Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2022, 08:25   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Vergelijk de prijs van de ruwe olie en die van benzine/mazout over de voorbije 20 jaar.

maand benzineprijs dieselprijs
oktober 2008 1,350 1,143

Prijs ruwe olie vandaag : +/- 70€
Prijs ruwe olie in 2008 : +/- 140€
Oud 31 januari 2022, 08:38   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vergelijk de prijs van de ruwe olie en die van benzine/mazout over de voorbije 20 jaar.

maand benzineprijs dieselprijs
oktober 2008 1,350 1,143

Prijs ruwe olie vandaag : +/- 70€
Prijs ruwe olie in 2008 : +/- 140€
Er is toch iets meer aan de hand, ja de taksen zijn gestegen cliquetsysteem, dat voelen de mensen niet volgens die van Brussel!!!!

Maar, de ECB drukte zoveel geld bij, zodat onze euro in waarde daalde t.o.v. de dollar.
Wij betalen olie in dollars.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 09:10   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er is toch iets meer aan de hand, ja de taksen zijn gestegen cliquetsysteem, dat voelen de mensen niet volgens die van Brussel!!!!

Maar, de ECB drukte zoveel geld bij, zodat onze euro in waarde daalde t.o.v. de dollar.
Wij betalen olie in dollars.
De vermelde prijzen zijn in Euro....

Bij de benzine is er dus een halve Euro bij, terwijl de prijs van de ruwe olie gehalveerd is....pure oplichterij van de regering.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 januari 2022 om 09:12.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 11:10   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Brandstofprijs stijgt verder...

Diesel B7/B10 stijgt morgen +3,3/+3,4 €cent (alles offic. max prijs)
- Diesel B7 wordt € 1,85
- Benzine E10 voorlopig onveranderd € 1,77
- De duurste Benzine 98 E5 voorlopig onveranderd € 1,874

• Nu de prijsevolutie-% sinds 1 week | 1 maand | 1 jaar tov vandaag, bij diesel komt dus morgen nog wat bij:

LPG - de brandstof zonder accijnzen- stijgt eigenlijk-% het meeste na 1 jaar...

Evolutie van de maximale verkoopprijs.
Brandstof ------ : Vandaag | 1 week | 1 maand | 1 jaar / (per 8.2.2022)
Super 95 (E10) : 1,7700 €/l + 2,50 €c/l + 1,43 % + 6,00 €c/l + 3,51 % + 36,00 €c/l |+ 25,53 %
Super 98 (E5) --: 1,8740 €/l + 2,40 €c/l + 1,30 % + 7,70 €c/l + 4,28 % + 40,60 €c/l |+ 27,66 %
Super 98 (E10) : 1,8370 €/l + 2,20 €c/l + 1,21 % + 7,50 €c/l + 4,26 % + 39,30 €c/l |+ 27,22 %
Diesel (B7) -- : 1,8170 €/l = + 0,00 % + 8,40 €c/l + 4,85 % + 37,30 €c/l |+ 25,83 % /(+28,1%)
Diesel (B10) - : 1,7920 €/l = + 0,00 % + 7,10 €c/l + 4,13 % + 35,80 €c/l |+ 24,97 % /(+27,4%)
LPG - - - - - - : 0,7810 €/l = + 0,00 % + 1,00 €c/l + 1,30 % + 23,30 €c/l | + 42,52 %

Bron: CARBU.COM

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2022 om 11:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 12:52   #45
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Voor mensen die weinig rijden!
Als je 25 liter tankt bij Total krijg je automatisch pechdienst bij voor 3 weken over heel Europa vanaf thuis.
Dergelijk kost zou apart jaarlijks +-250 euro kosten.
Stel ik rij 8000 km per jaar met en verbruik van 7L/100km en tank bij Total aan 1,85 euro
Kostprijs jaarlijks 1036 euro
Daarvan mag je de kost van een aparte pechdienst aftrekken en mag je alles herberekenen, zou 1 liter diesel bij Total u 1,40 euro kosten!!!!
HET IS MAAR HOE JE HET BEKIJKT!!

Laatst gewijzigd door Deo : 11 februari 2022 om 12:57.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 13:52   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Voor mensen die weinig rijden!
Als je 25 liter tankt bij Total krijg je automatisch pechdienst bij voor 3 weken over heel Europa vanaf thuis.
Dergelijk kost zou apart jaarlijks +-250 euro kosten.
Stel ik rij 8000 km per jaar met en verbruik van 7L/100km en tank bij Total aan 1,85 euro
Kostprijs jaarlijks 1036 euro
Daarvan mag je de kost van een aparte pechdienst aftrekken en mag je alles herberekenen, zou 1 liter diesel bij Total u 1,40 euro kosten!!!!
HET IS MAAR HOE JE HET BEKIJKT!!
Ik heb gratis pechverhelping van Ford, gewoon op tijd op onderhoud gaan, is om de twee jaar of bij 30.000 kilometer.
Oud 11 februari 2022, 13:53   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De vermelde prijzen zijn in Euro....

