Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2022, 00:53   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je begrijpt het niet. De OP heeft het over het gebruik (banaliseren) door VB aanhangers van de begrippen fascisme, nazi, Jodenster…

Volgens mij zijn de eersten die in Belgie in aanmerking komen om fascisten en nazi’s genoemd te worden de vb aanhangers. Nochtans vermijd ik om tegenover die partij te beginnen schelden met fascisten, nazis, Hitler.
Ben ik fout?

Waarom zitten de vb partijslaafjes dan iedereen uit te schelden voor fascist en nazi?
Fascist zijn zo verbiedende dingen.
Nazi zijn zo dwingende dingen.
Oud 3 januari 2022, 05:36   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aids-virus is dan ook niet airborne.
Dat heeft daar niks mee te maken he. Je weet maar nooit of je op straat niet ergens gaat aftrekken of zo, en wie weet hoe ver dat allemaal springt. Dat was toch exact het redeneren achter maskerdracht in open lucht, zoals we het hier nu weer in Frankrijk aan ons been hebben bijvoorbeeld, maar zoals ook werd verplicht op zekere momenten, en op elk moment weer kan ingevoerd worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 05:37   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef dan eens de officiële cijfers van aidsbesmettingen bij ambulanciers en ordehandhavers.
Je maakt mij benieuwd.
Geef eens de officiele cijfers van covid besmettingen die dodelijk afliepen in open lucht.
Oud 3 januari 2022, 05:39   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn gewoon VB’ers (ook op dit forum) die de begrippen fascisme, nazi en holocaust willen bagatelliseren. Maak er u niet druk om, het is uitschot.
Dat komt misschien ook omdat men exact hetzelfde over hen vertelde sinds decennia om hen te vilifieren he. Men noemt hen nazi om gemakkelijker kunnen te zeggen dat het Untermenschen uitschot is niewaar. Men heeft die concepten gigantischg gebagatelliseerd door bijvoorbeeld mensen die moppen rondsturen in een chat groep "nazi" te noemen. Tja, in vergelijking met mensen die moppen rondsturen in chat groepen, is het huidige regime dan toch wel 1000 keer meer "nazi" niewaar.

Je moet dus niet verwonderd zijn dat mensen die men gedurende decennia verweten heeft nazi's te zijn voor een bagatel, nu vinden dat dat woordje wel degelijk kan aangewend worden voor een bende totalitaire zotten die de maatschappij vernietigd hebben met hun zottigheden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2022 om 05:40.
Oud 3 januari 2022, 07:45   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik heb uit de spaghetti die je maakte, hetgeen dat nog een beetje gelijkt op discussie, eruit gepeuterd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik denk dat onze politici zo incompetent zijn en zo dom en wereldvreemd dat vele mensen denken dat er een groot complot achter zit "want niemand is zo achterlijk". Helaas denk ik dat onze politici juist wel zo achterlijk zijn.
Domheid en incompetentie heeft geen motief.
Nazi's hebben dat wel. Een lelijk motief.

Citaat:
Dus ieder Westers land is dan nazistisch.
Elke overheid die, vooral de laatste paar jaar, achter het schaamlapje van het corona virus, het samenleven van mensen hebben gesaboteerd, hen tot conflict hebben gebracht, en vooral, hun eigen keuzes, die hun vrijheid zijn, hebben afgepakt. Regimes die samenspannen tegen burgers, met overkoepelende MOET's van Berlijn en Moskou en Europa, dat is wat centrale planning, totalitariteit op grote schaal is. Burgers, als vee behandelen, als negerslaven zoals in de kolonies van eerdere tirannen.

De boekdelen sprekende propaganda zomer tv spotjes van de Nazi's in 2020.
Hun nieuwe "normaal", hun terreur die ze pogen genormaliseerd te krijgen.
Hun
"Nooit Meer Zoals Het Was".
Hun
"De Wereld Na Corona".

