![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
't is gewoon een kwestie van de mensen in die streek daarvan te overtuigen en hen te laten opkomen voor hun eigen belangen. En ik denk dat de taal daarbij geen al te grote rol speelt. Er heerst een vrij open mentaliteit in onze streek. Laatst gewijzigd door Wanne : 27 december 2004 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Maar echt: als Limburg onafhankelijk wil zijn, heb ik daar geen enkel probleem mee. Waar Limburg wil niet ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ja, Luik ligt op een boogscheut van Frankrijk. Wat een giller! Charleroi ligt nog veel dichter, en volgens u dan op een boogscheut van Duitsland: ergo, in Charleroi moet er enorm veel werk zijn... Conclusie: uw redenering raakt kant noch wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ok dat er een nauwe cultureel/linguistische verwantschap bestaat van hasselt tot aken, maar welke culturele overeenkomsten hebben wij met luikenaars? dat kaartje lijkt wel belgië int klein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
da's nieuw.... het Duitse Ruhrgebied, anders dan de Roer die elders ligt, is precies zoals de andere oud steenkool- en staalindustriegebieden in Nederland, België,, Frankrijk, Engeland, etc... op de terugweg en hier an daar lukt een omstelling van activiteiten meer dan elders... maar ik moet Wanne bijtreden... ik heb je in een andere draad gezegd dat ik nog steeds jurylid ben voor eindwerken aan de Provinciale Hogere Handelsschool te Jemeppe... die zich nu in het raam van de neiuwe Europese wetgeving aan het omvormen is tot Hogeschool en zich ook associeert met de unief... ik sta versteld over de creativiteit van die studenten, vroeger voor het graduaat, de neiuwe zijn nog bezig aan de verneuwde vorm... ook hun talenkennis is opmerkelijk... er is wat gaande, weliswaar duurt het nog een tijdje zoals overal in het Maas en Samber bekken... maar er is vooruitgang... en als er goede relaties zijn met Rijn en Ruhr... in Eurregioverband dan... dan wil ik je binnen enkele jaren opnieuw spreken... want jammer genoeg is de dynamiek in ht NL-talig gebied aan het slabakken en in het Luikse in volle evolutie... kenmerkend is ook dat de nieuwe business school ontstaan uit de faculteit economie en de Hautes Etudes in het kader van de Luikse unief een associatie aangaat met de unief te Maastricht en de technische hochschule in Aken... maar ja, met Hanne begin je het zelfde spelletje te spelen als destijds met mij... ik discuteer niet meer over threads van destijds met jouw... al apprecieer ik je gedocumenteerdheid... maar je bent verblind door je vlaamsnationalitische... ideeën... en staat niet open voor andere mensen hun gedachten... waar zowel bij hen als bij jou goede dingen zitten... maar wat niet vlaamsnationalistisch is, is niet goed voor jou... hetgeen mag... maar denk nu niet dat je voortdurend dingen waar je vroeger geen gelijk kreeg, moet opnieuw als God's wijsheid aanzien... neen Jan... in de mesnen van het F-talig gebied van België, zowel als bij die van het NL-talig gebied, zijn er goede dingen... alleen zijn zij in een ander stadiumvan de zeven vette en de 7 mager jaren uit de bijbel... waar elkeen om beurten hulp nodig heeft en hulp verleent... en wat de studies van de transfers betreft... dat KBC maar eens begint met zelf geen transfers te organiseren... en dan mogen ze studies publiceren... ik zorg voor familieleden die het minder hebben dan ik... en ik genooty van hun hulp toen de VNV'erds en de SS'ers mijn vader invalide geklopt hadden... een beetje christelijke naastenliefde zou je sieren... (je hier te zien als vertegenwoordiger van het vlaams extremisme en niet specifiek individueel) en niet anderen verdoemen of loven naargelang hun afkomst of woongebied...
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat men daar dezelfde gedrevenheid aan de dag legt als in Vlaanderen, wat in schril contrast staat met de "lanterfanterij" en het vrijwel totale immobilisme in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |