Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2023, 10:08   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb altijd gezegd dat Groen! de weg zou kiezen van de redelijkheid en op tijd en stond aan 'realpolitik' zou gaan doen indien de omstandigheden dit vereisten. En zo is het geschied. De rechtse rakkertjes hebben toen voor niets gekeft. Maar goed, inhoudsloos keffen doen die rakkertjes nu eenmaal graag.
Ik herhaal: jij wenst de pyromaan die je huis in brand steekt een medaille toe omdat hij helpt blussen met je tuinslang. Ondertussen geef je af op je buurman die je al jaren waarschuwt voor die pyromaan en waar je geen oren naar had
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2023, 10:13   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat Bart De Wever zijn burgemeesterschap snel laat voor wat het geweest zal zijn en volop gaat voor het premierschap. Ik hoop eveneens dat Tom Van Grieken zijn broek afsteekt en kiest voor het vice-premierschap federale binnenlandse zaken en Filip De Winter asiel- en migratieminister wordt.

Als een minipartijtje zoals Open VLD partij een onstaatskundige premier kan leveren is het voor 's lands grootste partijen een sinecure om federaal te gaan voor machtsdeelname.

Ze kunnen wel, maar blijkbaar vullen ze liever hun zakken in de oppositie waar ze de regeringsbeslissingen verdedigen. ( Cfr het Vlaams Belang/PVDA+/PTB betoog om de BTW op energie niet te verhogen).
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2023, 11:38   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik hoop dat Bart De Wever zijn burgemeesterschap snel laat voor wat het geweest zal zijn en volop gaat voor het premierschap. Ik hoop eveneens dat Tom Van Grieken zijn broek afsteekt en kiest voor het vice-premierschap federale binnenlandse zaken en Filip De Winter asiel- en migratieminister wordt.

Als een minipartijtje zoals Open VLD partij een onstaatskundige premier kan leveren is het voor 's lands grootste partijen een sinecure om federaal te gaan voor machtsdeelname.

Ze kunnen wel, maar blijkbaar vullen ze liever hun zakken in de oppositie waar ze de regeringsbeslissingen verdedigen. ( Cfr het Vlaams Belang/PVDA+/PTB betoog om de BTW op energie niet te verhogen).
"Ze kunnen wel, maar mogen niet, want Belgie verdraagt geen democratie" is de correcte vorm..
Oud 4 februari 2023, 11:45   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gezegd dat Groen! de weg zou kiezen van de redelijkheid
Welke "redelijkheid" zie jij hier ergens ? Waar is de afschaffing van de wet op de kernuitstap door Groen gevraagd ? Dit is meer "met uw tegengoesting wat moeten toegeven omdat je het mes op uw keel hebt" dan "redelijk zijn" he.

Voor je het weet zijn ze weer voorstander van hun kernuitstap, binnen 2 jaar of binnen 10 jaar.

Nog eens: mocht groen nu een wetsvoorstel lanceren dat het in de toekomst verboden is om ooit nog eens een voorstel te doen op kernuitstap, zoals het verboden is om ooit te suggereren dat de Holocaust leuk was, DAN zouden we een zweem van redelijkheid beginnen te bespeuren. Nu zien we enkel maar gekronkel gemengd met paniekvoetbal, maar in de grond niet eens een deftige mea culpa over de stommiteit van de kernuitstap, en de harde wens om dat zo snel mogelijk ongedaan te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2023, 12:10   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welke "redelijkheid" zie jij hier ergens ? Waar is de afschaffing van de wet op de kernuitstap door Groen gevraagd ? Dit is meer "met uw tegengoesting wat moeten toegeven omdat je het mes op uw keel hebt" dan "redelijk zijn" he.

Voor je het weet zijn ze weer voorstander van hun kernuitstap, binnen 2 jaar of binnen 10 jaar.

Nog eens: mocht groen nu een wetsvoorstel lanceren dat het in de toekomst verboden is om ooit nog eens een voorstel te doen op kernuitstap, zoals het verboden is om ooit te suggereren dat de Holocaust leuk was, DAN zouden we een zweem van redelijkheid beginnen te bespeuren. Nu zien we enkel maar gekronkel gemengd met paniekvoetbal, maar in de grond niet eens een deftige mea culpa over de stommiteit van de kernuitstap, en de harde wens om dat zo snel mogelijk ongedaan te maken.
Met pipo's zoals Groen is er slechts één serieuze oplossing: met de volgende verkiezingen ze electoraal allemaal uit het Parlement gooien zoals het hun voorgangers (Agalev) in 2003 overkwam. Dat gaf mij toen een euforische ervaring.
Oud 4 februari 2023, 12:32   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gezegd dat Groen! de weg zou kiezen van de redelijkheid en op tijd en stond aan 'realpolitik' zou gaan doen indien de omstandigheden dit vereisten. En zo is het geschied. De rechtse rakkertjes hebben toen voor niets gekeft. Maar goed, inhoudsloos keffen doen die rakkertjes nu eenmaal graag.
Groen en redelijk?
Met het mes op de keel een beslissing terugdraaien en dan heel triomfantelijk doen alsof zij die beslissing genomen hebben.

Dat is verre iets van redelijkheid.
Ik zou het redelijkheid kunnen noemen als ze de wet op de kernuitstap en het verbod op kernenergie op de schop gezet hadden.

Zelfs dat niet.

Ik ben, benieuwd wie ze (Tine) in Frankrijk gaat pijpen, want op de knieën gaan moet ze.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be