![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dat was afhankelijk van het type school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het al gebeurd zou zijn, dan is het toch toegedekt geweest met de mantel der liefde.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 't Stad van De Wever gaan de subsidies voor de smakelijke school van 3,5 miljoen euro dit jaar naar bijna 10 miljoen euro in 2025. Denkt De Wever anders over de zaak dan Weyts ?
Het is om niet goed van te worden dat er kinderen zijn die zonder eten naar school worden gestuurd maar is langzaamaan naar een communistische maatschappij afglijden de oplossing ? Zou men niet beter eens gaan kijken hoe dat zit met de ouders en die helpen om voor hun kinderen te zorgen. Ik zie in Antwerpen trouwens evengoed enorm veel kinderen 's middags broodjes of snoep gaan halen of na de school met gesuikerde frisdranken en chips rondlopen, iets wat in mijn jonge jaren ongezien was. De staat neemt ondertussen zoveel ruimte/middelen in dat het bijna niet anders kan dan dat zij zelf de oorzaak is van zeer veel wat misgaat. Nog meer geld afnemen en slecht herverdelen gaat niet helpen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 29 november 2022 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ouders aanspreken is volgens mij een onbegonnen zaak. Wie gaat dat doen, en wie gaat dat betalen ? En wordt het probleem daarmee opgelost? Volgens mij kan het niet moeilijk zijn om met een firma afspraken te maken eten te leveren. Ik heb het wel over kleuterschool en lagere school. Een aanbesteding moet kunnen, vooral binnen steden met een aanzienlijk aantal scholen. Ik zou zelfs overwegen om voor iedere leerling eten te voorzien en dit ook in te calculeren in de schoolkosten. Dit hoeft daarom niet zoveel te kosten, uiteindelijk moet iedereen eten. Dit hoeft geen communistisch cachet te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zal wel nog ergens een jonge ambtenaar met werklust te vinden zijn zeker? Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee een moeder met een iq van 72 en drugverslaafde minnaar, ik moet er geen tekeningske bij maken he, ... Maar dat mag zich wel voortplanten... wat dat eten op school betreft, vroeger was er bij ons op school soep, alle dagen zat ik aan de soep tafel, ... oh oh lekker dat da was, ... jezus als ik zo van dien doorgestoken groentenbucht zie moet ik nog kotsen. alleen als t met ballekes was, ja dan moest ge rap zijn of ge had niks meer. Gelukkig dat ik in t middelbaar niet moest blijven eten want die grootkeuken bazaar was pas pure horror. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
net zoals onderwijs tout court een investering is van de maatschappij je pompt nu geld in kinderen en pas daarna, 20j later, krijg je rendement. als een warm bord soep ervoor zorgt dat kinderen zich beter kunnen concentreren, ipv er met een grommende maag te zitten, dan is dat ene heel kleine investering naar de toekomst toe. maar je hebt gelijk door alles te privatiseren krijg je de situatie dat men niet meer verder kijkt dan het volgende kwartaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mijn in de lagere school dat je 's middags soep kon krijgen. Die werd geleverd. Moest uiteraard betaald worden. De boterhammen bracht je zelf mee. De boterhamdoos werd nooit gecontroleerd. Sommigen aten enkel soep, beter dan niets. Maar inderdaad. Je zou soep en brood kunnen voorzien voor iedereen, iets wat volgens mij geen problemen mag geven als het om eetgewoontes gaat. Te beschouwen als een investering, en die volgens mij ook niet zoveel moet kosten. Het leveren kan volgens mij perfect worden georganiseerd via de scholengroep die zou kunnen zoeken naar een leverancier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(wat ze daarmee deden weet ik niet, er waren toen al geen publieke executies meer ![]() Nee nee gij zult uw boterhammen opeten en dus ook die soep he, waar je inderdaad voor moest betalen. En als er ene ze vergeten was, werd er bij iedereen geschooid om ene te delen. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 1 december 2022 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En plus, de keuken was erbarmelijk. Het dessert was dikwijls het meest voedzame. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah ja he, t mag niet veel kosten he Maddox.
efkes denken ik denk dat ne foodkost van 5 euro voor ne warme pla gemiddeld genomen al vrij ruim gerekend is. Dat wordt dus geen kreeft of kaviaar he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zat ook bij de paterkes maar daar was geen internaat meer maar wel nog een keuken en een art deco eetzaal, Er was daar een heel stuk in de jaren 30 gezet. stijl hadden die paters wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |