![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon interessant het mechanisme te zien bij zijn prille begin en erop te wijzen. Het fundamentele verschil tussen "vrije keuze" en "via een meme opdringerige dada van een kleine minderheid" vindt men in dingen zoals "de week van de ..." en zo. Maw, de collectivistische oproep ervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dat een klein groepje "hardnekkige ideologen" zich vastbijt op een restaurant dat net een klein beetje teveel "weerstand" biedt, en daar dus collectief een slechte naam voor gaat rondstrooien. Iedereen weet dat geruchten en een naam besmeuren veel gemakkelijker is, dan zich daarvan witwassen. Een of 2 personen kunnen dat niet, maar zeg maar, 200 personen, wel. Stel dat 200 personen onderling al dan niet expliciet afspreken om die ene restauranthouder die zich wat "kritisch" heeft opgesteld ten aanzien van "het Initiatief" allerlei slechte recenties, hier en daar een gerucht over kakkerlakken in de keuken, ziek geworden bezoekers, en zo voort gaan verspreiden. Denk je echt dat die restauranthouder daar geen nadeel van gaat ondervinden op zulke wijze dat hij ferm op zijn nagels gaat bijten dat hij zo een positie innam ? Maar vooral, denk je dat ANDERE restaurant houders het niet gaan "begrijpen" en zich dus niet gaan indekken tegen zulke mogelijke dingen ? En hoe dek je je het beste in denk je ? Door zelf "hypocriet" wat militant te worden he. Door zelf gaan mee te doen. Door zelf proberen "haantje de voorste" te zijn in die dingen, om zeker niet het volgende doelwit te worden. Hoe denk je dat die transgender woke gekte zo ver is kunnen komen met hun cancel cultuur ? Toegegeven, soms pakt de mayonaise niet he. Maar als ze pakt, krijg je precies hetzelfde verschijnsel. De "we mogen geen islamofoob zijn" waanzin is ook op die manier ontstaan he, met de meme van het cordon bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2023 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral als het zogezegd een "morele boodschap" wil overbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel collectieve oproepen waarvan de boodschap louter egoistisch en immoreel is, kunnen door wakkere burgers toegelaten worden he. "De week van U straalzat te zuipen" heeft bijvoorbeeld geen enkel zulk gevaar ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2023 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het een succes is, zullen er meer zijn. Als het een flop is, minder. Gewoon economische logica hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die me zoiets wilt opdringen, komt op de rode lijst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, restauranthouders gaan het jaar erna nog meedoen omdat ze geen omzet draaiden, gewoon om te kunnen liegen over het succes. Kunnen we ook een beetje serieus blijven?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat je vraag. Als het geen succes is gaan ze niet meer meedoen en dat is simpelweg de waarheid vertellen. Of denk je dat die restaurants gaan zeggen dat het een overdonderend succes was en daarom doen we niet meer mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de rest van de bevolking om daar al dan niet in te trappen. Gaat heel de bevolking er in mee, dan betekent dat in dit geval dat de hele bevolking ervoor kiest vegetarier te worden. Gaat de bevolking er niet in mee, betekent dat dat ze dat niet willen. Niemand wordt ergens toe verplicht eh? De minderheid mag opdringerig doen zoveel ze willen. Het is aan de rest om er wel of niet in te trappen.
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alsof niemand nog een vrije keuze of wil heeft. Als zo'n kleine minderheid volstaat om heel de restaurant-sector 'te dwingen' tot iets wat ze eigenlijk niet willen ziet het er nog slecht uit voor de samenleving. Zou ik er in slagen om met 200 man af te spreken om restaurants 'te dwingen' voortaaan enkel nog andalousesaus te serveren? Citaat:
Kent u mensen die zich hebben laten ompraten tot operaties ofzo? Ik denk dat het met de transgender gekte echt nog wel meevalt. Ze doen moeite ja, en dat mogen ze, maar trapt de meerderheid er in? Ik heb eerder de indruk dat de afkeer stilaan groter wordt dan de aanhang. Citaat:
En aangezien dat dan hun keuze is zie ik geen probleem. Ik zal mijn biefstukje wel blijven bakken. Citaat:
Heeft de "we mogen geen islamofoob zijn"-waanzin gewerkt? Zijn alle vroegere islamofobe mensen van gedacht veranderd? Nee eh? Integendeel volgens mij. Op lange termijn schieten zo'n waanzin verspreiders zich eerder in eigen voeten volgens mij.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 oktober 2023 om 09:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier geraken we weer op uw al vaker aangehaalde discours dat u een punt heeft maar dat dat punt in realiteit gewoon niet uit te voeren is. Citaat:
De week zonder vlees probeert mensen en restaurants te overtuigen om een week vlees af te zweren. De week van u straalzat te zuipen probeert mensen en cafes te overtuigen om een week alcohol voorop te plaatsen. Het eerste met de bedoeling vegetarisme aan te moedigen. Het tweede met de bedoeling alcoholisme aan te moedigen. In principe zie ik geen enkel verschil.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten wij bang zijn van een stelletje woke idioten? Waarom moeten restaurants daar bang van zijn maar niet bang zijn van de reaktie van hun vaste klanten? Gelooft er iemand echt dat een restauranthouder dingen gaat doen die een paar mensen die nooit in het restaurant komen hen 'opdringen' terwijl ze hun vaste klanten op die manier tegen hun schenen stampen? Als er restauranthouders zijn die daar in trappen zijn ze niet bekwaam om een restaurant te houden.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt mij ook vanzelfsprekend.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opdringerig doen: rode lijst. Net wat ik bedoelde met 'ze schieten in hun eigen voeten'.
![]() |