![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een digitale meter, betaal je niets extra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij worden bezitters van zonnepanelen niet gejost.
La Freya, notoire sos en sossendochter, smeet het (niet haar geld, maar belastings-) geld in het rond, en daar wordt nu stilaan een einde aan gesteld. Je hebt er al genoeg van kunnen profiteren. Ik weet het: het is contractbreuk. Maar jij weet het ook: een contract met een sos is altijd een scheef gegeven. En ik geef toe: ieder zonnepaneel is een nuttig iets. Al is er maar 1 kindje in gans Vlaanderen dat in tien jaar tijd slechts 1 astma-aanval minder krijgt, dan vind ik het al meer dan voldoende.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat om dan toch maar uw gal te spuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen scheert men gratis....
.......altijd maar morgen.....morgen... en altijd......altijd...lopen er weer mensen in,zelfs mensen op een leeftijd waarop ze beter zouden moeten weten..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle kosten ( buiten het prosumententarief) worden berekent op de afname. Maar aangezien uw teller op 0 staat bij de afrekening betaal je daar dus niks voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus zeggen dat zonnepaneel eigenaars 'profiteren' is wel kort door de bocht. Ook jij betaalt mee voor het te weinig aan groene energie hoor. Ik heb in 2019 zonnepanelen gelegd zonder één euro subsidie. Terugverdien effect werd "met" TT berekent op 5 jaar. Zonder TT wordt dat zeker 10 jaar voor dat ik er éne euro cent aan gehad heb. En dan mogen er geen slijtage kosten komen zoals vervangen van omvormer. Dus dat "profiteren' is gewoon bullshit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, een 45 KWu accu zou me een €6K aan cellen kosten, en €2,5K aan BMS/Omvormer/lader
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de cellen alleen. 51 LiFePo4 prismatische cellen.
Dan moet je nog een vakman vinden om ze samen te lassen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 november 2023 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me de vraag of brandverzekeringen in de toekomst nog toelaten dat je een ev in de garage stalt en geen premieverhoging eisen als je een thuisbatterij neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://thuisaccu.com/prijs
Een indicatie... We zien inderdaad dat het snel hoog in de papieren loopt en vormen van "zelfbouw" voor nog hogere energieinhoud een optie zullen worden... Voor wie wil BEZIG zijn met zijn batterijtjes is er nog altijd de Lood-Zuur batterij (bvb gel-versies ervan) of de weer opkomende Nickel-Zink batterijen.... Want iedereen lijkt maar als een konijn in een lamp te staren naar "Lithium",terwijl we het hebben over statische batterijen met niet noodzakelijk zwaar cyclisch gebruik....hoewel helaas wel PSOC toestanden.....
Opgepast: Bericht vanuit een alternatieve realiteit! Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2023 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leverancier is een bekende Nederlandse webshop.
We kopen daar onze 21700 LiPo cellen voor de Ebikes daar per 500. Citaat:
Citaat:
In LiPo "pouch" cellen zou het voor €3000 kunnen. Maar dan ben je wel evenveel of meer kwijt om er een veilige behuizing voor te bouwen, en de levensduur is veel beperkter
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus: jouw terugverdieneffect zal met de hoge energieprijzen wel eens herberekend mogen worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk weet die elektron dat niet. Maar het eerste wat je leert in elektriciteit is dat dat die elektronen de kortste en gemakkelijkste weg kiezen. Dus elke KWu dat er door gelijk welke bron op het net gezet wordt, moet niet door andere e-bronnen geleverd worden, welke en waar die ook zijn.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 november 2023 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 november 2023 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Klopt wel. -bijvoorbeeld- Je levert overdag, naast je verbruik, 10KWh aan het net. Als het donker is verbruik je ook 10KWh, van het net. Dat is geen nul-operatie, want je krijgt niet hetzelfde voor je KWu die je levert('injecteert'), dan wat je betaald voor wat je uit het net haalt. Heb je dan nog de pech dat op het moment dat de oven, de kookplaten en nog wat zaken tegelijk opstaan, er een dikke wolk voor de zon passeert, dan zit je voor je het weet met een kwartier-piek stevige boven het minimum van 2,5 KW, waardoor je de volgende 11-12 maand meer betaald door het systeem van het capaciteitstarief.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |