Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2022, 11:53   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Daarom bouwen de duitsers nu weer volop vervuilende KOLENCENTRALES...
Kolencentrales vervuilen tegenwoordig veel minder dan groene centrales op hout, het is opeens geen slechte keuze meer.

Net zoals moderne dieselauto’s minder vervuilen dan elektrische als je rekening houdt met productie en verwerking van de batterijen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 12:22   #42
Binnenweg
Burger

Standaard

Kijk en ween .

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...e-analyse-luc/
Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 12:25   #43
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

ik hoop dat er winters komen dat de stenen omhoog vriezen

wel erg voor de dieren
Oud 22 juli 2022, 14:03   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gaat inderdaad niet over het betonnen omhulsel, dat is niet zo duur en als men het niet doet zal het ook instorten door betonrot en wat nog meer.
Zo snel gaat dat niet, gaat nog een paar 1000 jaar kosten dan.

Citaat:
Het gaat vooral over de resterende splijtstof, die moet nog gecontroleerd 50 jaar blijven liggen en dan verwijderd en verwerkt. Dat kost tientallen miljarden in huidige euro’s.
Daarnaast gaan ze nieuwe splijtstof moeten aanvoeren om ze nog eens 10 jaar open te houden, die zal 100 jaar moeten blijven liggen want het is minder opgebruikt.
De gebruikte splijtstof laat men een paar jaar laten afkoelen in de bassins, en gaat dan naar La Hague, alle U238, U235, Pu239 en een handjevol rendabel te winnen transuranen en dergelijken wordt er uit gerecycleerd.
De paar ton echt gevaarlijk afval, (en daarvan is de hoofdmoot verpakking), kan men prima opslaan, alleen maakt elke meloengroen getinte groep daar een ongelofelijk drama van.
Voor Europa betreft het 70 000 ton in totaal, van 100 jaar kernindustrie.

Citaat:
Ik heb de indruk dat die politiekers niet beseffen wat ze aan het doen zijn.
Dat klopt maar voor een stukje. Die Dweilende en kwijlende politici weten maar al te goed hoeveel €€€ er naar hun zakken gaan vloeien, en de rest, da's voor de volgende verziekingen en mogelijke post in de zakkenvullerij.
Oud 22 juli 2022, 16:18   #45
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kolencentrales vervuilen tegenwoordig veel minder dan groene centrales op hout, het is opeens geen slechte keuze meer.

Net zoals moderne dieselauto’s minder vervuilen dan elektrische als je rekening houdt met productie en verwerking van de batterijen.
Zelfs al zouden kolencentrales nu minder vervuilen, ze stoten nog altijd meer CO2 uit dan de gas-en kerncentrales EN het is nog steeds FOSSIELE grondstof waar ze zogenaamd zo dringend van áf moesten!
Dat is het tegengestelde van de transitie naar een GROEN alternatief!
De leugenaars, de oplichters!
Ze weten en ze wisten op voorhand dat hun "groene alternatieven" niet toereikend en niet werkend zijn om al de fossiele grondstoffen te vervangen, net zoals ze heel goed weten dat alle voertuigen vervangen door elektrische NIET mogelijk en praktisch NIET haalbaar is.

Trouwens: met het politiek corrupte gesjoemel en bedrog van CO2 door emissies waardoor er geen gram minder CO2 wordt uitgestoten maar per emissie (gekocht met ónze zuurverdiende belastingcentjes!!) 1 TON CO2 méér mag worden uitgestoten, kunnen we morgen al volledig CO2-neutraal zijn...wél enkel maar SCHIJN en op papier terwijl we verstikken in de toegenomen smog.
Oud 22 juli 2022, 16:42   #46
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat die politiekers niet beseffen wat ze aan het doen zijn.
Ze beseffen maar al te goed waar ze mee bezig zijn: ons oplichten, beliegen en bedriegen om ons ongemerkt straatarm te BESTELEN, dan wordt de controle-dictatuur gemakkelijker.
Of heb je al iets gehoord over dalende prijzen nu putin de gaskraan terug heeft opengedraaid????
Neen, de hebzuchtige politiek en energie-klojo's willen blijven graaien in onze portemonnee tot we honger lijden en er van welvaart geen sprake meer is...daarom zullen en willen ze de prijzen niet terug normaliseren!

