![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politieman moest in de eerste plaats geschorst worden (tijdens het onderzoek) en na proces ontslagen worden. Doet me denken aan een bepaalde politica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och...corrupte flikken.
Ik herinner me de laatste hetze op particuliere wapens. Inleveren als je geen vergunning had. De binnengebrachte wapens die dan door de flikken, of via hun partner, zijn doorverkocht en niet zijn vernietigd.... Dat zal een heel lucratief handeltje zijn geweest.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 september 2022 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar al jaren mijn twijfels over. Wie is er met belast om het in het oog te houden of die 'waren' echt wel het vernietigingsproces zullen ondergaan? Of moeten wij de reden zoeken achter het volgende (wreed 'oud' artikel): Justitie verkwist miljoenen bij vernietigen wapens
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2022 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ontslag met wederzijdse toestemming... die wilde daar toch weg??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ooit eens een lege PC kast naar containerpark gebracht en iemand van de medewerkers vroeg: "Mag ik die hebben?" Ik reageerde beleefd: "Als dat toegestaan is volgens bepaalde regels, van mij wel"
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zelf ontslag nemen, of ontslag wegens diefstal. Nu, dat kan een paar dingen betekenen. Zijn leidinggevende had al te kennen gegeven er van af te willen. Waarom?
Persoonlijke ervaring. Management wist dat ze veel mensen gingen ontslaan, maar zoveel mogelijk opzegtermijnen te ontduiken (pre- wet Renault), werd elk excuus aangehaald. En ik kreeg als bleuke, de keuze, zelf vertrekken of ontslag op staande voet, in dit geval omdat ik goed overeen kwam met een collega die betrapt was op stelen. Ik moest maar aantonen dat ik het niet wist of zelf niet stal. (nu weet ik wel beter, omgekeerde bewijslast werkt alleen voor de belastingen). 80 op 300 werknemers zijn op 3 maand weggewerkt. 30 ervan met die truk. De andere 50 kregen een vertrekpremie van BEF200 000.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was iets dat Ford frequent hanteerde bij diefstal. Voor Ford spaarde dat dure rechtszaken, voor de werknemer meer kans op nieuw werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had echt niets te maken met de prestaties, met diefstal waren ze daar echt niet mals. Tja, daar waren natuurlijk veel onderdelen van auto's die klein waren en veel geld kosten. Ook wij werden regelmatig gecontroleerd met onze bestelwagens of onze auto. De verleiding was dikwijls groot, ik kon er gelukkig steeds aan weerstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu blijkt dat de politiecommissaris niet wist dat er een onderzoek naar hem lopende was.
Zelfs binnen de zone wisten ze dat niet. Vandaar dat hij mocht doorwerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ze een Pioneer toren aangeboden, met mega boxen. Ik denk dat die boxen er nog steeds staan. Ze kennen mijn kop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het was een publiek geheim bij de wegpolitie. Waarschijnlijk een agent die het niet meer aan kon zien die er mee naar de krant gestapt is. En dan gebeurt er wel iets.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220911_96753500 Citaat:
![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 september 2022 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons kent ons, tot er iemand zich benadeeld voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan hem in dat geval na het proces toch terug aannemen, ergens een statutaire job zodat hij zijn mond dichthoudt. Dus doen ze zelfs de moeite niet meer. Ze houden zelfs de façade nog niet meer op.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wees maar zeker dat het kan. 2 negatieve evaluaties = ontslag En bij die commissaris is het na veroordeling ontslag van ambtswege. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 18 september 2022 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, ik zei, zelfs al wordt een politieman ontslagen, dan zorgt men voor een jobke voor hem. Zoals toen met de agent drugdealer die zes jaar bak kreeg, de dag nadat hij vrijkwam begon hij als statutaire cipier. Die mensen weten nu eenmaal teveel.
![]() |
![]() |