![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook onze katten vallen onder de BA, maar hebben meer rechten dan honden.
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In feite zou het de fietser moeten zijn die een klacht zou moeten indienen tegen de hondeneigenaar daar dit zware gevolgen had kunnen hebben.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uit uw interventies hier dat u vindt dat een koersfiets niet op een fietspad thuishoort en dat dit eerder de plaats is voor honden. Doet u met opzet tegendraads of is de wegcode u volledig vreemd?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, in deze situatie vermoed ik dat die berm echt een modderpoel geweest zal zijn met de huidige weersomstandigheden. Vandaar dat die hond waarschijnlijk aan het lopen was waar hij niet hoorde.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat u persoonlijk verder doet heeft hier niets mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Aan het begin van dat fietspad staat een plaat dat dit een voorrangsweg is. D.w.z. komende van alle kruisende wegen moesten de andere weggebruikers mij voorrang geven. Er waren aan twee zijden brede gelijkgrondse bermen, allemaal kort gemaaid. Dat er hier en daarop de berm een afgevallen tak lag is normaal in het groene Limburg. Dit fietspad, loodrecht, en voldoende breed nodigt uit om snel te rijden (ondergetekende ouwe reed daar zonder veel moeite ongeveer 32km/u). Mijn gedacht: wie daar geen fietser ziet aankomen, of geen hindernissen op de weg opmerkt heeft geen oog voor andere weggebruikers. PS daar wandelde weer zo een juffrouwke met haar klein hondje op het fietspad. Toen ik belde trok ze haar hond dichter bij. Maar denkt ge dat ze één stap naast het fietspad zette..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat krapuul op twee wielen moet leren rekening houden met andere weggebruikers, zelfs als die andere weggebruikers niet op hun plaats zijn. Of mag ik in het vervolg met mijn SUV wielerterroristen die het fietspad negeren overhoop rijden?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zich echt interesseert wat de verplchtingen voor voetgangers zijn, hier de directe link naar Artikel 42:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2022 om 12:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100m aan 32 per uur is een goeie 10 seconden. Als uw reactievermogen lager ligt dan 10 seconden dan ga je beter naar een woonzorgcentrum.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Iets verder nog zo een groep bompa's en bomma's die naast elkaar rijden* en de volledige breedte van de fietsweg (geen fietspad) innemen. Als ge dan belt omdat ge wilt voorbijrijden krijgt ge als commentaar: "Die moet maar effekes wacht". *het is daar nogal bochtig. Die hebben dus geen idee of daar een tegenligger uit de bocht komt. Volgens hen moet die maar tussen de bomen duiken. Het zijn niet alleen wielertoeristen die denken dat zij de weg voor hen alleen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als regulier fietser maak ik het zelf maar al te vaak mee (het is duidelijk verergerd sinds de lockdown van '20), van die hondeneigenaren die je dwingen volledig in de remmen te gaan tot complete stilstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevalletje doet me denken aan die fietser in de besneeuwde Ardennen die een peuter tegen de grond kaatst met zijn knie, omdat meneerke de energie niet meer vond om te stoppen voor dat ventje, en dan weer te demarreren ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hond niet dood maar er zat wel slag op toen het nadien los op straat liep . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze al eens beginnen met hun klodden aan de lijn te laten lopen en vervolgens dicht bij hun te houden dan kan dat niet gebeuren. Als je nen hond hebt en ge gaat daar mee wandelen moet je daar rekening mee houden.
Die van mij moest aan de voet lopen en als er een plaats was waar er geen verkeer was dan kon die eens losser lopen en eventueel los lopen en anders niet. Al dat klein grut dat eigenlijk veredelde ratten zijn met nen korte staart, ja, ... als dat aangereden wordt of iemand stapt erop in een mensenmassa, Dan zal er altijd wel iets kapot zijn. Let er dan op he, |
![]() |
![]() |