![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk je dat het Canada of Mexico vrij zou staan een alliantie met China na te streven? Rusland wil absoluut niet dat Ukraine bij nato komt dat klopt ja. Maar is dat zo onbegrijpelijk dat ze niet nog wat meer NAVO basissen vlak bij hun grenzen willen? Denk je dat de VS zou tolereren dat China militaire basissen in Mexico of Canada maakt?
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je gaat niet ver genoeg terug natuurlijk. Je moet naar de invasie van de Russen (toen Soviets genoemd) van Europa op het einde van WO II kijken, en de bezetting van een deel van Europa door de Russen in de tweede helft van de 20ste eeuw. Dus nee, de root ligt niet in 1990, maar in 1945. En waarom is het maar een deel van Europa ? Omdat het andere deel Amerikaanse troepen had. Kortom, Rusland is al een bezettingsmacht van Europa sinds 1945, en de enige reden dat het niet gans Europa had, maar slechts de helft, komt van het feit dat de Amerikanen toen een stokje gestoken hebben voor die verdere invasie. Kortom, we hebben een kort lontje gehad, Nazi Duitsland, en een lange brander, de Russen als veroveraars van Europa. Citaat:
Kijk, Chamberlain heeft dat geprobeerd. De honger stilde niet he. Citaat:
Citaat:
De strikt enigen die smeerlappen zijn, zijn Amerikanen. Als die ergens binnenvallen, of een afspraak hebben om een vriend helpen te verdedigen, dan zijn dat Smerige Oorlogsstokers. Enkel despoten zijn mensen met wie men schappelijk moet zijn en hen geven wat ze willen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Amerikanen doen het altijd te slap, en dan blijft er een wespennest over. De relatie tussen de Amerikanen en de oliepompende Arabieren is ook zo, ik heb nooit begrepen waarom ze die niet gaan uitroeien zijn om dat daar aan te slaan. Dus ja, er valt veel te zeggen over de Amerikaanse halfslachtigheid in hun buitenlandse exploitatie fasen. Maar niemand is perfect. Zonder de Amerikanen waren wij Russische wingewesten zoals Wit Rusland en zo. Citaat:
En nu zitten we dus met een aantal zodanig machtige vijanden dat we die niet meer kunnen vernietigen. Dat is inderdaad een probleem. We hadden die veel eerder moeten elimineren. Onze houding tijdens onze koloniale periode was de enige juiste. Maar er lopen in het Westen teveel mensen rond met uw mentaliteit. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 februari 2023 om 06:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Servie is geen Europees land?
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien was het te voorbarig om deze 'paniekerige post' "Opgepast Europa..." op te starten of misschien toch niet?
Is de tijd gekomen dat men Poetin en zijn gevolg een lesje gaat leren want wat hij nu doet heeft niets meer te maken met dat Zelenski bij de NAVO wilde gaan maar het is een ware veroveringstocht geworden. Op huidig ogenblik is hij van mening dat: Poetins anti-westerse toespraak: 'Zij begonnen de oorlog en wij gebruiken geweld om hem te stoppen' Hoe gaat dit verder als men die man laat doen? ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2023 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten wij het niet dramatiseren maar op de lange duur begin je te denken:
Was het eigenlijk allemaal opgezet spel om uiteindelijk de EU aan te vallen want die weg gaat het wel op? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Servie was een Russische mol in Europa. Maar ik geef toe dat het een vergissing was omdat we daar begot moslims zijn gaan "verdedigen", in plaats van de Serviers het opruimwerk laten te doen. Als je zo gaat beginnen, dan kan je ook zeggen dat de Amerikanen nazi-Duitsland zijn binnengevallen, wat ook een Europees land was.
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 februari 2023 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2023 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dat zullen zij zeker niet laten liggen. ![]() Zou het volgende van toepassing zijn? Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VK op VN-Veiligheidsraad: "Dagelijks sterven 800 Russische soldaten voor Poetins ego"
BRON Zijn (Poetin) megalomanie swingt de 'pan' uit. Toch blijft men naar hem luisteren ondanks men hem al beter naar de eeuwige jachtvelden had laten vertrekken of zouden er bepaalde figuren dat anders zien. Waarschijnlijk zijn die er wel kijk maar naar welke landen er NIET stemden om een einde te maken aan de oorlog.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2023 om 19:46. |
![]() |
![]() |