Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2022, 20:34   #41
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De annexatie van de Krim was de eerste stap , het steunen was de tweede stap ,het erkennen van Donetsk en Loehansk de derde stap ,en nu zijn we bij wat het uiteindelijke einddoel van Poetin is ,een invasie met name...
Slechte beslissingen uit het verleden hebben de neiging zich later te wreken. De Sovjet-Republiek Oekraïne diende gerussificeerd te worden daarom werden gebieden toegevoegd met een Russische bevolking zoals Kharkov en Novarossiya (o.a. de Donbas) en later zelfs de Krim. Toen de USSR uiteenviel waren net die regio's de pineut want ze kregen een tweede rangstatus in het nieuwe onafhankelijke Oekraïne. De Russen, die daar woonden werden tweederangsburgers en de centrale overheid in Kiev wenste deze streken naar aloude Moskou traditie nu ook te Oekraïeniseren. Het resultaat kennen we nu en het is bijlange nog niet gedaan en over.

Laatst gewijzigd door fcal : 27 mei 2022 om 20:56.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 22:31   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De moraal is dus: als je door je buurland wordt aangevallen, moet je hen grondgebied afstaan om vrede te krijgen. Met andere woorden: de agressor wordt beloond. Mooie boodschap én de garantie op nieuwe oorlogen.
Wat heeft België, Nederland en zelfs Frankrijk gedaan in WOII?

Wij hebben ook nog verloren gebieden in Frankrijk en Nederland, grond afstaan mag niet, die moeten dus terugkomen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 27 mei 2022 om 22:33.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 04:50   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wij hebben Afrika al naar de hongersnood gebracht met de Corona shit, dit is gewoon extra. En de oorlog verlengen zal geen voedsel opleveren, net het omgekeerde.
Ik zie dat eerder als voordelig. We moeten ergens beginnen te hakken he.

Ik begrijp al die mensen niet die zeggen "oei, maar dan riskeren we een derde wereldoorlog". Dat is toch wat ons deugd zou doen, nee ? Ik zie eerlijk gezegd geen andere manier om de wereldbevolking op een paar jaar door 10 of zo te delen. En dat is nog veel te weinig, we zouden door 100 moeten delen. Dan wordt het terug plezant. Maar goed, als we al door 10 kunnen delen, is het toch al een goed begin.

Persoonlijk verkies ik 10 keer een derde wereldoorlog boven een corona pasje hoor.

Maar zelfs al bereiken we dat niet, en blijft het een lokaal conflict, dan hebben we er toch alle belang bij dat het zo lang mogelijk duurt. De Oekrainers zijn prima kanonnenvlees die heel moedig tegen de Russen vechten. De Russen zijn veel talrijker maar ongemotiveerd ; als we de Oekrainers goed uitrusten, dan kunnen ze dat ginder nog jaren trekken. We moeten ze ook niet laten winnen. Uiteindelijk is het de winst voor ons als er ginder zoveel mogelijk afgeslacht wordt, en als dat de Russen langzaam kan laten doodbloeden, dan krijgen we een tweede instorting, zoals op het einde van de Soviet periode.

Waar we bijzonder dom geweest zijn, is met die economische sancties, want die snijden in ons vlees. We hadden die beter niet gedaan. Wat we moeten doen is de Oekrainers voldoende wapengerief geven dat het blijft duren, meer niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2022 om 04:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 05:07   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een analyse in een video gegoten...

Het WEF van Klaus Schwab te Davos een praatgroep of fascisme?

Het is bet een goede analyse.

p.s.

Davos: „Klima-Schützer“ fliegen mit 1.500 (!) Privatjets ein

Uit de tekst op de pagina:

Citaat:
De politiek correcte show op het Wereld Economisch Forum (WEF) in Davos. Terwijl de wereldleiders wauwelen over het klimaat, dat zogenaamd wordt bedreigd door CO2, zijn zij zelf over tienduizenden kilometers van over de hele wereld ingevlogen in privé-jets.
De parking?

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2022 om 05:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:24   #45
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft België, Nederland en zelfs Frankrijk gedaan in WOII?
Zegt u het mij maar? Die landen zijn onder de voet gelopen door een agresieve oosterbuur. Wat is uw punt nu eigenlijk?

Citaat:
Wij hebben ook nog verloren gebieden in Frankrijk en Nederland, grond afstaan mag niet, die moeten dus terugkomen.
In respectievelijk 1713 en 1839, telkens middels een verdrag. Maar akkoord, het verdrag van 1713 is zeer bedenkelijk. Dus u wenst een oorlog te beginnen voor een onrechtvaardig verdrag van 300 jaar geleden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 07:47   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt u het mij maar? Die landen zijn onder de voet gelopen door een agresieve oosterbuur. Wat is uw punt nu eigenlijk?

In respectievelijk 1713 en 1839, telkens middels een verdrag. Maar akkoord, het verdrag van 1713 is zeer bedenkelijk. Dus u wenst een oorlog te beginnen voor een onrechtvaardig verdrag van 300 jaar geleden.
We hebben Joegoslavië uit elkaar gesleurd om de oorlogen te stoppen. De Sovjets en 2 wereldoorlogen hebben een erfenis van kunstmatige landen achtergelaten, opsplitsen is soms echt wel de beste keuze. Ook de EU wil liefst werken met regio’s in plaats van landen.
Oud 28 mei 2022, 08:12   #47
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een analyse in een video gegoten...

Het WEF van Klaus Schwab te Davos een praatgroep of fascisme?

Het is bet een goede analyse.

p.s.

Davos: „Klima-Schützer“ fliegen mit 1.500 (!) Privatjets ein

Uit de tekst op de pagina:

De parking?

Er is feitelijk bitter weinig interesse voor die nutteloze praatbarak, buiten hun politieke of financiële raap eens te laten zien en hun persoonlijk internationaal agenda aan te scherpen. Who cares feitelijk voor dit circus, buiten de Horeca en real estate van Davos?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 08:19   #48
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben Joegoslavië uit elkaar gesleurd om de oorlogen te stoppen. De Sovjets en 2 wereldoorlogen hebben een erfenis van kunstmatige landen achtergelaten, opsplitsen is soms echt wel de beste keuze. Ook de EU wil liefst werken met regio’s in plaats van landen.
Opsplitsen is inderdaad soms de beste oplossing, maar dan wel op een ONDERHANDELDE manier, niet via militair geweld en laat net DAT nu iets zijn dat uw vrienden in het Kremlin niet begrepen hebben.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 08:44   #49
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn uitleg is niet logisch : dat bataljon russen is met artillerie aan flarden geschoten tijdens hun oversteek op die ponton bruggen, ze konden dus nauwelijks maneuvreren en de rest v/d voertuigen stond mooi in een rijtje als doelwit.
Waarom zouden de oekraiense strijdkrachten daarbij verliezen hebben moeten incasseren ?
Mijn gedacht.
Oud 28 mei 2022, 08:45   #50
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opsplitsen is inderdaad soms de beste oplossing, maar dan wel op een ONDERHANDELDE manier, niet via militair geweld en laat net DAT nu iets zijn dat uw vrienden in het Kremlin niet begrepen hebben.
Vraag maar aan de burgers van donbass en luhansk of er veel werd onderhandeld toen in de plaats van de minsk-akkoorden uit te voeren, ze werden gebombardeerd door het zelensky-regime.
Oud 28 mei 2022, 08:48   #51
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie dat eerder als voordelig. We moeten ergens beginnen te hakken he.

Ik begrijp al die mensen niet die zeggen "oei, maar dan riskeren we een derde wereldoorlog". Dat is toch wat ons deugd zou doen, nee ? Ik zie eerlijk gezegd geen andere manier om de wereldbevolking op een paar jaar door 10 of zo te delen. En dat is nog veel te weinig, we zouden door 100 moeten delen. Dan wordt het terug plezant. Maar goed, als we al door 10 kunnen delen, is het toch al een goed begin.

Persoonlijk verkies ik 10 keer een derde wereldoorlog boven een corona pasje hoor.

Maar zelfs al bereiken we dat niet, en blijft het een lokaal conflict, dan hebben we er toch alle belang bij dat het zo lang mogelijk duurt. De Oekrainers zijn prima kanonnenvlees die heel moedig tegen de Russen vechten. De Russen zijn veel talrijker maar ongemotiveerd ; als we de Oekrainers goed uitrusten, dan kunnen ze dat ginder nog jaren trekken. We moeten ze ook niet laten winnen. Uiteindelijk is het de winst voor ons als er ginder zoveel mogelijk afgeslacht wordt, en als dat de Russen langzaam kan laten doodbloeden, dan krijgen we een tweede instorting, zoals op het einde van de Soviet periode.