Het kan mij geen barst schelen waar ze energie, elektriciteit, gas en zelfs water vandaan halen. Ik betaal duur voor mijn verbruik en zij hebben de plicht om er voldoende van te voorzien...daarvoor hebben ze raadgevers en allerhande experts, die ze ook met óns belastinggeld royaal betalen, om de beste en goedkoopste manier te vinden. Ik heb geen zin en geen behoefte om daarover te speculeren en mijn tijd aan te verspillen, dat is HUN job en plicht!

De politiek/overheid staat ten onze dienste en wordt vet betaald om voor die betaalbare basisbehoeften te zorgen, anders kunnen we meteen die hele zwik nutteloze graaiers op straat zwieren want ze bakken er al jaren en op geen enkel gebied iets van, de criminele knoeiers.
Oud 22 juli 2022, 17:35   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Engie is het technisch niet mogelijk om de centrales langer open te houden, nu dat de regering eventueel de uitbating samen wil doen dan kan het opeens wel.

Nu moeten we opletten wat we allemaal gaan moeten betalen, het radioactief materiaal zou op kosten van Engie blijven maar wat met de opkuis en afbraak van de centrale? Kostprijs over de 50 miljard en de centrales zijn al ferm over datum, het komt er dus sowieso aan.

Ik hoop dat de regering zich niet in de luren laat leggen voor een keer, ijdele hoop waarschijnlijk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220720_93537408
Ik overdreef met de kostprijs, het is ongeveer een miljard per centrale. Correct is correct, nog steeds duur maar haalbaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 20:22   #48
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk is het hoge woord er uit na jaren ontkenning!!!!

Strategische kerncentrales moeten open blijven!!!!

Na dat Verhofstadt de strategische kerncentrales eigendom van het volk verkocht aan het buitenland.... de winsten naar het buitenland gingen word nu pas erkend dat de kerncentrales strategisch zijn. Met dank aan Poetin dus

Met die winsten dat die strategische kerncentrales jaren lang hebben opgeleverd zouden wij nu nieuwe verbeterde kerncentrales + andere energie opleverende centrales kunnen gebouwd hebben >>> zoals Nederland, Engeland, Frankrijk zinnens is..... nu is er bij ons daar geen geld daarvoor.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...n-euro-per-dag
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 juli 2022 om 20:24.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 08:09   #49
Deo
Staatssecretaris

Standaard

De stopzetting van kernenergie en nu willen verlengen, wat zal ons dat uiteindelijk kosten?
Stel er was geen sprake van stopzetting hoeveel hadden wij dan uitgespaard?
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 14:19   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Eindelijk is het hoge woord er uit na jaren ontkenning!!!!

Strategische kerncentrales moeten open blijven!!!!

Na dat Verhofstadt de strategische kerncentrales eigendom van het volk verkocht aan het buitenland.... de winsten naar het buitenland gingen word nu pas erkend dat de kerncentrales strategisch zijn. Met dank aan Poetin dus

Met die winsten dat die strategische kerncentrales jaren lang hebben opgeleverd zouden wij nu nieuwe verbeterde kerncentrales + andere energie opleverende centrales kunnen gebouwd hebben >>> zoals Nederland, Engeland, Frankrijk zinnens is..... nu is er bij ons daar geen geld daarvoor.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...n-euro-per-dag
verafstoot & decroo, dweil, hebben de managers van Engie onderschat op een onverantwoorde manier.
Hopelijk gaat vóór de verkiezingen in '24 eens het licht uit...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 18:56   #51
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
De stopzetting van kernenergie en nu willen verlengen, wat zal ons dat uiteindelijk kosten?
Stel Verhofstadt had ONZE "strategische Kerncentrales" NOOIT verkocht, Hoeveel hadden wij, de Burger en de staat dan niet verdiend aan de productie van energie in die strategische kerncentrales in Belgische handen? Terwijl nu veel burgers wegens energie noodzakelijkheid schulden hebben net zoals de staat

Juist ja, in de jaren '80 had de staat schulden... en wat deed Verhofstadt: de strategische kerncentrales die veel geld binnen brachten ver sjoemelen aan Frankrijk!!!!

Terwijl we ons NIET LIBERAAL maar wel "blauw" betaald hebben aan energie, al onmiddellijk na overname door de Fransen betaalden wij constant de hoogste energie prijs van de EU !!!! en de winsten verdwenen in de zakken van de Fransen!!!

AHJAAAA, er zou, met de nadruk op ZOU veel geld weg gezet zijn om de kerncentrales af te breken ... Vraagske ??? waar zit dat geld dan opgeslagen of zelfs UITGELEEND over gans de wereld, bij en via BNP Paribas = de Franse bank!!!!!.

Indien die nooit ver-sjoemeld waren geweest:

Met die winsten na al die jaren kon samen met zon en wind nieuwe strategische kerncentrales gebouwd worden. waar er nu géén geld voor is!

Men zodoende beroep moet doen op buitenlandse bedrijven voor de ebnergie opwekkers, waardoor wij weer voor zeer lange tijd afhankelijk zullen zijn van de grillen van buitenlanders, wij, onze kinderen en kleinkinderen zullen betalen wat zij eisen.

Indien die nooit ver-sjoemeld waren geweest:

Zouden wij, onze kinderen en kleinkinderen en de bedrijven verzekerd zijn op meer dan voldoend toekomst gerichte milieu vriendelijk, betaalbare en vooral meer dan voldoende strategische energie.

Terwijl nu de kerncentrales beginnen geld te kosten om hen draaiende te houden Vivaldi, liberaal en co 50% van de kosten zullen betalen om ze draaiende te houden terwijl de weinig kostende tijd de winsten naar Frankrijk ging door het gesjoemel van Verhofstadt.

Bedenking:

Ok de doodstraf bestaat hier niet, de rechtbank laat toe dat criminelen zich vrijkopen. en de rechters zijn politiek ingeplant waardoor het volgende wel niet correct zal verlopen in dit sjoemel merk België ....
>>> toch stel ik
>>> al is het symbolisch als signaal naar de andere "volksvertegenwoordiger" die steeds ongestraft hun zakken vullen. Hun daden steeds toegedekt worden via "commissies" zelfs nadien gepromoveerd worden in .......

>>>> dat nu nog nu dat zelfs de Liberale Belgische Premmier, federaal erkend heeft dat de kerncentrales wel degelijk strategisch zijn!!!!

>>>> Verhofstadt voor de rechtbank te dagen wegens de verkoop aan het buitenland van onze strategische kerncentrales wat toch wel echt een daad van HOOGVERAAD

Ik heb immers nog nooit gehoord dat ook maar ergens ter wereld en land zijn strategische zaken aan het buiten land verpatst, nog nooit... Alleen Verhofstadt deed het!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 23 juli 2022, 19:06   #52
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
verafstoot & decroo, dweil, hebben de managers van Engie onderschat op een onverantwoorde manier.
Hopelijk gaat vóór de verkiezingen in '24 eens het licht uit...

Onderschat ????????????? Ver sjoemelen aan het buitenland van onze strategische kerncentrales kan ik niet zien onder onderschatten hoor.

