Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2004, 17:23   #41
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Vergeleken met Turkije? Eeuwen voorsprong op gebied van democratie.
Daarom dat er géén burgelijk huwelijk is in Pisraël.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:27   #42
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Turkije voldoet aan criteria van Kopenhagen. Daarom mogen ze ook beginnen met de EU te onderhandelen.

In Israel is er enkel democratie voor joden. Maar het is wel grappig. Israel en democratie Dat zijn woorden die niet passen bij elkaar.

De (p)Israelieten in West-Israel ook Verenigde Staten van Amerika genoemd zorgen voor het geld in East-Israël het huidige gebied dat bezet wordt gehouden door een volk die nooit een stuk heeft verdient van de Allemachtige. Als ze een land hebben doen ze dat met geweld. Door kinderen te vermoorden kunnen ze grond hebben maar de mensheid weet dat het niet zo zal blijven.

Jullie zijn gewoon vervloekt man.
En denk je dat deze post ook voldoet aan de criteria van Kopenhagen. Het bewijst dat een zekere EL Turco een vuile racist is. Van dat gespuis hebben we al voldoende in Europa, laat die nieuwe racisten dan maar buiten blijven! En wanneer gaab de genocidaire turken stoppen met de bezetting van Kurdistan, Armenië en Europa dat ze onrechtmatig bezet houden sinds 1453, alles met zovele massamoorden gepaard gaande?
Oud 24 december 2004, 17:30   #43
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ge moet mij wreed verekskuzeren dat ik mezelf citeer.
Maar ik zou wel eens wat kommentaar willen vernemen van sommigen hier die zo nogal de Plattestijnen verdedigen in andere draden: zou dat te riskeren zijn daar?
Waarschijnlijk zou het niet echt geapprecieerd worden, maar ik heb, zonder moeilijk te willen doen, eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een Palestijn die zelfs nog maar zou overwegen om de vlag van zijn land te verbranden. Ik meen dat de Palestijnen iets teveel gehecht zijn aan hun land om zoiets te doen. Uw vraag is dus eigenlijk ook een beetje het antwoord.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:30   #44
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Hahahaha...zo zie je dat niet alle "pijpekrullen'" zionisten zijn. Kijk maar eens even op deze site: www.jewsnotzionists.org
Interessante site. Hier is de introductietext van de site:

Contrary to common perception, Jewish anti-Zionism is not restricted exclusively to the well know Jewish anti-Zionist movements such as Satmar and Neturei Karta.

There are in fact many Jewish movements, groups and organizations whose ideology regarding Zionism and the so-called "State of Israel" is that of the unadulterated Torah position that any form of Zionism is heresy and that the existence of the so-called "State of Israel" is illegitimate.

No one has had to create any antagonism between our Torah and Zionism because such antagonism exists by virtue of the essence of Judaism itself, which can never tolerate the heresy of Zionism.

Zionism is wrong from the Torah viewpoint, not because many of its adherents are lax in practice or even anti-religious, but because its fundamental principle conflicts with the Torah.

Unfortunately, due to many undesirable factors, the view of Torah-true Jewry has been concealed from the general public.

We, the staff at www.jewsnotzionists.org are delighted that with the advance in media technology a substantial benefit to researchers, students, and the general public has been made available. We are elated at the advantage which the internet provides for the presentation of and accessibility to a position so widely held yet so deliberately ignored by many a Zionist-inclined medium.

It is our hope that the information presented on this site will be of benefit to all and that we soon merit the peaceful dismantlement of the so-called "State of Israel" and that Jewish-Muslim brotherhood be restored as prior to the arrival of the Zionist scheme on the global scene.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 24 december 2004 om 17:32.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:41   #45
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
En denk je dat deze post ook voldoet aan de criteria van Kopenhagen. Het bewijst dat een zekere EL Turco een vuile racist is. Van dat gespuis hebben we al voldoende in Europa, laat die nieuwe racisten dan maar buiten blijven! En wanneer gaab de genocidaire turken stoppen met de bezetting van Kurdistan, Armenië en Europa dat ze onrechtmatig bezet houden sinds 1453, alles met zovele massamoorden gepaard gaande?
Mijn woorden zijn niet racistisch. Ik heb geen enkel haat tegen non-zionistische joden. Zolang dat de zionisten niet stoppen met hun gespuis zal mijn haat maar blijven groeien tegenover hen.