Waar we bijzonder dom geweest zijn, is met die economische sancties, want die snijden in ons vlees. We hadden die beter niet gedaan. Wat we moeten doen is de Oekrainers voldoende wapengerief geven dat het blijft duren, meer niet.
Hier sè, de patrickve! Alles ok? Pauze voorbij?
Oud 28 mei 2022, 08:50   #52
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vraag maar aan de burgers van donbass en luhansk of er veel werd onderhandeld toen in de plaats van de minsk-akkoorden uit te voeren, ze werden gebombardeerd door het zelensky-regime.
yep
het zleenskyregime bombardeert en roeit hen al sinds 2014 uit
dat die mens pas in '19 verkozen werd is maar futiel irrelevant detail

bewijzen voor de bombardementen en genocide?
na 8j controle over het oosten, en de bezetting sinds februari '22, is Rusland nog steeds op zoek naar bewijzen voor hun fantasietjes.
Ik denk dat Tommeke momenteel daar aan het meezoeken is

Laatst gewijzigd door 1207 : 28 mei 2022 om 08:50.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 08:56   #53
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
yep
het zleenskyregime bombardeert en roeit hen al sinds 2014 uit
dat die mens pas in '19 verkozen werd is maar futiel irrelevant detail

bewijzen voor de bombardementen en genocide?
na 8j controle over het oosten, en de bezetting sinds februari '22, is Rusland nog steeds op zoek naar bewijzen voor hun fantasietjes.
Ik denk dat Tommeke momenteel daar aan het meezoeken is
Die bewijzen zijn al meermaals gegeven, maar worden uiteraard altijd afgedaan als leugens en propaganda. En tegenovergestelde bewijzen ondergaan hetzelfde lot.
Dus we moeten maar vrede nemen met het feit dat putin een complete gek is, die plots, zonder aanleiding, een ander land binnenvalt, en dat zelensky een coke-snuivende nazi-transgender is, die z’n eigen bevolking platbombardeert.

Dat beschrijft redelijk goed de posities, me dunkt.
Oud 28 mei 2022, 09:13   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus we moeten maar vrede nemen met het feit dat putin een complete gek is, die plots, zonder aanleiding, een ander land binnenvalt, en dat zelensky een coke-snuivende nazi-transgender is, die z’n eigen bevolking platbombardeert.

Dat beschrijft redelijk goed de posities, me dunkt.
Oud 28 mei 2022, 09:14   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier sè, de patrickve! Alles ok? Pauze voorbij?
Ja. Deed deugd.

Maar mijn drang naar genocide geneuzel heefft weer de bovenhand genomen
Oud 28 mei 2022, 09:22   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder ons gezegd, wat er met Oekranezen gebeurt kan ons uiteraard niet schelen. Het probleem was gewoon dat onze Vladimir van dienst een beetje teveel toonde dat hij ons niet echt meer vreesde, en erger, dat wij hem wel vreesden. Dat was een gevaarlijke situatie. Maar alles is uiteindelijk voor het beste gegaan. Vladimir zijn angstaanwekkend leger is een hoopje onverlaten gebleken die veel en veel minder gevaarlijk zijn dan we dachten. We zijn dus ergens gerustgesteld, dat die zot zich tot zijn Vietnam in Oekraine gaat beperken. Bovendien kunnen we de Russen nu een grote aderlating bezorgen, dat is flink meegenomen, en we kunnen ons eigen wapentuig in de handen van het vrijwillige en dankbare kanonnenvlees, de Oekrainse soldaat, op punt stellen. Het geeft ons vertrouwen in onze technologische superioriteit.

De economische sancties zijn een bijzonder dwaze stoot geweest, maar we zullen van de nood een deugd maken: ze gaan die onnozelaars van Duitsers belachelijk maken met hun carbon verslaving terwijl die de les aan het lezen waren over de rest van Europa. En na al die jaren krijgen de Groenen met hun kernuitstap gedoe eindelijk zichtbaar lik op stuk. 't is niet dat ik het in 2008 niet geschreven had he, hoe dom dat was.

Had Vladimir naar mijn raad geluisterd hier op het forum, voor ik mijn pauze nam, en 20 Oekrainse steden nucleair had platgegooid in plaats van zijn kleuterbende met hun verroeste tanks zich laten vast te rijden in de modder, dan zou hij in een betere positie gestaan hebben, maar ja, Vladimir zijn ego was te groot om mijn raad op dit forum te volgen he, dat hij daar nu maar dik de gevolgen van draagt.
Oud 28 mei 2022, 09:42   #57
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat zelensky een coke-snuivende nazi-transgender is,
het wordt er alleen maar erger op
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 09:50   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het wordt er alleen maar erger op
Dat is toch wel min of meer het Vladimir discours he.
Oud 28 mei 2022, 15:11   #59
cato

Standaard

Citaat:
Het zijn nog steeds de regeringsleiders die in de EU de dienst uitmaken.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 21:20   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het zijn nog steeds de regeringsleiders die in de EU de dienst uitmaken.
Hmm, ik vrees dat je de werking van de EU niet kent. Ik ook niet maar weet wel dat onze regeringsleiders maar een klein stukje in het geheel zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be