![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast, er zijn te veel zaken die mij doen vermoeden dat op financieel vlak de "koningen" achter de schermen véél meer samenwerken dan wij vermoeden. Die redenen werden in de link aangehaald, maar het interesseert blijkbaar niemand.
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]()
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Hoe schattig. Een nu weer. Als je niet mordicus "tegen" putin bent, ben je "voor" terwijl het er in deze draad net over gaat dat er geen "voor" of "tegen" putin is, maar "voor of tegen de oligarchie, waar putin DEEL van uitmaakt. Ik weet wel, intellectueel compleet buiten uw referentie-kader.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Deze draad is er om daarover van gedachten te wisselen. Inzichten te delen. Te argumenteren waarom wél en waarom niet. Ik heb al een aantal redenen gegeven waarom het inderdaad zou kunnen dat de bevolking aan het strijden zou moeten zijn tegen de oligarchie, en zich niet moet laten verleiden door een interne strijd, ingegeven door denkbeeldige vijanden.
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
toedels!
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie dacht dat het om een besmetting ging, moet langzaam vaststellen dat het in de Russische genen moet zitten.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen klonk het in het Duits: "Wollt ihr den totalen krieg?" We weten allemaal wat daar het gevolg is van geweest en hoeveel er nog overeind stond in Europa. Het is dan ook een soort redenering die enkel bij naïevelingen of extremisten ingang vindt: het soort type dat niet openstaat voor debat of een diplomatieke uitweg, maar enkel uit is om de andere partij te dehumanizeren en de boel wat op te jutten. Later komen ze dan met een verraste blik vragen waarom het toch zo fout is kunnen lopen.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 23 augustus 2022 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Dan pas kan er verder onderhandeld worden. Anders ben je aan het onderhandelen met inbrekers in je huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is zoals zeggen: geef mij wat geld om een auto te kopen, en daarna bespreken we wat ik daarvoor in de plaats ga doen. Als gij dat dan doet, en ik zeg daarna, "ik doe lekker niets" of "ik ga mij nu een fleske champagne opentrekken", sta je daar mooi te blinken als 'onderhandelende partij. Als men dus dat doel (Rusland weg uit Oekraïene) wil verwezenlijken, zal men daarover moeten spreken terwijl de Russische troepen nog in Oekraïene zitten. En dan zal ook Rusland bepaalde dingen eisen in die onderhandelingen: zoals vb het respecteren van de Minsk-akkoorden, of een oplossing voor de Donbas-regio, of de aanhechting van de Krim gezien dat toch voor het merendeel Russen zijn of wat dan ook. Ge kunt natuurlijk ook wachten tot Rusland aan de Poolse grens staat: dan heb je uw uitgangspunt behouden en niet onderhandeld...
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mystiek verbond? Volgens mij is er helemaal geen verbond tussen de opgenoemden. Het adjectief mystiek is kan dan ook niet van toepassing zijn. Er zijn volgens mij alleen redelijke mensen die redelijke vragen stellen. Tegenover deze redelijke mensen staat een meute, een agressieve horde.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "Great Game" hysterie die maakt dat Rusland al meer dan 100 jaar gestalkt wordt door de Angelsaksen, met tientallen miljoenen Russische doden tot gevolg, hartlanders.
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als men een voorbeeld van een hysterische reactie zou willen zoeken.... awel hierboven staat ze.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees of beluister Dugin, en je zult meer te weten komen, onder andere over de "Great Game". Ik heb zelf voorlopig alleen maar Dugin beluisterd en af en toe een artikel gelezen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar dat is zeer interessante en consistente materie. Voor wie engels begrijpt kan het geen probleem zijn om zich te informeren over Dugin.
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Zachtjes de ogen sluiten. Dan gaat het vanzelf weg.
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Europeanen moeten niet klaarstaan voor fijne vakanties, maar voor opofferingen, strijd en tegenspoed. Dat is de prijs die we moeten betalen voor vrede.
Het klinkt als een oproep voor de kruistochten. De vraag is of het wijs is. Ik vind van niet. De natuurwet: vechten en de sterkste bepaalt wie gelijk heeft, is achterhaald. Slavenhandel en ongelijkheid werden met andere principes bestreden. Welstand, toename van levenskwaliteit wordt verwezenlijkt door het scheppen van toegevoegde waarde. Nu een pijplijn ongebruikt laten liggen om Poetin te straffen is niet verstandig. Polen wil zelfs de pijplijn ontmantelen. Wat bereiken de huidige beslissers ? De prijs van de brandstoffen en de winst voor Rusland stijgt. De levenskwaliteit van de nabuurlanden daalt door het kunstmatig verlengen van de oorlog. Saoedi-Arabië zou wel een geschikte bondgenoot zijn bij het bestrijden van het kwaad. Is dit wijs? Welke normen hanteert men? Wat zijn de doelstellingen? Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.bbc.com/news/world-europe-26606097 https://www.theguardian.com/world/20...onetsk-luhansk Met andere woorden: de bevolking van die gebieden heeft een welgemeende middenvinger opgestoken en zichzelf onafhankelijk verklaard, of verklaard dat het deel wou uitmaken van Rusland. Dat jij dat ziet als diefstal, omdat dat niet in jouw globalistisch NATO-plaatje past is triest, maar het doet niet ter zake. Een bevolking heeft altijd het recht om zijn lot in eigen handen te nemen, als het de machthebber beu is en zelf voor een betere toekomst te gaan. Het tegendeel zou inhouden dat men bevolkingen tot slaaf kan maken onder het mom dat ze deel uitmaken van een land/regio/instelling/... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 augustus 2022 om 14:29. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland werden reeds eeuwen gestalkt door de Orcs uit het Kremlin, zowel de Tsaren, De Commies als de huidige nostalgische imperialisten.
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Gelukkig is die tijd voorbij en deze landen zijn onder het juk van Rusland vandaan door de EU en door de NAVO.
|
![]() |
![]() |