Bij de benzine is er dus een halve Euro bij, terwijl de prijs van de ruwe olie gehalveerd is....pure oplichterij van de regering.
U begrijpt niet wat ik schreef, niet erg hoor.
lees het mss nog eens.
Oud 11 februari 2022, 15:53   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gas en olie maatschappij boeken recordwinsten.

En dat in tijden van energie crisis.

Weeral zo een fake crisis dus.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2022 om 15:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 16:47   #49
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb gratis pechverhelping van Ford, gewoon op tijd op onderhoud gaan, is om de twee jaar of bij 30.000 kilometer.
Ik wil u bedanken voor cadootje in berichtenbox via beheerder.
Ik vond het zielig maar bon, vergeef het u.

U schrijft een contradictie!
U stelling, dat je geen pech zou krijgen omdat je op tijd onderhoud laat doen om de twee jaar of 30.000 km.
Wat ben je dan met Ford zijn pechverhelpingdienst?
Lijkt of uw Ford nooit pech zal hebben.

Kan u uw vrienden met oude auto die weinig kms rijden deze tip niet geven? Veel mensen die weinig rijden blijven veel langer met hun auto rijden en is dit een uitstekende combinatie. Tanken met gratis pechdienst, drukt in combinatie de prijs.

Laatst gewijzigd door Deo : 11 februari 2022 om 17:13.
Oud 4 maart 2022, 19:31   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Morgen kost de diesel B7 officieel € 2,084 max, benzine E10 21,5 cent minder.

Ook de prijssprong van +15,7 cent op één dag is nog nooit geweest.

Citaat:
https://carbu.com/belgie/index.php/officieleprijs

Maximumprijs

Brandstof : 04/03/22 | 05/03/22 | 07/03/22

Super 95 (E10): 1,8690 €/l | 1,8690 €/l | Onveranderd

Diesel (B7) : 1,9270 €/l | 2,0840 €/l | n.b.
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/04/dieselprijs/

De maximumprijs voor diesel zal morgen voor het eerst boven de 2 euro klimmen. Er komt 15,7 eurocent per liter bij en zo stijgt de prijs tot 2,084 euro per liter. Dat is een nieuw record.

De olieprijzen op de internationale markten zijn aan het stijgen door de oorlog in Oekraïne, en dat zal zich laten voelen aan de pomp. Een prijsstijging met 15,7 eurocent is uitzonderlijk. Vorige week was diesel al 8,1 cent per liter duurder geworden. Diesel tanken zal zo morgen 40 procent meer kosten dan een jaar geleden.

Ook de maximumprijs voor stookolie (50S) gaat verder de hoogte in. Voor bestellingen van minder dan 2.000 liter komt er 2,37 cent per liter bij tot 1,1662 euro. Wie meteen meer dan 2.000 liter koopt, zal tot 1,1356 euro per liter moeten betalen. Dat is een verhoging met 2,36 eurocent.

"De stijging van de olieprijzen was al langer bezig. Eerst door de aantrekkende economie, maar nu is de Russische inval in Oekraïne de oorzaak", aldus VRT-journalist Michaël Van Droogenbroeck. "Ook de gasprijzen flirten met recordniveaus."

"Met de fiets"

Veel mensen die het nieuws over de prijsstijging hebben gehoord, proberen vandaag nog snel hun wagen vol te tanken. "Ik werk op de luchthaven. Dat is gemakkelijk 30 kilometer. Mijn loon gaat niet omhoog, maar ik mag wel overal meer betalen", kon onze reporter opvangen aan een tankstation. "Het begint heel erg duur te worden. Het zet aan om in de toekomst meer de fiets te gebruiken."

Laatst gewijzigd door Micele : 4 maart 2022 om 19:44.
Oud 6 maart 2022, 18:36   #51
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Morgen kost de diesel B7 officieel € 2,084 max, benzine E10 21,5 cent minder.
(...)
Niet overal, niet bij Dats24 aan Kampenhout-Sas waar de diesel gisteren een tijdlang geafficheerd stond aan 1,077 en voor die prijs blijkbaar effectief verkocht werd https://www.hln.be/kampenhout/oeps-d...hout~ac07d30d/

Ik reed daar gisteren per toeval voorbij en kwam terecht in een zeer ongewoon lange file. Iets van een halfuur tijd verloren. Toen ik eindelijk vooraan de file kwam bleek dat die veroorzaakt werd door mensen die aanschoven om te tanken bij het Dats24 station daar. Ik zag die 1,077 en terug thuis vroeg ik af of er iets te vinden was over dat station en zo vond ik dat artikel in HLN.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 19:45   #52
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Aan het aantal auto's bij de bakker te zien op zondag, hebben mensen nog geen last van de hoge brandstofprijzen.

