![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we weten al langer dan invasieve soorten die er leuk uit zien meer voordeel krijgen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand die al lang genoeg vliegt weet ondertussen wel hoe het werkt. Er wordt een deel van de tickets zwaar onder de prijs verkocht (zeg maar voor €50 of minder H/T Spanje bv). Als je geluk hebt boek je tijdens dat moment en heb je een spotgoedkoop ticket. Nadeel is dat elke groene jongen je hierop af gaat rekenen maar daar kan je je ook gewoon niks van aantrekken. Daarnaast wordt een deel van de tickets aan de 'normale' prijs verkocht. Dat is de gangbare prijs voor zo'n ticket en bij die prijs is alles en iedereen betaald (maatschappij, personeel,...). Als je zo'n ticket boekt heb je niet te klagen. Je betaalt niet te veel maar ook niet super weinig. En dan heb je nog de zwaar overbetaalde tickets. Vaak worden die enkele weken voor vertrek gehanteerd omdat men weet; wie nu nog een ticket voor die dagen zoekt heeft dat waarschijnlijk echt wel nodig. Die ticketten maken het verlies van de spotgoedkope weer goed. Er zijn altijd mensen die op het laatste moment nog een ticket nodig hebben, wat het ook kost. Dus al bij kan je stellen; ook al zit je voor een spotprijs op een vlucht; over alle passagiers bekeken heeft iedereen gemiddeld wel degelijk de gewone prijs betaald.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan vraag ik; wat is dan een 'eerlijke prijs' voor een vlucht H/T naar Madrid bv? Is €20 eerlijk? €50? €100?... Hoe moet je als consument in godsnaam uittellen wat een eerlijke prijs is voor een vlucht? Weet jij hoeveel een vliegtuig verbruikt? Hoeveel de kerosine kost? Hoeveel de maatschappij betaalt om op een bepaalde luchthaven te mogen landen/opstijgen? Hoeveel de personeelskost van de bemanning bedraagt? Hoeveel winst de maatschappij mag maken om nog over 'eerlijk' te kunnen spreken?.... Ik weet dat allemaal niet hoor. En ik heb nochtans al tientallen keren gevlogen. Ik ga er dan ook vanuit dat de prijs die ik voor een ticket betaal voor de maatschappij volstaat om actief te blijven. Net zoals ik er van uit ga dat de bakker in leven kan blijven voor de prijs die hij voor zijn broden vraagt. Dus nee; aan mij is die uitleg van "de prijs moet zorgen voor een eerlijke betaling van het personeel" echt de schuld bij de verkeerde leggen. De maatschappij moet zorgen dat er voldoende geld binnenkomt om hun personeel te betalen. Niet de gebruiker. Micheal O'Leary vult zijn zakken op kosten van zijn personeel maar het is de consument die dat aangerekend krijgt?? Nee hoor, niet met mij.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk dat ik maar eens een weekend naar Canterbury ga of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom gaan er veel prijzen van waren of reizen de hoogte in.
Ik denk dat het is omdat men (Politiek & anderen) merken dat er nog geld genoeg in de omloop is bij de meeste mensen. Kijk eens rond op sommige parkings, een ngroot aantal wreed prijzige wagens vallen u op. Huizen kopen en bouwen... Luchthavens die afgeladen vol volk staan voor 'snoepreisjes' meestal naar landen waar men beter wegblijft en die daar zeker niet gaat verrijken. Misschien vergis ik mij wel weer...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Carcassone
Altijsd Carcassone En dan met huurauto het hele land van de katharen
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is last minute Griekenland geworden. Een enkele reis naar Athene voor 2 personen met koffer inclusief, kostte 550 euro. 275 elk, vind ik toch stevig geld voor 3-4 uur vliegen. Maar goed, ik heb zondagavond geboekt om donderdag te vertrekken. Vorig jaar ben ik met TUI van Santorini naar Brussel gevlogen voor 60 euro. Misschien is dat schandalig.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk voor de prijs dat hij betaald als het hele vliegtuig vol zit en al die mensen zoveel betalen de kosten van de vlucht min of meer gedekt zullen zijn, veel winst zal er niet gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik al zei: u bent in dit geval degene die bijbetaalt voor degenen die voordien al voor een belachelijk lage prijs boekten. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 16 mei 2023 om 08:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op mijn retourtje Denpasar met tussenstop in Jakarta stond er 25 jaar geleden 68.000bfr Dat heb ik er wel niet aan gegeven.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 mei 2023 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik mij niet vergis was het Ryanair die met dergelijk onrealistische tarieven is begonnen. Gewoon om andere luchtvaartmaatschappijen de duvel aan te doen.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat praat het hoegenaamd niet goed, Ryanair is nu eenmaal een farce van een werkgever.
![]() |
#57 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En Canterbury: da's toch saai daartegenover...
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |