Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2022, 17:40   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe ga je ze dwingen van te werken en wat doe je met de vele rechtszaken die opgestart worden tegen de Belgische staat?
Want, dwangarbeid is verboden en iemand dwingen is dus een misdaad. De cipiers gaan de gevangenen niet dwingen, hoe zouden ze om te beginnen?
Ik weet het en ik ben ook voor een humane behandeling van alle gevangenen. Wij mogen ons niet verlagen tot het niveau van sommige misdadigers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 17:47   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Lees een terug Xeno! Ik schreef letterlijk: niet alle gevangenen. Alleen de monsters die de naam 'mens' niet meer waardig zijn.
Maar dat zijn toch subjectieve dingen waar we objectieve rechtspraak niet op kunnen baseren?

We kunnen niet én iemand veroordelen én hem dan hetzelfde aandoen.
Oud 13 mei 2022, 19:18   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De trend is dat iemand in de gevangenis blijft als die een gevaar is of blijft voor de gemeenschap.
Dutroux zal nooit worden vrijgelaten.
Martin is geen gevaar meer voor de omgeving.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 07:21   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het en ik ben ook voor een humane behandeling van alle gevangenen. Wij mogen ons niet verlagen tot het niveau van sommige misdadigers.
Ons verlagen tot het niveau van sommige gevangenen zeker niet maar we mogen er wel voor betalen?

Waar zit die logica?

Er zijn mensen die om de één of andere reden een fout gemaakt hebben in hun leven en zij dienen daar ook voor gestraft te worden in het kader van de fout die zij gemaakt hebben...

Bij die mensen zijn er ook waarschijnlijk bij die een tweede kans verdienen of die door goed gedrag hebben kunnen krijgen.

Mensen die anderen brutaal van het leven beroven of verkrachtingen en lustmoorden pleegden die moet men gewoon verwijderen.

Zoals het in de wet geschreven staat zie ik dat waarschijnlijk verkeerd.

p.s.

Ik denk dat een psychopaat bijvoorbeeld er niet echt wakker ligt van dat hij opgesloten zit.

Zet daar tijdens een vraaggesprek eens een andere psychopaat tegenover.

Trailer in het huis van Marc Dutroux Belgium

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 mei 2022 om 07:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:02   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik heb eens gelezen dat Dutroux al een paar keer klop heeft gehad.
Toen ik hem eens zag op tv was hij aan het schaatsen en lol aan het maken met de andere gevangenen.

Stel je daar maar niet te veel van voor van dat klop krijgen.

Zou Michelle Martin al een oorveeg hebben gekregen sinds ze vrij is ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:04   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als vader van een slachtoffer neem je op zo een ogenblik het recht in eigen hand. Punt.
Ik heb dat al heel dikwijls horen suggereren maar in praktijk heb ik daar nog maar weinig van gemerkt. Ge weet de soep wordt nooit zo heet gedronken dan dat ze wordt opgediend ( en misschien maar beter zo)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 mei 2022 om 12:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:15   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De doodstraf is nvt.
Oei, dat wist ik niet.
Is het verboden om een persoonlijke mening te hebben, die inhoudt voorstander te zijn van de doodstraf?

Dat vind ik toch maar van den hond zijn kloten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:18   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als vader van een slachtoffer neem je op zo een ogenblik het recht in eigen hand. Punt.
Ik zou eer adviseren om zeer goed na te denken en af te wegen
a) wat je nog kan betekenen voor je andere kinderen, je partner enz.,
b) hoe je je eigen geluk in de toekomst zou kunnen optimaliseren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 mei 2022, 12:21   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die cellen bestaan in elke gevangenis, men noemt dat de naakte cel. Er zit een grote venster in bestaande uit plexiglas, maar men met veel geduld duizenden gaatjes door geboord heeft. Neem nu februari bijvoorbeeld, buiten min 15 graden, binnen dus ook min 15 graden. Leuk detail, de term "naakte cel" slaat op het gegeven dat je enkel een broek- meestal zonder knopen, en een zo versleten hemd krijgt dat men er kan doorzien, uiteraard ook zonder knoppen. Sta zo eens met blote voeten 24/7 op de beton wanneer het vriest, je gaat verschieten hoe koud uw lichaam daarvan wordt, het duurt geen uren alvorens je lichaam onbeheerst begint te bewegen van de koude, een nachtje klappertanden, probeer het eens.

Daar moet de dokter alle dagen komen kijken of dat de gevangene de lichamelijke ontbering (lees: marteling) nog aankan zonder ernstig ziek te worden, want anders volgen er weer veroordelingen wegens het schenden van de mensenrechten.
Ik geloof er geen kloten van. Van die -15 binnen en zo.
Wel van die kale cellen vanzelfsprekend. Daar zouden er wellicht iets meer van moeten zijn.

Oud 14 mei 2022, 12:25   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans zien we dat (voor zover ik weet) nooit gebeuren.

Er moet dus toch een soort van stop bestaan die al de vaders van vermoorde kinderen tegenhoudt.
Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad
staan wetten in de weg en praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.

Oud 14 mei 2022, 12:29   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij zou minstens 3 keer per dag anaal moeten genomen worden met een enorme lul.
Man, jij kickt toch wel op de verkeerde dingen.

