![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() altijd kut eh, als in de spiegel blijkt dat uw redenering kak is
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. ik vind het te in elk geval te ver gaan.
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belastinggeld investeren in kwaltiteitsvol onderwijs is goed bestuur.
Die middelen verkwisten in mensen die 4 jaar studeren + 5 jaar lanterfanten is een heel ander verhaal. Het gaat niet om het klassieke verhaal van de eerstejaars die heeft moeten bissen hee. Hier gaat het over 9 jaar doen over een traject van 4 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Verveling troef. Eén prof (Luc De Moor) was als enige wel mee met de laatste ontwikkelingen. Hij is dan ook uit het reguliere circuit gestapt en stond mee aan de wieg van EDUCAM. Ik ben nog steeds dankbaar dat hij mijn pad heeft gekruist. Eén goede prof is er 20 andere waard.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 juni 2022 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ja, samen met alle andere Belgen die allemaal mee betalen voor de opleiding van volk, dat na hun studies vergeten is dat ook de kassierster uit de supermarkt mee heeft betaald.
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik verkies de term 'overheidsgeld', anders dreigt er iets in door te klinken als 'eigenlijk is dat geld van ons'.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gezien dat niet duidelijk genoeg was om U de stommiteit van doen in te zien, heb ik een veel extremer voorbeeld genomen en daar dezelfde "logica" op toegepast, en dan ziet iedereen hoe scheef die logica loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang het studies zijn waar het gros van de onderwijs-service collectief gebeurt, is het daar zitten van een paar gasten meer of minder totaal onbelangrijk. Het wordt wat anders als er duur individueel praktijkwerk komt bij kijken, maar zolang het gewoon lessen in aula's zijn, boeken lezen, schriftelijke oefeningen maken en zo, is de EXTRA kost van een EXTRA student zo goed als nul, zeker als het een richting is waar er "plaats" is. Of er nu 100 dan wel 120 man in de Aula zitten, dat maakt niks uit. Zelfs de oefensessies en zo, dat kost niet veel per persoon, tenzij het heel erg "individuele" en "tijdsintensieve" begeleiding is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken andere studenten uit mijn familie die in andere richtingen gelijkaardige dingen meemaken. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2022 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 juni 2022 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, het systeem waar je als jongeling in kort tempo heel veel moet leren, is niet noodzakelijk ideaal in alle opzichten. De enige die daar baat bij heeft, is die jongeling zelf als die zo min mogelijk tijd wil "verliezen" met studeren, om nadien zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen. Maar dat is maar EEN pad, he. Als men het rustiger aan wil doen, zie ik niet in wat daar fout aan is. Echter, op het einde, bij het verstrekken van het diploma, moet natuurlijk wel de equivalente hoeveelheid kennis en kunde bewezen zijn - maar over hoeveel tijd men dat nu heeft gespreid, heeft volgens mij geen belang. Het enige wat nodig is, is om "eeuwige frustratie" te vermijden, en op een zeker moment moet men kunnen zeggen: "nee, het gaat NOOIT lukken, hou er nu mee op". Maar enkel maar omdat het NOOIT zal lukken, niet omdat het NIET SNEL GENOEG zou lukken. Ik zie niet in waarom het "competitie vervalsing" is om meer tijd genomen te hebben, en uiteindelijk de materie beter te kennen dan zo een sprinter die het zo snel mogelijk wilde doen. Wat uiteindelijk dient geevalueerd te worden, is het uiteindelijke bereikte niveau ; niet de snelheid waarmee men dat kon bereiken. Kijk, als ik mij 10 jaar zou getrained hebben om met een boog te schieten, en ik ben "veel beter" dan iemand met 2 jaar training onder de kiezen, dan is dat geen "concurrentie vervalsing". Ik ben gewoon een betere boogschieter. Maar ik heb er wel 10 jaar van mijn leven aan gewijd. Die andere heeft nog 8 jaar te gaan, als die nu dus "een beetje" minder goed is dan ik dan kan die binnen 8 jaar gewoon veel beter zijn dan ik. Maar hij moet er dan ook nog 8 jaar aan besteden he. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2022 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]()
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|