Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2023, 14:03   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Attractiepark de Efteling heeft al een tijdje 137 + 19 + 21 laadpunten volgens https://chargefinder.com/nl/laadpaal...veleijn/x5yee9 over 3 parkings rondom.

Respectievelijk 83/ +16/ +18/ zijn momenteel nog vrij om te laden zie ik.

Voor het onderhoud en werking is Eneco eMobility B.V. verantwoordelijk.

Was bijna 2 jaar geleden nog nieuws met 174 laadpunten, na de lockdown waren die allemaal klaar: (het zijn er 177 geworden)
Vroeger was het ondenkbaar dat je kon tanken in een attractiepark.

Nu zijn ze genoodzaakt want anders halen hun klanten de oversteek niet meer.
Oud 16 februari 2023, 14:07   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Oei.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 14:10   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is heel weinig genoodzaakt aan. Het is enkel voor BEV die daar openbaar TRAAG willen BIJladen aan die prijs.

Als uw benzinetank halfvol is of 2/3 vol is ga jij dan tanken?

Citaat:
En de relevantie met traag bijladen terwijl je daar toch langdurig geparkeerd staat is?

In een attractiepark zullen er ook geen 150 kW tot 350 kW-laadpunten staan hé. Die staan enkele kms verder langs hoofdwegen.

Valt uw cent een klein beetje?

Zeer Snel tanken (tankstation) ~~ Zeer snel laden (Snellaadstation)

(zeer) traag laden tijdens parkeren =//= tankstation

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 14:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 14:26   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Oei.
@ fox heeft alweer gelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar als je problemen wil zoeken die er niet zijn zal je er wel vinden vermoed ik?
Hoe men ~110 jaar geleden de mensen moest overtuigen en leren hoe een voertuig telkens volgetankt moest worden moet toch wel een serieus probleem geweest zijn, en vooral dat aanzwengelen van de plofmotor in die tijden.
Maar gelukkig had men toen personeel aan tankstations die "hun handen vuil maakten".

Want daarvoor reden ze met een electrische wagen die men gewoon thuis in het stopcontact kon opladen. En niet gestart moest worden, maar gewoon de schakelaar moest omleggen.

https://blog.evbox.com/nl-nl/geschie...ektrische-auto

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 14:44.
Oud 16 februari 2023, 14:47   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is heel weinig genoodzaakt aan. Het is enkel voor BEV die daar openbaar TRAAG willen BIJladen aan die prijs.

Als uw benzinetank halfvol is of 2/3 vol is ga jij dan tanken?

En de relevantie met traag bijladen terwijl je daar toch langdurig geparkeerd staat is?

In een attractiepark zullen er ook geen 150 kW tot 350 kW-laadpunten staan hé. Die staan enkele kms verder langs hoofdwegen.

Valt uw cent een klein beetje?

Zeer Snel tanken (tankstation) ~~ Zeer snel laden (Snellaadstation)

(zeer) traag laden tijdens parkeren =//= tankstation
Ik denk dat uw Frank blijft hangen.

Precies of ze zetten daar een massa laadpalen uit compassie omdat ze daar toch maar staan?

Nee uit wanhoop zetten ze die.
Oud 16 februari 2023, 14:52   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies of ze zetten daar een massa laadpalen uit compassie omdat ze daar toch maar staan?

Customer service =/= wanhoop
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 15:10   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Customer service =/= wanhoop
Wanhopige Mambo zijne frank valt nog altijd niet, lol

Ik denk dat die nog kwartjes heeft met dat gat erin. Die blijven wel eens langer hangen.

Klantvriendelijkheid win-win reeds vier jaar geleden:
https://www.hln.be/kortrijk/1-op-20-...auto~a665948b/

Laadpunt(en) = meer nieuwe klanten die ook wel eens terugkomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 15:21.
Oud 16 februari 2023, 15:42   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welnee, dat is image building. Het is nu eenmaal "in" om "mee te doen" met de "energie transitie". Vooral omdat het niet veel kost voor 't moment.

