![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik ook wel eens naar die smid-programma's kijk. Alle handwerk vind ik interessant. Ik weet nog hoe ik destijds stond te staren naar de smid in Bokrijk en die was maar gewoon wat hoefijzers aan't smeden. (Hij haalde er eentje uit het vuur, wees ernaar en zei:"Als je me 20 frank geeft lik ik eraan." Waarna hij natuurlijk aan dat 20 frank stuk likte... Jeugdherinneringen...) Citaat:
Maar zoals gezegd: ieder zijn ding.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je in godsnaam bepalen wie een Vlaamse ID krijgt? Moet je daarvoor je politieke voorkeur laten weten dan? En wat met degenen die geen aanspraak maken op een Vlaams ID maar die toch hier wonen? Krijgen die stemrecht? Want dan eindig je weer met een parlement waar een hoop "nep-vlamingen" inzitten... Of worden die uitgewezen? 't Wordt blijkbaar nog een hele toestand om te bepalen wie Vlaming is en wie niet.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom toch altijd maar die verrekte "collaboratie" opnieuw bovenspitten? Dit is echt misselijkmakend fanatisme. Beide versies bestonden reeds lang vooraleer er ooit van collaboratie sprake was.
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen die het fanatiekst verknocht zijn aan België zijn nog het meeste boos op de ultieme stoorzender, de Vlaamsgezinde. Chauvinisme van Franstalige zijde kan op veel meer vergevingsgezindheid rekenen, te meer omdat een verfranst stukje Vlaanderen een 'gered' stukje Vlaanderen is.
Laatst gewijzigd door Weyland : 25 februari 2023 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed chronologisch overzicht van hoe het decreet Raskin van 6 juli 1973 is ontstaan kun je hier vinden. https://www.vlaamsparlement.be/nl/pa...aamse-symbolen (op de website van het VP staat trouwens een schat aan informatie voor wie interesse heeft in recente geschiedenis) De Volksunie probeerde dat geel-zwart ding naar voren te schuiven, de andere partijen weigerden en na een lange contramine is er uiteindelijk onze Vlag gekomen bij decreet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een interessante column in Knack 17/07/2018, die weerwerk gaf nadat Vuye & Wouters op nogal gekleurde manier duiding hadden gegeven bij de benaming 'collaborateursvlag' voor dat geel-zwart ding en waar het historisch voor staat. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 februari 2023 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpelweg ziekelijk.
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook nog een specialeke voor worst en hesp te snijden een mes van Berkel, dat is zo iets heel lang, en vlijmscherp, om te fileren zeg maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel een soevereine structuur die haar eigen regels kan bepalen op een democratische wijze, en uitsluitend op democratische wijze, ten aanzien van een volk, vertegenwoordigt dat volk als dusdanig. Dat wil niet zeggen dat Belgische structuren geen ASPECTEN van het Vlaamse volk kunnen aangeven, maar die aspecten zijn begrensd, gereglementeerd, en eventueel gefilterd door Belgische regels die NIET door dat Vlaamse volk werden opgesteld. Laten we bijvoorbeeld nemen dat het Vlaamse Volk in de grond een hakenkruis zou willen als symbool (ik zeg maar wat). Op geen enkele wijze zou de Belgische structuur die het Vlaamse parlement is, zoiets aanvaarden, ook al zou er een meerderheid van het Vlaamse volk dat hakenkruis willen. ZELFS mochten de meeste Vlaamse parlementsleden dat willen, dat zou teruggefloten worden op Belgisch niveau. Een soevereine en democratische vertegenwoordiging van het Vlaamse volk zou, PER DEFINITIE, dan dat hakenkruis als symbool aannemen want het zou de verzuchting zijn van de meerderheid van het Vlaamse volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt het zelf. De vlag met de rode klauwen is het symbool van Vlaanderen als BELGISCHE structuur. Ik zeg niet dat het een valse vlag is. Het is de JUISTE vlag van die BELGISCHE structuur. Nu is er een andere vlag, die van een ANDERE GROEP die beweert het Vlaamse Volk te verdedigen. Aangezien het Vlaamse volk geen "officiele" representatie heeft op een soevereine wijze, weten we niet of dat nu het "echte" symbool is van het Vlaamse volk. We kunnen niet weten welke dat symbool is, aangezien het Vlaamse volk geen soevereine vertegenwoordiging heeft. Stel dat in nazi Duitsland, de Joden een vertegenwoordiging hadden die uit Joden bestond, en die een symbooltje mochten kiezen voor het "Jodendom in nazi Duitsland" en ze daar een David sterretje met een schouw op gekozen hadden. Is dat dan het officiele symbool van het Joodse volk ? Laatst gewijzigd door patrickve : 26 februari 2023 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag het maar omdat mijn dochter onlangs zo'n set "bijeenspaarde" via een spaaractie in één of andere winkel. En meestal zijn de dingen die je kan verkrijgen bij zo'n spaaractie niet van de beste kwaliteit of dingen die ze bij een spaaractie weggeven omdat ze er anders niet vanaf geraken. Maar ik moet eerlijk zeggen: ze zien er wel goed uit en kwamen ook redelijk scherp uit de verpakking.
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En maak je maar op voor een lange strijd want zelfs al zouden we dat Belgische, federale niveau kunnen omzeilen, dan staat Europa wel weer klaar om ons in het gareel te houden. Of de VN. Of de WHO. Ik heb altijd de indruk dat mensen die streven voor een onafhankelijk Vlaanderen denken dat, als ze hun droom gerealiseerd krijgen, alles plots van een leien dakje gaat lopen. "We zijn vrij!! België heeft niks meer over ons te zeggen!! We doen onze eigen zin!!" En volgens mij gaat dat nog (mocht het ooit zo ver komem) nog flink tegenvallen. Citaat:
Citaat:
En hoe graag u het ook wil, er zijn nog altijd massa's Vlamen die dat niet willen. Ik bv. Of telt mijn stem niet?
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dus niet mekkeren op de Belgicisten omdat ze mee verantwoordelijk zijn voor de verkeerde vlag, je moet mekkeren op de Vlamen omdat die zich een vlag laten opdringen. Citaat:
Ieder zijn keus. Helaas is er voor velen momenteel al een keuze gemaakt. Door Vlamingen. Hoe erg het dan ook voor de anderen is: dat is momenteel de enige echte. Check de website. En pak een zakdoek. Citaat:
Al heb ik wel wat moeite met uw vergelijking... Als je er al Joden en nazi Duitslang bij moet gaan slepen om een punt te maken zegt dat heel veel over uw punt.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zelf ben fan geworden op mijn twaalf, toen ik een setje moest hebben in de patisserieschool, en ik gebruik ze nu, 50 jaar later, nog.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 februari 2023 om 11:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zijn ze dat nu nog steeds? Want dat gebeurt wel vaker. Vroeger keigoei materiaal maar door de jaren heen (besparingen, 'betere' (lees snellere) productietechnieken) heel wat aan kwaliteit moeten inboeten. Niet uit de keuken maar ik heb dat bv zien gebeuren met de houtbeitels van Nooitgedagt. In het begin van mijn carriere waren die top, nu zijn ze nog amper beter dan de eerste de beste Stanley-beitel. Maar ze kosten wel nog steeds 3x zoveel...
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niks met tranen te maken. Maar alles wat die BELGISCHE structuur dus aan "Vlaams" heeft, is niks anders dan BELGISCHE symboliek en geen soeverein Vlaamse. Men moet dat dus ook niet beweren, da's al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dus precies wat hier gezegd wordt, niet meer en niet minder: dat symbool is geen symbool van een "Vlaams volk" maar van een Belgische structuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk mag dat, maar dan is het symbool wel degelijk een BELGISCH symbool, en geen "Vlaams". Daarover gaat het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|