Oud 14 mei 2022, 12:35   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De toestand in de Belgische gevangenissen is mensonwaardig. Belgie is daar al X aantal keren voor veroordeeld, schending van de mensenrechten van gevangenen, ook daar zijn de veroordelingen legio. De EU wetgeving ter zake over de rechten van gevangenen worden hier niet toegepast. Komt Belgie slecht uit dus voor ons telt die EU wetgeving niet...

Ik meen niet dat het de bedoeling is dat we- de staat, ons gedragen als beesten wat betreft de behandeling van gevangenen, waarvan trouwens, ruw geschat, de helft niet eens veroordeeld is.
Gevangenen moeten een straf ondergaan. Dat is duidelijk.

Maar zoals er situaties zijn in de b. gevangenissen, ga ik wel met jou akkoord.

Een klein tussenvraagje aan een ervaringsdeskundige: wat is het zwaarst om dragen:
a) je straf ondergaan in een tweepersoonscel met een andere gevangene, wel elk een eenvoudig bed, een eigen stoel ... en het toilet niet achter een gordijn of zo, maar achter een deur.
b) je straf ondergaan in een eenpersoonscel?

Oud 14 mei 2022, 12:38   #53
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet, wie gaat ze bewaken?
Wie bewaakt ze in Amerika?
Ik schat dat er zelfs vrijwilligers zich komen aanbieden!

Gaan lopen kunnen die monsters alvast niet; ze zijn aan elkaar geketend en dragen een gevangenisplunje.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:41   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat zijn toch subjectieve dingen waar we objectieve rechtspraak niet op kunnen baseren?

We kunnen niet én iemand veroordelen én hem dan hetzelfde aandoen.
Ik zie niet in waarom.
De ene is onschuldig, maar de dader maakt hem tot slachtoffer.
De andere is schuldig, en hij hoort gestraft te worden.

Het objectief verschil: de ene is schuldig.

Oud 14 mei 2022, 13:35   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Michelle Martin vrij?

Dan vraag je u af, kan dat?

De gevangen is verlaten?

Was die al niet op vrije voeten, naar de kapper in Oostende, bij de nonnekes ondergebracht.

Een slag in het gezicht van de nabestaanden van de kinderen die vermoord geweest zijn en waar zij een grote rol bij speelde naast bepaalde andere zaken waar zij samen met haar kompaan Dutroux bitter weinig straf voor gekregen heeft.

Is het tegenwoordig normaal dat moordenaars vrij snel in vrijheid gesteld kunnen worden of maar na een derde van hun straf terug op vrije voeten kunnen komen?

Toch iets serieus mis met de rechtbank(en) van de dag van vandaag.

Uit een tekst:

Laten wij het houden op: de kans is groot dat zij de gevangenis mag verlaten ...
Ik herinner mij toch dat enkele jaren geleden er een heisa was omdat ze vervroegd en voorwaardelijk vrij kwam. Niemand was bereid haar een tijdelijk onderdak te verlenen.
Oud 14 mei 2022, 14:26   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wie bewaakt ze in Amerika?
Ik schat dat er zelfs vrijwilligers zich komen aanbieden!

Gaan lopen kunnen die monsters alvast niet; ze zijn aan elkaar geketend en dragen een gevangenisplunje.
Bewapende cipiers, iets dat in Belgie niet bestaat en zelfs de politie moet de wapens in een kluis buiten de gevangenis steken alvorens ze binnen mogen.

Dus, uw idee, het gaat niet gebeuren.
Oud 14 mei 2022, 21:56   #57
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ga je ze dwingen van te werken en wat doe je met de vele rechtszaken die opgestart worden tegen de Belgische staat?
Want, dwangarbeid is verboden en iemand dwingen is dus een misdaad. De cipiers gaan de gevangenen niet dwingen, hoe zouden ze om te beginnen?
Ik ben voor een menselijke behandeling van de gevangenen.

Ik betreur wel dat dwangarbeid niet mag, het zou de gevangenen toestaan een deel van de kosten die ze veroorzaken, terug te betalen. Een mogelijkheid zou zijn: dwangarbeid in de bouw (wordt -dacht ik- nog toegepast in sommige Oost-Europese landen)
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 22:03   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat (on)mens had nooit mogen vrijkomen.
Zij heeft per slot van rekening die 2 kleine meisjes laten verhongeren, terwijl ze de hond(en?) wel ging voeren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 22:16   #59
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Ik betreur wel dat dwangarbeid niet mag, het zou de gevangenen toestaan een deel van de kosten die ze veroorzaken, terug te betalen. Een mogelijkheid zou zijn: dwangarbeid in de bouw (wordt -dacht ik- nog toegepast in sommige Oost-Europese landen)
dwangarbeid is voor de luitjes buiten het gevang
Oud 14 mei 2022, 22:20   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Ze werken nu toch ook in de gevangenis. Alleen gaat het geld niet naar de gevangenen of terug betaling.

Vergeet tewerkstelling buiten de gevangenis, er is niemand met wapens om ze te bewaken, plus dat het enorm veel geld zou kosten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be