Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2022, 20:00   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wordt er in Spanje gefietst ? Want in Vlaanderen steken die verkeersdrempels dik tegen als fietser, bijna zo erg als de kapot gereden opritten die voor fietspad moeten doorgaan, ten eerste omdat je er als fietser zelf soms over moet, en ten tweede omdat je telkens in de rem moet als er een auto bijna tot stilstand komt voor zo'n verkeersdrempel.
Er kunnen fietssluizen aangelegd worden
50 cm zonder hobbel aan de kant van de straat
Afgeschermd door 25 cm dikke betonnen palen zodat de ‘vindingrijke’ automobilisten deze strook niet kunnen gebruiken
In Temse ligt er zo’n verkeersremmer.

Waar een wil is, is een weg. Maar Vlaanderen wil het verkeer niet veilig maken.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 21:02   #42
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De brandweerwagen ook.
Om van de ambulance niet te spreken. Trouwens die worden net als de brandweerwagens aangevallen door de culturele verrijkers, die nu bij ons huizen.
Oud 27 juni 2022, 22:23   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Om van de ambulance niet te spreken. Trouwens die worden net als de brandweerwagens aangevallen door de culturele verrijkers, die nu bij ons huizen.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 03:44   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Er kunnen fietssluizen aangelegd worden
50 cm zonder hobbel aan de kant van de straat
Gaan oudere mensen/mindervalide met een driewielige fiets u heel dankbaar voor zijn. Of mensen die een aanhangwagentje achter hun fiets hebben.
Citaat:
Afgeschermd door 25 cm dikke betonnen palen zodat de ‘vindingrijke’ automobilisten deze strook niet kunnen gebruiken
In Temse ligt er zo’n verkeersremmer.
Ik ben heel blij voor Temse.
Citaat:
Er is een veel gemakkelijkere en goedkopere manier dan miljoenen, zelfs miljarden te investeren voor wat betonboeren hun plezier.
Oud 28 juni 2022, 05:34   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De brandweerwagen ook.
Als je in een ziekenwagen ligt, en het gaat over minuten ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 07:09   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verkeer is al meer dan veilig genoeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 08:23   #47
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Het verkeer is al meer dan veilig genoeg.
Tot één uit uw omgeving een beduidend cijfer in de statistiek wordt.

Oud 28 juni 2022, 08:27   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot één uit uw omgeving een beduidend cijfer in de statistiek wordt.
Ha, weer dat emo redeneren. Zoals ik elders aangaf, zijn wij een maatschappij die het welzijn van de meerderheid opoffert aan het vermijden van het televiseerbaar fait divers. Kijk, er gaan er veel meer in uw omgeving aan andere dingen dood gaan dan aan 't verkeer. Dat is niet wat telt. Wat telt is of ge U vandaag goed amuzeert.

Kortom, ik zou kunnen zeggen "tot die maatregelen uw plezier van de dag verneuken, ge zult het maar meemaken".

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 08:29.
Oud 28 juni 2022, 08:31   #49
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ha, weer dat emo redeneren. Zoals ik elders aangaf, zijn wij een maatschappij die het welzijn van de meerderheid opoffert aan het vermijden van het televiseerbaar fait divers. Kijk, er gaan er veel meer in uw omgeving aan andere dingen dood gaan dan aan 't verkeer. Dat is niet wat telt. Wat telt is of ge U vandaag goed amuzeert.

Kortom, ik zou kunnen zeggen "tot die maatregelen uw plezier van de dag verneuken, ge zult het maar meemaken".
Ik denk dat het tijd wordt dat ook in "Grenoble" de oertijd voorbij is en dat ze daar ook toetreden tot de moderne wereld, waar de maatschappij idd anders is dan 100 000 jaar geleden.
Verder behoeft dat geen discussie.

Oud 28 juni 2022, 08:36   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het tijd wordt dat ook in "Grenoble" de oertijd voorbij is en dat ze daar ook toetreden tot de moderne wereld, waar de maatschappij idd anders is dan 100 000 jaar geleden.
Verder behoeft dat geen discussie.
Dit is een ander topic, maar ik denk dat we beter zouden terugkeren naar 100 000 jaar geleden, en dat is trouwens misschien wat we binnenkort zullen doen.

Maar los daarvan, ik begrijp uw redenering niet dat het "modern" zou zijn om het vermijden van grote problemen van een minuscuul groepje belangrijker te achten dan het enige dat van tel is: dat de grote meerderheid zich amuseert. 100 000 jaar geleden was "amuzeren" er niet echt bij, waren mensen zeldzaam en was het verlies van een clan lid misschien problematisch. Dat men toen elk fait divers trachtte te vermijden was toen normaal.

Maar tegenwoordig is er veel te veel volk, zou het zelfs beter zijn dat 95% van het volk er niet zou zijn, maar is wat telt toch dat we ons amuzeren zolang we nog kunnen, en nee, daar gaan we neuten over het verlies van minder dan een procentje of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 08:38.
Oud 28 juni 2022, 19:26   #51
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad totaal idioot dat regeringen zich met zulke futiliteiten bezighouden, als excuus om burgers te pesten.