Welke gebieden houdt Turije bezet? De vraag moet zijn: welke gebieden zijn van de Turken afgepakt. Na de Wereldoorlog zijn de Turken nog zwaarder dan de Duitsers afgestraft.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:43   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Waarschijnlijk zou het niet echt geapprecieerd worden, maar ik heb, zonder moeilijk te willen doen, eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een Palestijn die zelfs nog maar zou overwegen om de vlag van zijn land te verbranden. Ik meen dat de Palestijnen iets teveel gehecht zijn aan hun land om zoiets te doen. Uw vraag is dus eigenlijk ook een beetje het antwoord.
Dat is een zeer overwogen en doordachte zin-geving van vrije meningsuiting: er is niemand die het tegendeel wenst te zeggen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:47   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke gebieden houdt Turije bezet?
Koerdistan. En de Koerden worden er ontzettend slecht behandeld. Naast Koerdistan is Palestina een attractiepark van Disney.

En dan gaan we maar zwijgen over de miljoenen Armeniërs die uitgeroeid zijn door de Turken.
Oud 24 december 2004, 17:56   #48
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Koerdistan. En de Koerden worden er ontzettend slecht behandeld. Naast Koerdistan is Palestina een attractiepark van Disney.

En dan gaan we maar zwijgen over de miljoenen Armeniërs die uitgeroeid zijn door de Turken.
ahaahah

Ik zou zeggen boek een reisje naar Diyarbakir. Hun situatie is pakken verbeterd. Als je men woorden niet geloofd, zie het dan met jouw ogen. Jouw bronnen zijn veroudert. Ze worden niet meer slecht behandeld. Sedert AKP-regering mag Koerdisch gebruikt worden op openbare zenders, ze mogen Koerdische namen geven aan hun kinderen, Gewoonweg hun situatie verbetert met de dag... Ze worden goed behandeld.

Maar inderdaad, palestina is een Disneyland waar elke dag ongelukjes gebeuren, waar elke dag 3 �* 15 kinderen sneuvelen. Waarschijnlijk omdat de veiligheid in disneypark niet goed is.

Er zijn nog miljoenen Armeniërs levendig. Ze zijn dus niet uigeroeid. Moest je om humanitaire redenen belang hechten aan dit zaak kan je dit site bezoeken. http://www.armenianreality.com/
Oud 24 december 2004, 18:32   #49
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Iemand die zich waagt aan zelfkritiek. Uiterst zeldzaam en met uitsterven bedreigd.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 13:32   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Het kan zowel een extreem pacifistische orthodoxe Jood zijn, zoals die bij het stervensbed van Arafat kwamen bidden, of het kan ook een "zionistische" orthodoxe Jood zijn die vindt dat Sharon Israel te grabbel gooit aan de Palestijen.

Beide soorten bestaan.
Het verbranden van een vlag is geen pacifistische daad. Het wordt gedaan vanuit de wetenschap dat een vlag een symbool is, iets dat voor sommige mensen heel veel betekent (en in het geval van Israël zeker). Als je dat dan gaat verbranden dan is dat een psychologische gewelddaad tegen die groep die er belang aan hecht. Een ware pacifist gaat zulks niet doen, net als hij ook geen kerken gaat spraypainten met 'god bestaat niet'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 00:06   #51
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Nadine, bij deze wil ik niet meer in discussie gaan met u, want jij legt me dingen in de mond die ik nooit gezegd heb, en nooit wil mee geassocieerd worden.

Een vlag in brand steken, of antizoionistische ideeën hebben is idd in mijn ogen niet contradictorisch aan de definitie van pacifisme: nl. geen geweld gebruiken om problemen op te lossen (overigens ook geen verbaal geweld!)
Hitler was dus duidelijk niét pacifistisch.
Die Joodse antizionistische beweging in mijn ogen wel, daar ze nog nooit bomaanslagen gepleegd hebben, hun militaire dienstplicht ontlopen ed...

een tip: informeer u voor u zomaar reageert, het internet is vlakbij..
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 00:18   #52
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er zijn nog miljoenen Armeniërs levendig. Ze zijn dus niet uigeroeid.

so?
de joden zijn toch ook niet uitgeroeid in WOII?
Was dit soms ook geen genocide?

Jij bent een echte negationist precies; is het echt zo moeilijk om die volkerenmoord te erkennen?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2004 om 00:18.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 02:05   #53
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

so?
de joden zijn toch ook niet uitgeroeid in WOII?
Was dit soms ook geen genocide?

Jij bent een echte negationist precies; is het echt zo moeilijk om die volkerenmoord te erkennen?
Lees toch alles. Men leest te weinig. Men beweerde dat Armeniërs zijn uitgeroeid. Ik zei van niet.

Het was geen genocide maar een tragedie. Men deporteerde hen van noord-oosten naar het zuiden. Toen waren de omstandigheden niet zo fijn. Net zoals de Armeniërs zijn ook miljoenen Turken gesneuveld wegens gebrek aan medicijnen en het koude weer.

Ik ben een fake negationist. Ja, het is zo moeilijk om iets te erkennen die nooit heeft plaatsgevonden.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 26 december 2004 om 02:05.
Oud 26 december 2004, 02:26   #54
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Lees toch alles. Men leest te weinig. Men beweerde dat Armeniërs zijn uitgeroeid. Ik zei van niet.

Het was geen genocide maar een tragedie. Men deporteerde hen van noord-oosten naar het zuiden. Toen waren de omstandigheden niet zo fijn. Net zoals de Armeniërs zijn ook miljoenen Turken gesneuveld wegens gebrek aan medicijnen en het koude weer.

Ik ben een fake negationist. Ja, het is zo moeilijk om iets te erkennen die nooit heeft plaatsgevonden.
Je zoudt misschien de woorden van Le Pen kunnen gebruiken om de genocide op de Armeniers te beschrijven: "het was een detail van de eerste WO". En dan zal iedereen wel akkoord zijn.... dat je van hetzelfde type als Le Pen bent -
Oud 26 december 2004, 03:15   #55
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Je zoudt misschien de woorden van Le Pen kunnen gebruiken om de genocide op de Armeniers te beschrijven: "het was een detail van de eerste WO". En dan zal iedereen wel akkoord zijn.... dat je van hetzelfde type als Le Pen bent -
Ik vind het erg wat er allemaal met Armeniërs is gebeurd. Misschien zouden ze niet gedoperteerd worden. Misschien hadden ze dan koude overleefd. Maar net zoals ik zei: zowel Turken als Armeniërs zijn gestorven aan barre levensomstandigheden.
Oud 26 december 2004, 03:16   #56
JusticeLover
Banneling

Standaard

Trouwens Le Pen mag den hoogste boom in.
Oud 26 december 2004, 13:15   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het erg wat er allemaal met Armeniërs is gebeurd. Misschien zouden ze niet gedoperteerd worden. Misschien hadden ze dan koude overleefd. Maar net zoals ik zei: zowel Turken als Armeniërs zijn gestorven aan barre levensomstandigheden.
Dus omdat ze enkel gedeporteerd zijn om ergens anders van kou om te komen, is het GEEN volkerenmoord ? Dus die joden die van kou en honger omkwamen in de kampen zijn ook een spijtige natuurlijke dood gestorven ? Dus de massale volksdeportaties van Stalin die tientallen miljoenen mensen lieten verhongeren waren ook geen massamoord ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 december 2004, 13:37   #58
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dus omdat ze enkel gedeporteerd zijn om ergens anders van kou om te komen, is het GEEN volkerenmoord ? Dus die joden die van kou en honger omkwamen in de kampen zijn ook een spijtige natuurlijke dood gestorven ? Dus de massale volksdeportaties van Stalin die tientallen miljoenen mensen lieten verhongeren waren ook geen massamoord ?
Jazeker, het maakt zeker een groot verschil voor die doden... Die zullen dus Hitler en Turkije voor eeuwig dankbaar moeten zijn dat ze niet direct uitgemoord werden of vergast werden.
Oud 26 december 2004, 13:50   #59
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Het zijn totaal verschillende situaties. Daarover zijn er ook genoeg gepost. Eventjes opzoekwerk doen ... en je bent er.
Oud 26 december 2004, 14:09   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn totaal verschillende situaties. Daarover zijn er ook genoeg gepost. Eventjes opzoekwerk doen ... en je bent er.
Als non-reply kan dat tellen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be