![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Auto's vervuilen veel meer als ze telkens moeten stoppen en weer vertrekken. => slecht voor het milieu. Bij een fietser komt er enkel wat warmte en een paar pg remblokjesstof vrij.
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als iedereen deed wat juist was, dan waren er zelfs geen wetten nodig.. ![]() Je hebt geen controle over wat anderen doen en zouden moeten doen; iedereen interpreteert dus al naar eigen goeddunken....maar rij gerust als fietser zonder te kijken de baan over omdat je vindt dat iedereen de verkeersregels zou moeten respecteren maar niet verwonderd zijn als ze je dan van je sokken rijden.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Excuseer, IK had ze niet overhoop gereden maar als EHBO-er ze gaan oprapen en eerste hulp geboden. Er was dan nog een neger en een jonge Marokkaanse bij de slachtoffers. Zelfs dan heb ik niet gediscrimineerd.
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die voorrang moet verlenen moet altijd rekening houden met de snelheid van diegene die voorrang heeft en de afstand waar die (de moto) zich bevindt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 13:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar volgens beelden op google staan er aan die oversteekplaats maar aan één zijde haaientanden. Als die fietser van zuidelijke richting kwam ziet die haaientanden, en van noordelijke richting niet. Soms is het echt verwarrend. Bv fietsstaart je mag met verschillende fietsers naast elkaar rijden en auto's moeten voorrang geven aan fietsers+ de snelheid is beperkt tot 30km/u. Maar enkele kilometers verder in Nederland heeft men fietsstraten maar die hebben niet dezelfde juridische statuten als in België. Daar geldt de gewone verkeerswet. Behalve dat gemotororiseerd verkeer gasten zijn. Dat fietsers maar met 2 naast elkaar mogen rijden. Dat gemotoriseerd verkeer niet sneller dan 30km/u mag rijden. Voor fietsers is er geen snelheidbeperking. Voor oversteekplaatsen in Nederland vind ik niet direct de wetgeving. Op het eerste zicht lijkt het er op dat blokken daar evenwaardig zijn aan onderbroken strepen als aanduiding van een fietspad. Het wordt tijd dat Europa een eenvormige verkeersregeling krijgt. (het tegenovergestelde van wat de Vlaams-nationalisten willen. Ik moet bij wijze van spreken met 3 verschillende boekjes over verkeersregels (Bel. Ned Dui.) in mijn achterzak rondfietsen als ik in een straal van 15km rondrijd. PS blijkbaar was de fietser 85 jaar oud. Dit ongeval kan m.i. oorzaken hebben die wij niet direct kennen. BV fietser verblind door de zon toen hij naar links keek. Laatst gewijzigd door pajoske : 5 september 2022 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook als er geen haaientanden/B1 staat het blijft voorrang verlenen aan het verkeer op de rijbaan. Een 100 m verder naar links ligt het juiste fietspad om vanuit het noorden over te steken, dat is trouwens een tweerichtingsfietspad. Kijk eens naast de G van zuiderrinG: ![]() Citaat:
Bovendien nog een wijze raad: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 13:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Om 200m ver te geraken, ga ik geen 2 km omrijden waarbij ik ook nog aan een rond punt 7 keer een baan moet oversteken op een plaats waar de verkeersinrichting heel gevaarlijk is.+2keer stoppen aan rode lichten. Laatst gewijzigd door pajoske : 5 september 2022 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;10028133]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 13:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() [quote=Micele;10028134]De kans dat ik een ongeval krijg met daar spookrijden, zoals ik dat doe, is duizend maal kleiner dan als ik de plaatselijke verkeersregels volg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;10028136]Uw neefje heeft ongelijk.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ge bedoelt: de rechter had ongelijk.
ps ik heb de uitspraak van de rechter niet zelf gelezen. Ik kan dat dus niet bewijzen. Laatst gewijzigd door pajoske : 5 september 2022 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;10028144]Rechters moeten de wetgeving volgen.
Als de rechter de wetgeving niet toepast heeft hij inderdaad ongelijk. De tegenpartij kan dan in hoger beroep gaan of tot HvC. Citaat:
Je moogt altijd een verkeersregel citeren die dat weerlegt. btw betreft spookfietsen is er een kleine uitzondering onder strenge voorwaarden en bepaalde verkeerstekens die er niet zijn: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 14:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin wil ik hier toch op reageren, als je kijkt naar de foto van de weg, dan zie je dat er geen kruispunt is, dat er een invoegstrook is voor de mensen die van de Swinnenweyerstraat komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat toch over de fietser op zijn fietspad die daar wil oversteken op zijn reglementaire fietsoversteekplaats aan de rechterkant. Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins geen kruispunt waar er voorrang geldt (een fietsoversteekplaats tel ik niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Zuiderring heeft voorrang op de Swinnenwijerweg (B1 voor zijn neus en haaientanden), die daar links wil, 2 keer: Het verkeer dat naar rechts de Zuiderring oprijdt is geen voorrangs-kp maar een lange invoegstrook. Maar maakt ook deel uit van het "groot kruispunt" Citaat:
* Het doorgaand verkeer op de Zuiderring geniet voorrang door een drietal B15 denk ik, ook diegene die de Zuiderring links willen afdraaien naar de Swinnenwijerweg. Je kunt toch deze luchtfoto uit de krant zien? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2022 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Het lijkt er toch sterk op dat ik volgens die wetgeving in mijn geval (dat ik hoger omschreef) gebruik maak van die kleine uitzondering. En dus reglementair mag spookrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
PS dit heeft met de oorzaak van het ongeval enkel te maken dat het op ongeveer dezelfde plaats is. Het is ook mogelijk dat er op dit moment al andere borden staan. |
|
![]() |
![]() |