Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2021, 17:52   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Update: Oppositie wil Veerle Heeren definitief afzetten.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211230_95625569

Oppositieleider Gert Stas wil bekijken hoe Truiense gemeenteraad Heeren definitief kan afzetten
Vooruit-fractieleider in de gemeenteraad van Sint-Truiden Gert Stas reageert tevreden op de schorsing van burgemeester Veerle Heeren (CD&V). Volgens hem moet nu gekeken worden of de gemeenteraad Heeren definitief kan afzetten, “want voor de Truienaar is het belangrijk dat er terug rust in de stad komt”.

Het gaat precies nog spannend worden in St. Truiden.
De Truienaar verdient rust, vandaar dat de oppositie niets anders doet dan klachten indienen, zodat er zeker geen rust komt / is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 17:55   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Oppositieleider Gert Stas wil bekijken hoe Truiense gemeenteraad Heeren definitief kan afzetten
Vooruit-fractieleider in de gemeenteraad van Sint-Truiden Gert Stas reageert tevreden op de schorsing van burgemeester Veerle Heeren (CD&V). Volgens hem moet nu gekeken worden of de gemeenteraad Heeren definitief kan afzetten, “want voor de Truienaar is het belangrijk dat er terug rust in de stad komt”.

De Truienaar verdient rust, vandaar dat de oppositie niets anders doet dan klachten indienen, zodat er zeker geen rust komt / is.
Eindelijk een goed plan in Saint-Trond.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:00   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vindt u?
Oud 30 december 2021, 18:47   #44
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het eerder onbegrijpelijk dat die burgemeester er zo goed van af komt...
Wat mij betreft mag iemand die deontologisch zo over de schreef gaat, dat nog gaat verdedigen ook nadien niet minder dan een onmiddelijke definitieve schorsing verdient.
Er zijn al ministers voor minder opgestapt ooit.
Tegenwoordig moet je of rechts zijn of Dutroux overtreffen om als politicus enige verantwoording over eender wat te moeten afleggen!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:47   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een oppositie die geen goesting had om de premier/burgemeester/... uit zijn ambtswoning te smijten of zijn sjerp af te pakken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:49   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een oppositie die geen goesting had om de premier/burgemeester/... uit zijn ambtswoning te smijten of zijn sjerp af te pakken.

Een waarheid als een koe !

edit : het echt hilarische is dat zowel jouw partij als de mijne nu gaan moeten bijbenen om de lopende coalitie in het zadel te houden. Ik ga ervan uit dat niemand bij nva en ovld er één minuut van wakker ligt dat tsjeef Hilde er voor 6 maanden uitligt. Maar een poging om de coalitie pootje-lap te zetten is een ander verhaal.

Die sos doet wat hij in dit geval moet doen vanuit de oppositie : proberen de coalitie te breken om zelf aan de dis te geraken.

Zouden we dat niet allemaal doen, moesten we in hun schoenen staan ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 december 2021 om 18:56.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:49   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt helemaal.
Maar die zetten dat niet zo dikwijls in de gazet.
Oud 30 december 2021, 18:50   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag ze afgezet worden, maar zo’n ‘vriendendiensten’ gebeuren overal hoor. Men gaat veel burgemeesters mogen afzetten. (kuch Raad van State…).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 december 2021 om 18:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:52   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van mij mag ze afgezet worden, maar zo’n ‘vriendendiensten’ gebeuren overal hoor. Men gaat veel burgemeesters mogen afzetten. (kuch Raad van State…).
Ik denk het ook.
Ik vind dit reeds een zeer zware straf.
Het is een echte blaam, een blaam waarvan je niet goed zijt als het je overkomt.

Er zijn in het verleden nog al burgemeesters geschorst, maar dit overtreft wel alles.
Oud 30 december 2021, 19:00   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het ook.
Ik vind dit reeds een zeer zware straf.
Het is een echte blaam, een blaam waarvan je niet goed zijt als het je overkomt.

Er zijn in het verleden nog al burgemeesters geschorst, maar dit overtreft wel alles.
Mee eens.
Laat de oppositie maar hun job doen en hun rol spelen, daar komt toch niks van. Maar 6 maand schorsing is meer dan voldoende straf voor die stommiteit.

Ik kan me niet herinneren dat er ooit een burgemeester zwaarder is aangepakt voor feiten van vergelijkbare orde.

We moeten opletten dat we niet afglijden naar amerikaanse of britse riool-toestanden in de politiek waar men elkaar naar het leven staat.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 19:58   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Waarom vervolgen ze die burgemeester niet wegens corruptie?

Neen, de anderen doen het ook, is geen geldig antwoord.
Oud 30 december 2021, 20:18   #52
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, lock her up!
Oud 30 december 2021, 21:26   #53
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is er al een uitspraak?
Neen, maar het schandaal rond Veerle Heeren, werd ook naar buiten gebracht door deze lokale nieuwssite. Veel lof viel daar niet te rapen voor Engelbosch. Burgemeester Heeren was er toen ook vrij gerust in dat ze niets verkeerd had gedaan, hoogstens een inschattingsfout gemaakt had. Aftreden als burgemeester was niet relevant. Natuurlijk zal Engelbosch de stoel wel gaan warmhouden als het van hem afhangt. Ik denk eerlijk gezegd dat ze daar in Sint-Truiden anders over gaan beslissen. Dus best maar afwachten.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 21:28   #54
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Een schorsing. Pfff... Is een vakantie en daarna doet die gewoon verder.
Moest uit het ambt worden gezet.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 23:33   #55
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

De schorsing gaat in op 1 februari, dan is ze geen burgemeester meer. Zodoende krijgt zij geen loon.
Dat is wel lang, een half jaar geen wedde.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 00:25   #56
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Ze schond het medisch en beroepsgeheim.

https://www.trudocs.be/post/uit-het-...medisch-geheim

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 december 2021 om 00:26.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 00:59   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien schuift die Somers zijn vriendinneke 'de poedelkop' wel naar voor als plaatsvervangster???
Een kleine rechtzetting.

Begrijpt u mij niet verkeerd, V. Heeren heeft een fout gemaakt daar niet van.
Oud 31 december 2021, 01:24   #58
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zes maanden schorsing voor burgemeester Veerle Heeren (CD&V) is “heel uitzonderlijk” volgens professor, maar is haar ontslag ook realistisch?

Verschil van mening zal er zeker zijn ...
Oud 31 december 2021, 10:08   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Executie op het dorpsplein tijdens de wekelijkse markt of levenslange verbanning naar een nonnenklooster.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 13:58   #60
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geachte Hendrik de Eerste

Kunt u ons als "echte Luikenaar" op de hoogte brengen over de huidige stand der zaken te Sint-Niklaas bij Luik.

Bij voorbaat dank
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be