccineerde bovenop.
Me een virus dat 5 x zo besmettelijk is als de reeds erg besmettelijke delta hebt u en uw gezin binnenkort prijs.

Met zo'n besmettelijkheid is het virus complete ramp voor het zorgsysteem, zelfs al zouden de symptomen milder zijn.

https://www.deseret.com/coronavirus/...-delta-variant
Oud 22 december 2021, 22:18   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Delta variant was bijna uitgeblust en men heeft de Omicron variant lustig laten woekeren in de lagere en kleurscholen ,met het gevolg wat we nu zullen zien.
Een dominante Omicron rond Kerstmis en een nieuwe lockdown na Nieuwjaar.
Stuur uwe God Ben daarvoor de rekening Witte.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:28   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Me een virus dat 5 x zo besmettelijk is als de reeds erg besmettelijke delta hebt u en uw gezin binnenkort prijs.

Met zo'n besmettelijkheid is het virus complete ramp voor het zorgsysteem, zelfs al zouden de symptomen milder zijn.

https://www.deseret.com/coronavirus/...-delta-variant
Iedereen heeft dus binnenkort inderdaad prijs. Het is dus compleet ridicuul om te beginnen maatregelen. Het helpt geen hol en je probeert mensen immuniteit te ontzeggen via een milde variant. Hoe achterlijk een beleid is, zie je hier in volle glorie.
Oud 22 december 2021, 22:35   #59
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Iedereen heeft dus binnenkort inderdaad prijs. Het is dus compleet ridicuul om te beginnen maatregelen. Het helpt geen hol en je probeert mensen immuniteit te ontzeggen via een milde variant. Hoe achterlijk een beleid is, zie je hier in volle glorie.
Uitstekend verwoord.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:35   #60
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Twee fouten in uw redenering; 1/ Maatregelen zijn absoluut nodig daar anders de zorg compleet overspoeld wordt - vandaar ook de drastische maatregelen in de ons omringende landen en wellicht binnenkort bij ons. 2/ U gaat er al meteen vanuit dat de variant mild is, terwijl dit nog allesbehalve een uitgemaakte zaak is. In Afrika belanden vrij veel kinderen in het ziekenhuis, wat het omgekeerde doet vermoeden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be