Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2021, 19:16   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mega inflatie.

En daarna you own nothing.
Alles verdampt.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2021 om 19:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 19:25   #42
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De pandemiewet voorziet erin dat, wanneer de lokale omstandigheden het vereisen, de provinciegouverneurs en burgemeesters, voor het eigen grondgebied, maatregelen kunnen nemen die strenger zijn dan de nationale maatregelen (art. 4 § 2). Idem voor de deelgebieden (aldus de Raad van State). Met de deelgebieden wordt enkel overlegd voor maatregelen die een weerslag hebben op hun bevoegdheden, behoudens in geval van hoogdringendheid (4 § 1).
Strenger mag.
Vrijer niet.
Ze leggen drempels, hoger maken mag, lager VERBOTEN.
Zoals max spaar basisrente -> nadeel van spaarders
Zoals max leenrente -> voordeel van schuldenmakers.
Typisch totalitair / nazi.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 19:26   #43
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mega inflatie.

En daarna you own nothing.
Alles verdampt.
2

Afrikaanse toestanden staan in het vooruitzicht.

Dit Terwijl onze kinderen, kleinkinderen de MEGA schulden ook gemaakt door Vivaldi zullen moeten terug betalen!! aan EU enz.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 31 december 2021 om 19:29.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 19:33   #44
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Over de hele wereld verhogen centrale banken het goud dat ze aanhouden koortsachtig snel.

De National Bank of Poland zou in 2019 zeker 100 ton van het edelmetaal gekocht hebben en enkel maar meer bijkopen. Ook andere opkomende economieën kopen massaal goud op. In de eerste negen maanden van 2021 kocht Thailand ongeveer 90 ton, India 70 ton en Brazilië 60 ton goud.
KOPEN doen ze al sinds 2010.
En evenveel jaren ervoor, VERKOCHTEN ze goud.
Als de goudprijs hoog staat, kopen ze.
Als die laag staat, verkopen ze.
Het precieze omgekeerde van wat speculanten pogen.
In plaats van winst zoeken, zoeken ze verlies.
Daar is maar één uitleg voor: ze willen dat speculanten MINDER goud krijgen als ze KOPEN, en MINDER euro's krijgen als ze VERKOPEN. Dat doe je door de prijs hoger, respectievelijk lager te drijven.
En dat is wat ze doen.
Die koortsachtigheid is gewoon omdat hun economische sabotage speculanten bang heeft gemaakt voor de munteenheid, en goud kopen. De centrale banken kopen "mee", de koers dubbel opdrijvende, de speculanten steeds minder goud krijgen.
De connotatie dat ze goud kopen als backing, is een fabeltje.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 19:34   #45
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
2

Afrikaanse toestanden staan in het vooruitzicht.

Dit Terwijl onze kinderen, kleinkinderen de MEGA schulden ook gemaakt door Vivaldi zullen moeten terug betalen!! aan EU enz.....
Al die varianten, problemen, toestanden op......Alles hier in dit sjoemel merk België. Waar partijen en hun vertegenwoordigers uit Franstalig landsdeel al decennia doctorale beslissingen over ons nemen zonder dat Wij die leven op Vlaamse bodem kunnen voor of tegen hen kiezen.

Waardoor zij, de onaantastbare Franstaligen en de collaborateurs particratie partijen via de federale dictatoriaal al meerdere decennia regeren.

Gedaan met aanmodderen AUB in 2022,

Ons streven zou moeten zijn Hier het goedwerkende economisch en politiek democratische systeem van Zwitserland introduceren. Punt uit.

- zelf beslissende deelstaten (kanton)
- referendumkiezen
- minimaal federaal samen met de koning omdat het nu eenmaal Belgie is, om protocol met het buitenland

Al de rest is rond de oude versleten particratie dictatoriale pot draaien.

Waar de staatsgreep Vivaldi om de scherven bijeen te houden het gevolg van is.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 31 december 2021, 19:40   #46
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Daar is maar één uitleg voor: ze willen dat speculanten MINDER goud krijgen als ze KOPEN, en MINDER euro's krijgen als ze VERKOPEN. Dat doe je door de prijs hoger, respectievelijk lager te drijven.
En dat is wat ze doen.
Die koortsachtigheid is gewoon omdat hun economische sabotage speculanten bang heeft gemaakt voor de munteenheid, en goud kopen. De centrale banken kopen "mee", de koers dubbel opdrijvende, de speculanten steeds minder goud krijgen.
Belgische politiekers die doen er alles aan om goednieuws preken te geven voor pers en TV, maar dat ons land goud aangekocht hebben als buffer tegen slechte tijden daar heb ik nog nooit iets over gelezen of gehoord! Ook geen enkele econoom heeft daar naar verwezen of verwoord de laatste 50 jaar.

