![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als het toch niet ernstig bedoeld is, zoals u beweert en ik wil aannemen uitgaande van uw goede bedoelingen, waarom doet u dit dan?
Het enige dat dit bijdraagt tot de vreemdelingendiscussie is dat u mensen extremer laat worden, en hen doet denken dat zulke uitlatingen perfect normaal zijn. Wat ons enkel nog verder van een oplossing brengt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 december 2004 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Toch nog een opmerking erbij: niet alle kritiek op de moderatie is zomaar te verengen tot een links-rechts kwestie. Persoonlijk stel ik mij vragen bij het verschil tussen de bestraffing van beledigingen aan het adres van moderators enerzijds en het vaak tolereren van systematische aanvallen op hele bevolkingsgroepen (het argument dat het om 'grapjes' of overdrijvingen gaat kan evenzeer gelden voor beledigingen). En nee, dit is geen oproep tot censuur, wel tot misschien enige zelfreflectie bij de moderators (al is die er ongetwijfeld/hopelijk permanent). Waarom bijvoorbeeld eens geen duidelijke gedragscode aan de forumdeelnemers voorleggen met duidelijke vermelding van wat wel en niet done is?
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
[size=2]Gebruikersnaam[/size] [size=2]Banned Door[/size] [size=2]Banned Op[/size] [size=2]Ban Periode[/size] [size=2]Ban Zal Verwijdered Worden Op[/size] [size=2]Resterende Ban Tijd[/size] Het Skill Effect johanvdw [size=2]20-12-2004[/size] [size=2]3 Dagen[/size] [size=2]23-12-2004, ~19:00[/size] [size=2]0 Dagen, 9 uren[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom kan de moderatie wel ''toevallig'' de berichten van Neruda lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wreker zij, iets in de trant van, maak alle moskeeën kapot, Ik heb dat gemeld en het is er nog steeds niet uitgeknipt. De moderatie mag het zelf gaan opzoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mocht de moderatie in alle berichten moeten knippen waar iets negatiefs wordt gezegd over moslims of over VB-ers, zouden ze niet anders meer moeten doen..
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is wel pertinent onwaar dat we sneller gebruikers bannen die ons uitschelden dan gebruikers die andere forumleden uitschelden, integendeel zelfs. Meestal laten wij mensen die ons uitschelden gewoon hun ding doen, maar je kunt ook te ver gaan door non-stop ons te blijven uitschelden en dan is ook ons geduld op en kun je vertrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik ben dus terug!
Of ik kan veranderen is nog maar de vraag. Het enige verschil is dat ikzelf nu sneller anderen die mij beledigen zal laten buitensjotten. Trouwens schelden op mij mag je nog altijd in de 'angstaanjagende' battletopic zoals ik altijd al geprobeerd heb anderen daar naartoe te krijgen als ze mij willen beledigen. Wat het onderschrift betreft, ik blijf oneens, maar onder dwang zal ik dat wel aanpassen. Ik blijf me echter vragen stellen bij de forumwetten en of deze gesteund worden door de gebruikers hier. Vandaar ook de poll voor de ondrrschriften. De grootste vraag na de drie 'ban'dagen blijft of waarschuwingen via PB niet zinvol zijn om gedrag van gebuikers bij te schaven voor de officiële ban. Ik heb er geen ontvangen en ben het via een nieuwe account gaan vragen. Moest ik weten dat ik een ban zou gaan krijgen, stond ik misschien wel open voor opbouwende kritiek. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Trouwens merci voor de support, hé mannen !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Als ik even mag (en anders ook!) post ik hier een rijm die perfect past bij de terugkeer uit mijn ballingschap:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
"vlaamsnationalisten zijn nazi's" moeten we dit knippen? is dit erover? neen natuurlijk. Het is een belachelijke stelling waarmee je je eigen geloofwaardigheid ondermijnt, maar het is een mening zoals een andere. Dit geldt evenzeer voor "moslims zijn slecht", "islamieten parasieten", etc etc. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 december 2004 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat we het gezag van de moderators maar moeten aanvaarden. Er moet ergens een gezag zijn. Anders wordt het hier echt een soep. En wie problemen heeft met een bepaald bericht kan dit altijd melden. (Al is het natuurlijk altijd gezelliger van de eerste maal een waarschuwing te krijgen.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Het systeem op één van de fora waar ik kom is dat je eerst 3 officiële waarschuwingen krijgt en dan geband wordt voor x aantal dagen. 3 Keer geband worden = permanent. Er zijn wel uitzonderingen voor in het geval iemand te ver over de schreef gaat. Die waarschuwingen zijn handig omdat ze gezien kunnen worden: naast de gebruiker staat er: Official warnings: (hoeveel je er gehad hebt totnogtoe). Als je op het cijfer klikt krijg je dan een lijst met waarschuwingen en de motivatie van de moderator.
Als ik me niet vergis zit dit bij Invision Power board out-of-the-box. Ik weet niet of er zoiets bestaat vBulletin. Maar mocht je zoiets ooit nodig hebben wil ik dat wel eens proberen te programmeren, als ik tijd heb ![]() De moderators kennen dit misschien al, maar als je wat goede artikels wil lezen omtrent forumbeheer en -moderatie moet je maar eens hier kijken: http://www.sitepoint.com/ Vooral dit onderdeel: http://www.sitepoint.com/subcat/community-strategy Laatst gewijzigd door instromaniac : 24 december 2004 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Wij doen niet aan aan schandpalen, dat zijn middeleeuwse technieken die wij liever niet toegepast zien op ons forum.
Een waarschuwing aan iemand is tussen de moderatie enerzijds en de gewaarschuwde anderzijds, daar heeft niemand anders iets mee te maken. In principe wordt iedereen eerst gewaarschuwd alvorens over te gaan tot bannen, over het algemeen waarschuwen we slechts één maal erna heb je een tijdelijke ban en erna een permanente. Dat Het Skill Effect geen waarschuwing heeft gehad is te wijten aan een communicatiefoutje, waarvoor onze excuses ![]() Wat op SitePoint staat wordt hier, en elders ook lijkt me, grotendeels toegepast. |
![]() |
![]() |