Hier is zo een groot knutselgrootwarenhuis, waar ze het eerste 1/3 van de parking, het dichtste bij de deur, voorbehouden hebben voor E wagens, met een laadpaal. Gedurende het half uurtje dat je dus je planken gaat halen, laadt uw autootje bij, en bovendien is het comfortabel want je zit dicht bij de deur.

Dat deel van de parking is nu altijd leeg. Want de meeste knutselaars hebben GEEN elentrieken wagentje, maar een stevige ouderwetse kar. Die moeten nu verder parkeren, op de 2/3 die verderop zit, wat overgebleven is van de normale parking. Kortom, 95% van de klanten heeft nu minder plaats en moet verder sleuren met hun soms zware rommel om het in hun auto te laden.

Zo nu en dan staat er een eenzaam ellentrieken wagentje te laden op die enorme groen-geverfde parking, wagentje waar je niet veel knutselspul mee kunt vervoeren.

Maw, op dit ogenblik heeft die zaak het gewoon voor elkaar gekregen van 95% van hun klandizie minder goeie mogelijkheden te geven, en die 5% bij wijze van spreken die een voordeeltje heeft, zal waarschijnlijk een doos vijzen komen kopen of zo.

Je vraagt je af welke kwast dat idee had. Had men 4 plaatsen voorzien, men had ook alle E klanten hun autooken kunnen laten laden, en er bleef nog plaats over. Waarom 40 of 50 plaatsen moesten uitgerust worden mag joost weten. Maar misschien zijn er subsidies verbonden aan het installeren van laadparkingsplaatsen en zo. Misschien zal dat binnen 10 jaar anders zijn, maar je vraagt je af waarom ze dat doen. Om E wagens echt laten op te laden kan het niet zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 15:49   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee, dat is image building.
Welnee dat is zeker ook klantvriendelijkheid.

Citaat:
Maar misschien zijn er subsidies verbonden aan het installeren van laadparkingsplaatsen en zo. Misschien zal dat binnen 10 jaar anders zijn, maar je vraagt je af waarom ze dat doen. Om E wagens echt laten op te laden kan het niet zijn.
Je weet het dus niet hé. Ik ook niet, maar is raad dan maar.

Ik denk dat Tesla die laadpunten (simpele destination chargers met laadkabel) daar helemaal gratis zet, het restaurant maakt dan alvast een contract met Tesla, dus het restaurant moet dan hun stroom gratis leveren voor die laadpunten. Tesla neemt daarvoor het restaurant op in zijn wereldwijd gps-data netwerk.

Voor het restaurant zal dat alvast win-win zijn blijkt uit die link.

Ik heb ook een sterk vermoeden dat elke Tesla-klant die daar eet (en laat laden) meer drinkgeld geeft dan gewoonlijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 15:56.
Oud 16 februari 2023, 15:54   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik aangaf, als er zo goed als geen klanten zijn die er gebruik van maken, en daarvoor heb je de situatie wat lastiger gemaakt voor het gros van uw klanten, dan is het toch een beetje eigenaardig. Dat overheden zoiets doen is normaal, die dienen om het de mensen lastiger te maken. Maar dat prive bedrijven dat doen is eigenaardiger.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 15:58   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik aangaf, als er zo goed als geen klanten zijn die er gebruik van maken, en daarvoor heb je de situatie wat lastiger gemaakt voor het gros van uw klanten, dan is het toch een beetje eigenaardig. Dat overheden zoiets doen is normaal, die dienen om het de mensen lastiger te maken. Maar dat prive bedrijven dat doen is eigenaardiger.
Ik zou die oude link eens goed lezen, en ik had nog iets bijgevoegd aan mijn post. Die palen worden bijna dagelijks gebruikt lees ik.

