![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() U bewijst trouwens dat u van de betekenis geen fluit hebt begrepen. Het verhaal haalt uit naar de ridderromans en de "ridderlijke" geest en portretteert de sluwe vos tegen de protserige edelen. Logisch dat men dan de leeuw, zoals ik zei hét symbool van ridderlijkheid en adeldom in die romans, kiest als mikpunt van die anti-adelijke spot. Laatst gewijzigd door zorroaster : 20 december 2004 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() nog een thread die uitmondt in een scheldpartij t.a.v. het Vlaams Belang
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dorian : 20 december 2004 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Belgische argumenten zijn weer op zie ik
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kan je uit bovenstaande niet halen dat de Vlaamse Leeuw gewoonweg veel interessanter is dan de Belgische tricolore? Die is in 1830 snelsnel gerecupereerd uit wat men nog wist van de Brabantse omwenteling, terwijl men over de Leeuw (en de Vlaamse geschiedenis) blijkbaar wel wat meer kantjes kan volschrijven...Logisch ook als je bedenkt dat Vlaanderen er was voor, tijdens en meer dan waarschijnlijk nog na België...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
In feite is Vlaams-nationalisme die puur op de onafhankelijkheid is gericht een erkenning van de Belzieke afscheiding van 1830. Daarmee zeg je: OK, we waren fout bij de Nederlanders, en nu zijn we ook fout bij de Walen. België ongedaan maken door terug te gaan naar Nederland, met of zonder Wallonië, dat is pas de belgicisten ne kloot aftrekken. En ondanks hun fake gezever over het postmoderne samenleven van vele volkeren en België als nucleus van Europa, wijzen ze elk samengaan met de Nederlanders af. Dat zegt toch al veel, nietwaar?
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Verhuizen my ass, ga jij liever in Wallonië wonen, als je toch een mix van Frans en Nederlands zo cool vindt. ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het Vlaanderen van nu was er inderdaad niet voor België, maar er was alleszins al EEN Vlaanderen voor er van België sprake was.
Of dit nu overeenkomt met het historisch Vlaanderen is van een ondergeschikt belang - voor veel mensen heeft Vlaanderen (zij het toegegeven een vaak 19e eeuwse - romantisch-nationalistische) andere inhoud, die refereert naar de eenheid van taal die de Nederlandstaligen in België verbindt. Het Vlaanderen waar de vlaams-nationalisten van nu naar streven is er één van de toekomst waarvoor het totaal niet relevant is of het graafschap Vlaanderen zich ooit tot in Frans-Vlaanderen heeft uitgestrekt. |
![]() |
![]() |