Hoe blind kun je zijn?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 07:52   #46
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar beweer je nu dat het aids virus airborne is?
Ik ga je de vraag nog een keer stellen, geplaatst in de context van de discussie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nooit geweten dat men tegen AIDS mensen met pasjes gedwongen heeft, noch heb ik geweten dat het onderwijs om zeep geholpen werd voor AIDS, noch heb ik ooit gehoord dat sectoren moesten sluiten omwille van aids maatregelen. Ik heb ook nooit gehoord dat men op openbare plekken met een condoom moest rondlopen vanaf 6 jaar of zo.
Citaat:
Het aids-virus is dan ook niet airborne. Ge moet uw lul effektief in een lichaamsopening van een Delhaize klant steken om het te verspeiden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Weet jij hoeveel ordehandhavers en ambulanciers besmet geraken zonder seksueel contact?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Heb je nooit, lang geleden, dat artikel gelezen waar een opgepakte de agenten poogde te bijten?
Het gaat over DAT van jou.
Je moet dat helemaal niet, CUFI maakte je dat duidelijk, maar je besloot van krommenaas te gebaren, waarop Erw je een hint gaf naar overdracht via bloed, waarop je rap op je fiets sprong en terug spurtte naar je stroman "airborne".
Je had geen antwoord op patrickve's AIDS versie van de terreur, dat is zowat de conclusie in een notedop.
Oud 3 januari 2022, 10:02   #47
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mah neen, het is nog altijd hetzelfde discours. Covid gaat blijven. De medicijnen en vaccins gaan beter worden en het zal stilaan iets worden zoals aids. Onder controle, maar potentieel gevaarlijk en dodelijk.
Ziet er zo niet naar uit, momenteel liggen er in israel meer mensen op intensieve ten gevolge van griep dan van covid. Het zal gewoon verwateren tot 1 van de vele mogelijke varianten op een verkoudheid, zijnde rhino, corona of andere griepachtige virussen, en ja , onder bepaalde omstandigheden kan een griep dodelijk zijn, maar dat is niets nieuws.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 10:59   #48
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft daar niks mee te maken he. Je weet maar nooit of je op straat niet ergens gaat aftrekken of zo, en wie weet hoe ver dat allemaal springt. Dat was toch exact het redeneren achter maskerdracht in open lucht, zoals we het hier nu weer in Frankrijk aan ons been hebben bijvoorbeeld, maar zoals ook werd verplicht op zekere momenten, en op elk moment weer kan ingevoerd worden.
Ik heb zelf al dezelfde sarcastische dingen gedacht: "Moeten we nu niet overal een condoom dragen ivm aids" bvb, maar: Ik denk ook terug aan het begin van de pandemie waarin landen als Frankrijk etc volledig dichtgingen en België eerst zei: "Neen, we vertrouwen op het gezond verstand van de burger, we gaan niet naar dwingelandij, dus aub draag allemaal een mondmasker in de supermarkt" resultaat: Niemand deed het en de ziekenhuizen gingen verdrinken. Toen is men naar de regels beginnen gaan. m.a.w. het is onze (inclusief mezelf) eigen schuld.

Nu zijn we bijna 2 jaar verder, ik dacht in oktober toen men de mondmaskers ging afschaffen dat mensen gezond verstand gingen hebben. Tot ik naar de bioscoop ging en toen al dacht "binnen 2 weken is het terug verplicht"... En ik heb me gewoon gebaseerd op hoe mensen zich daar gedroegen.

Masker dragen in open lucht is belachelijk. Dat hebben Van Ranst én Van Gucht meermaals gezegd in het verleden. Het probleem is dat de politici gewoon hun zin doen zelfs als 99% van de virologen zeggen dat het geen zin heeft of zelfs gevaarlijk is. En als de politici dan toch hun goesting doen en het loopt mis, dan weten we (inclusief Jurgen Conings) allemaal wie de slagen moet incasseren en wie men aan de lantaarnpaal zou moeten hangen.

Ik zeg niet dat ik naar een technocratie wil, maar een groot probleem vind ik dat er geen competente mensen de leiding hebben. In België IS er zelfs geen leiderschap, alleen kibbelschap.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 10:59   #49
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Elke dictatuur begint met de eenheid van het volk te breken. Door wat ik lees zijn ze daar heel goed in geslaagd. de grote helft van de bevolking wenst het ander deel alle plagen van Egypte. Ik vrees dat dit op iets langere termijn niet goed afloopt voor de modale burger.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 11:41   #50
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf al dezelfde sarcastische dingen gedacht: "Moeten we nu niet overal een condoom dragen ivm aids" bvb, maar: Ik denk ook terug aan het begin van de pandemie waarin landen als Frankrijk etc volledig dichtgingen en België eerst zei: "Neen, we vertrouwen op het gezond verstand van de burger, we gaan niet naar dwingelandij, dus aub draag allemaal een mondmasker in de supermarkt" resultaat: Niemand deed het en de ziekenhuizen gingen verdrinken. Toen is men naar de regels beginnen gaan. m.a.w. het is onze (inclusief mezelf) eigen schuld.

Nu zijn we bijna 2 jaar verder, ik dacht in oktober toen men de mondmaskers ging afschaffen dat mensen gezond verstand gingen hebben. Tot ik naar de bioscoop ging en toen al dacht "binnen 2 weken is het terug verplicht"... En ik heb me gewoon gebaseerd op hoe mensen zich daar gedroegen.

Masker dragen in open lucht is belachelijk. Dat hebben Van Ranst én Van Gucht meermaals gezegd in het verleden. Het probleem is dat de politici gewoon hun zin doen zelfs als 99% van de virologen zeggen dat het geen zin heeft of zelfs gevaarlijk is. En als de politici dan toch hun goesting doen en het loopt mis, dan weten we (inclusief Jurgen Conings) allemaal wie de slagen moet incasseren en wie men aan de lantaarnpaal zou moeten hangen.

Ik zeg niet dat ik naar een technocratie wil, maar een groot probleem vind ik dat er geen competente mensen de leiding hebben. In België IS er zelfs geen leiderschap, alleen kibbelschap.
De realiteit achter je zeepverhaaltje is dat nazi's en nazi doctoren geharmoniseerd elkaars zakken helpen vullen, met maskers bubbels sociale afstanden vaccinatiedwingerij enz als schaamlapjes, en als de feiten hun leugens blootleggen zichzelf en elkaar tegenspreken en valselijk doen alsof ze onderling ruzieen, zijnde een goedkoop truukje waar jij je hier ook van tracht te bedienen.
Oud 3 januari 2022, 11:54   #51
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Elke dictatuur begint met de eenheid van het volk te breken. Door wat ik lees zijn ze daar heel goed in geslaagd. de grote helft van de bevolking wenst het ander deel alle plagen van Egypte. Ik vrees dat dit op iets langere termijn niet goed afloopt voor de modale burger.
Ik merk niks van die splijting.
Wat is er met corona veranderd op dit forum?
De aanhang van de nazi's - gelijk wat die doen - zijn dezelfden als voor corona, ze nemen ONGEACHT onderwerp een collaborerende houding aan met ALLES wat overheid doet.
Waarom collaboreerden indertijd mensen met Den Duits? Waarom waren ze bereid, zonder daartoe gechanteerd of gedwongen te worden, tot hen helpen om de vyanden van Den Duits uit te schakelen, door bvb hen te verraden?
Simpel antwoord, en ook een antwoord van alle tijden, omdat ze daardoor voordeeltjes bekwamen. Privileges.
Zo ordinair is het waarom van collaboratie.
Zoek er geen ideologieen achter.
Oud 3 januari 2022, 13:13   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Het gezonde verstand zegde toen "laat de ziekenhuizen maar verzuipen, wij vinden ons normaal gedrag belangrijker", maar dat was de evidente juiste keuze die de "leiders" niet begrepen hadden.

Waarom beschouwt men "het gezonde verstand niet" als BIJ DEFINITIE wat de mensen doen, en wil men de mensen een DOEL opdringen dat ze zelf niet als belangrijk ervaren ?

Het "we laten U vrij maar je moet wel zorgen dat je MIJN doelstellingen realiseert" is niet echt wat ik zou noemen "U aanzetten om het gezonde verstand te gebruiken". Dat is evengoed dwingelandij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2022 om 13:14.
Oud 3 januari 2022, 13:15   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien is DAT het gezonde verstand he, zich gedragen zoals ze zich daar gedragen. Als men dat na 2 jaar nog steeds zo doet, is het dat dat belangrijker is dan doden en ziekenhuisbedden zou ik denken.

Wat kan men niet begrijpen aan de normale democratische keuze "laat ons maar ziek worden en laat de zwakken maar creperen, wij willen normaal leven en plezier maken" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2022 om 13:16.
Oud 4 januari 2022, 18:57   #54
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat is toch de droom van elke farmagigant? Dat de hele westerse samenleving een soort aidspatiënt wordt? Al die mensen die uw medicijnen nodig hebben en dankzij u kunnen ze relatief normaal leven, dus veel geld en dankbaarheid zullen uw deel zijn.
Vandaar dat de vaccins een soort aids veroorzaken.
Oud 4 januari 2022, 19:01   #55
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dan toch wel een monsterlijke natte droom.

Aids is iets dat uw eigen immuunsysteem verdringt en vermits ieder levend wezen heel wat monsters in eigen lichaam heeft komen die naar boven.
Tuberculose bv. Dat zit in iedereen en als die begint vrij te komen krijg je daar epidemie en pandemie van.

