![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zomeruur is voor bullshitjobbers, studenten en gepensioneerden die 's avonds terrassen onderspouwen. Voor mensen met serieus en echt werk is het winteruur beter.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft 80% van de Europeanen laten weten de buik vol te hebben van dit gehannes. DEN HAAG (PDC) - Ruim 4,6 miljoen Europeanen deden mee aan een online enquête van de Europese Commissie over het afschaffen van de zomertijdregeling. 80 procent van de respondenten bleek voor afschaffing te zijn. Op de vervolgvraag of de deelnemers liever hebben dat het altijd winter- of zomertijd blijft, was de meerderheid voor zomertijd. Verantwoordelijk Europees Commissaris Violeta Bulc benadrukt dat de enquête geen referendum is.[b] In het besluit over het verzetten van de klok zal wetenschappelijk onderzoek namelijk ook van belang zijn. Het is daarom allerminst zeker of de regeling wordt afgeschaft. Maar waarom heeft zo’n uur tijdsverschil nou zo’n impact op onze gezondheid? “Wanneer het winteruur wordt ingesteld, komen we in ons ‘normale’ ritme. Het zomeruur is ons ‘abnormale’ ritme. Uit Amerikaans onderzoek onder een grote groep mensen blijkt dat wanneer de zomertijd wordt ingevoerd, er een toename is in het aantal hartaanvallen van 24%. Omgekeerd is er een daling van 21% als we weer naar ons normale winteruur gaan.” “Dit heeft alles te maken met ons bioritme. Dat is een heel gevoelig systeem en daar moet gewoon niet mee gerotzooid worden. Onze biologische klok wordt ontregeld door de switch van winter- naar zomertijd en andersom. Dit heeft serieuze gevolgen voor onze gezondheid. De zomertijd is hierin het meest schadelijk, omdat dit dus niet ons normale ritme is.”
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent niet de enige die de zomertijd verkiest. Ons bioritme bakt echter geen lieverkoekjes.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat we in de zomer anders leven, dat de luchtkwaliteit anders is, dat we veel actiever zijn, dat we ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen / middag / nacht? Wat met mensen die vroege vogel zijn? Vroeg opstaan en redelijk vroeg gaan slapen? Wat met mensen die nachtdraver zijn? Laat opstaan en laat gaan slapen? Ik zie hier op het forum dat er nog mensen na middernacht nog bezig zijn, ik lig dan meestal al lang uitgestrekt. Als ik op het forum verschijn heb ik mijn ontbijt al op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FEIT is ook dat ruim 80% van de Europeanen het tweejaarlijkse geknoei aan de tijd spuugzat is.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er hoeft dus niets afgeschaft of gesplitst worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meerderheid van die 80% opteert echter voor het zomeruur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand ontkent trouwens dat draaiposten ongezond zijn. Idem met nachtbraken. Ik ben een vroege vogel. Enkele dagen geleden was het al bijna licht toen ik mijn hondje uitliet. Nu is nog bijna donker.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hebben ze dat vergeleken?
Een andere studie bestaat er niet, dit omdat er zoveel factoren verschillend zijn in de winter- en zomermaanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om afschaffen of splitsen maar om komaf te maken met de kloterij aan moeder natuur.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://ina.gl/media/2553527/pkt17_e...lse_lov_da.pdf
Vertaald: 19-08-2022 EM 2022/17 ________________ EM 2022/17 NSN - Zaaknr.: 2022-11486 1 Voorstel voor: Inatsisartut Wet op de tijdsbepaling § 1. De gewone tijd voor Groenland volgt de tijdstandaard en de tijdzone UTC -2. Onderafdeling 2. De regering van Groenland kan regels vaststellen op grond waarvan bepaalde gebieden een andere tijdzone volgen dan die welke in het eerste lid is vastgesteld. Onderafdeling 3. De regering van Groenland kan regels vaststellen inzake de zomertijd. § 2. Deze wet van het parlement van Groenland treedt in werking op 25 maart 2023 om 22.00 uur. Lid 2. Tegelijkertijd wordt Wet nr. 14 van het parlement van Groenland van 19 oktober 1989 inzake het gebruik van de zomertijd ingetrokken. De regering van Groenland, op x. xx xxx xxx De voorzitter van de Naalakkersuisut Lees dit artikel: https://apnews-com.translate.goog/ar...nl&_x_tr_hl=en https://nl.wikipedia.org/wiki/Standaardtijd https://nl.wikipedia.org/wiki/Zomertijd#Belgi%C3%AB Wij zouden zelfs feitelijk op GMT moeten zitten !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen die nachtwerk gedaan hadden gedurende 10 jaar of meer in hun leven, hadden 3 x meer gevallen van borstkanker dan de norm. De uitleg was het bioritme. De razzia's die het lichaam organiseert om abnormale cellen te herkennen en vernietigen in het lichaam gebeuren 's nachts, maar zijn veel minder efficiënt als men niet in rust is.
![]() |