![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er gasboetes voorzien worden voor bepaald asociaal gedrag? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 62,50% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 37,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat de natuur allang, NERGENS ter wereld, haar gang nog mag gaan. Met alle gevolgen van dien. Niet alleen voor de dieren, maar ook voor de vogels.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vwalla, de duiven eten gegeven in den hof. Turkse tortels, reisduiven die de weg kwijt zijn, houtduiven en een zeldzamer Holenduifje, iedereen moet eten.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 februari 2023 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En hoe moeten ze dat dan doen? Duiven zullen altijd overal naar voedsel zoeken, of ze nu gevoederd worden of niet want zoals je zegt ligt er al genoeg rommel waar ze op afkomen om te kunnen eten? Citaat:
![]() Laten we wel wezen: alle dieren in de natuur, dus ook duiven, gaan overal en constant op zoek naar voedsel want dat is immers de natuur? Je houdt de duiven dus helemaal niet en nooit weg, ook niet als er niet gevoederd wordt. ![]() Hoe zou jij dat oplossen? Ze allemaal afschieten misschien? Oeps, dat helpt ook niet want er komen er altijd bij? Ze dan maar uitroeien tot de laatste duif? (En dan kweekprogramma's opzetten met de laatste exemplaren in gevangenschap om de bedreigde diersoort te behoeden voor uitsterving? ![]() Het zijn asociale, domme moeials die mensen lastig vallen omdat ze duiven voederen want de natuur gaat toch haar gang en daar doe je dus helemaal niks tegen.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pas op, ik vind uw idee zeer interessant. Morele afkeuring voor een efficiënt proces is gewoon tijdverlies.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb me met keerzijde onduidelijk uitgedrukt, waarvoor mijn verontschuldigingen. Dat moest zijn: het kan verkeren (zoals Bredero dus zei). Bijgevolg kan wie vandaag de sterkste is, morgen de zwakkere zijn en bijgevolg een dienst doen aan het milieu. Dat is niet noodzakelijk negatief, het is gewoon een mogelijk gevolg van het recht van de sterkste in pacht proberen te krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Nee, niet in het allerminst. Maar dan moet men de focus misschien specifiek op een bepaalde doelgroep leggen, die die neiging van "aanspreken" vertoont. Want laten we wel wezen, het is vooral een ons allen bekende groep die mensen op straat "aanspreken" omdat ze zich door iets of iemand gestoord voelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() En wees eens eerlijk: de hygiënische toestand van den Ibis zal na het verblijf van die schattige duifkes veel beter zijn dan na een verblijf van die azielige zoekers.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar twijfel ik niet aan.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge mij aanvalt op t straat of gelijk waar, kunt ge maar beter zorgen dat het licht uit is. Want ik heb genoeg aan een paar vingers te stekken krijgen, ik heb er zo al meer als ene jankend van de zeer op zijn knieekes doen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Juist niet. Om uw modus operandi te volgen: raak van het nutteloze in de maatschappij af.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() En ik maar denken dat 't wildseizoen allang voorbij is...
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of gegrild. Ge pakt uwe weber, hakt het zwijn in mootjes en doet hem in een braadslee. Ge doet daar uw rub over en dan ga je traag roken na een uur of 2 legt ge daar een zilverpapierke over en laat ge nog eens een uur of 4 gaan op een 100 graden. Als t vlees van de botjes valt is t klaar. Zo doe ik dat voor varkskes voor die andere soort zal t niet anders zijn. |
|
![]() |
![]() |