100 of 200 of 1000 verkeersdoden zijn belachelijk lage cijfers ; kortom, verkeersdoden zijn een absoluut non-probleem op maatschappelijk vlak. Vooral in een maatschappij waar er teveel volk rondloopt is het totaal waanzinnig om proberen de weinige doden die er gelukkig nog vallen, willen terug te schroeven.

Dus ja, zo een belachelijke doelstelling is een schande voor een entiteit die zich "regering" wil noemen.
Het is duidelijk dat je hier de snelheidsduivels, de dronkaards, de gedrogeerden , de computer-en Smartphonefreeks aan het stuur normale mensen vind, en dat iemand doodrijden een futiliteit is......
Awel, ik niet.. Voor mij zijn dat egoïstische potentiële moordenaars die voor hun plezier het leven van medeburgers in gevaar brengen of zoals er eentje tegen een familielid van mij die bij de Wegpolitie werkt zegde. " Man, ik rijd zo snel ik wil waar ik wil en wanneer ik wil;. Als ge me pakt betaal ik en daarmee is de kous af. Als ge wilt verder gaan doe maar, ik heb goede advocaten".
De oplossing;
Auto en rijbewijs afnemen en op het droge zetten in Leuven centraal...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 19:36   #52
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Please zeg me dat hetgeen ge hier schrijft ironisch bedoeld is ;........ Verkeersregels overtreden met het risico iemand te verwonden of te doden doe je toch niet "voor je te amuseren". Zeker niet als die overtreder misschien zo streng is voor de vaccinatieverplichting en de regels "vrijwillig" tot in de puntjes gevolgd heeft???.
Oud 30 juni 2022, 13:24   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Please zeg me dat hetgeen ge hier schrijft ironisch bedoeld is ;........ Verkeersregels overtreden met het risico iemand te verwonden of te doden doe je toch niet "voor je te amuseren".
Dat hangt van die regels af. Een kleine moeite om veel levens te sparen is OK ; veel ambras om weinig te redden is idioot en dat bedoel ik.

Het ambetante met verkeersdrempels is dat het ongezellig is om daar over te rijden. Als er veel van die drempels zijn, dan gaan heel veel mensen heel vaak iets lichtjes onaangenaams ondergaan. De som van al dat onaangename is dan waarschijnlijk groter dan die paar tientallen levens die ge daarmee redt.

Wat men altijd vergeet is dat men de SOM moet maken van die vele kleine onaangename momentjes voor veel mensen.

Natuurlijk is het voor 1 persoon, 1 keer over zo een drempel rijden, geen drama. Maar dat 50 keer per dag doen, en 5 miljoen mensen die dat doen, dat is enorm veel "onaangenaamheid". Dat is misschien meer onaangenaamheid dan, zeg maar, het plezier die 30 mensen ondervinden in hun gans leven. Dan is het dus beter dat 30 mensen extra dood gaan, eerder dan dat 5 miljoen mensen alle dagen 50 onaangename momenten hebben.
Oud 30 juni 2022, 16:02   #54
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat hangt van die regels af. Een kleine moeite om veel levens te sparen is OK ; veel ambras om weinig te redden is idioot en dat bedoel ik.

Het ambetante met verkeersdrempels is dat het ongezellig is om daar over te rijden. Als er veel van die drempels zijn, dan gaan heel veel mensen heel vaak iets lichtjes onaangenaams ondergaan. De som van al dat onaangename is dan waarschijnlijk groter dan die paar tientallen levens die ge daarmee redt.

Wat men altijd vergeet is dat men de SOM moet maken van die vele kleine onaangename momentjes voor veel mensen.

Natuurlijk is het voor 1 persoon, 1 keer over zo een drempel rijden, geen drama. Maar dat 50 keer per dag doen, en 5 miljoen mensen die dat doen, dat is enorm veel "onaangenaamheid". Dat is misschien meer onaangenaamheid dan, zeg maar, het plezier die 30 mensen ondervinden in hun gans leven. Dan is het dus beter dat 30 mensen extra dood gaan, eerder dan dat 5 miljoen mensen alle dagen 50 onaangename momenten hebben.
patrickve, ge weet zo goed al als ik dat, als er in het centrum van het dorp GEEN verkeersdrempels zijn geen enkele Belg daar onder de 80 p/u doorrijdt. Nu MOETEN ze in principe vertragen of ze riskeren stukken en dan hoor ik nog dagelijks tientallen keren de kraak en de knots als er eentje te hard overrijdt.
Blijkbaar komt het bij u op geen leven aan als ge maar kunt rijden gelijk ge goesting hebt.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 30 juni 2022 om 16:05.
Oud 30 juni 2022, 16:18   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
patrickve, ge weet zo goed al als ik dat, als er in het centrum van het dorp GEEN verkeersdrempels zijn geen enkele Belg daar onder de 80 p/u doorrijdt. Nu MOETEN ze in principe vertragen of ze riskeren stukken en dan hoor ik nog dagelijks tientallen keren de kraak en de knots als er eentje te hard overrijdt.
Blijkbaar komt het bij u op geen leven aan als ge maar kunt rijden gelijk ge goesting hebt.
Als iedereen daar aan 80 km/u doorvlamt, is het dus wel degelijk een enorme frustratie voor IEDEREEN om daar over zo een bobbel moeten te rijden he. Die geaccumuleerde frustratie van iedereen is toch iets dat misschien veel erger is dan een beetje meer verkeersdoden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be