![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De pogingen tot een Imamopleiding zijn bijvoorbeeld gefaald door de (wellicht opzettelijke) incompetentie van de Moslimexecutieve. En zelfs als dat goed had gelopen was het nog altijd slecht opgezet. Zo zouden studenten slechts twee jaar aan een universiteit studeren, en dan vier jaar aparte opleiding krijgen. Terwijl je de giftige invloed van het liberalisme en relativisme aan de universiteit net doorheen de volle opleiding wilt laten lopen. De enige echte mogelijke weg die ik zie is dat er in moskeeën een ogenschijnlijk voor-migranten-relatief-herkenbare Islam is, die om de lastige issues heenfietst, braaf burgerschap preekt en subtiel relativisme inlepelt. Iets wat weinig vervulling of zingeving biedt, maar ook geen afgunst opwekt. Iets dat langzaamaan afwatert tot het even nietszeggend is als het hedendaagse Belgische christendom. Idealiter ook met verschillende culturen samen, zodat ze op dat vlak ook zélf al moeten compromitteren. Maar bon, de regeringen modderen liever aan. Alsof je met een afwisseling van halfslachtig paaien en halfslachtig pesten iets bereiken kunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is intellectueel-oneerlijk. Een grove leugen. Dit forum onwaardig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel ons eens op welke manier jij enigszins gedwongen wordt om iets te doen (iets te voelen in je strot) in verband met de geaardheid van anderen? Ik ga wel een eindje mee met jou. Het item 'gender' enz. wordt nogal vaak in de focus van de mediabelangstelling gezet, maar ik begrijp wel dat men iets doet om het basisidee "laat een ander doen, laat hem/haar in zijn waardigheid, ontken sommige realiteiten niet" te propageren. Zo ben ik tegenstander dat de overheid het geslacht x op onze identiteitskaarten zou zetten. Ik ben voorstander om er helemaal niets meer op te zetten van m of van v. Sedert de afschaffing van de dienstplicht, hebben ze er niets meer mee te maken. Maar door de strot rammen. Dat duidt op een overgevoeligheid die een grens toch benadert.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik niet meer mogen uitkomen, zonder daarom hinderlijk te roepen en te tieren, dat ik flamingant ben? En anti-religie? En anti-criminaliteit? En pro-solidariteit-gecombineerd-met-verantwoordelijkheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vergelijk het met de echtscheidingsproblematiek van enkele decennia geleden. Kinderen van gescheiden ouders destijds werden door sommigen (oer-katholieken ...) beschimpt, of minstens toch argwanend bekeken. Dat men destijds begon aan kinderen uit te leggen dat men tolerant moest zijn tegenover die situaties, dat vond ik maar zeer normaal. Kinderen moeten langzaamaan geleerd worden wat de wereld waarin we leven eigenlijk is. Dat gaat van aardrijkskunde tot sociologie en psychologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(behalve mijn werkwijze: wat rode tekst in het bericht, enkel maar om het simpel informatief-leesbaar te houden voor de medeforummer)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf het doen, maar met een paar grammetjes meer respect. Tegelijk kan je dan iets bijvoegen, dat hard genoeg trapt op de lange tenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spuwen is wel zeer grof.
Minstens dat moet aangeleerd worden in de school, als de ouders daarin tekort mochten schieten. En ik ben niet te beschroomd om te stellen dat sommige bevolkingsgroepen actueel in Vlaanderen, daar niet mee mee zijn in onze cultuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat spuwen is er te veel aan.
Een eigen mening hebben over het regenbooggebeuren niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige migranten die aanvaardbaar zijn, zijn mensen die onze cultuur, levenswijze en dergelijke zodanig hoger inschatten dan die van hun oorsprong, dat ze met alle man en macht willen komen leven ZOALS WIJ, en nog harder dan wijzelf onze cultuur, levenswijze en gewoontes bewonderen. ZULKE migranten zijn altijd welkom, zij die "heiliger dan de paus" geloven in de superioriteit van onze levenswijze en cultuur. En ENKEL zulke migranten. Daar hoort UITERAARD bij dat ze hun zandbak godsdienst achter zich laten. Wie naar hier komt met zijn godsdienst in zijn valies, bewijst al dat hij/zij/het niet wil leven zoals wij. Die zijn gewoon niet welkom. Moslims hebben hier gewoon niks verloren, door hun moslim-zijn bewijzen ze dat ze meer gehecht zijn aan hun originele levenswijze, cultuur en gewoontes dan aan de onze en zijn dus ongewenst als migrant. Meer is daar niet aan. De islam is een puur import product, een waar we niet moeten van weten, want een bewijs van niet-integratie. Wie moslim is, bewijst van zich niet te hebben willen integreren, dat volstaat om verwijderd te worden. Er is godsdienstvrijheid voor autochtonen, maar godsdienst kan een aanwijzing zijn van slechte migrant te zijn he. Wie zijn godsdienst meebrengt is per definitie een slechte migrant. Er is bijvoorbeeld een verschil met Joden, die zijn altijd hier geweest, er is dus geen enkel probleem. Judaisme is gewoon een onderdeel van onze cultuur en levenswijze. Moslims zijn hier niet echt aanwezig geweest, en essentieel een import product, een bewijs van geen-goeie-migrant-zijn. Dat wil niet zeggen dat niet-moslims per definitie goeie migranten zijn. Nee, die kunnen ANDERE aspecten van hun originele levenswijze en dergelijke meegebracht hebben die aantonen dat ze zich niet correct integreerden (ttz, niet gewoon enorm verzot waren op onze cultuur en levenswijze, wat de ENIGE VOORWAARDE is om goeie migrant te zijn). Maar de grove borstel door de moslims zou al een enorm probleem oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2023 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of lgbtq cultuur is.
Het feit dat ze het opdringen is al minstens één identificatie dat het niet is.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 mei 2023 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als en voor zover het geen 'nurture' is, is het 'nature', hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minions van het beest.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs niet voor de wol.
![]() |
#58 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Vlaanderen bij de sterkste dalers in de nieuwe onderwijsranking. "We zitten op het niveau van Servië en Albanië. De enige die slechter doet, is Wallonië." Dat kan al tellen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 mei 2023 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |