Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 01:23   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgijka
Bobke: da noemt logisch nadenken.....
Dat vindt iedereen van zichzelf, zelf ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 13:45   #42
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen boven: ja het is ook maar hoe de Russen me noemen ze noemen me Belgijka (Belgische) ni Flamandzka (Vlaamse) maar ik zal het ze eens zegge
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 18:05   #43
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
24/12 Scholieren betogen tegen uitwijzing Armeens gezin in Knokke-Heist

Ongeveer 600 scholieren van twee middelbare scholen in Knokke-Heist hebben vrijdagmorgen een optocht gehouden tegen de uitwijzing van het Armeens gezin Aslanjan-Jarahyan. Het gezin werd dinsdag opgesloten in het vluchtelingencentrum van Steenokkerzeel.
De 14-jarige zoon en de 17-jarige dochter liepen school in Knokke-Heist.

Op bevel van de Dienst Vreemdelingenzaken werd het Armeense gezin, dat al zeven jaar in België verblijft, waarvan zes jaar in Knokke-Heist, opgehaald en overgebracht naar Steenokkerzeel. Daar wachten ze op een repatriëring naar Armenië. Een actiecomité in Knokke-Heist betreurt dat het gezin in het asielcentrum Kerstmis moet vieren. Er wordt nog steeds geijverd om het uitgeprocedeerde gezin terug vrij te krijgen. De optocht van de scholen paste in een geheel van acties.

Burgemeester Lippens vertelde vrijdagmorgen dat het gemeentebestuur van Knokke-Heist alles heeft gedaan om het gezin in België te houden maar dat zijn wettelijke mogelijkheden uitgeput zijn. "We moeten de wet respecteren maar we houden niet van uitwijzingen zonder garanties", zei Lippens. "We blijven hopen op een oplossing. We hebben het gezin altijd gesteund en we zijn bereid hen verder te steunen als het gezin wettig in het land kan blijven."
Het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft intussen een brief geschreven naar minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael. De kustgemeente wil vooral bepleiten dat de kinderen van het gezin nog een toekomst in België zouden krijgen. Zij zijn ondertussen goed geïntegreerd.

Schande dat die mensen zo worden aangepakt net voor Kerstmis !
De ontmenselijking van de maatschappij is een feit en hier is ook de zweep
van het VB de oorzaak.
Moge Allah hen leiden en straffen wie hier de aanleiding toe gaf !
Zulke betogingen dienen uitéén te worden geknuppeld. Vlamingen dienen eerst de belangen van het "eigen volk" na te streven en niet die van de asielprofiteurs. Schop dat Aslanjan-Jarahyan gespuis het land uit!

Laatst gewijzigd door R. Heydrich : 4 januari 2005 om 18:06.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 18:32   #44
Belgijka
Vreemdeling

Belgijka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Zulke betogingen dienen uitéén te worden geknuppeld. Vlamingen dienen eerst de belangen van het "eigen volk" na te streven en niet die van de asielprofiteurs. Schop dat Aslanjan-Jarahyan gespuis het land uit!
Gebruik je hersens als je er al hebt! Die mensen hadden zich volledig aangepast, taal geleerd, gingen hier naar school, werkten hier,hebben zelfde Godsdienst, heb je ooit al van Armeniers gehoord die problemen veroorzaken hier?? Zij hebben recht om hier te blijven, meer dan sommige Belgen zelfs me dunkt (die hier op de kap van het OCMW leven). Het Belgische systeem is hier echt corrupt. Waarom mogen die bruiden van Turken en Marokkanen die hier wonen of geboren zijn en geen woord Nederlands spreken, ni gaan werken en zich totaal ni aanpassen hier wel blijven en mensen die dat wel doen niet????
Oud 5 januari 2005, 20:55   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gebruik je hersens als je er al hebt! Die mensen hadden zich volledig aangepast, taal geleerd, gingen hier naar school, werkten hier,hebben zelfde Godsdienst, heb je ooit al van Armeniers gehoord die problemen veroorzaken hier?? Zij hebben recht om hier te blijven, meer dan sommige Belgen zelfs me dunkt (die hier op de kap van het OCMW leven). Het Belgische systeem is hier echt corrupt. Waarom mogen die bruiden van Turken en Marokkanen die hier wonen of geboren zijn en geen woord Nederlands spreken, ni gaan werken en zich totaal ni aanpassen hier wel blijven en mensen die dat wel doen niet????
Als we iedereen die zich aangepast heeft, de taal spreekt of hier school liep moeten toelaten is het einde zoek.
U pleit er eigenlijk voor om alleen mensen met bepaalde eigenschappen in Belgie te laten leven. Een soort herenvolk ?
Oud 5 januari 2005, 22:04   #46
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom mogen die bruiden van Turken en Marokkanen die hier wonen of geboren zijn en geen woord Nederlands spreken,
Weer de Turken en Marokkkanen erbij halen. Overigens ben ik ook tegen de import-bruiden, er moet iets aan worden gedaan, ook vindt ik dat er niet nog meer buitenlanders hierheen moeten worden gehaald aangezien de problemen al groot genoeg zijn.

Citaat:
Gebruik je hersens als je er al hebt!
Heb je nog niet door dat hij neo-nazi is of doe je alsof.

Citaat:
heb je ooit al van Armeniers gehoord die problemen veroorzaken hier??
Heb je die betoging tegen Turkije in Brussel gezien, ze hebben de boel afgebroken daar.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 23:28   #47
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij bent Turk zeker? Logisch dat je zo doet, jouw volk en de Armeniers dat botert toch niet echt, waarbij ik bepaalde gevallen inde historie niet vermeld
Ja, ik ben turk wat zichtbaar is aan mijn avatar, maar ik heb niks tegen Armenen(wel heb ik iets tegen de mening over de ''genocide'', maar daar wordt al genoeg over geduscissieert) of dat Armeens gezin, sterker nog van mij mogen ze blijven alleen het irriteert mij dat telkens de Turken erbij gehaald moeten worden.

Alleen ik ben er tegen om nog meer buitenlanders naar Nederland te halen, we hebben al genoeg problemen. Maar dat gezin van jou is helemaal geïntegreerd volgens jou dus mogen ze van mij blijven(maar ik ga daar niet over)

Groeten, Sinan
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 00:46   #48
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als we iedereen die zich aangepast heeft, de taal spreekt of hier school liep moeten toelaten is het einde zoek.
U pleit er eigenlijk voor om alleen mensen met bepaalde eigenschappen in Belgie te laten leven. Een soort herenvolk ?
Ik zeg gewoon dat men eens een duidelijk onderscheid moet leren maken tussen degenen die zich willen aanpassen en dat doen en degenen die zich niet willen aanpassen. Degenen die dat wel willen, mogen wat mij betreft hier blijven, ik zie het probleem daar niet van in.
Oud 6 januari 2005, 00:51   #49
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Weer de Turken en Marokkkanen erbij halen. Overigens ben ik ook tegen de import-bruiden, er moet iets aan worden gedaan, ook vindt ik dat er niet nog meer buitenlanders hierheen moeten worden gehaald aangezien de problemen al groot genoeg zijn.

Heb je nog niet door dat hij neo-nazi is of doe je alsof.

Heb je die betoging tegen Turkije in Brussel gezien, ze hebben de boel afgebroken daar.
Sorry ik wou niet beginnen generaliseren maar ik ken geen andere bevolkingsgroep die in zulke sterke mate bruiden uit eigen land haalt.

Mja eeuwige optimist hopen dat ie dat niet is.....

Nope die heb ik niet gezien. Maar dat is dan ook het enige wat ik er ooit van gehoord heb dan.
Oud 6 januari 2005, 01:18   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat men eens een duidelijk onderscheid moet leren maken tussen degenen die zich willen aanpassen en dat doen en degenen die zich niet willen aanpassen. Degenen die dat wel willen, mogen wat mij betreft hier blijven, ik zie het probleem daar niet van in.
Dat is een bijkomende voorwaarde die zeker in acht genomen moet worden.
Jammer voor u is er een migratiestop en die moet ook gerespecteerd worden.
Wat is trouwens aanpassen en werken ?
Oud 6 januari 2005, 01:23   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry ik wou niet beginnen generaliseren maar ik ken geen andere bevolkingsgroep die in zulke sterke mate bruiden uit eigen land haalt.

Mja eeuwige optimist hopen dat ie dat niet is.....

Nope die heb ik niet gezien. Maar dat is dan ook het enige wat ik er ooit van gehoord heb dan.
Sinan heeft gelijk.
Hij geeft zelf toe dat de wet op de gezinshereniging mank loopt, maar zo is nu eenmaal de wet. Omdat de een wet mank loopt moeten we er geen slechtere bijnemen.
Oud 6 januari 2005, 01:36   #52
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Sinan heeft gelijk.
Hij geeft zelf toe dat de wet op de gezinshereniging mank loopt, maar zo is nu eenmaal de wet. Omdat de een wet mank loopt moeten we er geen slechtere bijnemen.
Slechtere??? Je bedoelt een slechte wet vervangen door een betere efficientere? Of zoals het Vlaams Belang zegt: wie zich aanpast mag blijven!!!Of ben je daar soms geen aanhanger van?
Oud 6 januari 2005, 01:43   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechtere??? Je bedoelt een slechte wet vervangen door een betere efficientere? Of zoals het Vlaams Belang zegt: wie zich aanpast mag blijven!!!Of ben je daar soms geen aanhanger van?
Wat komt het VB er weer bij doen ?
Voor zover ik weet heeft het VB de wet op de gezinshereniging niet gemaakt.
Jij gaat verder dan het VB, jij wilt alleen de productieve mensen hier laten.
Trouwens welk werk doet het gezin ?
Laten ze zich uitbuiten door u ?
Als ze hier mogen blijven vallen ze onder onze sociale zekerheid, gaan ze dan verder werken voor een hongerloontje denkt ge ?
Oud 6 januari 2005, 02:04   #54
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
moet inderdaad frustrerend voor u zijn dat het "eigen volk" blijkbaar uw mening niet deelt, wat op zijn beurt uw verbazingwekkend simpele en domme uitspraken verklaart...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 6 januari 2005 om 02:04.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 16:48   #55
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat komt het VB er weer bij doen ?
Voor zover ik weet heeft het VB de wet op de gezinshereniging niet gemaakt.
Jij gaat verder dan het VB, jij wilt alleen de productieve mensen hier laten.
Trouwens welk werk doet het gezin ?
Laten ze zich uitbuiten door u ?
Als ze hier mogen blijven vallen ze onder onze sociale zekerheid, gaan ze dan verder werken voor een hongerloontje denkt ge ?
Je moet mijn woorden niet verdraaien.
Is het dan niet normaal dat die mensen hier werken? In hun eigen land hebben ze dat ook moeten doen. Wat bedoel je me niet productieve mensen? Gehandicapten kan je moeilijk te werkstellen e en kinderen kunnen hier gewoon naar school gaan. Zodra die mensen Nederlands kennen moet men ze gewoon gelijkstellen aan een Belg, werken, naar school gaan en als ze geen werk vinden hen onder druk zetten om toch te zoeken.
Wie heeft het hier over uitbuiten? Ze moeten een loon krijgen zoals de rest van de bevolking hier, als ze niet geschoold zijn kunnen ze ng altijd productie doen en evenveel als een Belg verdienen. En wat men daar verdient is niet bepaald een hongerloontje. Als je dat als argument wil gebruiken bedenk dan ook eens dat er ook Belgen zijn die hier op onze kap leven en gaan doppen.
Moet men hen dan ook buitensmijten?
Oud 6 januari 2005, 17:45   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet mijn woorden niet verdraaien.
Is het dan niet normaal dat die mensen hier werken? In hun eigen land hebben ze dat ook moeten doen. Wat bedoel je me niet productieve mensen? Gehandicapten kan je moeilijk te werkstellen e en kinderen kunnen hier gewoon naar school gaan. Zodra die mensen Nederlands kennen moet men ze gewoon gelijkstellen aan een Belg, werken, naar school gaan en als ze geen werk vinden hen onder druk zetten om toch te zoeken.
Wie heeft het hier over uitbuiten? Ze moeten een loon krijgen zoals de rest van de bevolking hier, als ze niet geschoold zijn kunnen ze ng altijd productie doen en evenveel als een Belg verdienen. En wat men daar verdient is niet bepaald een hongerloontje. Als je dat als argument wil gebruiken bedenk dan ook eens dat er ook Belgen zijn die hier op onze kap leven en gaan doppen.
Moet men hen dan ook buitensmijten?
Je had het toch over Belgen die van het OCMW leven niet ?
Wel zodra uw gezin hier mag blijven kunnen ze ook van alle sociale voorzieningen genieten. U heeft geen enkele garantie dat ze zullen blijven werken. We hebben nu eenmaal een migratiestop en regels. Die gelden voor iedereen, ook voor mensen die jij toevallig kent.
Oud 6 januari 2005, 18:16   #57
Whitestorm
Banneling

Whitestorm's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet men onze kinderen betrekken in hun links, multicultureel gezeik? Indoctrinatie meneer! Hoe jonger ze gehersenspoeld worden, hoe beter.
Whitestorm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 18:29   #58
wolvin
Banneling

wolvin's schermafbeelding

Standaard

*knip*
revisionisme is nog steeds bij wet verboden

Laatst gewijzigd door Sade : 8 januari 2005 om 00:46.
wolvin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 18:40   #59
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je had het toch over Belgen die van het OCMW leven niet ?
Wel zodra uw gezin hier mag blijven kunnen ze ook van alle sociale voorzieningen genieten. U heeft geen enkele garantie dat ze zullen blijven werken. We hebben nu eenmaal een migratiestop en regels. Die gelden voor iedereen, ook voor mensen die jij toevallig kent.
Die garantie heb je bij de Belgen ook niet.
Ja een migratiestop die 30jaar oud is en waar ik tot nu toe niets van gemerkt heb. Wat mij betreft zijn hier geen duidelijke regels rond, hoe kan men anders mensen die hier al 7jaar wonen terugsturen??? En dat is heus niet het enige geval op dit moment verblijven er tonnen vreemdelingen met een tijdelijke verblijfsvergunning (die hier ondertussen al jaren wonen en de taal perfect machtig zijn), maar hier niet legaal mogen werken, niet met de auto mogen rijden (want ze mogen geen verzekering afsluiten) en bepaalde plaatsen zelfs niet binnenmogen en dat allemaal omdat de Belgische wetgeving zo mank loopt. Men zou veel sneller moeten beslissen of men iemand hier laat of niet, maakt niet uit of er een migratiestop is, die wordt toch niet nageleefd. Maar als men al zo dom is om de zaak 7jaar te laten aanslepen, dan moet men ze maar laten blijven ook, vooral als ze volledig geintegreerd zijn.
Oud 6 januari 2005, 18:58   #60
Belgijka
Vreemdeling

Standaard Geen holocaust????

Wat doet dat over die holocaust hier?
Ik heb nog nooit in heel mijn leven zo'n onzin gelezen, iedereen kan zo'n artikeltje schrijven is net zoals de Turken halsstarrig beweren dat er geen Armeense genocide is gebeurd terwijl er genoeg getuigen van buitenaf waren o.a. journalisten.
Neem eens even een kijkje in die concentratiekampen wedden dat je er nog niet eens geweest bent??? Bewijzen genoeg, de lucht hangt er ng vol van. In Oswiecim (of wat die Hitlerfanaten hier kennen als Auschwitz) zijn idd niet veel mensen vergast omdat het daar veel te klein was en oorspronkelijk niet bedoeld voor vergassing. Later hebben ze dan birkenau bijgebouwd en als je er geweest bent merk je het verschil tussen die 2. In Oswiecim staan bakstenen gebouwen, de bedden zijn oncomfortabel, maar vallen nog mee. De gaskamer staat er overigens nog wel daar. Maar Birkenau is kilometers groot, de gebouwen waar de mensen in ondergebracht werden waren enkel gemaakt uit hout zonder vloer of wat dan ook. De wind waaide er zo doorheen, als het regende zaten de mensen tot hun knieën in de modder. Weliswaar hebben die domme Duitsers alles opgeblazen om later te kunnen beweren dat de holocaust er natuurlijk helemaal niet geweest was (ja waarom zouden ze anders zoveel moeite doen om een heel kamp opgeblazen te krijgen???) tevergeefs natuurlijk want ze zijn nu volop bezig met de restauratie en als die klaar is zal wel blijken wie hier gelijk heeft. Birkenau is puur gebouwd om mensen in om te brengen, niet alleen door vergassing, maar ook door koude en ontbering en natuurlijk vergassing, ik heb dit niet van Joden gehoord, maar van Polen, mensen die ook niet zo nauw bevriend zijn met de Joden en zelf ken ik ook heel wat mensen wiens opa of oma omgebracht werd in Auschwitz of Birkenau. Als er geen 6miljoen joden zijn omgebracht, waar zijn ze dan allemaal naartoe????? Opgelost??? hocus pocus weet ik veel??? Wat ik weet is dat er in polen alleen veel meer dan 1,5miljoen joden woonden. Daarenboven zijn niet alleen de Joden van Polen daar vergast maar ook van heel wat andere landen + tel daar dan ng eens de Russen, Polen, Zigeuners, homo's, gehandicapten en degenen die zich tegen het regime verzetten bij. Je gaat me niet kunnen wijsmaken dat je dan niet aan 6miljoen komt.
Ga keer naar Oswiecim en ga daar die onzin verkondigen ze sluiten je op in een kruipkot peis ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be