Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2004, 15:15   #41
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die lopen daar in rotten van tien te marcheren op dek, in afwachting van de volgende ramp waar ze naartoe kunnen stomen
je hoeveel personen er zo op een vliegdekschip zitten?? amaai moesten daar geen medici en ingenieurs bijzitten je mag daar op dat schip niet ziek vallen want de medici hebben aan wal gelaten
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 17:06   #42
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Ik vraag mij echt af wat de bevolking daar in godsnaam moet met VLIEGDEKSCHEPEN nota bene! Wat gaan die daar zoeken???

Medici, ingenieurs, civiele bescherming, bouwvakkers en véél noodhulp is daar nodig. Geen eskaders gevechtsvliegtuigen op een drijvende startbaan.
Goeie vraag, die (zie hieronder) ook in de VS wordt gesteld.
De VS gebruikt rampen als deze als excuus om hun militaire aanwezigheid in bepaalde regio's op te voeren. Alles onder het mom van humanitaire hulp.

Why is the US military Calling the Shots on Humanitarian Relief??

Why in the wake of the disaster, is the US military (rather than civilian humanitarian/aid organizations operating under UN auspices) taking a lead role?

The US Pacific Command has been designated to coordinate the channeling of emergency relief? Marine Corps Lt. Gen. Rusty Blackman, commander of the 3rd Marine Expeditionary Force based in Okinawa, has been designated to lead the emergency relief program

Lieutenant General Blackman
was previously Chief of Staff for Coalition Forces Land Component Command, responsible for leading the Marines into Baghdad during "Operation Iraqi Freedom."

Three "Marine disaster relief assessment teams" under Blackman's command have been sent to Thailand, Sri Lanka and Indonesia.

US military aircraft are conducting observation missions.

In a bitter irony, part of this operation is being coordinated out of America's Naval base in Diego Garcia, which was not struck by the tidal wave. Meanwhile, "USS Abraham Lincoln carrier strike group, which was in Hong Kong when the earthquake and tsunamis struck, has been diverted to the Gulf of Thailand to support recovery operations" (Press Conference of Pacific Command).

Two Aircraft Carriers have been sent to the region.

Why is it necessary for the US to mobilize so much military equipment? The pattern is unprecedented:

Conway said the Lincoln carrier strike group has 12 helicopters embarked that he said could be "extremely valuable" in recovery missions.

An additional 25 helicopters are aboard USS Bonhomme Richard, headed to the Bay of Bengal. Conway said the expeditionary strike group was in Guam and is forgoing port visits in Guam and Singapore and expects to arrive in the Bay of Bengal by Jan. 7.

Conway said the strike group, with its seven ships, 2,100 Marines and 1,400 sailors aboard, also has four Cobra helicopters that will be instrumented in reconnaissance efforts.

Because fresh water is one of the greatest needs in the region, Fargo has ordered seven ships — each capable of producing 90,000 gallons of fresh water a day — to the region. Conway said five of these ships are pre-positioned in Guam and two will come from Diego Garcia.

A field hospital ship pre-positioned in Guam would also be ordered to the region, depending on findings of the disaster relief assessment teams and need, Conway said. (Ibid)

Why has a senior commander involved in the invasion of Iraq been assigned to lead the US emergency relief program?

Laatst gewijzigd door democratsteve : 31 december 2004 om 17:11.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 17:35   #43
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

In feite moest de EU de VN bijeenroepen en de VS laten veroordelen... Die cowboys...

Want uiteraard doen dit voor eigen profijt...

Wij natuurlijk niet... Wij sturen zatte fles Flahaut naar ginder... en zijn al blij dat die niet in de weg loopt
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 19:32   #44
Chipie
Banneling

Standaard

Europese Unie plant drie minuten stilte 5 februari

Met drie minuten stilte wil de Europese Unie woensdag 5 januari de slachtoffers van de vloedgolframp in Azië gedenken.
http://www.hln.be

U ziet... men mag nooit wanhopen.
Dat de VS nu maar geen 5 minuten stilte gaat houden...
Oud 31 december 2004, 21:12   #45
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Verenigde Staten, India, Japan en Australië gaan samen de coördinatie op zich nemen van de hulp en de heropbouw in Zuidoost-Azië.

De Amerikaanse president George W. Bush heeft met die landen een coalitie
gevormd die het voortouw moet nemen in de hulpoperatie.

Opvallend is dat Europa niet betrokken is bij het initiatief, al zei Bush wel dat andere landen mogen bijtreden.

Dinsdag had de Europese Unie al voorgesteld om een internationale donorconferentie in te richten voor de heropbouw van de getroffen gebieden.

Alle eer gaat naar Bush en de V.S., die niet wachten op het eindeloos gelul van de Europeanen, maar eerder meteen samen met India, Japan en Australië aan de slag gaan.

De rest van de wereld begint het eindeloze en onefficiënte gepallaver van de Europese Unie beu te zijn. Ze hebben geen tijd om erop te wachten. Europa kan later altijd mee op de trein springen.
Verhuis dan naar Yankeeland bazeke als het hier u niet zint.

Laatst gewijzigd door R. Heydrich : 31 december 2004 om 21:12.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 15:27   #46
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Hallo Antoon???
Bush ligt nog steeds achter op Europa.
Trouwens, de VS-regering geeft vooralsnog minder uit aan de slachtoffers dan aan Bush z'n parade tijdens de inauguratie.
Citaat:
VS vertienvoudigen hulp tot 350 miljoen dollar

De Verenigde Staten verhogen hun hulp voor de slachtoffers van de vloedgolven in Azië tot 350 miljoen dollar. Dat heeft de Amerikaanse president George W. Bush gisteren in een persbericht aangekondigd.
Volgens Bush wijzen de eerste bevindingen van de Amerikaanse ploegen ter plaatse erop dat de financiële noden en andere vormen van hulp de komende dagen en weken regelmatig zullen verhogen.
Bron : www.standaard.be
Zionder commentaar...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 januari 2005 om 15:28.
Oud 1 januari 2005, 18:57   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Zonder commentaar...
Ja. En daar komt democratsteve niet op terug. Hij heeft weer eens ongelijk.

Mooi van de V.S., toch?
Oud 1 januari 2005, 21:45   #48
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja. En daar komt democratsteve niet op terug. Hij heeft weer eens ongelijk.
Hallo Antoon.
Sta me toe nog maar eens een keer de vloer aan te vegen met je onnozele opmperkingen.
Chipie mag in deze getuige zijn.
Hij is trouwens diegene die ( op een overigens flauwe en niet van bijster veel intelligentie getuigende manier) me wil “pakken” op een eerdere uitspraak.

Ten eerste, Steve komt ALTIJD terug om verantwoording op te nemen voor eerder gedane uitspraken EN zonodig z’n ongelijk toe te geven.
Een eigenschap waarop ik overigens trots ben, en eentje die ik zelden ben tegen gekomen gedurende de twee jaar dat ik dit form frequenteer.
Trouwens Antoon, je zegt, "WEER EENS." .?.?Voorbeelden graag!

However, in deze zie ik niet in waar ik “weer eens ongelijk” zou hebben?
De cijfers waren correct at the time of report.
Bovendien stond in mijn post wel duidelijk “ligt VOORLOPIG achter”
Dus Antoon, wil je nu aub eens uitleggen waar ik “weer eens ongelijk” had.
Btw, ik wacht nog op jou verantwoording voor de relatie tussen Bush en die slavendrijvers op de andere topic.

Citaat:
Mooi van de V.S., toch?
Mooi? Voor een natie die dagelijks 1Miljard uitgeeft aan oorlog voeren, is dit nog steeds een beschamend bedrag. Zelfde geldt voor Europa btw.
Heb vandaag, voor de tweede keer nog maar, (ik k�*n het gewoon niet aanzien) naar beelden van de ramp zitten kijken. We zaten bij m'n ouders en ik ben na twee minuten onopvallend stilletjes huilend de kamer uit gegaan, om in de keuken m'n tranen de vrij loop te laten.
Iedereen fantaseert wel eens over multimultimiljonair te zijn. De meesten stellen zich dan Ferrari's en villa's enzo voor. Ik fantaseer over écht rijk zijn op momenten als daarstraks. Dan fantaseer ik over wat ik allemaal zou doen voor die mensen als ik bvb Bill Gates z'n geld had.
Wel, mocht d�*t het geval geweest zijn, Steve zou op z'n eentje méér bijdragen dan VS regering.
Deze bedragen zijn echt BELACHELIJK!!!!!!

Laatst gewijzigd door democratsteve : 1 januari 2005 om 21:51.
Oud 1 januari 2005, 21:59   #49
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
We zaten bij m'n ouders en ik ben na twee minuten onopvallend stilletjes huilend de kamer uit gegaan, om in de keuken m'n tranen de vrij loop te laten.
Iedereen fantaseert wel eens over multimultimiljonair te zijn. De meesten stellen zich dan Ferrari's en villa's enzo voor. Ik fantaseer over écht rijk zijn op momenten als daarstraks. Dan fantaseer ik over wat ik allemaal zou doen voor die mensen als ik bvb Bill Gates z'n geld had.
Wel, mocht d�*t het geval geweest zijn, Steve zou op z'n eentje méér bijdragen dan VS regering.
Deze bedragen zijn echt BELACHELIJK!!!!!!
Ik weet de oplossing voor uw krokodillentranen.

Maak gewoon een goed voornemen in het nieuwe jaar 2005: stop met roken en met het bedrag dat anders in "cannabis-rook" opgaat kan je het goede doel spijzen.
Oud 2 januari 2005, 01:24   #50
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik weet de oplossing voor uw krokodillentranen.

Maak gewoon een goed voornemen in het nieuwe jaar 2005: stop met roken en met het bedrag dat anders in "cannabis-rook" opgaat kan je het goede doel spijzen.
De raad van terreurbestrijders die even radicaal zijn als diegen die ze claimen te bestrijden, kan ik best missen. Bovendien heb jij geen flauw idee van wat ik aan 'goede 'doelen' besteed en is het hoogst misplaast hierover enige suggestie te doen aan iemand van wie je niet eens weet wie hij is en wat hij doet. 't Is door zulke tussendoorse opmerkingen dat het gebrek aan enige wijheid zo pijnlijk naar boven komt.
Dus indien je niks zinnigs hebt aan te merken op de inhoud van de tekst, of STEEDS opnieuw m'n mariuhanagebruik erbij moet sleuren, BACK OFF!, okay?
Ga uw kleuters maar onderwijzen over de koran.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 2 januari 2005 om 01:29.
Oud 2 januari 2005, 11:49   #51
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

KEY AID PLEDGES
EU $44m
US: $35m
Canada: $33m
Japan: $30m
UK: $28.9m
Australia: $27m
France: $20.4m
Denmark: $15.6m
[size=4] Saudi Arabia: $10m[/size]
Norway: $6.6m
Taiwan: $5.1m
Finland: $3.4m
Kuwait: $2.1m
Netherlands: $2.6m
UAE: $2m
Ireland $1.3m
Singapore: $1.2m
Source: Reuters, United Nations

[font=Arial]Rijke oliestaten voorlopig samen $ 14m. ???
Om te lachen.

-craban

[/font]
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 11:52   #52
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Norway: $6.6m
Dit is toh ook een rijke oliestaat?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 11:59   #53
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dit is toch ook een rijke oliestaat?
Touché

-craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 22:00   #54
victor-jara
Banneling

victor-jara's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Verenigde Staten, India, Japan en Australië gaan samen de coördinatie op zich nemen van de hulp en de heropbouw in Zuidoost-Azië.

