Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2022, 14:08   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Voorwaardelijk gratis.
Wat je exact met voorwaardelijk bedoelt is mij niet duidelijk.
Wat ik wel weet is dat je destijds na de opleiding anderhalve keer de tijd van de opleiding moest volbrengen.
Op een bepaald moment ontstond er een braindrain. Informatici die meer konden verdienen in de burgersector. Dokters, ingenieurs die het kort na de opleiding voor bekeken hielden bij defensie. En dan spreken we nog niet over de piloten.
Zelfs chauffeurs die na hun opleiding in de burgersector gingen werken.
Maar ok, dit heeft niets meer met dienstplicht te maken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 00:52   #42
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Met al het materiaal dat naar Oekraïne is gegaan moeten ze ondertussen ook vroem vroem roepen bij de cavalerie, kaboem bij de artillerie en swoesh bij de luchtafweer.

Het is maar goed dat het budget omhoog gaat, dan kunnen ze net een beetje terugkomen waar ze zaten.
De Duitsers pakken dat slimmer aan, ze stimuleren Midden en Oost Europa met oud sovjet materiaal, omdat op te sturen en helpen ze aan nieuw materiaal.

Nee, voor de Nederlandse, maar ook meer West Europese defensies, schaam ik me al minstens anderhalf decennia. En in Nederland neem ik dat het CDA en de VVD vooral kwalijk, hun mond altijd vol over Rechtse veiligheid, maar zij hebben onder minister Hillen, wel heel zware schade berokend aan ons defensieapparaat, daar heeft links alleen maar van kunnen dromen....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be