![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat toont inderdaad wel duidelijk iets aan ja. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 oktober 2022 om 08:48. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leg eens twee weken een biefstuk in je koelkast (6° C) en zie wat er gebeurt. Het verkleurt een beetje, het ruikt wat onaangenaam als je er vlak boven hangt, maar van ontbinding gaat geen sprake zijn. En hier was de gemiddelde temperatuur onder die van je koelkast. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2022 om 08:49. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En Maxar is geen CIA. Jij kan ook satellietbeelden kopen bij Maxar, als je dat zou willen. dus opnieuw die suggestie van manipulatie (nu nog implicieter) is echt onnozel. soit, ik zie dat je niet geïnteresseerd bent in een ernstige discussie...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 28 oktober 2022 om 08:53. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad wel minder insecten en dies meer. Hoe dan ook gaan er vogels, honden en katten aan eten want die lopen wel nog rond. Die lijken zijn gewoon te proper voor 3 weken. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
onverbeterlijk he. Het feit dat Maxar (een publicly owned, beursgenoteerd bedrijf) ook beelden verkoopt aan het Amerikaans leger moet wat precies bewijzen? Omdat Maxar beursgenoteerd is op Nasdaq , moeten ze voldoen aan heel wat transparantieregels rond eigenaarschap. Voor als het u zou interesseren (waarschijnlijk niet), hier vind je meer over de eigenaarstructuur: https://www.nasdaq.com/articles/coul...mething-useful En dus nog altijd gewoon maar suggestie van potentieel belang, zonder enige indicatie dat de beelden zelf getrukeerd zijn. Weet ge dat ge zelf beelden kunt kopen als ge wilt? Dus om te trukeren zouden ze ALLE satellietbeelden van wsk begin maart tot eind maart moeten vervalsen, met een window of opportunity om dat te doen van een dag (want ze publiceren de dag na satellite overpass de beelden al). Alleze, als ge er een beetje bij stilstaat (doe je wsk niet) dan begin je te beseffen hoe moeilijk dat is. Soit, we zijn hier niet om u te overtuigen denk ik. Als iemand mij stevig bewijs kan leveren dat Bucha fake was, dan wil ik het zeker geloven. Wat tot nu aan bod is gekomen is allesbehalve overtuigend bewijs.
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://newrepublic.com/article/1659...war-propaganda Jack O’Connor, the director of the Master of Science in Geospatial Intelligence program at Johns Hopkins University, said the U.S. government supported the industry from the beginning by sharing the costs for the development of new commercial imagery satellites. Maxar’s defense capabilities—including satellite imagery, mobile access terminals, precision 3D registration technology, and artificial intelligence and machine learning capabilities—were developed with the needs of the U.S. government and its allies in mind. Today, the U.S. government remains a critical Maxar customer. According to Maxar, the company provides 90 percent of the “foundational geospatial intelligence used by the U.S. government for national security.” For nearly a decade, Maxar was the sole supplier of commercial high-resolution satellite imagery for the Defense Department’s National Reconnaissance Office the Department of Defense isn’t just a passive consumer of Maxar images; it is, in a way, a co-producer of those images. “These satellites don’t just go around and around the world taking pictures and adding them to their archive,” said Laura Kurgan, the director of the Center for Spatial Research at Columbia University. Maxar’s satellites often take photos when—and where—they are tasked by the company’s customers to do so. “Once tasked, those images are archived, and anyone can purchase them,” Kurgan said. Maxar can also share those images with the press. But crucially, Kurgan says, the media organizations in Maxar’s News Bureau network will “never know who tasked the image,” including when the tasking customer is the U.S. government. In other words, media outlets can unwittingly funnel images to the public that were specifically ordered by the U.S. government, without those outlets, or the public, knowing it for certain. But just as the U.S. government can work through commercial satellite imagery companies to reveal information strategically to the public, it can also use its power over those companies to conceal information. One way it can do that is through “checkbook shutter control.” In the fall of 2001, after reports of heavy civilian casualties from American bombing in Afghanistan, the federal government spent millions to buy the rights to all Ikonos image data over the country for two months. Since Ikonos had the only high-resolution photographs of the area on the U.S. market, according to Wired, the government’s purchase made it “functionally impossible for anyone else to use commercial US imagery [to] surveil the area.” The media, like everyone else outside the U.S. intelligence community looking to get a high-resolution satellite view of the war, was largely out of luck. (The Pentagon allowed select Ikonos images to be sold to the media.) |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Allez, hebt ge eigenlijk wel geklikt op de links die ik deelde? en nog maar een keertje suggestie op suggestie op suggestie, alsof dat op zich genoeg is als bewijs. Dit lijkt me een redelijk zinloos gesprek...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 28 oktober 2022 om 10:23. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
als je het bewijs niet kunt ontkrachten, de lijken in bucha, begin ej maar te schieten op diegene die de beelden gemaakt heeft, een amerikaans bedrijf.