Dat is 1000 keer erger dan covid.

En alle studies lijken die bekommernissen te bevestigen door dat geprik.

Dus hopelijk zal dat niet gebeuren of anders zijn we gedoemd.
Jij en ik wel wat minder dan onze kapotgespoten tijdgenoten, hè Mambo. Leef voor de rest ook maar gezond!
Oud 4 januari 2022, 19:14   #56
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie gewoon geen verband met "naziregime".
Deze ervaringsdeskundigen zien wel een verband: https://www.gezondwereldnieuws.com/h...e-in-2020-2021
Oud 4 januari 2022, 19:40   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt misschien ook omdat men exact hetzelfde over hen vertelde sinds decennia om hen te vilifieren he. Men noemt hen nazi om gemakkelijker kunnen te zeggen dat het Untermenschen uitschot is niewaar. Men heeft die concepten gigantischg gebagatelliseerd door bijvoorbeeld mensen die moppen rondsturen in een chat groep "nazi" te noemen. Tja, in vergelijking met mensen die moppen rondsturen in chat groepen, is het huidige regime dan toch wel 1000 keer meer "nazi" niewaar.

Je moet dus niet verwonderd zijn dat mensen die men gedurende decennia verweten heeft nazi's te zijn voor een bagatel, nu vinden dat dat woordje wel degelijk kan aangewend worden voor een bende totalitaire zotten die de maatschappij vernietigd hebben met hun zottigheden.
Wat valt er dan nu anders te zeggen over die horde, dan pakweg 20 jaar geleden ? Same shit toch ? (okee, TVG heeft een iets betere kleermaker dan PhDW en hij laat zijn wenkbrauwen trimmen zodat hij er minder cro-magnon uitziet) maar verder is er toch geen enkele evolutie te zien ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 20:13   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ziet er zo niet naar uit, momenteel liggen er in israel meer mensen op intensieve ten gevolge van griep dan van covid. Het zal gewoon verwateren tot 1 van de vele mogelijke varianten op een verkoudheid, zijnde rhino, corona of andere griepachtige virussen, en ja , onder bepaalde omstandigheden kan een griep dodelijk zijn, maar dat is niets nieuws.
Dat is de waarheid geweld aan doen.
Als ze goede cijfers behalen komt dat door 2 zaken : een extreem doorgedreven vaccinatie campagne met boostering + vervolg strategie, en een strak (nog niet strak genoeg, maar toch...) uitsluitingsmechanisme om via hun 'Green Pass' (= CST) niet gevaccineerden het sociaal leven onmogelijk te maken. Hun laatste beslissing is om die Wappies niet langer in de shopping malls binnen te laten.
Hopelijk gaan ze dat nog breder maken, en ook de kleinhandel totaal onbereikbaar maken voor de Wappies.

Als ze echt honger krijgen, zullen ze hun shot wel gaan halen.
Oud 4 januari 2022, 20:17   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien is DAT het gezonde verstand he, zich gedragen zoals ze zich daar gedragen. Als men dat na 2 jaar nog steeds zo doet, is het dat dat belangrijker is dan doden en ziekenhuisbedden zou ik denken.

Wat kan men niet begrijpen aan de normale democratische keuze "laat ons maar ziek worden en laat de zwakken maar creperen, wij willen normaal leven en plezier maken" ?
Of de variant : "laat ons de Wappies volkomen isoleren uit de maatschappij en weg van de gezondheidszorg, zodat de zwakkeren en de normale bevolking kan leven en plezier maken".
Oud 4 januari 2022, 20:19   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is de waarheid geweld aan doen.
Als ze goede cijfers behalen komt dat door 2 zaken : een extreem doorgedreven vaccinatie campagne met boostering + vervolg strategie, en een strak (nog niet strak genoeg, maar toch...) uitsluitingsmechanisme om via hun 'Green Pass' (= CST) niet gevaccineerden het sociaal leven onmogelijk te maken. Hun laatste beslissing is om die Wappies niet langer in de shopping malls binnen te laten.
Hopelijk gaan ze dat nog breder maken, en ook de kleinhandel totaal onbereikbaar maken voor de Wappies.

Als ze echt honger krijgen, zullen ze hun shot wel gaan halen.
Inderdaad, niet gevaccineerden hebben het daar niet van de poes. En men is nu bezig met de voorbereiding van de tweede booster (vierde prik) terwijl de antivaxxers hier nog altijd over de eerste booster aan het klagen zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be