Of ze klagen natuurlijk weer wel, maar ze passen hun gedrag zelf wel niet aan.

Welkom in de pampermaatschappij waar mensen beginnen schreeuwen wanneer ze hun zin niet krijgen als kleine kinderen wiens speelgoed men afneemt.
Oud 6 maart 2022, 22:10   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Aan het aantal auto's bij de bakker te zien op zondag, hebben mensen nog geen last van de hoge brandstofprijzen.

Of ze klagen natuurlijk weer wel, maar ze passen hun gedrag zelf wel niet aan.
Die mensen hebben salariswagens en tankkaarten. Die weten zelfs niet wat een liter benzine of diesel kost.

Gepensioneerden marginalen en arme drommels staan niet onnozel in de rij bij een bakker op zondag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 maart 2022 om 22:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 08:48   #54
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die mensen hebben salariswagens en tankkaarten. Die weten zelfs niet wat een liter benzine of diesel kost.

Gepensioneerden marginalen en arme drommels staan niet onnozel in de rij bij een bakker op zondag.
Ik denk dat je daar nog van zou verschieten. Klagen en de schuld afschuiven is natuurlijk gemakkelijker dan het eigen gedrag in vraag stellen of dit aanpassen.
Oud 7 maart 2022, 09:24   #55
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Lang leve Total, daar zit bij elke 25 liter getankt 3 weken pechdienst verzekering in vanaf thuis en over heel Europa.
Voor scooter ,smart en moto moet je min. 8 liter tanken voor 3 weken pechdienst.
Ideaal voor mensen die minder dan 15000 km rijden met oudere auto.
Koop maar eens een pechdienst vanaf thuis en over heel Europa apart zal meer zijn dan 250 euro.
Die kostprijs mag je spreiden over uw jaarverbruik .
Stel u tankt aan 2 euro en verbruikt 7 liter/100km.
Verreken pechdienst van 250 euro eraf en u hebt jaarlijks technisch voor 1,76 euro de liter gereden.

Laatst gewijzigd door Deo : 7 maart 2022 om 09:25.
Oud 7 maart 2022, 11:13   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koop maar eens een pechdienst vanaf thuis en over heel Europa apart zal meer zijn dan 250 euro.

ADAC het beste Plus pakket: 129 Euro per jaar, 2 autos, onbeperkte kms, heel Europa. Dus 2 personen, 2 wagens. Nationaliteit speelt geen rol. Men kan nog een derde wagen mee aanmelden.

Bron: https://www.adac.de/-/media/pdf/mitg...n-31122013.pdf

Vroeger was daar nog elke maand de Motorwelt inbegrepen, ttz met post naar België opgestuurd, nu ofwel afhaalbaar, en sowieso altijd online leesbaar als lid.

Bij een panne gewoon de nummer in München bellen staat op de lidkaart, ADAC verwittigt dan de internationale hulpdiensten (voor Belgisch grondgebied is dat een samenwerking met Touring, al in de praktijk een paar maal nodig gehad in BE en in D)

Een persoon, een auto is 54 € normaal pakket (+ partner +25/€ 2e wagen)

Plus pakket 99 €. + partner + 30 € = 129 € (voorwaarde hetzelfde adres, domicilering)

Jaja, begin nu maar over wat anders.

Ik plak ff alle tarieven: (bepaalde beroepsgroepen of studenten krijgen korting)

Citaat:
Auszug aus dem Anhang zur Beitragsordnung: Aktuelle Tarifgruppen der ADAC Mitgliedschaft
Tarife | Bezeichnung | Jahresbeitrag in €| ab 1.4.2020 | Erläuterungen

- ADAC Mitgliedschaft| A1 | 54,00

- ADAC Plus-Mitgliedschaft | A1P | 99,00

- Mitgliedschaft für besondere Personengruppen:
z. B. Mitglieder mit Schwerbehinderung (GdB mind. 50); junge Erwachsene in Ausbildung und Zeitsoldaten; ADAC Hubschrauberbesatzungen (Ärzte, Sanitäter, Piloten); Telefonisten von Autobahnmeistereien| A8, B5, B8, A9 | 41,00

Schwerbehinderung: Grad der Behinderung (GdB) mind. 50, Ausweiskopie erforderlich; Junge Erwachsene in Ausbildung und Zeitsoldaten: Tarif für Mitglieder ab dem 18. und bis zum 25. Geburtstag. Tarif schließt Schüler, Azubis, Studenten, Praktikanten und Zeitsoldaten ein. Zeitsoldaten wird der Tarif nur gewährt, wenn sie sich nicht länger als 4 Jahre verpflichten; Mitarbeiter der Luftrettung: ADAC Hubschrauberbesatzungen (Ärzte, Sanitäter, Piloten); Telefonisten von Autobahnmeistereien.

