Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2022, 09:36   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mentaal?
Neurologisch.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 09:53   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Bedenk ook eens hoeveel meer jobs en miljonairs die ge bereikt na een deftige legalisering van wiet?
Je neemt het bovendien uit handen van andere organisaties en kunt dan nauwer focussen op het schorem dat aan minderjarigen verkoopt.

Ge hebt bovendien medicijnen voor handen dan die bij minstens 10% op de arbeidsmarkt een burn out kunnen voorkomen.
Oud 20 december 2022, 10:24   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bedenk ook eens hoeveel meer jobs en miljonairs die ge bereikt na een deftige legalisering van wiet?
Je neemt het bovendien uit handen van andere organisaties en kunt dan nauwer focussen op het schorem dat aan minderjarigen verkoopt.

Ge hebt bovendien medicijnen voor handen dan die bij minstens 10% op de arbeidsmarkt een burn out kunnen voorkomen.
Al eens gezien hoeveel verkeersongevallen er druggerelateerd zijn de laatste tijd?
Nultolerantie zou beter zijn.
Oud 20 december 2022, 10:37   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens gezien hoeveel verkeersongevallen er druggerelateerd zijn de laatste tijd?
Nultolerantie zou beter zijn.
Door het uit de stigma zone te halen, aankoop met ID te verplichten; kan men meer doelgerichte controles uitvoeren.

Als we uw argument zouden toepassen, moeten we meteen stoppen met alcohol serveren om consequent te zijn.
Alleen zou dat ook veel jobs kosten en geen nieuwe bijcreëren he? Door wiet te legaliseren maak je nieuwe miljonairs wiens geld en taksen terug in de economie vloeien.

Bedenk ook, er zal wel een publiek bestaan dat blij is met een pintje na het werk. Maar er is een groter publiek dat ontlaadt met een microdosis aan wiet. Als die mensen daardoor beter kunnen functioneren op de arbeidsmarkt, waarom dat ontzeggen?
Oud 20 december 2022, 10:56   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door het uit de stigma zone te halen, aankoop met ID te verplichten; kan men meer doelgerichte controles uitvoeren.

Als we uw argument zouden toepassen, moeten we meteen stoppen met alcohol serveren om consequent te zijn.
Alleen zou dat ook veel jobs kosten en geen nieuwe bijcreëren he? Door wiet te legaliseren maak je nieuwe miljonairs wiens geld en taksen terug in de economie vloeien.

Bedenk ook, er zal wel een publiek bestaan dat blij is met een pintje na het werk. Maar er is een groter publiek dat ontlaadt met een microdosis aan wiet. Als die mensen daardoor beter kunnen functioneren op de arbeidsmarkt, waarom dat ontzeggen?
Er is minder en minder tolerantie tov alcohol. Waarom zouden we met wiet net de andere richting willen op gaan? Neen, 't is verboden, houden zo en nog veel strenger aanpakken.
Wat is het volgende? Cocaïne vrijgeven?
Oud 20 december 2022, 11:16   #46
Bhairav

Standaard

Citaat:
Er is minder en minder tolerantie tov alcohol. Waarom zouden we met wiet net de andere richting willen op gaan? Neen, 't is verboden, houden zo en nog veel strenger aanpakken.
Omdat weed minder gevaarlijk is dan alcohol.
En cocaïne vrijgeven zou de criminaliteit doen dalen, maar dat interesseert u waarschijnlijk niet.

Zeuren over weed gebruik, maar waarschijnlijk bent u wel een van de eerste die zou klagen als de overheid zegt hoe we moeten leven...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 20 december 2022 om 11:18.
Oud 20 december 2022, 11:20   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen altijd accidenten onder invloed van substanties blijven gebeuren, maar het goeie nieuws is dat AI onze rijstijl gaat overnemen en verbeteren.

Het zijn dus non argumenten. Het is wat poltici ons graag willen wijsmaken, maar een legalisering biedt meer voor- dan nadelen.
Hopelijk gaat dat licht niet te laat aan.
Oud 20 december 2022, 11:28   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Niemand van al deze mensen kan een gefundeerd verzet formuleren tegen dagelijkse aanmeldingsplicht op de gemeente. "Ik kan niet gaan werken want ik heb pijn".. Maar men kan niet zeggen "Ik kan me niet aanmelden". Al kan je er gif op innemen dat ze tot het uiterste zullen gaan om het niet te moeten. "Ja maar ik moet op mijn kinderen passen" --> neem ze mee naar het gemeentegebouw.

Als je de mensen verplicht aanwezig te zijn van 9u tot 17u, kunnen ze ondertussen niet in het zwart poetsen of online iets verkopen voor een tweede inkomen.

Op die manier zal een dagelijkse aanmeldingsplicht het aantal "langdurig zieken" drastisch terugdringen.

Hoe lang zal de politiek de profiteurs van de samenleving nog vrij spel geven?
Dat is geen oplossing. Zo straf je kaf en koren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 11:31   #49
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te spreken van roddelen moet je hun namen vermelden en dat doe ik niet. Het zijn ook niet hun centen, maar die van belastingbetalers die hun behandelingen financieren.
Om te roddelen noem je best geen namen want dan geraak je klanten kwijt en die kunnen je dan een proces aan je broek lappen voor schending van je beroepsgeheim, laster en eerroof en hun privacy.

De tijd dat de belastingbetalers alles betalen is al LANG voorbij, dat zou gij toch moeten weten, vermoedelijk werkend met zelfstandig statuut.
De betaling voor behandelingen bij een kinesist na een ongeval bijvoorbeeld zijn intussen bijna volledig voor rekening van de patiënt en kosten intussen al een arm en een been.
Citaat:
Dat is wettelijk niet haalbaar. Daar krijg je problemen mee. Om dezelfde reden dat ik problemen krijg als ik moslims weiger te behandelen.
Niet zeuren, een volle agenda is al voldoende als smoes om bepaalde "profiteurs" te kunnen weigeren, de wet biedt verder meer dan genoeg achterpoortjes: oa een patiëntenstop.
Citaat:
In de USA valt mijn beroep onder geneeskunde. Ik ben getraind en capabel om medische diagnoses te stellen. Toch voor een groot deel klachten die een doorsnee huisarts mist.
We leven niet in de USA. Je mag dan capabel en getraind zijn maar je bent niet gecertificeerd als arts om zomaar een diagnose te mogen stellen, hier vallen therapeuten niet onder geneeskunde.
Citaat:
Ik spreek namens heel veel collegae. Ik werk overigens graag. Dat neemt niet weg dat profitariaat in de samenleving moet worden aangepakt.
En dat is niet jouw taak en voor het profitariaat moet je naar de politiek wijzen die de mogelijkheden geeft om te kunnen profiteren en niet spuwen naar je patiënten die je ervan verdenkt gebruik te maken van geboden mogelijkheden.
Citaat:
Tussen de regels door valt eigenlijk te lezen dat je zelf een "langdurig zieke" bent, of bent geweest. Die indruk had ik maanden geleden al.
daar sla je dan al flagrant de bal mis, misschien ook net zoals je indruk van profiterende patiënten.
Je kunt je best niet wagen aan indrukken want je beseft blijkbaar niet eens dat je pleit voor je eigen werkloosheid als alle zieken zich dagelijks moeten gaan melden.
Citaat:
Is allemaal veel moeilijker, en controleerbaar door een toezichthouder. Te vergelijken met het nablijven op de middelbare school. Het is niet moeilijk om regels op te stellen.
Nee hoor, is niet moeilijker als je per zieke een toezichthouder op zn schoot zet om elke minuut tussen 9-17u elke beweging te controleren met inbegrip van bezoekjes naar de pot. En anders zullen mensen blijven proberen om hun inkomen aan te vullen door in het zwart te gaan werken.
Citaat:
En kom niet af met gejank van "we moeten mensen niet demoniseren.. we moeten ze hun vrijheid gunnen". Het zijn allemaal excuses om het profitariaat te laten doorgaan.
Dat gejank en die excuses komen van de politiek.
Citaat:
Wat een vergezocht gejengel. Files, geen sprake van want het is dichtbij.
Ongenoegen? Die mensen leven van belastinggeld, van andere mensen die gaan werken voor een bende profiteurs die te lui zijn. Geen wonder dat de begroting niet klopt. Dit systeem is er wereldwijd helemaal nergens, behalve in België.
Elke langdurig zieke profiteur woont op loopafstand van de gemeente?
Dat is ook gemakkelijk, toevallig en ongeloofwaardig want anders veroorzaak je dus wel bijkomende files door de verplaatsingen 2x per dag naar de gemeente.
En wat vindt je dan van de bende luie, politieke profiteurs die ook leven van jouw belastinggeld en er niks van bakken want het is hun schuld dat er kan geprofiteerd worden.
Natuurlijk kan de begroting niet kloppen als ze meer uitgeven dan ze van ons ontvangen.
Als therapeut zou je dat toch moeten weten en ook toch echt wel kunnen tellen.
Wereldwijd worden (langdurig) zieken verzorgd en worden zieke mensen niet gedwongen om te gaan werken.
Citaat:
En die "langdurig zieken" waarvan 90% niet ziek zijn, worden wel degelijk in aantallen teruggedrongen. Enkel de echte zieken (incapabel tot werk) zullen zich blijven aanmelden. De profiteurs zien geen mogelijkheid meer tot profiteren (er is toezicht dus geen dubbel inkomen) en zullen uiteindelijk gaan werken. Iets wat ze altijd al konden, maar vertikt hebben.
Ga je schamen door de "echt zieke mensen" lastig te vallen en uit hun bed te jagen met je idiote aanmelding waardoor profiteurs niet geraakt worden en toch nog in het zwart buiten die uren kunnen gaan werken.
Je aanmelding pestregel werkt niet.
Hoe idioot en onzinnig is het om zieke mensen zich te doen aanmelden waardoor profiteurs er nog niet kunnen uitgehaald worden?
Citaat:
Toch wel mijn taak. De taak van ons allemaal, omdat wij ze betalen en blijven betalen. Onze zaak, en onze taak.
Gij betaalt just niks aan zieke mensen, gij betaalt (misschien) alleen belastingen en die delen de politiekers uit aan profiteurs die ze zelf de mogelijkheid tot fraude bieden...en die profiteurs betalen dan weer jouw loon met ons belastinggeld..
Citaat:
Helemaal niet te veel. Wat niet wegneemt dat het onrecht moet stoppen.
Het is geen vermoeden. Het is een feit.
Uiteindelijk zodra het geld op is, stopt het profitariaat van deze mensen.
Helaas moet dan heel de samenleving mee met het gezonken schip
.
Welk onrecht? Dat mensen de mogelijkheden gebruiken die de politiek biedt?
Het is niet aan de politiek om te bepalen wie arbeidsgeschikt is of wie ziek is, dat is aan de artsen.
En grappig, als alle zieken aan het werk gejaagd worden, want het zal niet bij de profiteurs blijven, dan staat gij ook op straat want gij verdient je brood met die zieke mensen die je allemaal aan het werk wil hebben.
Oud 20 december 2022, 11:38   #50
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeacht hersteltijd kunnen mensen die echt ziek zijn zullen zich gewoon dagelijks aanmelden in het gemeentegebouw. .......
Dat vind ik een laffe houding. Een systeem uit je duim zuigen waarbij je echt zieke mensen pest en uit hun bed jaagt om zich gedwongen aan te melden terwijl profiteurs toch nog kunnen frauderen na die uren.
Wees een man en spreek dan je patiënten die profiteren zelf eens aan om hen terecht te wijzen en te overtuigen dat ze moeten gaan werken maar die moed ontbreekt, hé?
Liever anoniem op een forum je ongenoegen spuien want tenslotte betalen die profiteurs ook met ons aller belastinggeld jouw loon en je betalende klanten wil je vanzelfsprekend liever niet rechtstreeks confronteren en tegen de schenen stampen?
Bovendien sta je dan zelf op straat als zelfs de echt zieke mensen zich elke dag moeten aanmelden.

Ga je schamen, zeker als "zorgverlener".
Oud 20 december 2022, 11:39   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4. Mensen die wel willen, maar niet kunnen wegens bureaucratie en door vaccinazi en bureaucraten bovenop hun stoornis ptsd opdeden.
Mensen die willen geraken altijd aan een inkomen.
Oud 20 december 2022, 11:40   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Omdat weed minder gevaarlijk is dan alcohol.
En cocaïne vrijgeven zou de criminaliteit doen dalen, maar dat interesseert u waarschijnlijk niet.

Zeuren over weed gebruik, maar waarschijnlijk bent u wel een van de eerste die zou klagen als de overheid zegt hoe we moeten leven...
Ik constateer enkel dat drugs meer en meer een rol spelen bij verkeersongevallen. Om die substanties dan ook nog eens vrij te laten verhandelen zou enkel olie op het vuur zijn.
Neen, terwijl het verboden is kunnen we het beter zo houden.
Mensen als jullie zijn toch niet in staat om daar verantwoord mee om te gaan en moeten bijgevolg tegen zichzelf, en de slachtoffers die ze maken tegen jullie, beschermd worden.
Nultolerantie is de enige oplossing.
Oud 20 december 2022, 11:41   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U gaat over die 10% ,mijn vraag is hoe zit het met de overige 90%....

Als u die 10% wil daarvoor dagelijks oproepen om aanwezig te zijn ,hoe zit het dan met diegenen die zich wentelen in de werkloosheidsuitkeringen ,ga je die dan gelijk met rust laten ,of dienen die hetzelfde parcours af te leggen wat aanmeldingsplicht betreft.....

En hoe zit het met de échte zieken onder uw bestand ,diegenen met name die wel willen ,maar die tegen hun limieten opbotsen ,of die gewoon worden genegeerd door de arbeidsmarkt omwille van hun handicap..

Over deze categorie mag ook gerust een debat over geopend worden hé
Ah. Het probleem is dat beroep doen op een psychiater laagdrempelig is geworden.
En welke controlearts gaat het woord van een psychiater tegenspreken ?
Oud 20 december 2022, 11:46   #54
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik constateer enkel dat drugs meer en meer een rol spelen bij verkeersongevallen. Om die substanties dan ook nog eens vrij te laten verhandelen zou enkel olie op het vuur zijn.
Mensen als jullie zijn toch niet in staat om daar verantwoord mee om te gaan en moeten bijgevolg tegen zichzelf, en de slachtoffers die ze maken tegen jullie, beschermd worden.
Ik bepaal.zelf wel wat ik kan en niet kan.
Nultolerantie werkt nergens.
Oud 20 december 2022, 11:51   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

En dan een echte nultolerantie. Geen fake.
Het meest zorgen maak ik me voor de jeugd die vlotjes van die chemische drugs neemt. Dat zijn allemaal wrakken tussen dit en 20 jaar.

Ik kots van die houding "muizenvergif is minder erg dan rattenvergif, laten we muizenvergif dan maar toelaten, weliswaar onder controle ..."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 11:56   #56
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

En dan een echte nultolerantie. Geen fake.
Het meest zorgen maak ik me voor de jeugd die vlotjes van die chemische drugs neemt. Dat zijn allemaal wrakken tussen dit en 20 jaar.

Ik kots van die houding "muizenvergif is minder erg dan rattenvergif, laten we muizenvergif dan maar toelaten, weliswaar onder controle ..."
Ik huiver van overheden en mensen die denken het recht te hebben andermans leven te bepalen onder het mom van gezondheid en veiligheid.
Oud 20 december 2022, 12:03   #57
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als therapeut en zorgverlener heb ik een goed beeld van wat er speelt in de samenleving. Zo'n 10% van alle patiënten die ik behandel zijn "langdurig zieken".

Veel van deze mensen ken ik persoonlijk, en ik ben niet verkeerd als ik ze als volgt categoriseer.

1) Mensen met een soort sociale fobie. Ze hebben teleurstellingen uit vorige werkervaringen of relaties met mensen, en wensen zich tussen 4 muren te isoleren zodat ze niet opnieuw gekwetst kunnen worden. Dit houdt uiteraard de vicieuze cirkel in stand.

2) Mensen die naast hun werkloosheidsuitkering een tweede inkomen verwerven. Meer dan de helft van deze mensen poetst in het zwart. En af en toe kom ik er tegen die online iets verkopen. De laatste deed het via een bedrijf buiten de EU. Op deze manier vermijden ze belasting. Twee inkomens verwerven is een heel sterke motivator voor deze mensen om door te gaan. Ze verdienen veel meer geld dan iemand die voltijds werkt. Ze gaan dus tot het uiterste om bij een controlearts te veinzen dat alles vreselijk pijn doet.

3) Mensen met verslavingsproblematieken, die door alcohol of drugs niet in staat zijn een job te houden.
Dus van alle langdurig zieken die jij behandelt is er, afgezien van de verslaafden, geen enkele persoon bij die gewoon, simpelweg echt ziek is?
Lijkt mij een twijfelachtige bewering...

Citaat:
Niemand van al deze mensen kan een gefundeerd verzet formuleren tegen dagelijkse aanmeldingsplicht op de gemeente. "Ik kan niet gaan werken want ik heb pijn".. Maar men kan niet zeggen "Ik kan me niet aanmelden". Al kan je er gif op innemen dat ze tot het uiterste zullen gaan om het niet te moeten. "Ja maar ik moet op mijn kinderen passen" --> neem ze mee naar het gemeentegebouw.
Dus iemand die langdurig ziek is en van de dokter de nodige rust voorgeschreven krijgt (ik zit momenteel in die positie) moet zich elke dag gaan 'melden'?

Citaat:
Als je de mensen verplicht aanwezig te zijn van 9u tot 17u, kunnen ze ondertussen niet in het zwart poetsen of online iets verkopen voor een tweede inkomen.
Ah, het wordt nog gekker!! Gewoon aanmelden volstaat niet. Ze moeten iedere dag verplicht in het gemeentehuis blijven zitten van 9 tot 17u.
Je maakt er dus in principe gevangenen van?
Kan moderner eh? Zouden we ze niet beter een enkelband geven dan?

Zijn er echt mensen die zulke voorstellen nog maar enigszins overwegen? Hoe zot moet het worden? Om profiteurs te bestraffen gaan we gewoon alle zieken, waarvan er al veel zijn die het al moeilijk genoeg hebben, zwaar bestraffen. Meer nog; opsluiten in principe.

Citaat:
Op die manier zal een dagelijkse aanmeldingsplicht het aantal "langdurig zieken" drastisch terugdringen.
Wie zegt dat? Hoeveel echt zieken zullen met zo'n systeem dan maar gaan werken omdat ze het -terecht- niet zien zitten om als gevangene behandeld te worden?
En daarna?
Paar weekjes werken en terug op ziekenkas. Niet langdurig ziek meer. Geen gevangenisstraf. En van't moment ze terug gecatalogeerd worden als 'langdurig zieke' gaan ze weer een paar weekjes werken.
De bazen gaan uw voorstel graag zien komen. Om de zoveel maanden een gewaarborgd loon uitbetalen.

En dus?
Ontslaan dan maar eh? Nen dopper erbij. Prima uitkomst van uw plan.
Want doppers kunnen we natuurlijk ook opsluiten of een enkelband aangeven.

Citaat:
Hoe lang zal de politiek de profiteurs van de samenleving nog vrij spel geven?
Tot er een fatsoenlijke manier gevonden is om de profiteurs van de echte zieken te scheiden gaan profiteurs jammer genoeg nog min of meer vrij spel hebben ja.
Maar uw 'oplossing' om alle langdurg zieken op te sluiten lijkt me wel heel middeleeuws.

Alternatief: hak bij elke langdurig zieke elke maand een vinger af. Zonder verdoving natuurlijk. We stoppen pas als-ie terug gaat werken. Tenen, oren, neus en tong tellen ook mee. Komen we aan 24 maanden.
Als iemand dat 2 jaar lang volhoudt kunnen we stellen dat hij/zij zijn uitkering wel verdiend heeft en moeten we in het gemeentehuis geen cellen inrichten.

Hoe zot moet het worden seg?

Laatst gewijzigd door BigF : 20 december 2022 om 12:05.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 12:17   #58
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dus van alle langdurig zieken die jij behandelt is er, afgezien van de verslaafden, geen enkele persoon bij die gewoon, simpelweg echt ziek is?
Lijkt mij een twijfelachtige bewering...

Dus iemand die langdurig ziek is en van de dokter de nodige rust voorgeschreven krijgt (ik zit momenteel in die positie) moet zich elke dag gaan 'melden'?

Ah, het wordt nog gekker!! Gewoon aanmelden volstaat niet. Ze moeten iedere dag verplicht in het gemeentehuis blijven zitten van 9 tot 17u.
Je maakt er dus in principe gevangenen van?
Kan moderner eh? Zouden we ze niet beter een enkelband geven dan?

Zijn er echt mensen die zulke voorstellen nog maar enigszins overwegen? Hoe zot moet het worden? Om profiteurs te bestraffen gaan we gewoon alle zieken, waarvan er al veel zijn die het al moeilijk genoeg hebben, zwaar bestraffen. Meer nog; opsluiten in principe.

Wie zegt dat? Hoeveel echt zieken zullen met zo'n systeem dan maar gaan werken omdat ze het -terecht- niet zien zitten om als gevangene behandeld te worden?
En daarna?
Paar weekjes werken en terug op ziekenkas. Niet langdurig ziek meer. Geen gevangenisstraf. En van't moment ze terug gecatalogeerd worden als 'langdurig zieke' gaan ze weer een paar weekjes werken.
De bazen gaan uw voorstel graag zien komen. Om de zoveel maanden een gewaarborgd loon uitbetalen.

En dus?
Ontslaan dan maar eh? Nen dopper erbij. Prima uitkomst van uw plan.
Want doppers kunnen we natuurlijk ook opsluiten of een enkelband aangeven.

Tot er een fatsoenlijke manier gevonden is om de profiteurs van de echte zieken te scheiden gaan profiteurs jammer genoeg nog min of meer vrij spel hebben ja.
Maar uw 'oplossing' om alle langdurg zieken op te sluiten lijkt me wel heel middeleeuws.

Alternatief: hak bij elke langdurig zieke elke maand een vinger af. Zonder verdoving natuurlijk. We stoppen pas als-ie terug gaat werken. Tenen, oren, neus en tong tellen ook mee. Komen we aan 24 maanden.
Als iemand dat 2 jaar lang volhoudt kunnen we stellen dat hij/zij zijn uitkering wel verdiend heeft en moeten we in het gemeentehuis geen cellen inrichten.

Hoe zot moet het worden seg?
2

En het voorstel van aanmelding komt dan nog van een zorgverlener wiens broodwinning is om zieken te verzorgen.
Oud 20 december 2022, 12:19   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
2

En het voorstel van aanmelding komt dan nog van een zorgverlener wiens broodwinning is om zieken te verzorgen.
Het is allemaal fantasie. Er zijn noch de middelen, noch de structuur om zulke moderne concentratiekampen gaande te houden voor onze langdurige zieken.
Oud 20 december 2022, 12:28   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mensen die willen geraken altijd aan een inkomen.
Jamaar het zou leuk zijn moesten we een aantal zaken (niet alles) herbezien zodat we daarin duizendtal nieuwe banen creëren en ge dat geld kunt parkeren op een bank om dan boven de radar te leven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be