zelfs al heb je gelijk dat de fotograaf een amerikaans bedrijf is, de lijken liggen er nog steeds natuurlijk. bucha is even uitgemaakt als bv de concentratiekampen in wo2 de Russen hebben massaslachtingen georganiseerd |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maxar maakte satellietbeelden half maart waaruit bleek dat er lichamen (of toch iets dat er sterk op leek op straat lagen). Na de Russische terugtrekking worden er dan op die plaats verse lijken (neergeschoten door Oekraïense soldaten dan?) neergelegd? Of zijn de satellietbeelden vervalst en heeft men dan een 1 - 2 tje gespeeld tussen Maxar en de plaatselijke Oekraïense troepen door op bepaalde plaatsen lichamen te gaan leggen en dan satellietbeelden te vervalsen waaruit blijkt dat op die plaatsen lichamen liggen? |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Enerzijds verklaringen van 150 (!) mensen. Anderzijds verklaringen van de commissie-leden dat bommen schade aanbrengen. Ook dat de commissie de getuigenverklaringen strikt confidentieel zal behandelen. Dat er niet gekeken wordt naar burgers/soldaten Dat clustermunitie wordt gebruikt; kindslachtoffers, verkrachting en nog meer gruweldaden. Waar is nu dat "materieel" bewijs? Wat vond je van de verklaringen van Amnesty International een tijd geleden? Dat gezegd zijnde, uiteraard is de youtube verklaring van de militair waarmee deze draad startte evenmin een materieel bewijs dat het NIET gebeurde zoals beweerd wordt, maar uiteraard, zoals in het verzekeringsrecht; hij die schade eist, die schade BEwijst.
|
|
|
|
#52 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Ik haalde dat gewoon aan omdat het lopende onderzoek van de VN (de VN dus he!) duidelijk richting Rusland wijst. Euhm, (onder andere) de satellietbeelden?... Ik heb het toch al gezegd, geef goede argumenten die het krachtige bewijs van de satellietbeelden weerleggen, en ik ben overtuigd. Hoofdstraat's poging is Maxar te discrediteren en suggesties van manipulatie, maar levert daar eigenlijk geen bewijs voor, zelfs geen indicatie, dus is geen weerlegging. Hoe wil jij de toch wel krachtige bewijslast door satellietbeelden weerleggen?... Citaat:
Citaat:
Ge gaat mij toch ook niet geloven als ik zeg dat ik ooit eens op Biden's schoenen heb gepist... Ja euhm, daarmee dus het VN-onderzoek he.
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind deze discussie gewoon schandalig en crapuleus. De slachtoffers worden een tweede keer vermoord en met nep argumenten of zogezegde "bewijzen" worden de Russische daders uit de wind gezet.
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die klant is in dit geval het Amerikaanse leger en/of inlichtingendienst. Zo werkt het Pure propaganda bron dus en zo moet je het ook behandelen. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 oktober 2022 om 11:15. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De lijken zijn properder dan hun omgeving, de kleren zijn proper na 3 weken in weer en wind. Hun handen zien nog roze, het witte doek waar de handen mee werden gebonden zijn nog helder wit. Propere broeken enzovoort. Onderstaand is een fotoreeks en de foto’s van de lijken op straat tonen het erg duidelijk dat die nog vers zijn. Dat die 3 weken oud zouden zijn is belachelijk. https://eu.usatoday.com/picture-gall...ng/7267827001/ |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een lijk van zogezegd 3 weken, frisse handjes en de bloedplas bij z’n hoofd is nog vers. Dat is een verse executie van 1 dag max.
https://www.gannett-cdn.com/presto/2...ebp&quality=50 ![]() Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 oktober 2022 om 11:36. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Minister-President
|
Voila, weer hetzelfde.
en dan weer beginnen over de versheid van de lijken, nog maar eens negeren dat de kou een impact heeft. Tja, uw conclusie ligt duidelijk vast. Die van mij niet. Ik ben zeker te overtuigen dat het allemaal fake was, maar dan moet ge toch met iets meer afkomen dan "je zou kunnen antidateren"... ach ja, dit leidt nergens naar...
|
|
|
#59 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
In feite is dat de normaliteit als je met poetin-lovers op dit forum geconfronteerd wordt.
En dan is Hoofdstraat nog de meest redelijke onder hen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Russische propaganda kan me momenteel niets schelen want die zie ik niet door de censuur. |
|
|
|
|