- Plus-Mitgliedschaft für besondere Personengruppen:
z. B. Mitglieder mit Schwerbehinderung (GdB mind. 50); junge Erwachsene in Ausbildung und Zeitsoldaten; ADAC Hubschrauberbesatzungen (Ärzte, Sanitäter, Piloten); Telefonisten von Autobahnmeistereien | A8P, B5P, B8P, A9P | 86,00

Schwerbehinderung: Grad der Behinderung (GdB) mind. 50, Ausweiskopie erforderlich; Junge Erwachsene in Ausbildung und Zeitsoldaten: Tarif für Mitglieder ab dem 18. und bis zum 25. Geburtstag. Tarif schließt Schüler, Azubis, Studenten, Praktikanten und Zeitsoldaten ein. Zeitsoldaten wird der Tarif nur gewährt, wenn sie sich nicht länger als 4 Jahre verpflichten.
Mitarbeiter der Luftrettung: ADAC Hubschrauberbesatzungen (Ärzte, Sanitäter, Piloten); Telefonisten von Autobahnmeistereien.

- Partner-Mitgliedschaft (Partner-Paket)| F1 | 25,00 Für (Ehe-)Partner und eheähnliche Lebenspartner von Haupt-Mitgliedern.
Gemeinsame Anschrift und Gesamtrechnung sind erforderlich.

Zusätzliche Voraussetzung für eheähnliche Lebenspartner: Häusliche Gemeinschaft mit Haupt-Mitglied.

- Partner-Mitgliedschaft zur Plus-Mitgliedschaft (Partner-Plus-Paket)| F1U | 30,00 Für (Ehe-)Partner und eheähnliche Lebenspartner von Haupt Mitgliedern.
Gemeinsame Anschrift und Gesamtrechnung sind erforderlich.
Zusätzliche Voraussetzung für eheähnliche Lebenspartner: Häusliche Gemeinschaft mit Haupt-Mitglied.
Der Tarif F1U ist nur in Verbindung mit einer Plus-Mitgliedschaft möglich (Partner-Plus-Paket).

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2022 om 11:36.
Oud 7 maart 2022, 12:07   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je daar nog van zou verschieten. Klagen en de schuld afschuiven is natuurlijk gemakkelijker dan het eigen gedrag in vraag stellen of dit aanpassen.
Ik verschiet vooral van het feit te vernemen hoeveel mensen er de dag van vandaag nog rijden op kosten van de belastingbetaler. Het zijn inderdaad die mensen die geen stap te voet gaan of nooit in hun leven op een bus of tram zullen stappen.
Het is ze gegund ik zou ook niet neen zeggen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 12:23   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Niet overal, niet bij Dats24 aan Kampenhout-Sas waar de diesel gisteren een tijdlang geafficheerd stond aan 1,077 en voor die prijs blijkbaar effectief verkocht werd https://www.hln.be/kampenhout/oeps-d...hout~ac07d30d/

Ik reed daar gisteren per toeval voorbij en kwam terecht in een zeer ongewoon lange file. Iets van een halfuur tijd verloren. Toen ik eindelijk vooraan de file kwam bleek dat die veroorzaakt werd door mensen die aanschoven om te tanken bij het Dats24 station daar. Ik zag die 1,077 en terug thuis vroeg ik af of er iets te vinden was over dat station en zo vond ik dat artikel in HLN.
Welke onnozelaar gaat daar nu voor bellen?
Oud 7 maart 2022, 12:24   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zo'n verplaatsingen gebruik ik steeds de fiets of ... Of het zou moeten zijn dat ik een aantal taarten ga halen, dan is een fiets niet zo handig.
Oud 7 maart 2022, 12:25   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lang leve Total, daar zit bij elke 25 liter getankt 3 weken pechdienst verzekering in vanaf thuis en over heel Europa.
Voor scooter ,smart en moto moet je min. 8 liter tanken voor 3 weken pechdienst.
Die kostprijs mag je spreiden over uw jaarverbruik .
Stel u tankt aan 2 euro en verbruikt 7 liter/100km.
Verreken pechdienst van 250 euro eraf en u hebt jaarlijks technisch voor 1,76 euro de liter gereden.
Ik heb dat Gratis bij Ford als je op regelmatig onderhoud gaat 30.000 km of om de twee jaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be