De Amerikaanse president George W. Bush heeft met die landen een coalitie
gevormd die het voortouw moet nemen in de hulpoperatie.

Opvallend is dat Europa niet betrokken is bij het initiatief, al zei Bush wel dat andere landen mogen bijtreden.

Dinsdag had de Europese Unie al voorgesteld om een internationale donorconferentie in te richten voor de heropbouw van de getroffen gebieden.

Alle eer gaat naar Bush en de V.S., die niet wachten op het eindeloos gelul van de Europeanen, maar eerder meteen samen met India, Japan en Australië aan de slag gaan.

De rest van de wereld begint het eindeloze en onefficiënte gepallaver van de Europese Unie beu te zijn. Ze hebben geen tijd om erop te wachten. Europa kan later altijd mee op de trein springen.
Wat een idioot verhaal is dit nu weer....man ,man toch...sinds de NYT ontdekt heeft dat alleen het feestijn van Bush dat binnenkort plaatsheeft niet minder dan 45 miljoen gaat kosten had 'm niet zoveel keuze om zijn steun aan Azië zelfs te 10-voudigen tot bijna 350 milj dollar...
Een beetje het engeltje hier komen spelen terwijl 'm voor gezorgd heeft dat er 100.000 burgerslachtoffers in Irak zijn gevallen...
victor-jara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 22:15   #55
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Amai, het is weer schrikwekkend te zien hoe de media zoveel mensen heeft kunnen hersenspoelen tot anti-VS 'ers.
Je kunt niet anders dan toegeven dat de VS het voortouw heeft genomen. Met groot materieel zijn ze bezig. Hier sturen ze enkele speurders en wat geld.

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 3 januari 2005 om 22:21.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 22:22   #56
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door victor-jara
Een beetje het engeltje hier komen spelen terwijl 'm voor gezorgd heeft dat er 100.000 burgerslachtoffers in Irak zijn gevallen...
En van leugens zijn ze ook niet vies...
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 08:18   #57
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dit is toh ook een rijke oliestaat?
Rijk:ja oliestaat: nee

Als de olie wegvalt krijgt noorwegen het moelijker maar zal het voor de rest weinig hinder ondervinden, als de olie wegvalt in een oliestaat zakt de complete economie in elkaar wegens gebrek aan iets anders.

Het is inderdaad zielig om te zien dat zo'n staten samen maar een 14miljoen geven terwijl denemarken alleen al meer geeft en dat met een kleinere economie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 08:29   #58
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Amai, het is weer schrikwekkend te zien hoe de media zoveel mensen heeft kunnen hersenspoelen tot anti-VS 'ers.
Je kunt niet anders dan toegeven dat de VS het voortouw heeft genomen. Met groot materieel zijn ze bezig. Hier sturen ze enkele speurders en wat geld.
Wat verwacht je dat belgie een vliegdekschip stuurt? Belgie helpt met wat het kan en dat zijn hun C-130's .

De VN wacht trouwens nog steeds op dat VS geld, anan zei dat het nu wel tijd word dat ze dat eens gaan betalen.

Maar langs de andere kant heb je ten dele gelijk, de VS doet nu eens iets goed (zo groot is de hulp nu ook weer niet) en nog zagen sommige mensen dat het niet goed is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 4 januari 2005, 09:19   #59
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Wat verwacht je dat belgie een vliegdekschip stuurt? Belgie helpt met wat het kan en dat zijn hun C-130's .

De VN wacht trouwens nog steeds op dat VS geld, anan zei dat het nu wel tijd word dat ze dat eens gaan betalen.

Maar langs de andere kant heb je ten dele gelijk, de VS doet nu eens iets goed (zo groot is de hulp nu ook weer niet) en nog zagen sommige mensen dat het niet goed is.
K9,
Wordt U dat lullen niet beu?
Oud 4 januari 2005, 09:21   #60
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
K9,
Wordt U dat lullen niet beu?
Word U dat dom zijn niet beu?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be