Dat restaurant, ’t Wit Kasteel in Kortrijk, had in 2017 al twee gratis laadpunten van Tesla, gewoon inpluggen is genoeg. Zie je op de foto, de vaste kabels hangen eraan.

Citaat:
https://www.hln.be/kortrijk/1-op-20-...auto~a665948b/

Zaakvoerder Jeroen Ferket van ‘t Wit Kasteel bij zijn laadpalen. Het restaurant was het eerste in de regio waar elektrische wagens konden opgeladen worden. © Alexander Haezebrouck

1 op 20 restaurants in Vlaanderen heeft laadpunt voor elektrische auto

Meer dan één op 20 restaurants in Vlaanderen heeft ondertussen één of meerdere laadpunten voor elektrische auto’s in de directe omgeving. ’t Wit Kasteel in Kortrijk plaatste als eerste horecazaak in Kortrijk al laadpalen in 2017. “En ik heb het me nog nooit beklaagd”, zegt zaakvoerder Jeroen Ferket.

Alexander Haezebrouck 28-02-19, 12:20 Laatste update: 28-02-19, 14:32

Uit een onderzoek van het NSZ (Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen) blijkt dat ondertussen meer dan één restaurant op twintig in Vlaanderen laadpunten voor elektrische wagens heeft in de directe omgeving. “Dat is van de restauranthouders commercieel slim gezien”, zegt Christine Mattheeuws van het NSZ. “Elektrische wagens worden als het alternatief gezien voor ‘proper’ rijden, en dat in deze klimaatgevoelige tijden. Acht procent van de bevraagde restaurants die nog geen laadpunt hebben, zijn ook van plan om er de komende twee jaar één te installeren.”

Groener wagenpark

Jeroen Ferket van ’t Wit Kasteel in Kortrijk sprong als eerste op de kar. Hij heeft al laadpalen sinds 2017. “Ik heb het me nog geen moment beklaagd. Tegenwoordig worden de laadpalen bijna dagelijks gebruikt. Ik bied ze ook gratis aan. Mijn elektriciteitsfactuur is er een beetje door gestegen, maar zoveel scheelt dat niet. We zitten ook in het gps-systeem van Tesla, waardoor een bestuurder ziet waar er laadpunten zijn. Eén keer zijn Nederlanders hierdoor bij ons terechtgekomen. Je merkt ook dat er steeds meer elektrische wagens rondrijden.” Dat blijkt ook uit de cijfers. Volgens de Vlaamse overheid waren er op 1 januari 2019 al 42.954 milieuvriendelijke wagens in Vlaanderen. Dit komt overeen met 1,21 procent van het wagenpark. In 2018 werden er in Vlaanderen 12.793 nieuwe milieuvriendelijke wagens ingeschreven. Dit is een stijging van 40 procent ten opzichte van de twee voorbije jaren.
Het is bij 2 gebleven, directe link: https://chargefinder.com/nl/laadpaal...-kasteel/52d3d

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 16:06.
Oud 16 februari 2023, 16:02   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je weet het dus niet hé. Ik ook niet, maar is raad dan maar.

Ik denk dat Tesla die laadpunten (simpele destination chargers met laadkabel) daar helemaal gratis zet, het restaurant maakt dan alvast een contract met Tesla, dus het restaurant moet dan hun stroom gratis leveren voor die laadpunten. Tesla neemt daarvoor het restaurant op in zijn wereldwijd gps-data netwerk.

Voor het restaurant zal dat alvast win-win zijn blijkt uit die link.

Ik heb ook een sterk vermoeden dat elke Tesla-klant die daar eet (en laat laden) meer drinkgeld geeft dan gewoonlijk.
Natuurlijk zijn er subsidies voorzien.
1500 euro per laadpaal.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 16:16   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer eigenaardig dat jij zo denkt. Die 2 met hun electrische auto hadden enkele maanden daarvoor een ICE, en parkeerden normaal zoals iedereen. 20 klanten (20 ice) blijven 20 klanten (18 ice +2 ev)

Maar ik heb een sterk vermoeden dat er zelfs 2 parkeer(laad)plaatsen bijgekomen zijn. Stel je hebt altijd 20 ruime parkeerplaatsen voor het gros van uw klanten. Dan maak je er twee bij door aan een muur 2 laadpalen te laten installeren voor klanten die eventueel hun electrische wagen daar willen bijladen. Maakt 20+2 parkeerplaatsen.

Als ze niet willen bijladen gaan ze op een normale parkeerplaats staan.
Het is toch niet erg moesten er parkeerplaatsen vrij zijn?

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 16:20.
Oud 16 februari 2023, 16:20   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnee, dat is image building. Het is nu eenmaal "in" om "mee te doen" met de "energie transitie". Vooral omdat het niet veel kost voor 't moment.

Hier is zo een groot knutselgrootwarenhuis, waar ze het eerste 1/3 van de parking, het dichtste bij de deur, voorbehouden hebben voor E wagens, met een laadpaal. Gedurende het half uurtje dat je dus je planken gaat halen, laadt uw autootje bij, en bovendien is het comfortabel want je zit dicht bij de deur.

Dat deel van de parking is nu altijd leeg. Want de meeste knutselaars hebben GEEN elentrieken wagentje, maar een stevige ouderwetse kar. Die moeten nu verder parkeren, op de 2/3 die verderop zit, wat overgebleven is van de normale parking. Kortom, 95% van de klanten heeft nu minder plaats en moet verder sleuren met hun soms zware rommel om het in hun auto te laden.

Zo nu en dan staat er een eenzaam ellentrieken wagentje te laden op die enorme groen-geverfde parking, wagentje waar je niet veel knutselspul mee kunt vervoeren.

Maw, op dit ogenblik heeft die zaak het gewoon voor elkaar gekregen van 95% van hun klandizie minder goeie mogelijkheden te geven, en die 5% bij wijze van spreken die een voordeeltje heeft, zal waarschijnlijk een doos vijzen komen kopen of zo.

Je vraagt je af welke kwast dat idee had. Had men 4 plaatsen voorzien, men had ook alle E klanten hun autooken kunnen laten laden, en er bleef nog plaats over. Waarom 40 of 50 plaatsen moesten uitgerust worden mag joost weten. Maar misschien zijn er subsidies verbonden aan het installeren van laadparkingsplaatsen en zo. Misschien zal dat binnen 10 jaar anders zijn, maar je vraagt je af waarom ze dat doen. Om E wagens echt laten op te laden kan het niet zijn.
Dat heeft niet zoveel met image te maken maar alles met lokkertjes.

Zoals spaarzegels bij aankopen.

Niettemin het benadrukt hun wanhoop dat potentiële klanten afhaken omwille van te weinig bewegingsvrijheid met hun minimalistische EV rijbereik.

En dat is ook zo.
Oud 16 februari 2023, 16:44   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN

Lightbulb

Hoe meer er mensen van ICE naar BEV omgeschakeld zijn hoe minder lang ICE's moeten aanschuiven voor te tanken aan goedkope tankstations.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...in-sint-nikla/

Files aan de goedkoopste tankstations van het land in Sint-Niklaas

Er waren wachttijden om te kunnen tanken vandaag in Sint-Niklaas bij de goedkoopste tankstations van het land. Omdat de brandstofprijs zaterdag weer naar recordhoogtes stijgt, wilden veel automobilisten vandaag nog tanken om iets uit te sparen.

Radio 2, Luk De Wilde, Peggy Van de Velde
vr 28 jan 2022
Files aan goedkope en stuntende tankstations everywhere

Files tanktoerisme everywhere

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 16:54.
Oud 16 februari 2023, 16:55   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niet zoveel met image te maken maar alles met lokkertjes.

Zoals spaarzegels bij aankopen.

Niettemin het benadrukt hun wanhoop dat potentiële klanten afhaken omwille van te weinig bewegingsvrijheid met hun minimalistische EV rijbereik.

En dat is ook zo.
Minimalistisch rijbereik? Ik weet eigenlijk niet waar jij gaat shoppen, maar meestal ga ik niet naar een Brico 400 km verderop. U bent echt wel goed in het verzinnen van onbestaande problemen. Zeg eens, hoeveel procent van de wagenritten per dag overstijgen de 400 km? Noteer dat het gemiddelde woon werkverkeer ongeveer 25 km is. Noteer overigens ook dat je als het echt nodig is, je tegenwoordig 100km kan bijladen op 5 min aan een snellaadpaal. Maar voor 99,99% van de verplaatsingen zal dat niet nodig zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 februari 2023 om 16:59.
Oud 16 februari 2023, 17:35   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minimalistisch rijbereik? Ik weet eigenlijk niet waar jij gaat shoppen, maar meestal ga ik niet naar een Brico 400 km verderop. U bent echt wel goed in het verzinnen van onbestaande problemen. Zeg eens, hoeveel procent van de wagenritten per dag overstijgen de 400 km? Noteer dat het gemiddelde woon werkverkeer ongeveer 25 km is. Noteer overigens ook dat je als het echt nodig is, je tegenwoordig 100km kan bijladen op 5 min aan een snellaadpaal. Maar voor 99,99% van de verplaatsingen zal dat niet nodig zijn.
De meeste EV stadsmusjes halen nauwelijks 100 km en dan nog als het goed weer is en niet te rap gereden.

En het mag misschien een shock zijn voor velen maar nogal wat mensen wonen 7 gemeenten verder dan hun werk. Dikwijls werken ze zelfs in een andere provincie.

En ja natuurlijk krijgen winkels subsidies om laadpalen te zetten, dat zien we terug aan straatverlichting die ze nu gaan uitzetten om electriciteit te besparen.

Kwestie van de zottigheden eens te benoemen in de tegenstrijdige politiek.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2023 om 17:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 17:47   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste EV stadsmusjes halen nauwelijks 100 km en dan nog als het goed weer is en niet te rap gereden.

En het mag misschien een shock zijn voor velen maar nogal wat mensen wonen 7 gemeenten verder dan hun werk. Dikwijls werken ze zelfs in een andere provincie.

En ja natuurlijk krijgen winkels subsidies om laadpalen te zetten, dat zien we terug aan straatverlichting die ze nu gaan uitzetten om electriciteit te besparen.

Kwestie van de zottigheden eens te benoemen in de tegenstrijdige politiek.
Dus je hebt het in je eerste zin over een EV stadsautootje om te gebruiken in de stad en vervolgens transporteer je dat bereik naar de woon-werk wagens. De meeste EV's hebben een bereik van een 300-500 km. Meer dan genoeg voor 99,99% van de Belgische pendelaars. Als er dan toch een idioot te vinden is in Belgie die dagelijks meer dan die km's doet dan zal hij inderdaad elke dag 5 minuten moeten stoppen om snel nog 100 km bij te laden. Maar goed, die staat ook elke dag wel aan 1 of ander tankstation.

U ziet, uw "zottigheden" zijn voornamelijk gebaseerd op problemen die onbestaande zijn.

Moest je nu nog eens beginnen over ons elektriciteitsnetwerk, capaciteitstarieven, milieuvriendelijkheid etc etc, dan had je nog eens een punt kunnen maken. Maar blijkbaar focus je liever op onbestaande rijbereikproblemen.
Oud 16 februari 2023, 17:49   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dat is ook zo.
Ongelooflijk dat jarenlang steeds meer afhaken bij de aankoop van fossiele wagens. Goed voor het plofschroot.

De nieuwe dieselwagenmarkt (prutsje rood wat er overblijft na 3 jaar) heeft het verste rijbereik op een volle tank, dat is extreem belangrijk in hun aankoopgedrag en dus voor hun extreme bewegingsvrijheid.

https://cleantechnica.com/2023/01/04...olicy-changes/

Een quasi stadsSUVje de Dacia Spring - wellicht de goedkoopste - haalde 185 km rijbereik gemeten door ADAC, QED.

Citaat:
https://assets.adac.de/image/upload/...2wd_hrlpzo.pdf

Dacia Spring Electric Comfort
Plus 2WD

Fünftüriges SUV der Kleinwagenklasse (33 kW/44 PS)

ADAC Messwerte

Überholvorgang 60-100 km/h (in Fahrstufe D) 14,9 s
Elastizität 60-100 km/h -
Drehzahl bei 130 km/h -
Bremsweg aus 100 km/h 35,6 m
Reifengröße Testwagen 165/70 R14 81T
Reifenmarke Testwagen Bridgestone Turanza T005
Wendekreis links/rechts 10,2/10,4 m
EcoTest-Verbrauch 17,9 kWh/100km
Stadt/Land/BAB 0,0/0,0/0,0 l/100km
CO?-Ausstoß EcoTest 0 g/km (WTW* 90 g/km)
Reichweite 185 km
Innengeräusch 130 km/h 73,3 dB(A)
Fahrzeugbreite (inkl. Außenspiegel) 1.755 mm
Leergewicht/Zuladung 980/320 kg
Kofferraum normal/geklappt/dachhoch 270/605/955 l

Elektro, Elektrofahrzeug
Hubraum -
Leistung 33 kW/44 PS
Maximales Drehmoment 125 Nm
Kraftübertragung Frontantrieb
Getriebe 1-Gang-Automatikgetriebe
Höchstgeschwindigkeit 125 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 19,1 s
Verbrauch pro 100 km (WLTP) 13,9 kWh
CO?-Ausstoß 0 g/km
Stirnfläche/cW-Wert m²/
Klimaanlage Kältemittel R1234yf
Reifengröße (Serie vo./hi.) 165/70 R14
Länge/Breite/Höhe 3.734/1.579/1.516 mm
Leergewicht/Zuladung 1.045/255 kg
Kofferraumvolumen normal/geklappt 290/1.100 l
Anhängelast ungebremst/gebremst -
Stützlast/Dachlast -
Batteriekapazität Brutto/netto 28,3/27,4 kWh

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2023 om 18:17.
Oud 16 februari 2023, 18:38   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je hebt het in je eerste zin over een EV stadsautootje om te gebruiken in de stad en vervolgens transporteer je dat bereik naar de woon-werk wagens. De meeste EV's hebben een bereik van een 300-500 km. Meer dan genoeg voor 99,99% van de Belgische pendelaars. Als er dan toch een idioot te vinden is in Belgie die dagelijks meer dan die km's doet dan zal hij inderdaad elke dag 5 minuten moeten stoppen om snel nog 100 km bij te laden. Maar goed, die staat ook elke dag wel aan 1 of ander tankstation.

U ziet, uw "zottigheden" zijn voornamelijk gebaseerd op problemen die onbestaande zijn.

Moest je nu nog eens beginnen over ons elektriciteitsnetwerk, capaciteitstarieven, milieuvriendelijkheid etc etc, dan had je nog eens een punt kunnen maken. Maar blijkbaar focus je liever op onbestaande rijbereikproblemen.
De meesten hebben een laag rijbereik.

Mocht men daar eens op focussen ipv op een hoog rijbereik zou men heel wat wijzer worden.

https://www.whattherange.com/elektri...te-actieradius

En daar vallen al heel wat dure modellen tussen range 50 of 70000€.

Ik vermoed dat de meerderheid met een jobke op 25 km afstand zich niet kunnen permitteren om dergelijke of hogere bedragen te spenderen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2023 om 18:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be