Wel werd Goud terug gebracht van uit het buitenland, VS.....

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 31 december 2021 om 19:42.
Oud 1 januari 2022, 09:48   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En dat is wat ze doen.
De Europese landen lijken goud te kopen op de gekste ogenblikken, maar maar binnen de Euro-zone spelen er nog ander factoren dan enkel de goudprijs op de beurs.
De goudprijs word namelijk in $ gegeven en waardoor de wisselkoers $-€ een belangrijke rol speelt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 10:28   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die varianten, problemen, toestanden op......Alles hier in dit sjoemel merk België. Waar partijen en hun vertegenwoordigers uit Franstalig landsdeel al decennia doctorale beslissingen over ons nemen zonder dat Wij die leven op Vlaamse bodem kunnen voor of tegen hen kiezen.

Waardoor zij, de onaantastbare Franstaligen en de collaborateurs particratie partijen via de federale dictatoriaal al meerdere decennia regeren.
Eigenlijk is dat niet zo.
Als sinds de opdeling van de partijen in Vlaamse en Waalse partijen, zijn het de kleine Vlaamse partijen die het beleid bepalen.

Zo is de huidige zever over de sluiting van de kerncentrales en de nieuwe gascentrales volledig de schuld van O-VLD.

De Croo wou immers premier worden en daarvoor had hij MR nodig.
Maar zonder de N-VA had men Ecolo/Groen! nodig om een meerderheid te kunnen vormen.

De Croo verkocht Vlaanderen en stabiel energiebeleid voor het postje van premier.

Dit terwijl Paul Magnette ( een Franstalige Leuvenaar) bereid was Wallonië te verkopen voor het postje van premier.

N-VA kreeg zelfs zijn staatshervorming.
Iets waarvan Magnette in mei 2008 al zei dat ze noodzakelijk is.

Citaat:
'Niemand betwist daar nog de noodzaak van, zelfs niet bij de PS. We zijn daar nooit tegen geweest, alleen is dat niet onze prioriteit.'
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gfb1sklgd

Citaat:
Gedaan met aanmodderen AUB in 2022,

Ons streven zou moeten zijn Hier het goedwerkende economisch en politiek democratische systeem van Zwitserland introduceren. Punt uit.

- zelf beslissende deelstaten (kanton)
- referendumkiezen
- minimaal federaal samen met de koning omdat het nu eenmaal Belgie is, om protocol met het buitenland

Al de rest is rond de oude versleten particratie dictatoriale pot draaien.

Waar de staatsgreep Vivaldi om de scherven bijeen te houden het gevolg van is.
Eigenlijk moeten we naar een systeem waarbij de grootste partij van een deelstaat niet opzij kan gezet worden.

En het Zwitserse economische systeem is opgebouwd op bescherming van criminaliteit.

Nog niet zo lang geleden ontdekte men nog maar eens een paar duizenden slapende geheime bankrekeningen van oorlogscriminelen in Zwitserland.
Oud 1 januari 2022, 16:22   #49
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Dankzij de pandemiewet is dat overlegcomité zelfs gemachtigd om de raad van state aan banden te leggen.
Hoe…?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 17:04   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de kamer van volksvertegenwoordigers zitten veel burgemeesters en gemeenteraadsleden.

De algemene toetsing bij de kamer leggen, is ze dus laten uitvoeren door de bestuurlijke organen.

Maar een KB/MB word dus niet aan de kamer voorgelegd.

In de pandemiebestrijding word een KB/MB enkel samengesteld volgens wat het overlegcomité via een koehandel als compromie heeft besloten als regel in te voeren.

Een overlegcomité waarover geen enkele burger enige insprak over heeft wie hem in dat overlegcomité.

Dankzij de pandemiewet is dat overlegcomité zelfs gemachtigd om de raad van state aan banden te leggen.
Ik denk dat ook.
Het is net een stapje minder dan de krijgswet.
Oud 1 januari 2022, 18:09   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe…?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk dat ook.
Het is net een stapje minder dan de krijgswet.
De pandemie wet is een krijgswet.
Het is dankzij de pandemiewet enkel nodig dat de minister van binnenlandse zaken een MB/KB uitvaardigde waarbij een medische noodtoestand word uitgeroepen, en zelfs de raad van state is buiten spel gezet.
Oud 2 januari 2022, 17:42   #52
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
De pandemie wet is een krijgswet.
Het is dankzij de pandemiewet enkel nodig dat de minister van binnenlandse zaken een MB/KB uitvaardigde waarbij een medische noodtoestand word uitgeroepen, en zelfs de raad van state is buiten spel gezet.
De pandemie wet is een krijgswet, waardoor de deelstaten totaal niets in de pap te brokkelen hebben. Maar dat word in Pers en op TV nooit duidelijk gemaakt. Integendeel steeds word gezegt dat de deelstaten akkoord waren....terwijl deelstaten niets anders kunnen dan lijdzaam uit te voeren wat Vivaldi beslist met De pandemie krijgswet.

Dat de Croo dan stelt dat Jambon ook steeds akkoord is, is doelbewust visueel de deelstaat en Jambon toxisch maken voor de bevolking door Vlaanderen mee te sleuren in het herhalende chaotische gedoe door federaal Vivaldi.

Waar deelstaat Vlaanderen enz. niets kunnen tegen doen dan lijdzaam toezien en volgen.

Vivaldi doet er alles aan, hersenspoelend herhalend om de deelstaten toxisch te maken en te beschuldigen van onkunde in de hoop alles te kunnen terug draaien zoals jaren terug waar deelstaten niet bestonden om hun federale dictatuur terug te volmaken.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 januari 2022 om 17:45.
Oud 2 januari 2022, 17:58   #53
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dat niet zo.
Als sinds de opdeling van de partijen in Vlaamse en Waalse partijen, zijn het de kleine Vlaamse partijen die het beleid bepalen.

Zo is de huidige zever over de sluiting van de kerncentrales en de nieuwe gascentrales volledig de schuld van O-VLD.

De Croo wou immers premier worden en daarvoor had hij MR nodig.
Maar zonder de N-VA had men Ecolo/Groen! nodig om een meerderheid te kunnen vormen.

De Croo verkocht Vlaanderen en stabiel energiebeleid voor het postje van premier.

Dit terwijl Paul Magnette ( een Franstalige Leuvenaar) bereid was Wallonië te verkopen voor het postje van premier.

N-VA kreeg zelfs zijn staatshervorming.
Iets waarvan Magnette in mei 2008 al zei dat ze noodzakelijk is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/gfb1sklgd

Eigenlijk moeten we naar een systeem waarbij de grootste partij van een deelstaat niet opzij kan gezet worden.

En het Zwitserse economische systeem is opgebouwd op bescherming van criminaliteit.

Nog niet zo lang geleden ontdekte men nog maar eens een paar duizenden slapende geheime bankrekeningen van oorlogscriminelen in Zwitserland.
Jantje, Jantje, Jantje alsof bij onze banken geen bezwarende zaken zouden te vinden zijn van in de tijd van Mobutu clan bv en andere die hun bevolking hebben leeggezogen enz.

Banken zijn wel privé instellingen hoor >>> heeft dus niets te maken met Zwitserland op zich. Bovendien word geen zwartgeld of sjoemelgeld meer geplaats in Zwitserland dat niet bekent gemaakt word. Zo komen slapende geheime bankrekeningen van oorlogscriminelen eveneens bekend.

Zwitserland hanteert nu zelfs strengere controle op alles wat met de banken te maken heeft dan het sjoemel merk België.

Omdat bemiddelde VS staatsburgers geld en Goud staan hebben in Zwitserland en de VS verwijzend naar de wet tegen terrorisme open kaart eist van Zwitserland.

Daardoor besliste Zwitserland dit dan ook werkelijk tengronde te doen.

En natuurlijk reageert de Croo niet op de kerncentrale chaos omdat die ontstaan is door de verkoop van onze strategische energie kerncentrales aan Frankrijk door de liberaal Verhofstadt!!!!!

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 januari 2022 om 18:10.
Oud 2 januari 2022, 18:44   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje, Jantje, Jantje alsof bij onze banken geen bezwarende zaken zouden te vinden zijn van in de tijd van Mobutu clan bv en andere die hun bevolking hebben leeggezogen enz.
Nee, die konden niets bezwarend doen rond de Mobutu clan.

Citaat:
Banken zijn wel privé instellingen hoor >>> heeft dus niets te maken met Zwitserland op zich. Bovendien word geen zwartgeld of sjoemelgeld meer geplaats in Zwitserland dat niet bekent gemaakt word. Zo komen slapende geheime bankrekeningen van oorlogscriminelen eveneens bekend.

Zwitserland hanteert nu zelfs strengere controle op alles wat met de banken te maken heeft dan het sjoemel merk België.

Omdat bemiddelde VS staatsburgers geld en Goud staan hebben in Zwitserland en de VS verwijzend naar de wet tegen terrorisme open kaart eist van Zwitserland.

Daardoor besliste Zwitserland dit dan ook werkelijk tengronde te doen.

En natuurlijk reageert de Croo niet op de kerncentrale chaos omdat die ontstaan is door de verkoop van onze strategische energie kerncentrales aan Frankrijk door de liberaal Verhofstadt!!!!!
Banken zijn publiekelijke instellingen die zich te houden hebben aan de landelijke regels.

Zo verwacht de VS dat de Zwisterse banken openkaart spelen, maar de VS kan dat niet eisen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be