![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat lijkt me een einddoel dat onze politici wel zouden willen halen. De wegen voor hen en hun broodheren alleen.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand de prijzen ICE versus EV in nabije toekomst kan inschatten dan verkies ik toch de CEO van de VW Group. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 14:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voel ik mij echt mateloos bevoorrecht in mijn vrijstaande woning ver buiten de stad met aan de linker zijgevel ruimte op de oprit voor desgevallend vijf auto's plaats te bieden en langs de rechter kant met gemak een zevental + drie parkeerplaatsen op de gelijkgrondse berm vóóraan. Nooit hoeven te zoeken naar een plaatsje. Zelfs een BQ feestje met een man of dertig kan perfect zonder dat de genodigde twee uur moeten rondrijden om een plaatsje te bemachtigen. Hoe doen mensen dat eigenlijk die in een stad wonen? Zeggen die aan hun genodigde ," ge moogt allemaal komen maar ge moet met een taxi komen?". En dan rijden die stedelinge dikwijls nog rond met zo een stuk bakfiets. Waar laten ze die eigenlijk? Op het trottoir? Weten die wel dat je fietsen en dergelijke niet buiten op het trottoir moogt achterlaten ? Maar ja, 't zijn waarschijnlijk voornamelijk groenlingen die ons allemaal op een fiets willen krijgen, daar knijpt de politie wel een oogje voor toe. Die hebben het immers veel te druk met het zoeken naar automobilisten die met één wiel ergens op het voetpad staan om die te verbaliseren. 27 Bakfietsen op het voetpad in één straat die zien ze niet staan, daar zijn ze stekeblind voor. Kan een blinde eigenlijk wel politie worden? Selectief blind kennelijk wel. Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2022 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of vrachtwagens ... of treinen. Daar waar vele EV's naast elkaar staan dus.
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Al de rest te voet, met de fiets of met honden of paardenkar. Openbaar vervoer wordt ook moeilijk, met eenvoudig geld kan je vandaag al niet meer betalen.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Ten eerste zit je weer rond te spartelen in een zeer beperkt deel van onze bevolking, de lease-markt.
En wat uw aankoopprijs aangaat, vandaag kost een printer met inktpatronen minder dan de inktpatronen zelf. Het zou me dus niet verbazen moesten de constructeurs in 2030 hun rommel gratis weggeven. Ze pakken later wel het dubbele terug - verhaal printers alleen wat duurder... ![]()
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En tot spijt wie het ontkent, wetenschappelijke studies tonen aan dat de hoeveelheid vrijgestelde warmte, alsook de temperatuur (~1000°C) niet verschilt van die bij de brand van een ICE. Meer nog, bij de brand van li-ion batterijen komen aanzienlijke hoeveelheden waterstoffluoride vrij (ik vermoed uit de thermische ontbinding van het PVDF polymeer dat als separator in Li-ion cellen wordt gebruikt). HF is een uiterst giftig (en dodelijk) gas waar zelfs de PBM's van brandweerlui niet tegen opgewassen zijn. In NL wordt daarom gebruik gemaakt van blusrobots bij EV-branden in ondergrondse parkings, zoals in Almaar (foto) - ook voor de verwijdering van EV wrakken werd toen een robot gebruikt, in het totaal hadden ze drie robots nodig (een blusrobot, een ventilatierobot en een extractierobot...) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je ziet dat een Renault Twizzy evenveel kost als een Dacia Logan....
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw kersen-vergelijkingen kennen we.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb alvast een studie gezien met 2 soorten batterijpacks (NMC en LFP) waar de maximum temperaturen rond de 600° C schommelde. ff plakken: Citaat:
Of zoveel als een moderne houtkachel. Tot spijt wie het ontkent. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 17:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze geven wel de cijfers van de verkochte exemplaren maar als ze nu eens de cijfers van al de opgebrande van wereldwijd zouden opgeven en aftrekken van de verkochte zou dat al een heel andere kijk op de zaak geven. Dat doen ze natuurlijk niet want dat is veel minder aangenaam om mee uit te pakken. Ik vraag mij alleen nog af hoelang de verzekeringsmaatschappijen dat gaan blijven slikken. Als jij als chauffeur wat te veel brokken rijd wordt je er uit gesmeten. Wanneer gaat de verzekering haar eisen doen gelden? Ik geloof nooit dat die gewoon gaan blijven toekijken, die gaan hun prijskaartje aanpassen of in het ergste geval, vroeg of laat gaan weigeren, en dan??? Als je het zo ziet zou een mens beginnen te geloven dat het gebaseerd is op het verhaaltje van die condooms en de tutters. Om de zoveel condooms zit er een met een gaatje in, anders verkopen ze geen tutters meer. Als ze nu om de zoveel Tesla's er eentje in de fik laten gaan houd dat de productie op gang. Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2022 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doe maar per 100.000 verkochte ICE gaan er 1.530 in vlammen op. Bij BEV is dat maar 25. Nog veel rekenplezier. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft onze brandweer geen statistieken over autobranden?
Was er eerst ook geen 'paniek' bij de ouderwetsen, over voertuigen met LPG ? (en nu CNG?) We hebben zeer goede statistici in de verzekeringsmaatschappijen. Als zij de brandverzekering van je huis/appartementsblok/.. met garage/laadpaal voor ev .. aanvaarden, desnoods met een klein meerprijsje, dan moogt ge gerust zijn. (juist maar zien dat de concurrentie blijft spelen, want die verzekeraars ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel hoor, zelfs 2 keer. Zeker en vast ook op de oude ICE die in zijn 33e jaar gaat. Alhoewel 5 jaar geleden alles mogelijke vervangen werd waar bepaalde ontvlambare vloeistoffen door liepen. Wie weet hebben de verzekeringen angst gekregen dat mensen met een EV geen brandverzekering meer nemen na enkele jaren. Of allerlei gebouwenverzekeringen gaan minder omzet hebben met meer EVs. Dat is de basis van je draad maar je beseft het nog niet. Heb je de berekening al gedaan met 1.530 ICEs per 100k die in vlammen opgaan? Was je dat niet van plan? Citaat:
Zulke oude links (hieronder) zijn je vreemd? Denk je niet wat de olielobby allemaal geprobeerd heeft de ontwikkeling van de EVs te vertragen? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 18:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de cijfers mag je gerust een nul weglaten. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |