![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals moderne dieselauto’s minder vervuilen dan elektrische als je rekening houdt met productie en verwerking van de batterijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik hoop dat er winters komen dat de stenen omhoog vriezen
wel erg voor de dieren
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De paar ton echt gevaarlijk afval, (en daarvan is de hoofdmoot verpakking), kan men prima opslaan, alleen maakt elke meloengroen getinte groep daar een ongelofelijk drama van. Voor Europa betreft het 70 000 ton in totaal, van 100 jaar kernindustrie. Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat is het tegengestelde van de transitie naar een GROEN alternatief! De leugenaars, de oplichters! Ze weten en ze wisten op voorhand dat hun "groene alternatieven" niet toereikend en niet werkend zijn om al de fossiele grondstoffen te vervangen, net zoals ze heel goed weten dat alle voertuigen vervangen door elektrische NIET mogelijk en praktisch NIET haalbaar is. Trouwens: met het politiek corrupte gesjoemel en bedrog van CO2 door emissies waardoor er geen gram minder CO2 wordt uitgestoten maar per emissie (gekocht met ónze zuurverdiende belastingcentjes!!) 1 TON CO2 méér mag worden uitgestoten, kunnen we morgen al volledig CO2-neutraal zijn...wél enkel maar SCHIJN en op papier terwijl we verstikken in de toegenomen smog.
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of heb je al iets gehoord over dalende prijzen nu putin de gaskraan terug heeft opengedraaid???? Neen, de hebzuchtige politiek en energie-klojo's willen blijven graaien in onze portemonnee tot we honger lijden en er van welvaart geen sprake meer is...daarom zullen en willen ze de prijzen niet terug normaliseren! ![]() Het kan mij geen barst schelen waar ze energie, elektriciteit, gas en zelfs water vandaan halen. Ik betaal duur voor mijn verbruik en zij hebben de plicht om er voldoende van te voorzien...daarvoor hebben ze raadgevers en allerhande experts, die ze ook met óns belastinggeld royaal betalen, om de beste en goedkoopste manier te vinden. Ik heb geen zin en geen behoefte om daarover te speculeren en mijn tijd aan te verspillen, dat is HUN job en plicht! ![]() De politiek/overheid staat ten onze dienste en wordt vet betaald om voor die betaalbare basisbehoeften te zorgen, anders kunnen we meteen die hele zwik nutteloze graaiers op straat zwieren want ze bakken er al jaren en op geen enkel gebied iets van, de criminele knoeiers.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Eindelijk is het hoge woord er uit na jaren ontkenning!!!!
Strategische kerncentrales moeten open blijven!!!! Na dat Verhofstadt de strategische kerncentrales eigendom van het volk verkocht aan het buitenland.... de winsten naar het buitenland gingen word nu pas erkend dat de kerncentrales strategisch zijn. Met dank aan Poetin dus ![]() Met die winsten dat die strategische kerncentrales jaren lang hebben opgeleverd zouden wij nu nieuwe verbeterde kerncentrales + andere energie opleverende centrales kunnen gebouwd hebben >>> zoals Nederland, Engeland, Frankrijk zinnens is..... nu is er bij ons daar geen geld daarvoor. https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...n-euro-per-dag
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 juli 2022 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() De stopzetting van kernenergie en nu willen verlengen, wat zal ons dat uiteindelijk kosten?
Stel er was geen sprake van stopzetting hoeveel hadden wij dan uitgespaard? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk gaat vóór de verkiezingen in '24 eens het licht uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Juist ja, in de jaren '80 had de staat schulden... en wat deed Verhofstadt: de strategische kerncentrales die veel geld binnen brachten ver sjoemelen aan Frankrijk!!!! ![]() Terwijl we ons NIET LIBERAAL maar wel "blauw" betaald hebben aan energie, al onmiddellijk na overname door de Fransen betaalden wij constant de hoogste energie prijs van de EU !!!! en de winsten verdwenen in de zakken van de Fransen!!! AHJAAAA, er zou, met de nadruk op ZOU veel geld weg gezet zijn om de kerncentrales af te breken ... Vraagske ??? waar zit dat geld dan opgeslagen of zelfs UITGELEEND over gans de wereld, bij en via BNP Paribas = de Franse bank!!!!!. ![]() Indien die nooit ver-sjoemeld waren geweest: Met die winsten na al die jaren kon samen met zon en wind nieuwe strategische kerncentrales gebouwd worden. waar er nu géén geld voor is! Men zodoende beroep moet doen op buitenlandse bedrijven voor de ebnergie opwekkers, waardoor wij weer voor zeer lange tijd afhankelijk zullen zijn van de grillen van buitenlanders, wij, onze kinderen en kleinkinderen zullen betalen wat zij eisen. Indien die nooit ver-sjoemeld waren geweest: Zouden wij, onze kinderen en kleinkinderen en de bedrijven verzekerd zijn op meer dan voldoend toekomst gerichte milieu vriendelijk, betaalbare en vooral meer dan voldoende strategische energie. Terwijl nu de kerncentrales beginnen geld te kosten om hen draaiende te houden Vivaldi, liberaal en co 50% van de kosten zullen betalen om ze draaiende te houden terwijl de weinig kostende tijd de winsten naar Frankrijk ging door het gesjoemel van Verhofstadt. Bedenking: Ok de doodstraf bestaat hier niet, de rechtbank laat toe dat criminelen zich vrijkopen. en de rechters zijn politiek ingeplant waardoor het volgende wel niet correct zal verlopen in dit sjoemel merk België .... >>> toch stel ik >>> al is het symbolisch als signaal naar de andere "volksvertegenwoordiger" die steeds ongestraft hun zakken vullen. Hun daden steeds toegedekt worden via "commissies" zelfs nadien gepromoveerd worden in ....... >>>> dat nu nog nu dat zelfs de Liberale Belgische Premmier, federaal erkend heeft dat de kerncentrales wel degelijk strategisch zijn!!!! >>>> Verhofstadt voor de rechtbank te dagen wegens de verkoop aan het buitenland van onze strategische kerncentrales wat toch wel echt een daad van HOOGVERAAD Ik heb immers nog nooit gehoord dat ook maar ergens ter wereld en land zijn strategische zaken aan het buiten land verpatst, nog nooit... Alleen Verhofstadt deed het!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onderschat ????????????? Ver sjoemelen aan het buitenland van onze strategische kerncentrales kan ik niet zien onder onderschatten hoor. Dat was heel bewust om "Verhofstadts persoonlijke" gunsten te vergaren bij de fransen met het onderuithalen van onze strategische energie voorziening en ons terug afhankelijk te maken van de Fransen die wij er ooit uit gegooid hadden!!! Onder het goedkeurende oog van PS ... Op een moment dat België inderdaad ook weer eens zoals nu aan de grond zat werd die strategische kerncentrales overgedragen aan Frankrijk niet eentje MAAR allemaal >>>> samen met de winsten die tot op heden gemaakt werden aan de productie van energie!!! Daarom hebben onze sjoemel politiekers jaren lang de uitdrukking strategisch ver van het kerncentrale debat gehouden. ![]() >>>> dat nu zelfs de Liberale Belgische Premmier, federaal erkend heeft dat de kerncentrales wel degelijk strategisch zijn!!!! >>>> Verhofstadt voor de rechtbank te dagen wegens de verkoop aan het buitenland van onze strategische kerncentrales wat toch wel echt een daad van HOOGVERAAD was ![]() Ik heb immers nog nooit gehoord dat ook maar ergens ter wereld en land zijn strategische zaken aan het buiten land verpatst, nog nooit... Alleen Verhofstadt deed het!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 juli 2022 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weden dat onze politici geen minuut persoonlijk comfort gaan opofferen?
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wie heeft als kerntaak en wordt vet betaald om de bevoorrading van basisbehoeften aan de bevolking te garanderen?? ![]() Toch zeker de "overheid-politiekers" of niet dan?! ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() 27 juli
En de aardgas-soap gaat verder.... Citaat:
![]() Putin heeft de gaskraan terug opengedraaid en zelfs de gasprijzen zijn al terug GEDAALD. (en dus OOK de elektriciteitsprijzen die ze onterecht aan de aargasprijz koppelden!! Ze blijven maw ons openlijk bestelen!) Heeft von der leyen liggen slapen?! Heeft groene muts van der straeten ook liggen slapen?? Hebben ze allemaal liggen te slapen???? ![]() ![]() Overigens: als er problemen zouden komen deze winter, dan blijft de overheid/POLITIEKERS zwaar in gebreke om voor voldoende bevoorrading van de basisbehoefte aan aardgas voor de bevolking te zorgen, dat is dan PLICHTSVERZUIM! Waarom blijft iedereen maar beweren dat er MOGELIJK nog een gastekort zal gaan komen en dat nog duurder zal gaan worden terwijl dat helemaal niet waar is?!! ![]() Trouwens: welke "inspanning" en HOE wil dat politieke rapaille ONS gasverbruik doen dalen? Door de gastoevoer naar onze huizen dicht te gooien? Verbieden om ons te verwarmen, te koken? Verplichte uren dat we mogen verbruiken waarvoor we peperduur betalen? Probeer het maar eens. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard zal het een koud kunstje worden om diegenen die zich lieten vangen met digitale gas/elektriciteitsmeters te controleren op hun verbruik en wanneer ze verbruiken en dan ook een voor een en apart af te schakelen om hen te "helpen" met bezuinigen...gas sparen om in de veilige winter in de kou te zitten.
![]() Dedju, gehoorzame sheeple werden weeral gekloot met de digitale meters. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
die vrouw zonder stoel gaat daar niks van voelen
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Armoede is het eu-wapen...daarom smijten regeringen van eu-landen ook zo met miljarden van het zuurverdiende belastinggeld zonder een cent staatsschulden af te lossen...er moeten zoveel mogelijk schulden gemaakt worden om de burgers te kunnen bestelen en kaal te pluimen terwijl burgers dan ook nog de schuld krijgen van die schuldenberg door de misdadige, politieke verkwistingen.
![]() |