Dat was heel bewust om "Verhofstadts persoonlijke" gunsten te vergaren bij de fransen met het onderuithalen van onze strategische energie voorziening en ons terug afhankelijk te maken van de Fransen die wij er ooit uit gegooid hadden!!! Onder het goedkeurende oog van PS

... Op een moment dat België inderdaad ook weer eens zoals nu aan de grond zat werd die strategische kerncentrales overgedragen aan Frankrijk niet eentje MAAR allemaal >>>> samen met de winsten die tot op heden gemaakt werden aan de productie van energie!!!

Daarom hebben onze sjoemel politiekers jaren lang de uitdrukking strategisch ver van het kerncentrale debat gehouden. Terwijl bij de sluiting van bv; Ford Genk (buitenlands bedrijf) de wereld te klein was!!!!

>>>> dat nu zelfs de Liberale Belgische Premmier, federaal erkend heeft dat de kerncentrales wel degelijk strategisch zijn!!!!

>>>> Verhofstadt voor de rechtbank te dagen wegens de verkoop aan het buitenland van onze strategische kerncentrales wat toch wel echt een daad van HOOGVERAAD was

Ik heb immers nog nooit gehoord dat ook maar ergens ter wereld en land zijn strategische zaken aan het buiten land verpatst, nog nooit... Alleen Verhofstadt deed het!!!!

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 juli 2022 om 19:15.
Oud 24 juli 2022, 15:00   #53
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Al eens uitgerekend hoeveel het kan kosten als we zonder stroom vallen???
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2022, 15:22   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Weden dat onze politici geen minuut persoonlijk comfort gaan opofferen?
Oud 27 juli 2022, 13:40   #55
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
En wie zn zorg, plicht en schuld is dat dan??
Wie heeft als kerntaak en wordt vet betaald om de bevoorrading van basisbehoeften aan de bevolking te garanderen??
Toch zeker de "overheid-politiekers" of niet dan?!
Oud 27 juli 2022, 13:54   #56
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

27 juli
En de aardgas-soap gaat verder....
Citaat:
België gaat niet meedoen aan europees noodplan voor gasbevoorrading.

....de 27 lidstaten van de Europese Unie zijn overeengekomen om tussen 1 augustus en 31 maart volgend jaar “een inspanning te doen” om het gasverbruik met 15 procent te doen dalen.

https://pnws.be/belgie-gaat-niet-mee...sbevoorrading/
...
Samengevat, het is niet te voorspellen of we deze winter in de problemen komen met onze gasvoorraad.
Er is voorlopig maar één zekerheid – daar zijn alle experten het over eens – het zal duurder worden.
Wélk noodplan voor gasbevoorrading?
Putin heeft de gaskraan terug opengedraaid en zelfs de gasprijzen zijn al terug GEDAALD. (en dus OOK de elektriciteitsprijzen die ze onterecht aan de aargasprijz koppelden!! Ze blijven maw ons openlijk bestelen!)
Heeft von der leyen liggen slapen?!
Heeft groene muts van der straeten ook liggen slapen??
Hebben ze allemaal liggen te slapen????

Overigens: als er problemen zouden komen deze winter, dan blijft de overheid/POLITIEKERS zwaar in gebreke om voor voldoende bevoorrading van de basisbehoefte aan aardgas voor de bevolking te zorgen, dat is dan PLICHTSVERZUIM!

Waarom blijft iedereen maar beweren dat er MOGELIJK nog een gastekort zal gaan komen en dat nog duurder zal gaan worden terwijl dat helemaal niet waar is?!!

Trouwens: welke "inspanning" en HOE wil dat politieke rapaille ONS gasverbruik doen dalen?
Door de gastoevoer naar onze huizen dicht te gooien? Verbieden om ons te verwarmen, te koken? Verplichte uren dat we mogen verbruiken waarvoor we peperduur betalen?
Probeer het maar eens.
Oud 27 juli 2022, 15:19   #57
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard zal het een koud kunstje worden om diegenen die zich lieten vangen met digitale gas/elektriciteitsmeters te controleren op hun verbruik en wanneer ze verbruiken en dan ook een voor een en apart af te schakelen om hen te "helpen" met bezuinigen...gas sparen om in de veilige winter in de kou te zitten.
Dedju, gehoorzame sheeple werden weeral gekloot met de digitale meters.

