![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je in therapie of in therapie geweest ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 40,00% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 60,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er een natuurwet die zegt, als je geen ad fundum kan, valt je klokkenspel eraf? Of zo iets?
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan ze over 1 lijn trekken met die mensen die geen operatie willen omdat ze geloven in goddelijke genezing. Twee weken later zijn ze dood. Prachtig overlevingsinstinct. ![]() Het is eigenlijk 100% dezelfde redenering als een antivaxer. Als je je niet goed voelt en je kan het niet zelf oplossen dan neem je de verantwoordelijkheid en schakel je hulp in zodat je voor jezelf zorgt, zoals jij hier beschrijft. Dat is een teken dat je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen gezondheid zodat je sterk in het leven kan staan. Dat moet net aangemoedigd worden. Er is niks maar dan ook NIKS beschamend aan. Dat taboe waarover je spreekt is wat mij betreft compleet achterhaald; er is geen argument voor en mensen die daar mee lachen lach ik zelf uit. PS: Als je er nog last van hebt raad ik u aan terug contact te zoeken met iemand.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen hier te lezen dat psychologen en psychiaters 'hetzelfde' zijn. Dat is echt niet zo!
Een psycholoog luistert en probeert tips te geven om je probleem/ verdriet...een beter plaatsje te geven. Er anders tegenaan te kijken. Die geeft ook kleine 'opdrachtjes", althans dat was bij mij het geval. Een psycholoog daarentegen luistert natuurlijk ook maar is bevoegd om evt medicatie voor te schrijven. Bv kinderen met add, autisme, adhd enz. Ook volwassenen met bv een angststoornis kunnen met medicatie geholpen worden. Ik wilde dit hier toch even vermelden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lobotomie. Fixatie. Drogeren. Isolatiecel. Dat is al voor euh die echt "weg" zijn. Volg mijn vinger enzo....
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is psychiatrie. Objectief gezien.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, arme Dame.
Je kan niet Thor's hamer op haar laten neerdalen. Moet verantwoord blijven.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel zeer wantrouwig tegenover medicatie die bij wijze van spreken een ander mens van je maakt. Bijvoorbeeld Seroxat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het grote verschil is is dat een psychiater een arts is. Een psycholoog is geen arts. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 april 2022 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antidepressiva is een interessante medicatie maar dan vooral voor vrouwen. Voor mannen is het een ander verhaal. De bijwerkingen zijn van die aard dat velen er alleen maar depressiever van worden. Ik denk dat van de 10 mensen die aan de antidepressiva zitten er 85 % vrouwen zijn. Die haal je er meestal zo van tussen. Nogal onvoorspelbaar begrijp je ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 april 2022 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel, maar blijf heel voorzichtig in mijn uitspraken, dat vrouwen sneller dan mannen beroep zullen doen op hulp van een psychiater (of een psycholoog). Ik denk dat het voor mannen niet zo macho is toe te geven beroep te doen op een psychiater. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een psychiater is dan ook bij machte om medicatie voor te mogen schrijven een psycholoog niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens volgende niet echt het beste plan om 'teveel antidepressiva' te sikken
Gevaarlijk zelfs ... link
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |