Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2023, 11:52   #41
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je lijkt toch wel een voorliefde te hebben voor communisten, nee ? Vergis ik mij ? China en Rusland zijn toch uw chouchoukes ?

En nee, ik ben alles behalve een fascist. Verwar "genocidair" niet met "fascist" he
Gij bent een westernist.
Oud 20 januari 2023, 11:52   #42
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nee. Het is uw beperkt verouderd denkkader dat tot zo'n verkeerde conclusies leidt.

Het was inderdaad wat te eng geformuleerd.

Ik heb mezelf nooit als communist gezien noch bestempeld. En mijn familie heeft die traditie ook niet. Het zegt gewoon meer over u dan over mij me zo te framen. Een soort van 'wie niet voor ons is is tegen ons' bipolaire reductie van de realiteit. Je ziet dat goed hoe dat opkomt in het Oekraïne forum. Het is
als destructieve tunnelvisie. Nuance is ongewenst. De grootste held is degene die de goorste praat verkoopt. Doe maar...

Totdat de bom valt. Nanana.
Carrière maken....
Oud 20 januari 2023, 11:58   #43
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men zich toch van doel vergist. Het is niet Bourla die mensen dwong, het is niet Bourla die mensen opsloot, kinderen afpakte en zo voort.

Bourla is een verkoper, meer niet. Al die stoten zijn door onze OVERHEDEN uitgehaald, niet door Bourla. Bourla heeft die misschien goed bij de neus genomen om ze veel geld af te troggelen, maar DAT IS ZIJN JOB. Bourla is een marktkramer, niet meer. Het is niet omdat een marktkramer dingen beweert, dat overheden mensen moeten gaan forceren en zo, he.

Die overheden hebben trouwens geluisterd naar universiteitsprofessoren en zo. Die zijn ook niet verondersteld van naar de pijpen te dansen van een rijke marktkramer he. Doen ze dat wel, dan zijn ZIJ de corrupten, niet Bourla, die gewoon maar wat dingen vertelt over zijn toverdrankje, en die dat als job heeft.
Het doel is de covid-kerk en al zijn discipelen.
Oud 20 januari 2023, 12:34   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Een soort van 'wie niet voor ons is is tegen ons' bipolaire reductie van de realiteit.
Maar dat is dan ook de essentie van de levensvisie he. Alles vernietigen, behalve datgene dat nuttig is voor zichzelf.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 12:35   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Gij bent een westernist.
Absoluut.

Een totale "eigen groepist".

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2023 om 12:35.
Oud 20 januari 2023, 12:41   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het doel is de covid-kerk en al zijn discipelen.
Maar dat is Pfizer niet hé.

Zoals Patrickve terecht zei: Pfizer is gewoon de marktkramer.

En ooit was de uitspraak 'caveat emptor' een leidend principe bij handel. Nu wordt de 'domme' koper helaas op alle manieren beschermd.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2023 om 12:43.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 12:42   #47
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat is dan ook de essentie van de levensvisie he. Alles vernietigen, behalve datgene dat nuttig is voor zichzelf.
Ik kan alles gebruiken. Maar gij kunt mij blijkbaar niet gebruiken wegens "communist". Tof.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 12:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 12:51   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan alles gebruiken. Maar gij kunt mij blijkbaar niet gebruiken wegens "communist". Tof.
Gij zoekt enkel maar schuldigen bij "bedrijven" omdat gij in de grond een overheids-aanbidder zijt, en het niet over uw lippen kunt krijgen om aan te geven dat het de overheden zijn die deze stommiteiten hebben uitgehaald. En als ge het dan toch moet doen, dan zegt dat DIE overheden "EIGENLIJK" die bedrijven zijn.

Nee, overheden zijn het probleem. En hier is dat enorm goed aangetoond.
Oud 20 januari 2023, 12:58   #49
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zoekt enkel maar schuldigen bij "bedrijven" omdat gij in de grond een overheids-aanbidder zijt, en het niet over uw lippen kunt krijgen om aan te geven dat het de overheden zijn die deze stommiteiten hebben uitgehaald. En als ge het dan toch moet doen, dan zegt dat DIE overheden "EIGENLIJK" die bedrijven zijn.

Schaf die 'overheden' af en je hebt binnen de kortste keren een corporatieve dictatuur die die overheid terug opricht, zelfs inclusief het democratie vehikel ter volkscontrole door de illusie van medezeggenschap.

U zit gevangen in die verouderde tegenstelling tussen communisme tegenover kapitalisme en dergelijke. Uiteindelijk gaat het er gewoon om wie de macht heeft en wat diens doel is.

Uw utilitarisme voorspelt niet veel goeds over het soort van wereld dat u zou creëren. Ouderen? 'Afmaken' toch? En wie gaat ge daarvoor gebruiken. Uw privemilitie? Of een overheid? Maakt het verschil? Niet veel. In het tweede geval kunt ge u beter verbergen achter de wil van een ander.

Die wereld zonder overheid met mensen die uw mentaliteit hebben is een dictatuur eens de cirkel rond is.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 13:07.
Oud 20 januari 2023, 13:22   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schaf die 'overheden' af en je hebt binnen de kortste keren een corporatieve dictatuur die die overheid terug opricht, zelfs inclusief het democratie vehikel ter volkscontrole door de illusie van medezeggenschap.
Zonder overheden is er geen corporatieve dictatuur mogelijk, want corporaties bestaan dan niet (eigendom bestaat enkel maar in de mate dat je het fysisch kan verdedigen, en dus is diefstal ook niet mogelijk).

Citaat:
U zit gevangen in die verouderde tegenstelling tussen communisme tegenover kapitalisme en dergelijke. Uiteindelijk gaat het er gewoon om wie de macht heeft en wat diens doel is.
Als er geen overheden zijn, is er geen macht, behalve de macht van het geweld dat je aan de dag kan leggen he.

Citaat:
Uw utilitarisme voorspelt niet veel goeds over het soort van wereld dat u zou creëren. Ouderen? 'Afmaken' toch?
Wat is daar "niet goed" aan ?

Citaat:
Die wereld zonder overheid met mensen die uw mentaliteit hebben is een dictatuur eens de cirkel rond is.
Helemaal niet. Speel eens Fortnite en je begrijpt het
Oud 20 januari 2023, 13:25   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw utilitarisme voorspelt niet veel goeds over het soort van wereld dat u zou creëren. Ouderen? 'Afmaken' toch? En wie gaat ge daarvoor gebruiken. Uw privemilitie? Of een overheid? Maakt het verschil? Niet veel. In het tweede geval kunt ge u beter verbergen achter de wil van een ander.

Het is door de overheid dat ik geen familie en vrienden thuis mocht uitnodigen, dat ik werd beperkt in mijn verplaatsingen, dat café's moesten sluiten, dat restaurants moesten sluiten,...

Het is de totalitaire waanzin van onze overheden die daar toe heeft geleid. NIET de marktpraatjes van Pfizer.
Oud 20 januari 2023, 13:33   #52
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder overheden is er geen corporatieve dictatuur mogelijk, want corporaties bestaan dan niet (eigendom bestaat enkel maar in de mate dat je het fysisch kan verdedigen, en dus is diefstal ook niet mogelijk).
Voorbeeld? Wacht. Somalië een beetje. Probeer daar maar eens een succesvolle PR campagne rond op te zetten.

Citaat:
Als er geen overheden zijn, is er geen macht, behalve de macht van het geweld dat je aan de dag kan leggen he.
Geweld dat overheden tot gevolg heeft.

Citaat:
Wat is daar "niet goed" aan ?
Het is zelfdestructief.

Citaat:
Helemaal niet. Speel eens Fortnite en je begrijpt het
Na RE4 heb ik vrede gesloten met zombies. Volg beter eens een cursus antropologie.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 13:36.
Oud 20 januari 2023, 13:49   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorbeeld? Wacht. Somalië een beetje. Probeer daar maar eens een succesvolle PR campagne rond op te zetten.
Ik wil eerder terug naar de tijd van de voorhistorische jager-verzamelaar. Waarbij de bevolking zodanig dun is gezaaid, dat de kans dat je iemand van buiten uw clan tegenkomt, een enorme zeldzaamheid is.

Citaat:
Het is zelfdestructief.
De aantallen moeten serieus omlaag he.
Oud 20 januari 2023, 13:58   #54
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is door de overheid dat ik geen familie en vrienden thuis mocht uitnodigen, dat ik werd beperkt in mijn verplaatsingen, dat café's moesten sluiten, dat restaurants moesten sluiten,...

Het is de totalitaire waanzin van onze overheden die daar toe heeft geleid. NIET de marktpraatjes van Pfizer.
Het is duidelijk dat de overheden de bevolking belogen en COVID gebruikten als opstap naar een meer totalitaire samenleving. En als ik lees wat het WHO allemaal zou willen hebben we het laatste van die controlemaatschappij nog niet gezien. Degenen die dat allemaal bedenken zitten nu bijeen in Davos, en onze overheden, ook de hoogdravende Rutte achtige 'regeringsleiders' zijn maar loopjongens in dit spel. Wil je overheden echt onschadelijk maken dien je een niveau hoger te mikken en guess what? Dan kom je, zeker in het westen, net uit bij private machtige entiteiten voor wie overheden een instrument zijn dat ze niet zouden willen missen. Het is daar dat Pfizer zich meer thuis voelt.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 14:00.
Oud 20 januari 2023, 14:03   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat de overheden de bevolking belogen en COVID gebruikten als opstap naar een meer totalitaire samenleving. En als ik lees wat het WHO allemaal zou willen hebben we het laatste van die controlemaatschappij nog niet gezien. Degenen die dat allemaal bedenken zitten nu bijeen in Davos, en onze overheden, ook de hoogdravende Rutte achtige 'regeringsleiders' zijn maar loopjongens in dit spel. Wil je overheden echt onschadelijk maken dien je een niveau hoger te mikken en guess what? Dan kom je, zeker in het westen, net uit bij private machtige entiteiten voor wie overheden een instrument zijn dat ze niet zouden willen missen. Het is daar dat Pfizer zich meer thuis voelt.
Het zijn de overheden die zich tijdens COVID almachtig hebben getoond.
Oud 20 januari 2023, 14:05   #56
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar dat is Pfizer niet hé.

Zoals Patrickve terecht zei: Pfizer is gewoon de marktkramer.

En ooit was de uitspraak 'caveat emptor' een leidend principe bij handel. Nu wordt de 'domme' koper helaas op alle manieren beschermd.
Oh jawel, uiteraard is Pfizer lid van de covid-kerk. Zoals een priester op zijn kansel preekt.
Oud 20 januari 2023, 14:05   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het gegeven dat die private machtige entiteiten dat kunnen, KOMT van de structuur van de overheid he. Haal die overheid weg, en die kunnen dat niet meer.

Ik vind het eigenaardig dat je de olifant in de kamer niet wil zien, en maar blijft stellen dat het die muis is die de olifant zou besturen.
Oud 20 januari 2023, 14:06   #58
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil eerder terug naar de tijd van de voorhistorische jager-verzamelaar. Waarbij de bevolking zodanig dun is gezaaid, dat de kans dat je iemand van buiten uw clan tegenkomt, een enorme zeldzaamheid is.
Romantisch. Maar wil je dat echt? Dan handel je er toch niet naar lijkt me.

Citaat:
De aantallen moeten serieus omlaag he.
Sommigen denken dat de vaccins daartoe dienen.

Een uitmoord strategie om 'de aantallen te verminderen' is als olie op een vuur gieten om het te doven. Tenzij je misschien nucleaire roulette wil spelen. Jij misschien. De meesten danken daarvoor. Terecht.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 14:06.
Oud 20 januari 2023, 14:08   #59
gunter5148

Standaard

Citaat:

Er is geen onderscheid meer tussen overheden en bedrijven.
Oud 20 januari 2023, 14:08   #60
gunter5148

Standaard

Citaat:

Zie patrick; er is geen onderscheid meer tussen overheden en bedrijven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be