Citaat:
“Rusland chanteert ons. Rusland gebruikt energie als wapen”, zei de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, terwijl zij het voorstel onthulde, genaamd “gas sparen voor een veilige winter”.
Ursula benadrukte dat solidariteit belangrijk is...
Dat komt ervan, von der leyen, als je zelf eerst betalingen aan rusland voor energie als wapen gebruikt en rusland meent te kunnen chanteren met sancties voor aardgas dat gij nodig hebt dan krijg je de deksel op je snuit...of beter: dan meen je ook nog ons te laten boeten voor jouw geklungel en blunders.
Oud 27 juli 2022, 16:29   #58
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Uiteraard zal het een koud kunstje worden om diegenen die zich lieten vangen met digitale gas/elektriciteitsmeters te controleren op hun verbruik en wanneer ze verbruiken en dan ook een voor een en apart af te schakelen om hen te "helpen" met bezuinigen...gas sparen om in de veilige winter in de kou te zitten.
Dedju, gehoorzame sheeple werden weeral gekloot met de digitale meters.

Dat komt ervan, von der leyen, als je zelf eerst betalingen aan rusland voor energie als wapen gebruikt en rusland meent te kunnen chanteren met sancties voor aardgas dat gij nodig hebt dan krijg je de deksel op je snuit...of beter: dan meen je ook nog ons te laten boeten voor jouw geklungel en blunders.
het zijn de burgers die het gaan uitzweten

die vrouw zonder stoel gaat daar niks van voelen
Oud 27 juli 2022, 16:34   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Onderschat ????????????? Ver sjoemelen aan het buitenland van onze strategische kerncentrales kan ik niet zien onder onderschatten hoor.

Dat was heel bewust om "Verhofstadts persoonlijke" gunsten te vergaren bij de fransen met het onderuithalen van onze strategische energie voorziening en ons terug afhankelijk te maken van de Fransen die wij er ooit uit gegooid hadden!!! Onder het goedkeurende oog van PS

... Op een moment dat België inderdaad ook weer eens zoals nu aan de grond zat werd die strategische kerncentrales overgedragen aan Frankrijk niet eentje MAAR allemaal >>>> samen met de winsten die tot op heden gemaakt werden aan de productie van energie!!!

Daarom hebben onze sjoemel politiekers jaren lang de uitdrukking strategisch ver van het kerncentrale debat gehouden. Terwijl bij de sluiting van bv; Ford Genk (buitenlands bedrijf) de wereld te klein was!!!!

>>>> dat nu zelfs de Liberale Belgische Premmier, federaal erkend heeft dat de kerncentrales wel degelijk strategisch zijn!!!!

>>>> Verhofstadt voor de rechtbank te dagen wegens de verkoop aan het buitenland van onze strategische kerncentrales wat toch wel echt een daad van HOOGVERAAD was

Hopelijk gaat het najaar van '24 het licht eens uit. (Vóór de verkiezingen)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 10:28   #60
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het zijn de burgers die het gaan uitzweten

die vrouw zonder stoel gaat daar niks van voelen
Natuurlijk en dat was al van in het begin de bedoeling...de westerse welvaart moet eraan en de europeanen moeten aan de bedelstaf dan zijn ze gemakkelijker onder controle te krijgen en te houden voor nwo-dictatuur.
Armoede is het eu-wapen...daarom smijten regeringen van eu-landen ook zo met miljarden van het zuurverdiende belastinggeld zonder een cent staatsschulden af te lossen...er moeten zoveel mogelijk schulden gemaakt worden om de burgers te kunnen bestelen en kaal te pluimen terwijl burgers dan ook nog de schuld krijgen van die schuldenberg door de misdadige, politieke verkwistingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be