![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rond 250,5 miljoen jaar geleden bereikte de oppervlaktetemperatuur van de oceanen bij de evenaar zo’n veertig graden, een temperatuur die als maximum voor een heet bad geldt. In dit tijdperk leefden er vrijwel geen vissen nabij de evenaar. Ik laat het maar eens weten.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier staat echt niets in dat de mens het klimaat kan beheersen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol Citaat:
BEHEERSEN als woordenboektrefwoord: beheersen: (beheerst), regeren over; volkomen kennen. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: beheersen (ww) :besturen, beteugelen, bezitten, controleren, de baas spelen over, de baas zijn, domineren, heersen, onderdrukken, overheersen, regeren, sturen beheersen (ww) :bedwingen, breidelen, in de hand hebben, inhouden, kennen, kunnen, machtig zijn, meester zijn, onder de knie hebben Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2022 om 21:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele focus he.
Alle co2 maatregelen die genomen worden zijn om redenen van klimaat. Dus is men er van overtuigd dat ze het kunnen beheersen.
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo goed opletten en lezen he, dus bron geven AUB. Snap je het niet?
Citaat:
Citaat:
Nog altijd geen enkele bron van KLIMAAT BEHEERSEN. Dikke NUL. k&k dus. Beheersen zit enkel in je hoofd. Geen enkele wetenschapper zal vandaag zeggen dat de mens het klimaat kan beheersen. Laat staan echt beheersen. Deze link over veranderende diverse klimaatmodellen zul je wel niet lezen: https://geografie.nl/artikel/een-nie...limaatmodellen Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2022 om 22:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel. Op de laatste klimaattop is gezegd dat dankzij onze mindere uitstoot een klimaat omkering komt omstreeks 2025 a 2030 Dat is laten uitschijnen dat ze het klimaat beheersen! Uiteraard zei niemand dat omstreeks diezelfde periode er een afkoeling sowieso komt. Dus men doet alsof ze het beheersen. En uiteraard trappen de meeste mensen en jij ook er met open ogen in. Bon Los daarvan. Zo’n 252 miljoen jaar geleden werd het leven op aarde geconfronteerd met het ‘Grote Afsterven’: de Perm-Trias-extinctie. Verreweg de belangrijkste oorzaak van deze massa-extinctie waren de zogenaamde Siberische Trappen, een immens complex van actieve vulkanische scheuren die meer dan drie miljoen kubieke kilometer gesmolten gesteente uitbraaktenen grote delen van het huidige Siberië met dikke lagen lava bedekten. Bij de uitbarstingen moet ook minstens 14.500 miljard ton CO2zijn uitgestoten, meer dan tweeënhalf maal zoveel als de hoeveelheid die zou vrijkomen als wij de aardolie en aardgas onder het aardoppervlak tot op de laatste druppel zouden aanboren en verstoken. Tot overmaat van ramp drong magma van de Siberische Trappen op weg naar de oppervlakte ook door in steenkoolbekkens, waardoor waarschijnlijk nog meer broeikasgassen als methaan in de atmosfeer terechtkwamen. Wij met onze co2 bijdrage van 4% bovenop de natuurlijke uitstoot kunnen dat nooit veroorzaken. Toch proberen ze dat de mensen en de jeugd te doen geloven. En ze zijn er nog mee weg ook. uit de Siberische Trappen werd 1400-maal zoveel CO2in de atmosfeer uitgestoten dan de mensheid in 2018 met het opwekken van energie uit fossiele brandstoffen heeft geproduceerd
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 november 2022 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De wetenschappers proberen het klimaat te begrijpen en maken diverse klimaatmodellen, en hopen dat ze nauwkeuriger worden. Citaat:
Hier wat meer info: Citaat:
En jij wilt dat met de uitstoot van de laatste 50 jaar vergelijken? LOL. Nog altijd geen bron. BEHEERSEN als woordenboektrefwoord: beheersen: (beheerst), regeren over; volkomen kennen. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: beheersen (ww) :besturen, beteugelen, bezitten, controleren, de baas spelen over, de baas zijn, domineren, heersen, onderdrukken, overheersen, regeren, sturen beheersen (ww) :bedwingen, breidelen, in de hand hebben, inhouden, kennen, kunnen, machtig zijn, meester zijn, onder de knie hebben Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2022 om 23:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klimaat akkoord = beheersen van het klimaat.
Mits een akkoord. En nu is het genoeg.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 november 2022 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://synoniemen.net/index.php?zoe...en%2C%20sturen BEHEERSEN als woordenboektrefwoord: beheersen: (beheerst), regeren over; volkomen kennen. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: beheersen (ww) :besturen, beteugelen, bezitten, controleren, de baas spelen over, de baas zijn, domineren, heersen, onderdrukken, overheersen, regeren, sturen beheersen (ww) :bedwingen, breidelen, in de hand hebben, inhouden, kennen, kunnen, machtig zijn, meester zijn, onder de knie hebben De mens kan het langdurig weer nog niet eens voorspellen, en klimaat (>30 jaar weer) al heel zeker niet. https://home.kpn.nl/veen7514/General...r_Klimaat.html Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2022 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg koppijn van uw gewauwel.
Het klimaat akkoord is een akkoord om de co2 te minderen zodanig de temperatuur te beheersen. Alez hoe lang kan je het nog volhouden met dat getrol?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 november 2022 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreken van het klimaat te redden = willen beheersen = megalomaan.
Zeker met fascisten als deze aan de top die alles naar hun verdienmodellen draaien om de echte nodige verandering voor het betere tegen te houden. 9 op 10 van de officieel gepresenteerde feiten zijn pertinente leugens. Politiek correcte runderen die hun teut niet durven opentrekken tegen andere landen, hoeven het hier dan ook niet te dicteren. Er hangt hier nog geen smog als aldaar, begin dus daar. Selectieve verontwaardigingen is zoooo vrouwelijk, stop daarmee en denk terug patriarchistisch. Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2022 om 06:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De natuur trekt zich dat geen zak aan dat het hier een paar graden warmer wordt. Je ziet het nu al, de soorten schuiven wat op naar het noorden. Enkel de mens maakt er een drama van. Fuck de klimaatopwarming.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaan we dat doen? We kunnen hoogstens iets doen om het veranderende klimaat niet te versnellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden ze dat gat in de ozonlaag maar nooit gedicht, want toen zijn de problemen begonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet broeikasgassen.
Ons einde is toch bezegeld. De mensheid moet zich overigens geen zorgen maken. Ons einde is al veel sneller daar. Afgezien van de klimaatverandering en andere externe bedreigingen hebben mensen nog maar één miljard jaar te gaan. De zon neemt elke miljard jaar immers 10 procent in helderheid toe. Daardoor zullen oceanen verdampen en transformeert de aarde naar voorspelling in een gloeiendhete woestijn die onleefbaar is voor de mens. https://www.hln.be/wetenschap/wetens...omen~aca583f4/ Laat ons onze laatste jaren dus gerust.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 november 2022 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad een goeie benadering. Maar als er nu manieren van doen zijn die zowel de klimaatsverandering als andere problemen kunnen aanpakken, namelijk het extermineren van alle volk dat niet nuttig is voor ons, dan zie ik niet in waarom we daar niet zouden voor gaan.
|
![]() |
![]() |